Hybride auto laden

Over klussen, reparatie en onderhoud van elektra en alles wat daar bij hoort.
Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hybride auto laden

Bericht door dieseltijger » wo 27 apr 2022 11:19

Zei een vrouwelijke bestuurder ooit ook tegen mij: "Eens in de maand ben ik volstrekt ontoerekeningsvatbaar".

Zo ook hier wellicht, hahaha.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

sailor wim
Berichten: 2665
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Hybride auto laden

Bericht door sailor wim » wo 27 apr 2022 11:41

sailor wim schreef:
wo 27 apr 2022 11:08
[re.gif]
We zitten in de overgang knipoog.gif
[re.gif] Nee Diesel ik bedoel de energie overgang natuurlijk.
Groeten Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hybride auto laden

Bericht door dieseltijger » wo 27 apr 2022 11:48

Oooooooohhhhh.....
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Jekihero

Re: Hybride auto laden

Bericht door Jekihero » wo 27 apr 2022 12:13

In perspectief, het gaat hier om een hybride.
Een willekeurige hybride heeft een accu van pakweg 15 kWh. Kostprijs per volle accu 15 x 0.25 = €3,75
Opladen kan met 4 of 6 ampère.
Is allemaal niet zo spannend. In diverse voortenten staat in de frisse seizoenen een elektrische kacheltje van 2000 W ook de hele dag te brommen.
En als het campingtarief de kostprijs ruim dekt of beter nog per kWh wordt afgerekend prima toch?

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Hybride auto laden

Bericht door deusjevo » wo 27 apr 2022 16:30

Onze camping is Frankrijk rekent 4 euro per dag.
Mag je trouwens geen EV of Hybride laden en dat wordt aangegeven als je aankomt.

Op zich misschien jammer maar ja, mijn benzinetank vult hij ook niet ‘s nachts met een kannetje.
Een EV of Hybride is niet kampeer gerelateerd dus vind het prima dat het niet toegestaan wordt.

Als er een meter tussen zit is het een andere zaak maar je zal zien dat er dan geen EV of Hybride geladen gaat worden net zoals de caravan airco waarschijnlijk ook niet 24 uur per dag staat te draaien.
Laatste stelling is hypothetisch wat mij betreft want ik heb geen EV of Hybride en geen airco op of in de hut.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Hybride auto laden

Bericht door Bob Diesel » di 6 sep 2022 19:56

16624871338984749194926782565395.jpg
Wat als er xtra laadpaal is gemaakt op een plaats

En er op de inplugpaal van je plek een sticker zit
Verboden te laden ,bij overtreding word een fee van € 200 in rekening gebracht
En een buurman doet het toch stom.gif


Wat zouden jullie doen scratch.gif
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op di 6 sep 2022 20:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Hybride auto laden

Bericht door deusjevo » di 6 sep 2022 20:01

Tja, ik hoef niet zo nodig camping burgemeester te zijn dus Ik zou niet zo snel naar een campingbaas lopen.

Wellicht is de tekst op de sticker in het Frans en is de “lader” het Frans niet machtig? 🤷‍♂️
Je kan hem er terloops op aanspreken als je er behoefte aan hebt.

EDIT:
Oeps, je hebt een foto toegevoegd en die is toch wel redelijk duidelijk
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Paul Vingerhoets
Berichten: 2359
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Hybride auto laden

Bericht door Paul Vingerhoets » di 6 sep 2022 21:28

Zaterdag op doorreis camping aan gekomen en de kuga na afkoppelen naar een laadstation gebracht om te laden te voet met de honden naar de camping gelopen en na 3 uur weer de terug om de auto op te halen. Wat blijkt de doorreis camping vraagt voor 1 overnachting 25 euro voor 2 personen en een plek en stroom a 16 ampère en ja ik heb in de ochtend de kuga nog een 45 min aan de stroom gehangen om ook de laatste 10 % bij te laden zonder overleg voor 1 nacht zonder enig gebruik van water en heel weinig stroom voor de caravan (koelkast en wat led lampjes. Denk ik dat de beheerder nog steeds een aardige winst heeft gehad op die plek.
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Hybride auto laden

Bericht door Jan van Vijven » di 6 sep 2022 21:34

Onzin, wij gaan niet beslissen hoeveel winst hij mag maken.

€25 is een koopje voor een overnachting!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Hybride auto laden

Bericht door Leentje » di 6 sep 2022 21:38

Paul Vingerhoets schreef:
di 6 sep 2022 21:28
Zaterdag op doorreis camping aan gekomen en de kuga na afkoppelen naar een laadstation gebracht om te laden te voet met de honden naar de camping gelopen en na 3 uur weer de terug om de auto op te halen. Wat blijkt de doorreis camping vraagt voor 1 overnachting 25 euro voor 2 personen en een plek en stroom a 16 ampère en ja ik heb in de ochtend de kuga nog een 45 min aan de stroom gehangen om ook de laatste 10 % bij te laden zonder overleg voor 1 nacht zonder enig gebruik van water en heel weinig stroom voor de caravan (koelkast en wat led lampjes. Denk ik dat de beheerder nog steeds een aardige winst heeft gehad op die plek.
Wij rijden ook hybride maar no way dat we hem zo aan de paal hangen. Dit is voor mij hetzelfde als: we hebben in een restaurant gegeten, maar namen ook het zoutvaatje maar mee. Ze hebben toch genoeg winst op ons gemaakt.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hybride auto laden

Bericht door dieseltijger » di 6 sep 2022 22:08

Bob Diesel schreef:
di 6 sep 2022 19:56
16624871338984749194926782565395.jpg

Wat als er xtra laadpaal is gemaakt op een plaats

<knip>

Wat zouden jullie doen scratch.gif
Niets, want: ik heb de pest aan verklikkers en bemoeials.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Hybride auto laden

Bericht door Bob Diesel » di 6 sep 2022 22:44

[re.gif]
En hoe sta je tegen over diefstal

Of wegrijden zonder te betalen na tanken
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Arthurj
Berichten: 661
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Hybride auto laden

Bericht door Arthurj » di 6 sep 2022 22:46

Mwoah, voorheen had je geen brandstof 'elektra' op een camping. Voor benzine, diesel of LPG ging je naar een benzinestation [let op de benaming] om je tank te vullen. Door de energietransitie en EV komen we nu ineens in een situatie dat een camping óok een energieleverancier 'kan/gaat' worden wat natuurlijk nooit de bedoeling is geweest. En daar moeten we met zijn allen met gezond verstand en fair use policy mee omgaan. Dat een camping 16 ampère ter beschikking stelt wil niet zeggen [of is nooit de bedoeling geweest] dat je die 24/7 gebruikt. Daar komt een camping nooit aan uit [?]. Zeker, de normale prijs zal wellicht niet corresponderen met wat een kampeerder gebruikt, maar dit gebruik [EV] zou volledig uit de pas gaan. Ik kan begrijpen dat een camping uit serviceoverweging een of meer laadpalen aanlegt [noodsituaties] maar in de regel zou ik denken dat je voor normaal laden de gebruikelijke laadstations opzoekt. Een camping is immers geen benzinestation [of diesel of gas]. Maar ontwikkelingen ontwikkelen en dus voer voor discussie en afstemmen op de nieuwe situaties.
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hybride auto laden

Bericht door dieseltijger » di 6 sep 2022 23:03

Bob Diesel schreef:
di 6 sep 2022 22:44
[re.gif]
En hoe sta je tegen over diefstal

Of wegrijden zonder te betalen na tanken
Ik ben verrukkelijk inconsequent ongetwijfeld. Ik ben ook op de penning, als je het moet hebben van gedrag wat vergelijkbaar is met het meenemen van toiletpapier of zakjes suiker van je werk - dan heb je een trieste instelling. Maar mijn buren begluren en verklikken? Ik heb wel wat beters te doen - en ik vind mensen die dat doen buitengewoon onaangenaam en het laagste van het laagste.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Arthurj
Berichten: 661
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Hybride auto laden

Bericht door Arthurj » di 6 sep 2022 23:16

Het gaat mij natuurlijk niet om verklikken etc. reactie zal ook niet op mij bedoeld zijn, of in zijn algemeenheid, maar ik wil maar aangeven dat een camping geen 'benzinestation' moet gaan worden. En aan de andere kant, de 'discussie' als het wel kan, hoe gaan we er dan mee om? Wat is redelijk vanuit beide kanten? Is het elektranetwerk van een camping geschikt en is de camping bereid te leveren [indien technisch mogelijk] en tegen welke prijs? Aan de kant van de kampeerder, het is gemakkelijk als je op je plaats kunt laden. Waar is een balans te vinden. Een hele nieuwe situatie, voor de camping maar ook voor de caravanner [EV] zonder te veroordelen. Interessant vind ik.
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hybride auto laden

Bericht door dieseltijger » di 6 sep 2022 23:23

Nou ja, heel simpel. Als ik zou willen laden geef ik dan aan de camping aan bij de receptie. Hoef ik me geen zorgen te maken, en ik heb het gemak van het niet hoeven zoeken naar schaarse laadpalen in (ik noem maar een voorbeeld) Frankrijk. Campinghouder blij, ik blij. Is het te duur dan doe ik het niet, en andersom wel. En als het stroomnet het in het algemeen niet aan kan, dan ploft de schakelautomaat.

Ik denk dat we er meer ontspannen mee om moeten gaan, het laatste wat ik in de bovenomschreven situatie zou willen is dat een zelfbenoemde campingburgemeester verhaal probeert te halen bij de campingeigenaar.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Arthurj
Berichten: 661
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Hybride auto laden

Bericht door Arthurj » di 6 sep 2022 23:29

Begrijp ik, maar dan kan ik me voorstellen dat men een meter hanteert wat je uiteindelijk verbruikt boven het normale/standaard/fair use en op basis daarvan afrekent. Het gaat dan immers niet om kampeergebruik maar om 'brandstof' voor het trekkende voertuig wat niet op het conto hoort te komen van een camping. Lijkt mij redelijk?
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Hybride auto laden

Bericht door Bob Diesel » di 6 sep 2022 23:35

Ik ben ook niet roomser als de paus
Verklik ook niemand
Maar als de camping houder aangeeft dat het niet de bedoeling is en dat heeft hij gedaan dmv een duidelijke sticker op de stroombox

En je doet het toch stom.gif
Is het gewoon diefstal boos.gif

Door dit gedrag jaag je de ondernemer op xtra kosten
Welke hij ook al gemaakt heeft in de vorm van een opgeofferde campingplaats ,waar je officieel wel mag/kan laden tegen betaling
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hybride auto laden

Bericht door dieseltijger » di 6 sep 2022 23:40

@Arthurj: Natuurlijk. Ik meen dat op een aantal Duitse campings vroeger gewoon per aansluiting zo'n wervelstroommeter was vastgeschroefd. Nu zal je voor 8 tientjes een online uitvoering hebben die bij de receptie uitgelezen kan worden. Of je na een weekend 5 kWh voor de TV en de senseo hebt verstookt, of 50 kWh met je Volvo erbij aan het infuus - dat maakt dan niet uit, dat wordt gewoon bij de rekening bijgeplust. Ik snap het probleem niet.

@Bob Diesel. Uiteraard is het diefstal, en het laatste wat ik suggereer is dat je wil verklikken. Maar ik zie het als een kwestie tussen de campinghouder en de gast. Oplossing: het installeren van een meter (gaat er toch van komen) of "Old skool" het ouderwetse rondje met de fiets over de camping.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Arthurj
Berichten: 661
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Hybride auto laden

Bericht door Arthurj » di 6 sep 2022 23:49

@dieseltijger

Helemaal mee eens, tot voor kort werd de campinghouder nogal eens verdacht van 'vette' winst op elektra. Een mooi moment nu omdat eens in balans te brengen [met een 'redelijke' marge, wat is dan weer redelijk...] en te rekenen/af te rekenen naar daadwerkelijk verbruik? Wil jij je EV laden, gemak, prima, dat kan, maar dat brengen we in rekening bovenop licht, airco etc. Voor mij helemaal prima, de gebruiker betaalt, of je dat nu doet bij het 'benzinestation' of op de camping, voor mij helemaal goed. Service en die extra laadpaal hoeft ook niet [tenzij voor bezoekers]. Iedereen blij?
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hybride auto laden

Bericht door dieseltijger » di 6 sep 2022 23:54

Hihihi: bij een autovrije camping speelt het probleem niet. Het gaat - na wat aanloopprobleempjes - vanzelf goed komen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Arthurj
Berichten: 661
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Hybride auto laden

Bericht door Arthurj » di 6 sep 2022 23:56

dieseltijger schreef:
di 6 sep 2022 23:54
Hihihi: bij een autovrije camping speelt het probleem niet. Het gaat - na wat aanloopprobleempjes - vanzelf goed komen.
Dat is de transitie-ontwikkeling, het voegt zich gaande weg. En deze jongen voegt zich nu 180 graden, komt helemaal goed mrgreen.gif
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hybride auto laden

Bericht door dieseltijger » wo 7 sep 2022 00:03

Precies. Maar vooralsnog heb ik geen en-ke-le haast.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Hybride auto laden

Bericht door deusjevo » wo 7 sep 2022 08:11

[re.gif]

Jij hebt geen haast maar een buur hier wel vorige maand.

De irritatie bij de EV rijders en dus laders onderling neemt al toe.
Wij hebben dus 1 laadpaal in de directe omgeving en de woningen hier in het oude centrum zijn ook niet geschikt om thuis te laden.
Dit briefje zat onder de ruitenwisser van hybride Ford Kuga meen ik die lekker aan het plakken was.
.
3F31DDA4-AA38-4F61-AAE5-9B978496B77B.jpeg
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hybride auto laden

Bericht door dieseltijger » wo 7 sep 2022 10:08

Onder meer daarom heb ik geen haast.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Elektra”