GPS Tracker

KIJK NAAR ZE UIT!!!
Paul Vingerhoets
Berichten: 2438
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: GPS Tracker

Bericht door Paul Vingerhoets » zo 4 feb 2024 09:04

Tja rijdt al jaren met gps trackers rond, mijn baas, en de vorige ook, weten precies waar ik uithang kan me er niet druk over maken.
Als ik een voertuig zou huren en er zit een tracker op/in het zij zo. Dan kan die eigenaar achteraf mekkeren dat ik ergens gereden heb waar niet nodig was of een andere kant op ben gegaan dan vooraf besproken, zijn probleem zolang ik het voertuig in goede staat terug breng valt er weinig te zeveren lijkt me.

Onze honden hebben beide een tracker (tractive) maar ja met beagles en loslopen is het wel eens speuren
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18988
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: GPS Tracker

Bericht door Hobby Linka » zo 4 feb 2024 10:56

Niels83 schreef:
zo 4 feb 2024 08:58
Er is of was een draadje over Apple air tags...

Die pingen zodra hij bij een iPhone in de buurt komt...

Relatief goedkoop, geen accu gedoe, zo groot als een euro..
Klikkerdeklik

Ruim 10 pagina's met informatie hierover.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1917
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: GPS Tracker

Bericht door Ad » zo 4 feb 2024 11:24

poorbeek schreef:
zo 19 jun 2022 13:50
Ik gebruik de Onntrack welke erg goed werkt. Ik meld mijn huurders niet dat de caravan een tracker heeft. De caravan is allrisk verzekerd. De klant geeft van te voren aan welke kant zij opgaan en dat staat ook in het contract vermeld. Dat vindt ik fijn om te controleren.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
Big Brother......Ik zou het erg vervelend vinden als ik hier achteraf achter zou komen, niet zo netjes om het niet te vermelden. Ik zou me trouwens bespioneerd worden, geeft mij een onprettig gevoel.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18988
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: GPS Tracker

Bericht door Hobby Linka » zo 4 feb 2024 11:46

[re.gif]

Ik vraag me af of dit wettelijk wel is toegestaan met name de wet op privacy. Aan de andere kant, als je een auto huurt of mijn laatste twee leaseauto's zitten/zaten ook track en tracer apparatuur in.

Maakt eerlijk gezegd niet uit, Google Maps geeft ook regelmatig een overzicht van waar je geweest bent.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19810
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

GPS Tracker

Bericht door Daphne » zo 4 feb 2024 11:52

Dat is wettelijk ook niet toegestaan tenzij je de huurder informeert. Daarnaast dien je als verhuurder ook schriftelijk aan te geven hoe je de persoonsgegevens van de verhuurder verwerkt, opslaat en wat je ermee doet en wat de reden is waarom je dat doet. (De redenen zijn ook aan wet- en regelgeving gebonden. Je mag niet zomaar van alles controleren of opslaan)
Voor akkoord heb je een handtekening van de huurder nodig anders ben je ernstig in gebreke en kun je hoge boetes verwachten als je wordt gecontroleerd of aangegeven.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8041
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: GPS Tracker

Bericht door Ron » zo 4 feb 2024 12:07

[re.gif]
Ja de AVG gaat heel ver.
Gewoon in het contract aangeven dat er een tracker geplaatst is .
Met als reden dat indien de caravan gestolen wordt deze gevonden kan worden.
En helemaal niets opslaan.
Voor bekeuringen is de basis administratie voldoende.
Fam X heeft in augustus 2020 de caravan gehuurd.
De bekeuring is van die periode.
Dus hij wordt in rekening gebracht bij Fam X.
de rest maakt toch niets uit.
Ook al geven ze van te voren aan om naar Frankrijk te gaan.
En op het laatst wordt het Denemarken.
Nou en ?
De huurder heeft ondervonden hoe fijn het is om een caravan of camper te hebben.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: GPS Tracker

Bericht door dieseltijger » zo 4 feb 2024 12:24

We (dreigen) een beetje af te dwalen - wat nooit gebeurt op dit forum. Hou het vooral praktisch en begin bij verhuur vooral bij preventie en het verplaatsen van het risico, en gemak aan jouw kant. Zorg er voor dat de huurder zich legitimeert, en dat je een foto van zijn/haar paspoort maakt (vingerwapperaars: attentie!!! "...mag niet hoor!....pas op....zorg voor schriftelijke...<gaaap, gaaaaaap> ).
kom met huurder overeen dat de caravan vrij van schade en gebreken ter beschikking is gesteld, en je gaat het ding hiertegen verzekeren - hetgeen je verwerkt in de verhuurprijs.

Ga jij jouw caravan nadat deze niet teruggekeerd is ophalen in een achterafgelegen loods op een industrieterrein in Marseille, waar je welkom wordt geheten door een paar harige kerels en een valse hond? Een paar uur voor het verrichten van een aangifte en het invullen van een schadeformulier lijkt me eenvoudiger.

Maar alle gekheid op een stokje: interessant onderwerp die trackers!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Gestolen caravans”