Tule Omnistore 6300 motor probleem
Tule Omnistore 6300 motor probleem
Zelf mijn Thule Omnistore 6300 luifel (4 mrt) voorzien van een 12V motorkit. Als ik de luifel uitdraai gaat deze helemaal tot het eindpunt waarna het doek slap hangt. Als het goed is zou de motor nu automatisch moeten oprollen tot het doek gespannen staat.
Wat ik ook doe, de motor vertikt dit, ook krijg ik de luifel dat niet meer automatisch opgerold. Foutmelding motorbesturing, 4x kort knipperen rood ledje. De enige manier om de luifel weer opgerold te krijgen is door de armen naar binnen te buigen waarna de motor de luifel binnentrekt.
Het ligt niet aan de accu, 40 AH Victron PPP, 4mm kabel, alles zoals beschreven. Ik heb hier al diverse keren over gecommuniceerd bij het caravanbedrijf waar ik deze motorkit gekocht heb. Ik krijg alle medewerking maar tot een oplossing is het (nog) niet gekomen. Ook heeft die caravandealer contact gehad met Thule, helaas is de service niet om over naar huis te schrijven.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Wat ik ook doe, de motor vertikt dit, ook krijg ik de luifel dat niet meer automatisch opgerold. Foutmelding motorbesturing, 4x kort knipperen rood ledje. De enige manier om de luifel weer opgerold te krijgen is door de armen naar binnen te buigen waarna de motor de luifel binnentrekt.
Het ligt niet aan de accu, 40 AH Victron PPP, 4mm kabel, alles zoals beschreven. Ik heb hier al diverse keren over gecommuniceerd bij het caravanbedrijf waar ik deze motorkit gekocht heb. Ik krijg alle medewerking maar tot een oplossing is het (nog) niet gekomen. Ook heeft die caravandealer contact gehad met Thule, helaas is de service niet om over naar huis te schrijven.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Re: Tule Omnistore 6300 motor probleem
Geen idee of het bij een 6300 anders werkt dan bij een 9200 maar bij onze 9200 werkt het als volgt:
Uitzetten:
-Luifel helemaal uitdraaien (tussentijds even stoppen om staanders uit te klappen) totdat het doek iets slap valt (stopt automatisch)
-Vervolgens de vergrendelingen in de luifelbalk omzetten
-Luifel indraaien, deze stopt automatisch op weerstand zodra het doek strak staat
Indraaien:
-Luifel weer uitdraaien totdat het doek iets slap valt (stopt automatisch)
-Vervolgens de vergrendelingen in de luifelbalk weer vrijzetten
-Luifel volledig indraaien (tussentijds even stoppen om staanders in te klappen).
De maximale uitdraaistand waarbij het doek iets slap valt, moet je op de motorunit eenmalig instellen.
Uitzetten:
-Luifel helemaal uitdraaien (tussentijds even stoppen om staanders uit te klappen) totdat het doek iets slap valt (stopt automatisch)
-Vervolgens de vergrendelingen in de luifelbalk omzetten
-Luifel indraaien, deze stopt automatisch op weerstand zodra het doek strak staat
Indraaien:
-Luifel weer uitdraaien totdat het doek iets slap valt (stopt automatisch)
-Vervolgens de vergrendelingen in de luifelbalk weer vrijzetten
-Luifel volledig indraaien (tussentijds even stoppen om staanders in te klappen).
De maximale uitdraaistand waarbij het doek iets slap valt, moet je op de motorunit eenmalig instellen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Tule Omnistore 6300 motor probleem
Dank je voor de snelle reactie maar ik denk dat de 6300 toch anders werkt. Ik heb al heel veel op internet "rondgestruind" voor een oplossing maar dat ik een vergrendeling moet omzetten is mij onbekend en ben ik nog nergens tegengekomen.
In de bijgeleverde beschrijving wordt ook niet gesproken over het eenmalig instellen van de motor.
De vergrendeling in de luifeldak omzetten, hoe gaat dat in zijn werk?
mvrgr
Wim
In de bijgeleverde beschrijving wordt ook niet gesproken over het eenmalig instellen van de motor.
De vergrendeling in de luifeldak omzetten, hoe gaat dat in zijn werk?
mvrgr
Wim
Re: Tule Omnistore 6300 motor probleem
Aan de knikarmen zitten korte extra armpjes die een schuivend vergrendelpalletje op de luifelbalk hebben. Mogelijk is dat bij een 6300 anders, geen idee. Deze korte armpjes zijn overigens langer (en sterker) bij een gemotoriseerde 9200 dan bij een handbediende versie dus die zijn bij ons vervangen toen de luifelmotor gemonteerd werd.
Onze motor is overigens 230 V maar dat zal niets uitmaken voor de functionaliteit.
Laatst gewijzigd door PD op wo 27 apr 2022 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Tule Omnistore 6300 motor probleem
oke, deze zitten bij de 6300 ook maar dat is het probleem niet.
Re: Tule Omnistore 6300 motor probleem
Geen idee of Kampeertechniek Zuid Holland (ff googelen) je helpt wanneer je daar de motorset niet gekocht hebt, daar hebben ze er zeker verstand van. Die hebben ook de vernieuwde 9200 motorset ism Thule doorontwikkeld en in het veld met meerdere sets getest voordat deze recent gelanceerd is.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Tule Omnistore 6300 motor probleem
Vanaf minuut 21 kun je zien zoals het hoort te zijn.
Dat aanspannen door terug te draaien moet hij dus na inbouw uit zichzelf doen.
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op wo 27 apr 2022 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Youtube link aangepast
Reden: Youtube link aangepast
Re: Tule Omnistore 6300 motor probleem
Dat is dus inderdaad anders dan bij de 9200 die extra vaste scharnierende armpjes heeft.
Bovendien hebben wij een afstandsbediening, dat vind ik ook handiger om controle te behouden terwijl we beiden de luifel vast kunnen houden ingeval van wind. Dat laatste was ook onze belangrijkste reden voor de motorisering.
Mogelijk kun je het maximaal uitlopen toch instellen zoals bij de 9200, of de motor eruit halen en een slag draaien bij deels geopende luifel (sjorbandje erom)… ik zou er een telefoontje aan wagen met Kampeer-Techniek ZH. Nee heb je
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Tule Omnistore 6300 motor probleem
De 6300 heeft de extra tension arms standaard vanaf 4 meter. Wij hebben ze trouwens ook op onze 3.5 m luifel, maar dat was wel optie.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Tule Omnistore 6300 motor probleem
Met deze in de luifelbalk schuivende vergrendeling of moet je ze er in clicken ? Dat laatste heb ik ook al eens gezien.
De werking van de tensionarms van de 9200 kan niet wanneer de luifel zichzelf direct opspant, of je moet heel snel zijn
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Tule Omnistore 6300 motor probleem
Klopt, had ik inderdaad ook al gevonden, en dat doet de luifel bij mij dus niet. Handmatig gaat het dan wel maar daarna is de luifel niet meer geautomatiseerd in te rollen
Re: Tule Omnistore 6300 motor probleem
Ah, ik wist niet dat daar verschil in zat Bij de 6300 is het een click systeem aan de knikarm en niet in de luifelbalk.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021