Hybride auto laden

Over klussen, reparatie en onderhoud van elektra en alles wat daar bij hoort.
Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Hybride auto laden

Bericht door jessedew » wo 7 sep 2022 12:46

Gelukkig kan ik nog geen elektrische auto betalen mrgreen.gif wat een gedoe.

Overigens ben ik het wel met de meesten eens, de gebruiker moet betalen. Laden op een camping zou mogelijk moeten zijn, mits je extra betaald. Ik vind niet dat een camping het aan zou moeten bieden, ze hoeven ook geen benzinestation te runnen. Even snelladen onderweg of wat dan ook lijkt me prima.

als ik een grote camping zou hebben, zou ik wellicht wel investeren in een laadstation vooraan de camping.

Al het andere elektra moet wel kunnen vind ik, dus een elektrische kachel op lage stand, of even de airco aan als je die hebt.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Hybride auto laden

Bericht door Gemineye » wo 7 sep 2022 13:48

Ik vraag nog wel eens wat rond aan collega's en familie over wat ze hiervoor aantreffen. Ik hoor van veel verschillende oplossingen! Bijvoorbeeld; Een laadpaal op een parkeerterrein en een totaalverbod voor laden op de plek. Een volledige toeslag voor elektriciteit afrekenen achteraf. Het uitdelen van "charge permits" om duidelijk inzichtelijk te maken wie toestemming heeft om te laden en wie niet. Vorige week hoorde ik nog van een oplossing waar je op een camping alleen maar mocht laden met een mobiele KWH meter er tussen, en die moest je dan achteraf apart afrekenen. Ook het volledig autovrij maken van campings helpt dit probleem enorm. Er zijn echter ook campings genoeg die helemaal niets doen, en soms (maar soms ook niet) een klein zinnetje in de regels opnemen over het verboden zijn hiervan.

Het ei van columbus is er nog niet echt voor mijn gevoel, maar je ziet campings er wel mee worstelen.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Hybride auto laden

Bericht door Hobby Linka » wo 7 sep 2022 14:55

De camping waar ik nu sta is auto vrij. Alleen op de dag van aankomst en op de dag van vertrek mag je met de auto op je kampeerplek komen. Laden bij je kampeermiddel is er dus niet bij.

Op de grote parkeerplaats van de camping waar alleen campinggasten kunnen komen (dus achter de slagboom) staan een paar laadplekken.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Paul Vingerhoets
Berichten: 2359
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Hybride auto laden

Bericht door Paul Vingerhoets » wo 7 sep 2022 15:02

Tje, we staan nu in lapyrouge in de weide omtrek is geen laadpunt te vinden die het ook doet, nu is het voor één hybride niet direct een probleem om zonder te rijden, maar wil je toch een beetje milieu vriendelijk je auto gebruiken gaat m dat hier niet worden als ik al 20 km heen en 20 km terug moet rijden om ergens ruim 3 uur aan de paal te hangen

Nu zie ik ze hier dus ook nog niet met een ev komen, er zijn wel een paar snelladers in regio ook een 20 km hier vandaan zover ik heb kunnen zien helaas zijn de fransen nog niet zover om een goed netwerk te bouwen waar je dan ook met een ander abbo ook kunt laden.
Stond vanmorgen bij de lidl met 2 laadpalen maar laden dus niet pas niet geaccepteerd stom.gif
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: Hybride auto laden

Bericht door Philmar » wo 7 sep 2022 17:31

Frankrijk is 13 x groter dan Nederland en 22 x groter dan België. 😉

Philmar

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1341
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Hybride auto laden

Bericht door Bob Diesel » wo 7 sep 2022 17:34

Een auto vrije camping is niks voor langreizigers
De auto is ook opslagruimte
Onze auto staat op de plaats, zo niet ,weg wezen

Een meter is het beste
En dat hoeft niet een grote investering te zijn
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Hybride auto laden

Bericht door PD » wo 7 sep 2022 17:41

Bob Diesel schreef:
wo 7 sep 2022 17:34
Een auto vrije camping is niks voor langreizigers
De auto is ook opslagruimte
Dan heb je de verkeerde (te kleine) caravan !

Ik zal iemand die illegaal staat te laden altijd rapporteren, dat is je burgerplicht. Criminaliteit mag niet lonen…
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1341
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Hybride auto laden

Bericht door Bob Diesel » wo 7 sep 2022 17:49

[re.gif]
Bewuste keuze
Zou niet (veel) groter willen
En een geen auto vrije camping is ook zo,n keuze
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Hybride auto laden

Bericht door Jaap van Duijn » zo 18 sep 2022 11:19

@BobDiesel,

Voor eerst echt mee gemaakt een metering voor elektra op de DKA camping vorig jaar.
Daarvoor nooit opgelet eigenlijk en ook daar niet met verbruik, gewoon aangezet wat nodig was en dan betaal je bij vertrek.
Verwarmen doen we zeker al op gas, dus eigenlijke verbruik kosten vielen mee voor 5 dagen/nachten staan.
Persoonlijk een vind ik een eerlijk en goed systeem, maar dat schrijf ik, er zullen anderen zijn die er anders over denken.

Groet Jaap van Duijn

Paul Vingerhoets
Berichten: 2359
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Hybride auto laden

Bericht door Paul Vingerhoets » zo 18 sep 2022 21:49

Sta nu op de camping ook te laden op de plek heb het nagevraagd en betaal ook wat extra ipv 6 ampère nu 10 ampère was geen probleem volgens de receptie om de auto te laden caravan gebruikt maar een 1,5 ampère

En ja een voorbijganger kan niet zien of er toestemming is gegeven of dat het niet toegestaan is hier. Dus hoe bepaal je of iemand illegaal bezig is.. weenie.gif

Vorige camping ook nagevraagd de laadpaal die stond er nog niet was voor volgend jaar gepland laden op de plek gevraagd, krijg ik weder vraag kan dat met 10 ampère? Ja dus geen probleem
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Hybride auto laden

Bericht door EricS » zo 18 sep 2022 22:11

Vorig weekend camping bij Haaksbergen, praatje met eigenaar of zij laadpaal hebben....nee zei hij, gebruik maar stroom van je plek, je hebt 10 Amp dus ga je gang.

Heb wel knipperend lampje van de auto bij stekkeringang afgeplakt. Andere campinggasten weten niet dat ik het mag en nu kon men niks zien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B met Tapatalk

Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hybride auto laden

Bericht door dieseltijger » ma 19 sep 2022 08:05

Het loopt allemaal wel los. Campingeigenaren zullen (zoals altijd al gebeurde) zich gewoon aanpassen.

Maar zie eens wat hier het effect is van klikspanerij van mede-kampeerders: terwijl je echt niets verkeerd doet ga je toch over je schouder kijken om maar niet op te vallen.

Hoogst onaangenaam.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: Hybride auto laden

Bericht door hendrik38 » di 20 sep 2022 11:37

lekker laden op de camping! Dit is de toekomst. De campings zullen geleidelijk wel naar betalen per Kwh gaan, wat heel begrijpelijk is.
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Hybride auto laden

Bericht door Jan van Vijven » di 20 sep 2022 11:59

Eerst vragen of het mag!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Hybride auto laden

Bericht door Hobby Linka » di 20 sep 2022 12:50

dieseltijger schreef:
ma 19 sep 2022 08:05

Maar zie eens wat hier het effect is van klikspanerij van mede-kampeerders: terwijl je echt niets verkeerd doet ga je toch over je schouder kijken om maar niet op te vallen.
Ik zal zeker niet de klikspaan uithangen, maar ben van mening dat de aansluiting op je caravanplek niet bedoeld is om een auto op te laden. Die is bedoelt voor de caravan. Ik heb ooit eens op een comfort plek van een camping gestaan waarbij we 16A aansluiting hadden. In september was er iemand die twee elektrische kachels vol aanhad en dat de hele dag door. Ook als ze weg waren. Toen ik vroeg waarom ze dat zo deden was het antwoordt "ik heb toch voor 16A betaald". Resultaat, twee jaar later waren alle plekken voorzien van een meter. En zo is het met auto's ook, je hebt geen aansluiting op je kampeerplek om je auto op te laden. Daarbij zijn op de meeste campings de infrastructuur niet eens hierop berekend. En als je een eigen wateraansluiting op je plek hebt laat je die toch ook niet de hele dag lopen omdat het bij de prijs inbegrepen zit?

Ik heb niets tegen elektrische auto's, maar opladen doen ze maar netjes buiten de camping of op een plek die daarvoor is aangewezen.

Ook nu sta ik op een camping waarvan de velden autovrij zijn. Op het parkeerterrein bij de receptie staan een aantal laadpalen waar je netjes met je laad pas de auto kan opladen.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: Hybride auto laden

Bericht door hendrik38 » di 20 sep 2022 13:56

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Sommige electrische kachels verbruiken meer dan de granny laders die de hybride met 2 kw per uur volladen. Als je op een camping kan kiezen tussen 6, 10 of 16 ampere heeft dat ook een doel. Ik neem de 16 ampere omdat ik voornemens ben veel tegelijk te gaan gebruiken, ook voor het laden. Doordat een camping eigenaar je een keus geeft hoeveel ampere je wil kunnen afnemen weet hij ook wel dat er mensen tussen zitten die meer verbruiken.
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

homeonwheels
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 15 aug 2022 17:07
Locatie: West-Friesland

Re: Hybride auto laden

Bericht door homeonwheels » di 20 sep 2022 14:05

De gewone stroomaansluiting is natuurlijk niet bedoeld voor het opladen van EV's. Gelukkig komen er steeds meer campings met laadpaal.
https://campingmetlaadpaal.nl/nederland/
Tabbert Rossini Booster 450TD 2022 achter BMW i4 edrive 40

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Hybride auto laden

Bericht door deusjevo » di 20 sep 2022 16:30

hendrik38 schreef:
di 20 sep 2022 13:56
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Sommige electrische kachels verbruiken meer dan de granny laders die de hybride met 2 kw per uur volladen. Als je op een camping kan kiezen tussen 6, 10 of 16 ampere heeft dat ook een doel. Ik neem de 16 ampere omdat ik voornemens ben veel tegelijk te gaan gebruiken, ook voor het laden. Doordat een camping eigenaar je een keus geeft hoeveel ampere je wil kunnen afnemen weet hij ook wel dat er mensen tussen zitten die meer verbruiken.
Gaat wat mij betreft om het principe.

Kampeergerelateerd gebruiken met een fair use policy vind ik het prima echter zolang de campingbaas mijn tank niet vult ‘s nachts vind ik hybride en EV laden not done zonder overleg met campingbaas.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: Hybride auto laden

Bericht door Philmar » di 20 sep 2022 18:01

Drie weken geleden een paar dagen op camping Vinkenhof, Valkenburg, gestaan. Daar was een laadpaal voor 2 auto’s.

Philmar

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hybride auto laden

Bericht door dieseltijger » di 20 sep 2022 18:55

Hobby Linka schreef:
di 20 sep 2022 12:50
dieseltijger schreef:
ma 19 sep 2022 08:05

Maar zie eens wat hier het effect is van klikspanerij van mede-kampeerders: terwijl je echt niets verkeerd doet ga je toch over je schouder kijken om maar niet op te vallen.
Ik zal zeker niet de klikspaan uithangen, <knip>
Prima. Daar gaat het mij om. Het gaat jou en mij niets aan. Laat de campinghouder maar de controle doen.

Dat gegluur en gegluip...yuck. In Den Haag hebben de oude Hagenezen een kwalificatie voor dat soort mensen: "NS...-ers" en de ontbrekende letter is te vinden in de geschiedenisboeken over de periode 1931-1945 te vinden.

Er is altijd wel een voorbeeld te vinden van iemand die - ik zeg maar wat - 4 auto's voor de deur heeft staan, en dan is de link met betaald parkeren het jaar daarop snel gelegd. "DUS" mag ik vinden dat iedereen maar één auto mag hebben. Uit het leven gegrepen: Ik mocht een keer - nadat we om 19:00 's avonds in Zuid Frankrijk aankwamen mijn auto tot de volgende dag 12 uur laten staan, omdat de campinghouder wist dat ik m'n sterrenkijkerzooi moest uitladen en opstellen.

Drie-maal raden: 's ochtends bij het halen van de broodjes vroeg de dame of ik mijn auto toch maar eerder op de parkeerplaats wou zetten: gasten hadden zich beklaagd, ze vonden het niet eerlijk. Zij had er geen problemen mee - maar ja...de gasten hè....

Alsof je niets beters te doen hebt. Stel bekrompen bejaarden.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Hybride auto laden

Bericht door Jan van Vijven » di 20 sep 2022 20:13

Gelijke monniken gelijke kappen, of je nu een sterrenkijker of een krat bier moet uitladen
allemaal één pot nat.

Ongevraagd op andermans kosten “tanken” is het zelfde als doorrijden na benzine tanken zonder te betalen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hybride auto laden

Bericht door dieseltijger » di 20 sep 2022 21:18

Ehhh...als je het niet erg vindt (of wel)...ik geef de voorkeur aan campings zonder campingburgemeesters, -regelneven, achter-de-gordijntjes-gluurders, of "ik-vind" mannetjes. En dan heb nog niet eens een stekker auto.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

princewv
Berichten: 431
Lid geworden op: ma 16 aug 2021 21:06

Re: Hybride auto laden

Bericht door princewv » di 20 sep 2022 21:49

+1 haphop.gif

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Hybride auto laden

Bericht door Hobby Linka » di 20 sep 2022 21:50

Zullen we maar weer on topic gaan voor de bezem komt?
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Hybride auto laden

Bericht door Ab » do 22 sep 2022 00:22

hendrik38 schreef:
di 20 sep 2022 11:37
lekker laden op de camping! Dit is de toekomst. De campings zullen geleidelijk wel naar betalen per Kwh gaan, wat heel begrijpelijk is.
Ja, tegen een tarief van € 1,50 tot € 2.00 per kwh..
Misschien nog wel hoger bij de steeds stijgende energieprijzen.
Dan laadt niemand een hybride meer.
Benzine is goedkoper.
Probleem laadpaal opgelost.. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Elektra”