Chateau 430 - pvg nummer

Plaats reactie
Melanie De Coninck

Chateau 430 - pvg nummer

Bericht door Melanie De Coninck » zo 17 apr 2022 16:34

Ik heb onlangs een chateau 430 van bouwjaar 1989 gekocht. Toen ik hen melde keuren in België bleek dat ik een ander gelijkvormigheidsattest nodig had . Iemand kon dit voor me in orde brengen maar daarvoor had hij het pvg nummer nodig. En net dit ontbreekt op het typeplaatje...

Heeft iemand dergelijke caravan en zelfde chassisnummer ( 4389707) waarvan hij wel het pvg nummer kent?

Of weet iemand waar ik dit terug kan vinden?

Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 407
Lid geworden op: za 20 jun 2015 08:25

Re: Chateau 430 - pvg nummer

Bericht door Ivo » ma 18 apr 2022 12:40

Ik vermoed dat het om een nederlandse caravan gaat die je naar België wil halen. Normaal zou je dat nummer bij de invoerder kunnen vragen. Maar die zal er niet meer zijn aangezien Chateau failliet is. Kip caravans heeft Chateau indertijd overgenomen.
Ik heb zelf ooit een caravan zonder PVG nummer vanuit Nederland ingevoerd en in België laten keuren. Eerst naar de keuring voor opmeting, weging ed. Dan met het verslag een PVA (procesverbaal van aanneming) aanvragen bij FOD mobiliteit en daarmee kan je dan een normale keuring laten doen.
Maar het gemakkelijkste is natuurlijk iemand die dezelfde caravan heeft en het PVG nummer doorgeeft. Hetzelfde chassisnummer zal niemand hebben.
Misschien heb je hierwat aan:
viewtopic.php?t=30755
Skoda Kodiaq, 110 kW, 150 pk, 250 Nm/1500 rpm. Adria 472 LU 2006 (MTM 1300 kg)

Plaats reactie

Terug naar “Chateau”