douche bak en douche wand herstellen

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
hisaLenart
Berichten: 110
Lid geworden op: za 2 apr 2022 10:51

douche bak en douche wand herstellen

Bericht door hisaLenart » za 23 apr 2022 16:40

Beste leden,

een regenachtige dag vandaag, dus heb ik even de tijd genomen om wat klussen in mijn caravans te verrichten.
De knaus had een nieuwe douchekraan nodig en die lag al weekje te wachten op montage. En terwijl ik bezig was toch eens de staat van de douche bak en wand nagezien.

Er zitten hier en daar scheuren in. Ze zijn nog niet zo groot, maar ik neem aan dat bij het douchen alles onder de bak ook wel vochtig zal komen te staan.
We hebben niet de intentie de douche veel te gaan gebruiken, maar ook ik heb graag mijn materiaal goed onderhouden, zodat wanneer het nodig is. Het ook direct gebruikt kan worden.

Ik zocht al even na op het forum, kwam enkel uit bij uitleg van ABS lego lijmen. (of een ander type lijm die het geheel weer dicht) Is dit dus mogelijk met mijn type plasticbak ?
Of doe ik puur hobby en tevens nog lelijker ? silicone erover ? stom.gif


Alsook zie foto in bijlage. Aan de rechterzijde is deze plastic douche wand niet vastgeschroefd aan de zijwand. Ik neem aan dat ook daar een hoop vocht langs beneden zou kunnen gaan lopen. Waarschijnlijk is dit om het geheel te laten bewegen, maar hoef ik me daar veel zorgen om te maken ?

en om niet teveel topics aan te maken, nog een vraag.
Wat met die rommelvakjes in de deur ? Daar las ik ook al de optie : ductape ... en die optie kwam blijkbaar als beste uit de bus. Zijn er andere suggesties om van die foeilelijke dingen wat bruikbaars en moois te maken ?

mvg en een fijn weekend
Bijlagen
knaus deurvakken.jpg
knaus douchewand.jpg
knaus douchebak.jpg

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8002
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: douche bak en douche wand herstellen

Bericht door Ron » za 23 apr 2022 18:56

Die douche is niet geschikt om te douchen.
De bedoeling van de douchekop is dat je die door het raam naar buiten doet.
En je daar wat afspoelt.
Caravans die een echte douche hebben.
Hebben een douche cabine die volledig uit een geheel kunststof bestaat.
Of een onpraktisch douche gordijn die al het water keurig de bak in leid.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

hisaLenart
Berichten: 110
Lid geworden op: za 2 apr 2022 10:51

Re: douche bak en douche wand herstellen

Bericht door hisaLenart » za 23 apr 2022 19:58

Hehe, dat klinkt duidelijk. En ergens ook best logisch. Voor de baby een kattewasje te geven kan het wel nog eens handig zijn. Moest het buiten te koud zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”