Ervaring universele afstandsbediening?

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 761
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Ervaring universele afstandsbediening?

Bericht door HenkR » di 19 apr 2022 21:12

Vorig jaar door een zo domme fout afstandsbediening van van mijn EVO plus mover verloren. De originele was niet op korte termijn leverbaar en in Pijnacker de universele aangeschaft.
Deze kun je inleren op meerdere movers en die van mij de EVO zou code 6 moeten zijn. Nu werkte dit niet, maar wel 4 en nog iets beter 5. Maar al deze stranden deden soms niet wat het moest doen.
Dit jaar doet de afstandsbediening nog vreemder (bv opzetten moet ik 2 keer de knop drukken om de motoren goed op de wielen krijgen) en nog erger, vaak movert 1 wiel niet. Ik ben nieuwsgierig hoe jullie ervaringen zijn?
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36225
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Ervaring universele afstandsbediening?

Bericht door Chris » di 19 apr 2022 21:52

Henk...

Heb jij nou de Powrmover Evo Plus??
Want Evo Plus ken ik niet eigenlijk..

Van de Powrmover weet ik toevallig dat de dect code idd wat bijzondere, lees niet standaard is.
( Rare jongens die engelsen)
Je moet de juiste frequentie hebben en de stuurkast ( die blauwe) moet de AB leren kennen.
En als die Dect code idd niet helemaal juist wordt uitgelezen / ingeleerd, dan gaat het mis.

Ik heb de Powrmover Evo manual, dezelfde in principe.
Daarom weet ik ook van die iets andere Dect code... mijn AB was eens stuk, gelukkig net binnen de 5 jaar garantie...maar dat dect code verhaal geleerd toen.
Ik weet dan ook dat Caravan Movershop de originele AB's in huis heeft, kosten € 169,- meen ik.

Kijk... gevonden: https://www.caravanmovershop.nl/PowrMov ... act-Ev.php

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 761
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Ervaring universele afstandsbediening?

Bericht door HenkR » di 19 apr 2022 22:31

Chris, het is inderdaad de powermover Evo plus.
Ook ik had een jaar na aanschaf problemen en heb toen een nieuwe afstandsbediening gekregen.

Door mijn stomme fout nu met 3e afstandsbediening bezig.
Bij deze universele afstandsbediening werd juist aangegeven dat hij op mijn mover moet werken. Is wel interessant dat de originele weer in voorraad is en voor een "schappelijke" prijs. Wel zonde van de aanschaf van de originele.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36225
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Ervaring universele afstandsbediening?

Bericht door Chris » wo 20 apr 2022 10:16

Tja...
Maar op verliezen zit geen garantie.
Alhoewel...verzekering misschien??
Geen idee.. vragen kost niks.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 761
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Ervaring universele afstandsbediening?

Bericht door HenkR » wo 27 apr 2022 16:49

Heb op de laatste camping een nieuwe 9V batterij in de afstandsbediening gedaan en weer een aantal keren aangemeld met en gereset met code 4 en wisselend 5.
(De codes zijn voor de diverse mogelijke modellen, waarbij de afstandsbediening voor EVO eigenlijk code 6 moet hebben, maar daarmee werkt alleen de functie stuurkast aan of uit en iets te weinig dus).
Op een gegeven moment toch met code 5 weer aan de praat en kon ik vandaag moverend de caravan weer achter de auto krijgen.
Hopelijk blijft het werken of staat er net iemand met een Powrmover naast me als de handel weer weigert en kan ik testen of het echt de afstandsbediening is of de stuurkast (al denk ik dat laatste niet).
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Plaats reactie

Terug naar “Movers”