andere route naar Spanje

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Caravelair_PT
Berichten: 120
Lid geworden op: di 2 nov 2021 17:42

Re: andere route naar Spanje

Bericht door Caravelair_PT » za 7 mei 2022 21:09

Advies: kien het zo uit dat je Bordeaux op een zondag passeert. Bijna geen vrachtverkeer.

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: andere route naar Spanje

Bericht door mrbullmastiff » di 10 mei 2022 21:43

Martine schreef:
za 7 mei 2022 20:22
eurotrotter schreef:
za 7 mei 2022 10:45
mrbullmastiff schreef:
wo 4 mei 2022 23:18
Ik zou via Parijs rijden.
Afhankelijk van de dag ( weekend,door de week) en het tijdstip( tussen 10.00 en 16.00 uur) zou ik dat ook doen.
We vertrekken vrijdag rond 11uur vanuit zuid-oost Brabant, zou dan een gunstige tijd zijn?
Ook naar de optie Maastricht, Luik, Namen,Charleroi, Parijs aan het kijken.
Ach, als we het vrijdag maar weten.
Parijs moet je altijd geluk mee hebben, ik ben er rond de middag al vlot doorheen gereden zonder grote drukte maar ik heb ook wel files gehad om 9 uur in de avond.
Afhankelijk van waar jullie wonen zal het een uur of vijf rijden zijn naar Parijs. Als je om 11 uur vertrek zal je denk ik al veel verkeer hebben van de avondspits.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

eurotrotter
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: andere route naar Spanje

Bericht door eurotrotter » wo 11 mei 2022 14:53

Caravelair_PT schreef:
za 7 mei 2022 21:09
Advies: kien het zo uit dat je Bordeaux op een zondag passeert. Bijna geen vrachtverkeer.
Files worden niet veroorzaakt door het vrachtverkeer,maar door beroeps verkeer,de aannemer met zijn kar,de koerier die pakketjes af levert,en vergeet niet;de snelle yup die,i.p.v op het verkeer te letten zaken zit te doen op zijn tablet.
Hoewel je natuurlijk niet kunt ontkennen dat een vrachtwagen,door zijn lengte,hier niet aan bijdraagt.

Beste voorbeeld hiervan is de corona tijd,dat iedereen aan thuis werken deed en alleen belangrijke verplaatsingen toegestaan waren.
Je zag enkel vrachtverkeer en een enkel busje op de weg,luxe wagen waren zeldzaam,en de file,s ?in geen velden of wegen te bekennen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

RikB
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 12 jun 2017 13:31

Re: andere route naar Spanje

Bericht door RikB » wo 11 mei 2022 16:37

[re.gif] vrachtwagenchauffeur?

Volgens mij wordt juist bij Bordeaux bewezen dat vrachtwagens voor drukte zorgen mrgreen.gif

Martine
Berichten: 876
Lid geworden op: do 7 apr 2011 17:18

Re: andere route naar Spanje

Bericht door Martine » ma 16 mei 2022 15:32

Update:
We zijn vrijdag om 11.15u vertrokken. Gekozen om via Maastricht, Luik, Namen en Charleroi te rijden. Dit ging voorspoedig en we vonden een mooie overnachtingscamping op 1,5 uur van Parijs. Zaterdag ochtend waren we om 10 uur bij Parijs en het was ontzettend druk. Maar we hebben het gered en zijn verder gereden is Orleans, Tours en Poitiers naar Bordeaux. Saaie route maar met het grote voordeel dat je goed door kunt rijden. Even ten noorden van Bordeaux weer een goeie overnachtingscamping gevonden. Zondagochtend zonder enig probleem lands Bordeaux gereden. Tot aan Biaritz is het een saaie route. Maar dan begint het klimmen en dalen. Dat ging goede mede omdat daar bijna geen verkeer is. We zijn tot aan Burgos gereden. Daar staan we nu op de stadscamping tussen de Senioren Kampeer Club en de A NWB groepsreis in. Dan komt er ook nog een camper club. We zijn vandaag op de fiets via een prachtig aangelegd fiets en wandelgebied naar Burgos geweest. En morgen gaan we weer verder en zoeken een wat rustiger camping.
Naast ons staan plaatsgenoten, ben je ver van huis knipoog.gif , en die zijn zonder problemen via Rouen gereden. Als we nog eens deze kant op gaan nemen we die route. Parijs vonden we echt wel een dingetje.
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18152
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: andere route naar Spanje

Bericht door deusjevo » ma 16 mei 2022 16:00

[re.gif]
Tja, wij rijden elk jaar wel rond Parijs, 10.00 uur op zaterdag is denk ik net te vroeg, beter iets van 13.00 rond lunchtijd.
Zondagmorgen 10.00 uur gaat meestal wel goed hoewel je rond Parijs zelfs ‘s nachts in de file kunt staan.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: andere route naar Spanje

Bericht door JanPunne » ma 16 mei 2022 17:53

Parijs ronden wij altijd via de A104-N104 de zgn. Francilienne.
Nooit files gehad op zaterdag laat in de ochtend of rond het middaguur.
Het rijdt wel wat om maar men kan ook wel sneller doorrijden.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

eurotrotter
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: andere route naar Spanje

Bericht door eurotrotter » ma 16 mei 2022 18:59

RikB schreef:
wo 11 mei 2022 16:37
[re.gif] vrachtwagenchauffeur?

Jawel. mrgreen.gif mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: andere route naar Spanje

Bericht door eurotrotter » ma 16 mei 2022 19:04

RikB schreef:
wo 11 mei 2022 16:37


Volgens mij wordt juist bij Bordeaux bewezen dat vrachtwagens voor drukte zorgen mrgreen.gif
Verklaar je nader,hoe kom je tot deze conclusie ?
Bordeaux is een stad die je op twee manieren kunt ronden: met de klok mee en tegen de klok in,evenals de Bld Peripherique in Parijs.
door dat dit a.h.w. een stads autoroute is met heel veel dicht bij elkaar staande op en afritten veroorzaakt dit dikwijls veel hinder ,vooral door in en uitvoegend verkeer wat deze afslagen neemt.
Zelfs op zondag,wanneer er een rijverbod is voor de meeste vrachtwagens is t daar een puinhoop.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

cornelis
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 10:25

Re: andere route naar Spanje

Bericht door cornelis » di 17 mei 2022 07:15

L


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Plaats reactie

Terug naar “Routes”