beste verzekering voor een nieuwe caravan

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Frans013
Berichten: 100
Lid geworden op: di 28 mei 2013 21:51
Locatie: Landgraaf

beste verzekering voor een nieuwe caravan

Bericht door Frans013 » zo 24 apr 2022 07:54

Ik heb een spiksplinternieuwe caravan aangeschaft (Fendt Bianco Activ 465 SGE) en die wordt op dit moment klaar gemaakt bij de dealer. Ergens in juni haal ik hem op. Ik ben nu een beetje rond aan het kijken voor een verzekering. Ik zat met mijn 2e handsjes altijd bij CB, maar daar is maar een nieuwwaarderegeling van 3 jaar en elders ben ik tot 8 jaar tegen gekomen. Voegt dat iets toe, heeft dat meerwaarde, waar hebben jullie een nieuwe caravan ondergebracht?

Met dank.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23391
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: beste verzekering voor een nieuwe caravan

Bericht door PD » zo 24 apr 2022 08:00

Persoonlijk vind ik tenminste 5 jaar nieuwwaarde dekking (nieuw) of 3 jaar aanschafwaarde dekking (gebruikt) een minimale vereiste, aangevuld met dekking voor hagelschade.

Welke verzekering je dan kiest, hangt af van je specifieke caravan en accessoires. Voor ons bleek Aveco de beste keuze maar dat kan zomaar anders uitvallen. Een medekampeerder suggereerde de ANWB voor ons, maar dat viel toch tegen qua premie terwijl het bij hem juist wel gunstig bleek.

Ofwel: even vergelijken met jouw configuratie incl. accessoires en inventaris.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3607
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: beste verzekering voor een nieuwe caravan

Bericht door Niels83 » zo 24 apr 2022 09:06

Het is zo moeilijk te zeggen wat voor de 1 fijn is is dat voor de ander niet. Daarbij komt ook hoeveel premie mag het je kosten. Hoe meer dekking hoe meer je betaald natuurlijk.

Gebruikersavatar
Dirk Jan Troll 535
Berichten: 176
Lid geworden op: za 9 okt 2021 10:53
Locatie: Sittard

Re: beste verzekering voor een nieuwe caravan

Bericht door Dirk Jan Troll 535 » zo 24 apr 2022 09:26

12 jaar verzekerd bij Aveco en zeer tevreden.
Hebben 2x schade gehad aan een Eriba Touring.
1e Schade een nieuwe zijwand . 2e schade twee nieuwe steenslagplaten aan de voorkant.
De afwikkeling probleemloos.
Geen caravan meer - Camper Carthago Malibu 600 DB met Sky Roof , Solar en luchtvering

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: beste verzekering voor een nieuwe caravan

Bericht door Hans 555 » zo 24 apr 2022 09:35

Tegen nieuwwaarde verzekerd voor 5 jaar bij OHRA. Ik heb nog geen ervaring met het uitkeren van schades, houden zo.
Voorheen ook bij CB maar die zijn wel een stuk duurder. Bij CB wel altijd goede ervaring gehad met schade afhandeling. Maar idd maar 3 jr. tegen nieuwwaarde verzekerd.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: beste verzekering voor een nieuwe caravan

Bericht door Chris » zo 24 apr 2022 11:02

Ik zat bij CB maar ben daar weggegaan.
De premie werd wel erg veel in de loop der tijf.

Toen ben ik on-line overal bij de bekende verzekeraars lijstjes voor caravan verzekeringen in gaan vullen.
Daarbij bleek dat de ANWB voor mij heel goed uitkwam.
Maar ook daar kon ik wel 3 verschillende premie's voor mijn hut uitrekenen...heel gek.
De voordeligste heb ik nu... en 5 jaar nieuwwaarde dekking
Ik heb wel een hagelbestendig dak, dat scheelt al snel behoorlijk wat premie.

Het blijkt dus nuttig te zijn om on-line eens lekker te shoppen....en soms meerdere keren hetzelfde in te vullen....echt..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

workel

Re: beste verzekering voor een nieuwe caravan

Bericht door workel » zo 24 apr 2022 11:25

[re.gif]
Heb in 2021 enkele premies aangevraagd voor de caravan verzekering van de Knaus. Daar heb ik een selectie gemaakt die het beste bij ons past.

Short list:
- Aveco
- IAK
- Ohra
- NH1816.

Uiteindelijk gekozen voor NH1816 icm combi polis, wij hebben daar meer verzekeringen lopen. Allen 5 jaar nieuwwaarde regeling en met dekking hagelschade.

Volgende maand onze nieuwe Fendt ophalen en dan maak ik wederom een keuze op basis van mijn short list.

Frans013
Berichten: 100
Lid geworden op: di 28 mei 2013 21:51
Locatie: Landgraaf

Re: beste verzekering voor een nieuwe caravan

Bericht door Frans013 » zo 24 apr 2022 11:43

Dank allemaal voor de input, daar kan ik wel wat mee haphop.gif

HaZee
Berichten: 2
Lid geworden op: do 19 aug 2021 13:24

Re: beste verzekering voor een nieuwe caravan

Bericht door HaZee » di 14 jun 2022 19:40

workel schreef:
zo 24 apr 2022 11:25
(...)Short list:
- Aveco
- IAK
- Ohra
- NH1816.

Uiteindelijk gekozen voor NH1816 icm combi polis, wij hebben daar meer verzekeringen lopen. Allen 5 jaar nieuwwaarde regeling en met dekking hagelschade.
(...)
Aanvulling: IAK heeft ook 7 jaar nieuwwaarde dekking

workel

Re: beste verzekering voor een nieuwe caravan

Bericht door workel » di 14 jun 2022 20:25

[re.gif]

Klopt wat je schrijft IAK is 7 jaar.

Hier wederom gekozen voor NH1816 icm combi-polis, 5 jaar nieuwwaarde, eigenrisico € 0,- verzekerd bedrag € 34.500 dat is incl. mover, Thule luifel en dakairco, inventaris gratis, premie € 51,10, All-risk. Wel SCM slot op dissel en wiel verplicht.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: beste verzekering voor een nieuwe caravan

Bericht door karelV » wo 15 jun 2022 00:12

Voor onze caravan was geen 1 verzekering bereid om hem te nemen behalve aveco verzekeringen gezien dat alle andere verzekeringen de totale aanschafprijs met alle accessoires en inboedel van €58.500 met extra hagelschade, 5 jaar nieuwwaarde en nog eens 3 jaar verzekering met afschrijving te hoog was......
Wij betalen dan ook wel een behoorlijke maandpremie van €135,95
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Frans013
Berichten: 100
Lid geworden op: di 28 mei 2013 21:51
Locatie: Landgraaf

Re: beste verzekering voor een nieuwe caravan

Bericht door Frans013 » wo 15 jun 2022 07:05

Uiteindelijk gekozen voor OHRA, ik wilde niet overstappen met andere verzekeringen vandaar niet gekozen voor de NH1816 combi-polis.

Gebruikersavatar
Chrisje113
Berichten: 397
Lid geworden op: vr 27 dec 2019 22:57
Locatie: Helmond

Re: beste verzekering voor een nieuwe caravan

Bericht door Chrisje113 » wo 15 jun 2022 08:01

iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen met de verzekeringen en je weet pas hoe de verzekeringsmaatschappij is als je ze nodig hebt! Zelf al een keertje ervaren met de reparatie van onze vorige caravan, de kleine lettertjes komen dan heel groot naar boven bijvoorbeeld waar de reparatie moet worden uitgevoerd.
Hopelijk heb je de verzekering niet veel nodig!!
Nu de verzekering lopen bij Aveco op aanraden van vrienden en de dealer
Renault Grand Scenic 2019
Tabbert Da Vinci 2022 met diverse opties erop(teveel om op te noemen whistle.gif )

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”