Hybride auto laden

Over klussen, reparatie en onderhoud van elektra en alles wat daar bij hoort.
Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5777
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Hybride auto laden

Bericht door Morgoth » ma 14 nov 2022 17:16

Als je die miljoen bij de bank leent tegen 4% rente, dan gaat je eerste €48.400 omzet, inclusief BTW al direct naar de bank en de belastingdienst. Voor een caravan met 2 personen en stroom betaal je bij hem 22 euro per nacht. Dan moet je dus al 2200 overnachtingen per jaar hebben om alleen de investering eruit te krijgen. Dan heb je nog geen schroefje verdiend. Ik kan me goed voorstellen dat je de pest hebt aan de de mensen die ook nog eens gratis hun auto willen opladen.

Hij heeft trouwens ook geen goed woord over voor mensen met een camper die overal in de buurt op gratis camperplaatsen staan en dan één nachtje bij hem komen om 150 liter afvalwater te lozen, het chemisch toilet te legen (kosten voor hem €300 per 1000liter) en de watertank te vullen. Misschien iets voor de camperaars om over na te denken.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
cortrans
Berichten: 1351
Lid geworden op: ma 24 mei 2021 11:27
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Hybride auto laden

Bericht door cortrans » ma 14 nov 2022 17:37

Hobby Linka schreef:[re.gif]

Ook airco's, zeker op de wat kleinere campings.
Dat soort campings sla ik dus gelijk maar over.
Het opladen van een auto begrijp ik nog, heeft niets met Campersen te maken maar een airco verbieden????
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11146
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hybride auto laden

Bericht door dieseltijger » ma 14 nov 2022 19:20

Welnee joh. Als het een leuke camping is - doe ik niet moeilijk. Twee jaar geleden stond ik op camping Clementie ten westen van Vianen. Leuk strandje aan de rivier, feitelijk gewoon een open veld en bijzonder magere voorzieningen en verouderd ook. Maar een leuke sfeer, leuke mensen van diverse pluimage - heerlijke tijd gehad.

Was hoogzomer en op ieder plek was een aansluiting met van die 4A porseleinen zekeringen. Dus het was bak & braad in de felle zon - waarbij ik respijt had omdat ik overdag airco-gekoeld aan het werk was in Houten
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18306
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Hybride auto laden

Bericht door deusjevo » ma 10 jul 2023 21:38

Alstublieft
.
IMG_4162.jpeg
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 792
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Hybride auto laden

Bericht door WanFie » ma 10 jul 2023 21:49

Ach het is net als bij internet. Op een kabel kan nou eenmaal niet meer dan wat de aansluiting toestaat.

Dus 200 auto's tegelijk laden met 10 A lukt niet. Dit is immers 2000 A (460.000 W of 460 kW). Terwijl een campingaansluiting dat bij lange niet haalt.

Op een boerencamping met 20 plaatsen hoorde ik 3x 35A. dat is dus ruim 100A op 230V. Dat was dan nog incl. het boerenbedrijf.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18306
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Hybride auto laden

Bericht door deusjevo » ma 10 jul 2023 21:57

[re.gif]

Ik denk niet dat hier 200 auto’s tegelijk laden, gaat puur om het principe zegt de campingbaas knipoog.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

theotrucker
Berichten: 419
Lid geworden op: wo 24 dec 2014 19:35
Locatie: Zuid Limburg

Re: Hybride auto laden

Bericht door theotrucker » ma 10 jul 2023 22:08

In Reisdorf camping de la Süre in Luxemburg vragen ze 30 euro per nacht voor electrische en hybride auto's. Of dat genoeg of teveel is? Ik heb geen idee.
Bijlagen
Kampeertarieven-2023-De-la-Sure-Reisdorf-NL.pdf
(561.9 KiB) 19 keer gedownload
Dacia sandero stepway 0.9 turbo 2018
met een Caravelair corail 1995

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Hybride auto laden

Bericht door meeder » ma 10 jul 2023 22:10

In Noorwegen en Zweden hebben veel campings nu een bordje opgehangen met de tekst dat er geen auto's geladen mogen worden.

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 792
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Hybride auto laden

Bericht door WanFie » di 11 jul 2023 10:50

deusjevo schreef:
ma 10 jul 2023 21:57
[re.gif]

Ik denk niet dat hier 200 auto’s tegelijk laden, gaat puur om het principe zegt de campingbaas knipoog.gif
Het nadeel van elektrische auto's op 230V opladen is, dat het heel erg lang duurt voordat de accu vol is. Nu zal het meestal nog geen probleem zijn, maar dat gaat zeker komen.

Alhoewel... wanneer je naast Engelsen op een camping aan dezelfde paal staat is de kans nu ook al erg groot dat je zonder stroom komt te zitten.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18306
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Hybride auto laden

Bericht door deusjevo » di 11 jul 2023 10:53

[re.gif]

Voor dat EV laden hebben ze daarom dus dedicated laadpunten uitgevonden maar ja, mensen persen heel graag nog de laatste druppel uit.

Ik verwacht van de campinghouder ook niet dat hij benzine en diesel in jerrycans heeft staan.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4306
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Hybride auto laden

Bericht door WillyL » di 11 jul 2023 10:57

[re.gif] Nee en dat vind ik pas discriminatie tov de benzine/diesel(tijger)rijders boos.gif knipoog.gif
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 792
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Hybride auto laden

Bericht door WanFie » di 11 jul 2023 11:20

deusjevo schreef:
di 11 jul 2023 10:53
[re.gif]

Voor dat EV laden hebben ze daarom dus dedicated laadpunten uitgevonden maar ja, mensen persen heel graag nog de laatste druppel uit.

Ik verwacht van de campinghouder ook niet dat hij benzine en diesel in jerrycans heeft staan.
Lekker handig, sta je op een camping ergens in het midden van niks. De camping wordt gevoed door een draadje wat aan palen naast de weg hangt. Daar sta je dan met je lege accu. Maar ik begrijp wél, dat b.v. Tesla dit heel goed voor elkaar heeft. Eerst nadenken dus, of dit aan je auto over laten.

En een kan benzine kun je nog wel ergens ophalen (met hulp). Met een EV is dat een stuk lastiger.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18306
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Hybride auto laden

Bericht door deusjevo » di 11 jul 2023 11:25

Waarom zou je wel met lege accu’s kunnen arriveren op een camping?
Gewoon op tijd tanken en dan is er niets aan het handje.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 792
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Hybride auto laden

Bericht door WanFie » di 11 jul 2023 11:43

[re.gif]

En met een hybride (waar dit topic over gaat) al helemaal.

Vandaar, dat laadverbod, wat kennelijk niet begrepen wordt.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4306
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Hybride auto laden

Bericht door WillyL » di 11 jul 2023 11:50

WanFie schreef:
di 11 jul 2023 11:20
.../...
En een kan benzine kun je nog wel ergens ophalen (met hulp). Met een EV is dat een stuk lastiger.
Hebben ze daar dan geen mover en annex-batterij voor uitgevonden?

Alle gekheid van mij op een stokje, maar dat is nu net waarom ik vooralsnog een volledig EV nog niet gans bruikbaar vind. Een hybride wel want dan ben je nog niet volledig afhankelijk van de (soms ontbrekende) paal.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1851
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Hybride auto laden

Bericht door EricS » di 11 jul 2023 12:19

Ouderwetse gedachte...

In alle gevallen (benzine, diesel, stroom of zelfs waterstof...) zal je op tijd moeten bijvullen/laden.
Iemand die strandt met een lege tank heeft dit toch echt aan zich zelf te danken.
In deze moderne tijd met alle digitale hulpmiddelen is op tijd vullen/laden peanuts.
In bijna 2 jaar en bijna 90K km met EV nog nooit laadstress gehad...zelfs met caravan erachter niet.
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4306
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Hybride auto laden

Bericht door WillyL » di 11 jul 2023 12:50

[re.gif] Ik spreek van NU en wanneer ik zo lees zijn jullie EVrijders toch meer bezig en bezorgt om dat voldoende tanken. Het kan mijn idee zijn maar toch...
Het zal ook afhangen van de bestemming.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11146
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hybride auto laden

Bericht door dieseltijger » di 11 jul 2023 12:57

en ondertussen.......Topicstarter heeft sinds medio vorig jaar welgeteld 2 keer op <enter> gedrukt en is vermoedelijk met hartkloppingen en slippende banden achteruit gereden - weg van deze "discussie" - en is sindsdien niet meer in de openbaarheid verschenen.

Zal vast wel komen omdat er geen welkomstbericht aflower.gif was. Vast niet omdat we met de discussie aan de haal gaan en mensen die laden zwart maken. Echt niet. Zeker weten.

Soms krijgt een mens zin om met de meest afzichtelijke SUV (dat is makkelijk) naast z'n caravan op een camping te staan en dat geval te verbinden met de vrije aansluitingen op de stroompaal.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1851
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Hybride auto laden

Bericht door EricS » di 11 jul 2023 13:05



Maar ho ho...we zijn niet allemaal hetzelfde hé.

Vorig jaar heb ik netjes mijn ev lokaal in het dorp aan de betaalde paal geprikt. Zie ik tot mijn stomme verbazing een buurman 2 plekken naast mij op de camping zijn hybride Passat GTE stiekem met neus in de heg zijn auto doorgeprikt via zijn caravan... zo verziek je het dus....grr.
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23435
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Hybride auto laden

Bericht door PD » di 11 jul 2023 13:07

[re.gif]
Wij hadden in juni op de overnachtingscamping in Aichelberg ook zo'n zuinige Hollander........ de stroom klapte eruit op het overnachtingsterrein en hij vroeg zich schaapachtig af hoe dat kon... nou meneer probeerde zijn hybride te laden, want die heeft maar zo'n klein accuutje zie ie nog whistle.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4306
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Hybride auto laden

Bericht door WillyL » di 11 jul 2023 14:08

Wat een geluk dat ze mij niet konden pakken, anders had ik ook de toorn op mij gekregen... Mijn auto gaf via de MB-app aan dat de batterij moest geladen worden. We stonden al een klein weekje stil op een camping, dus accu bijna leeg. Ik heb de lader maar niet ingeplugd - 'k had hem immers stom.gif-weg niet bij.
Het is trouwens een gewone Ctek voor een doodgewone Pbb-accu.
In die moderne (benzine)auto's zit een danig kleine accu en zulk een sluipverbruikers (om te melden dat de acculading kritiek is bv) dat die accu bijna nooit gans opgevuld raakt met de relatief korte afstanden die ik rijd. Naar de camping was wel 250km maar met de KK wordt de alternatorstroom vermoedelijk gebruikt om die KK van stroom te voorzien en laadt de accu ook niet overmatig op - al geeft de boordcomputer wel 14.5 v aan.
Maar ik drijf weerom af, want geen hybride.

Nu ligt er dus wel een slimme lader permanent in de caravan en een draad voor de PC-lader - die was ok ook vergeten.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Paul Vingerhoets
Berichten: 2414
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Hybride auto laden

Bericht door Paul Vingerhoets » di 11 jul 2023 17:04

Tja, het hele voorsyzoen heeft onze caravan op de camping gestaan en waren we bijna elk weekeind daar, en ja ik heb de kuga ook geladen aan de caravan. Wel eerst de regels eens bekeken daar stond nergens dat het niet mocht.

We betalen daar een vaste prijs voor 3 maanden incl stroom water en gebruikmaking van alle fataliteiten op de camping/park

Denk niet dat ze eraan tekort komen als ik 1 keer in het weekeind de auto laad (max 15 kwh) groter is de accu niet..

Daarlangs hebben camping eigenaren ook wel het een en ander zelf in de hand plaatsen ze laadpalen vragen ze ineens 0,80 eurocent per kwh of meer ik snap best dat ze de stroom niet gratis weggeven maar zo gaan meer mensen wel eens denken hoe het goedkoper kan zeker als de paal dan ook nog eens geregeld het hele weekeind bezet worden door een leaseauto van een uitzendbureau.

In het buitenland vraag ik het gewoon even, waar een paal in de buurt is zo niet of er op de plek geladen kan worden wil ik best wat extra voor betalen. In de ochtend vol vertrekken is toch prettig voor al die nachtbrakers die dan nog liggen te meuren in bed
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11146
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hybride auto laden

Bericht door dieseltijger » di 11 jul 2023 17:16

WillyL schreef:
di 11 jul 2023 14:08

Het is trouwens een gewone Ctek voor een doodgewone Pbb-accu.
In die moderne (benzine)auto's zit een danig kleine accu en zulk een sluipverbruikers (om te melden dat de acculading kritiek is bv) dat die accu bijna nooit gans opgevuld raakt met de relatief korte afstanden die ik rijd. Naar de camping was wel 250km maar met de KK wordt de alternatorstroom vermoedelijk gebruikt om die KK van stroom te voorzien en laadt de accu ook niet overmatig op - al geeft de boordcomputer wel 14.5 v aan.
Maar ik drijf weerom af, want geen hybride.

Nu ligt er dus wel een slimme lader permanent in de caravan en een draad voor de PC-lader - die was ok ook vergeten.
Sorry - maar dat is toch waardeloos? Weet je zeker dat er niet iets defect is? Je moet toch een auto gewoon 3 weken op de parkeerplaats kunnen laten staan en dan zonder problemen gewoon starten en wegrijden?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

NN

Re: Hybride auto laden

Bericht door NN » di 11 jul 2023 17:18

De hybride hier heeft als optie een 7.4 lader.
Ze gaven wel maar een thuislader mee van 3.7.
Heb dan maar een extra laadkabel besteld die instelbaar is: 8 , 10 , 13, 16 en 32A.
Heb er een blauwe stekker aan gekoppeld.
Als ik dat zo lees misschien toch maar meenemen op reis.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk


Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18306
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Hybride auto laden

Bericht door deusjevo » di 11 jul 2023 17:23

Paul Vingerhoets schreef:
di 11 jul 2023 17:04

Daarlangs hebben camping eigenaren ook wel het een en ander zelf in de hand plaatsen ze laadpalen vragen ze ineens 0,80 eurocent per kwh of meer ik snap best dat ze de stroom niet gratis weggeven maar zo gaan meer mensen wel eens denken hoe het goedkoper kan zeker als de paal dan ook nog eens geregeld het hele weekeind bezet worden door een leaseauto van een uitzendbureau.
Tja, ik begrijp sowieso niet waarom je als camping eigenaar laadpalen aan zou moeten leggen met een ander doel dan om eraan te verdienen?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Plaats reactie

Terug naar “Elektra”