Commercial banden
-
- Berichten: 2360
- Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31
Re: Commercial banden
Maar zomaar uit nieuwsgierigheid hoeveel lood zit er nu op ?
Een enorme kwak zegt niet zoveel
Een enorme kwak zegt niet zoveel
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
- dieseltijger
- Berichten: 10954
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Commercial banden
Voor de fijnproevers.. [attachment=0]PSX_20220418_154216.jpg[/attachment]
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Commercial banden
Dit zou voor mij compleet onacceptabel zijn, Diesel
Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Commercial banden
Joh.. doe gewoon wat goed voelt toch?
Asl jij dit goed vind... prima.
Net als mijn koken op gas verhaal in mn nieuwe keuken...de hele bubs valt over je heen met inductie.
Ze vallen maar.
Als we allemaal hetzelfde doen wordt het zo saai in de wereld..
Ik moet volgend jaar aan nieuw rubber...6 jaar verhaal.
Wordt nu al zeker Hankook...
Daarmee ben ik dan weer een kniesoor.
Edit...
Ik zie nu de foto van je loodstraat...
Allememachies.... da's echt niet normaal... dat is zeker een kilo..
Ik dacht nou.. 100 gram,,, laat ie gek zijn 150 gram..
Maar dit.
Nope... draf die hoef.
Die moet een productiefout hebben.
Asl jij dit goed vind... prima.
Net als mijn koken op gas verhaal in mn nieuwe keuken...de hele bubs valt over je heen met inductie.
Ze vallen maar.
Als we allemaal hetzelfde doen wordt het zo saai in de wereld..
Ik moet volgend jaar aan nieuw rubber...6 jaar verhaal.
Wordt nu al zeker Hankook...
Daarmee ben ik dan weer een kniesoor.
Edit...
Ik zie nu de foto van je loodstraat...
Allememachies.... da's echt niet normaal... dat is zeker een kilo..
Ik dacht nou.. 100 gram,,, laat ie gek zijn 150 gram..
Maar dit.
Nope... draf die hoef.
Die moet een productiefout hebben.
Laatst gewijzigd door Chris op ma 18 apr 2022 15:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Commercial banden
Belachelijk, wie dit zo durft af te leveren…
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Ferdi
Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023
Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023
Re: Commercial banden
Jemig , dat is nog al een stuk. Ik had ook om een andere gevraagd. Daar moet veel onbalans gezeten hebben. Was dit bij de oude band ook al zo ? Zo niet, dan zit het echt in de band.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
- dieseltijger
- Berichten: 10954
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Commercial banden
Nee het zit in de band. Want deze is bij het balanceren weer leeggelopen, een halve slag gedraaid, en weer op spanning gebracht.
Nu is alles in balans.
Nu is alles in balans.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Commercial banden
Ik zou dat onder geen voorwaarde accepteren, maar dat wist je al.
Je bent wel erg gemakzuchtig hierin, je zou zeggen dat je ze vermoedelijk gratis gekregen hebt
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je bent wel erg gemakzuchtig hierin, je zou zeggen dat je ze vermoedelijk gratis gekregen hebt
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Ferdi
Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023
Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023
- dieseltijger
- Berichten: 10954
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Commercial banden
Sterker: geld op toegekregen. Ik wacht nog op een partijtje Chinese terreinbanden die het Russische leger gratis op MP gaat aanbieden.
Ik durf ze alleen niet op te halen.
Ik durf ze alleen niet op te halen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Commercial banden
Het is best wel veel lood.
Maar zeker geen kilo.
In princiepe is het goed zo.
En of je het wel of niet zou accepteren is ieder voor zich.
Het lood zit aan de binnenkant dus valt niet eens zo op.
Hoogte slag is vele malen schadelijker.
Dat zou ik nog wel even controleren.
Want er kan bij de kwaliteits controle best wel eens een keer wat fout gaan.
Maar zeker geen kilo.
In princiepe is het goed zo.
En of je het wel of niet zou accepteren is ieder voor zich.
Het lood zit aan de binnenkant dus valt niet eens zo op.
Hoogte slag is vele malen schadelijker.
Dat zou ik nog wel even controleren.
Want er kan bij de kwaliteits controle best wel eens een keer wat fout gaan.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: Commercial banden
Ik had ze eerst eens de velg zonder band laten balanceren om te kijken wat dat doet.
Zoveel lood als dit zou ik niet accepteren en mijn locale bandenspecialist zou dit ook nooit zo afleveren.
Zoveel lood als dit zou ik niet accepteren en mijn locale bandenspecialist zou dit ook nooit zo afleveren.
- mrbullmastiff
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
- Locatie: Sluiskil
Re: Commercial banden
Een halve slag en nog zo veel lood dan maakt de bandenhandelaar zich er makkelijk vanaf. Met zoveel lood moet je dan nogmaals een kwart slag draaien. Is het dan niet beter dan nogmaals een halve slag.dieseltijger schreef:Nee het zit in de band. Want deze is bij het balanceren weer leeggelopen, een halve slag gedraaid, en weer op spanning gebracht.
Nu is alles in balans.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i
-
- Berichten: 2360
- Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31
Re: Commercial banden
Wat meer gewicht kan als het nodig is , maar zo half rond de velg plakken is geen oplossing meer voor een onbalans compensatie..
Als je er zelf tevreden mee bent dan zo laten maar houdt die band wel in de gaten
Het lijkt me dat de bandenman die ze erop gelegt heeft deze band ook terug had kunnen sturen naar de leverancier
Als je er zelf tevreden mee bent dan zo laten maar houdt die band wel in de gaten
Het lijkt me dat de bandenman die ze erop gelegt heeft deze band ook terug had kunnen sturen naar de leverancier
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
- dieseltijger
- Berichten: 10954
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Commercial banden
Dank voor alle invalshoeken, ik ben er tevreden mee: het is gebalanceerd, rotatiesymmetrisch, en qua belasting uitermate veilig.
Tip voor mensen met een combinatie die onrustig aanvoelt wellicht.
Nu even wachten tot de bovenkastjes naar beneden lazeren. Of de bovenbouw scheurt.
Tip voor mensen met een combinatie die onrustig aanvoelt wellicht.
Nu even wachten tot de bovenkastjes naar beneden lazeren. Of de bovenbouw scheurt.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Commercial banden
WTF!!!
Ik heb in mijn leven nog nooit zoveel lood op een velg gezien. Joh, die band is echt niet goed. Ik zou 100% zeker terug gaan en dit NOOIT accepteren.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
- dieseltijger
- Berichten: 10954
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Commercial banden
Neuh. Onnodig. Gebalanceerd is gebalanceerd. Anders zou je alle motorblokken met een balansas ook bij het oude vuil moeten zetten.
Laten we elkaar nou niet opnaaien. Maar evengoed: dank voor de bezorgdheid.
Laten we elkaar nou niet opnaaien. Maar evengoed: dank voor de bezorgdheid.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Commercial banden
Moest je bijbetalen voor de hoeveelheid?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48
- dieseltijger
- Berichten: 10954
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Commercial banden
Nee, natuurlijk niet. Ik zou me bovendien niet laten meeslepen met het forum virus wat - net zoals Covid-19 - onder ons is en ons nooit meer zal verlaten: mieren <piep> ken.
Er is hier gewoon sprake van een ongelijkmatige materiaalverdeling. Nou en? En we hebben het hier over saaie, kleinburgerlijke caravans, en niet over een stuk high-tech. Mijn enige doel is om informatie te delen.
Er is hier gewoon sprake van een ongelijkmatige materiaalverdeling. Nou en? En we hebben het hier over saaie, kleinburgerlijke caravans, en niet over een stuk high-tech. Mijn enige doel is om informatie te delen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
-
- Berichten: 2666
- Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
- Locatie: Den Haag
Re: Commercial banden
Hoho Diesel niet gering over jouw investering praten.
Gemonteerd onder pluimvee op wielen van Nederlands fabrikaat
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
- dieseltijger
- Berichten: 10954
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Commercial banden
Hahaha. Ik heb trouwens de zorgen vaan de forummers geadresseerd bij Kleber (stugheid). Kijken wat de respons is, en deze zal ik delen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Commercial banden
100% kromme velg.
Balanceer de velg maar eens dan zie je het zelf, maar dat is nu niet meer mogelijk, niet mijn ding deze oplossing. Maar zoveel mensen en zoveel wensen.
- dieseltijger
- Berichten: 10954
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Commercial banden
Ehhh...nee, want: het punt waar de onbalans gecompenseerd moest worden, roteerde mee met de band. Dat kwam toevallig ter sprake omdat de monteur aangaf dat de tiremoni sensor nauwelijks invloed leek te hebben op de onbalans. Maar evengoed, dank voor het meedenken.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
-
- Berichten: 2360
- Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31
Re: Commercial banden
Daarbij een kromme velg zie je meteen op het balanseerapparaat, die slingert tijdens draaien en kan best in balans zijn gezien naar het gewicht.
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Re: Commercial banden
In mijn calculator gegooid.
1300kg totaalgewicht
2 wielen
Loadindex 104/ maxload 900kg( google leerde mij is voor 160kmpu bepaald.
Referentiedruk 4,5 bar , maar kijk dat even na , kan ook 4,75 bar/69 psi zijn.
Kwam uit 3,4 bar
Spreadsheet stelt 4% van totaal op trekhaak en 90% gebruikt van draagcapaciteit horend bij de uitgerekende druk.
Dit geeft hoogste reserve , zonder dat je schroeven lostrillen tot aan de boel overhoop na de rit.
Dus prima die 3,5 bar, maar dat is toevallig de max toegelaten koude druk van meeste XL banden, wat de vorige waren of " for trailer use only" versie , maar dan N snelheidscode, dus dan is die 7% reserve kunstmatig hoog. Daar trek ik 2 loadindex stappen af om ze de zelfde invering te geven als een Q snelheidscode of hoger, die voor 160kmpu de maxload/ loadindex aangeven.
En ja , beide snelheden rijdt je niet, maar puur om de hoogste druk, zonder gestuiter uit te rekenen, wat je zorg is.
In Amerika stappen ze vrolijk over van een gewone autoband ( referentiedruk 2,5 bar), naar E- load LT met 5,5 bar referentiedruk ( onze C) , met dan soms 100% reserve, onder een suv of mpv. , waar je nog eerder comfortverlies opvalt.
Dus je 40% , geen probleem, naar mijn mening.
Als je het maar , door lagere druk terug brengt naar die 10%
Maar besef wel , dat je zelf verantwoordelijk blijft , voor het aandragen van het juiste gewicht, blijft het grootste struikelblok in het geheel.
1300kg totaalgewicht
2 wielen
Loadindex 104/ maxload 900kg( google leerde mij is voor 160kmpu bepaald.
Referentiedruk 4,5 bar , maar kijk dat even na , kan ook 4,75 bar/69 psi zijn.
Kwam uit 3,4 bar
Spreadsheet stelt 4% van totaal op trekhaak en 90% gebruikt van draagcapaciteit horend bij de uitgerekende druk.
Dit geeft hoogste reserve , zonder dat je schroeven lostrillen tot aan de boel overhoop na de rit.
Dus prima die 3,5 bar, maar dat is toevallig de max toegelaten koude druk van meeste XL banden, wat de vorige waren of " for trailer use only" versie , maar dan N snelheidscode, dus dan is die 7% reserve kunstmatig hoog. Daar trek ik 2 loadindex stappen af om ze de zelfde invering te geven als een Q snelheidscode of hoger, die voor 160kmpu de maxload/ loadindex aangeven.
En ja , beide snelheden rijdt je niet, maar puur om de hoogste druk, zonder gestuiter uit te rekenen, wat je zorg is.
In Amerika stappen ze vrolijk over van een gewone autoband ( referentiedruk 2,5 bar), naar E- load LT met 5,5 bar referentiedruk ( onze C) , met dan soms 100% reserve, onder een suv of mpv. , waar je nog eerder comfortverlies opvalt.
Dus je 40% , geen probleem, naar mijn mening.
Als je het maar , door lagere druk terug brengt naar die 10%
Maar besef wel , dat je zelf verantwoordelijk blijft , voor het aandragen van het juiste gewicht, blijft het grootste struikelblok in het geheel.
over bandendruk, copy en plak in browser .
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=70&t=9252 over bandendruk voor caravans.
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=72&t=6954 "Grote serieuse bandendruk en aslastenspel"
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=70&t=9252 over bandendruk voor caravans.
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=72&t=6954 "Grote serieuse bandendruk en aslastenspel"
- dieseltijger
- Berichten: 10954
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Commercial banden
Hi Jadatis,
Op jouw bijdrage zat ik - evenals op de bijdragen van anderen - te wachten. Zoals gezegd, deze bandenkeuze is mij "overkomen", dus ik heb achteraf pas wat verder gekeken. Zowiezo maakte ik mij weinig zorgen, omdat de draagkracht/versnellingskrachten in hoofdzaak door het luchtpakket worden bepaald - en nauwelijks door de wangen van de band - of ik moet het verkeerd zien.
Inderdaad heb ik achteraf gezien dat op fora in de UK de discussie wordt gevoerd of commercial banden *ook* niet als caravanband kunnen fungeren. Het is de toegepaste luchtdruk die het draagvermogen (en daarmee ook de doorgifte van stoten) bepaalt. Die houd ik gewoon op 3,5 Bar. Of een commercial band een ander gedrag van de combinatie bewerkstelligt zou ik niet weten. De ophanging van de Avensis is niet zo kritisch - of liever gezegd: Ik vind zowat alle auto's met een caravan erachter beroerd rijden (traag, je voelt de caravan bij bubbels of zijwind krachten uitoefenen op de auto).
Op jouw bijdrage zat ik - evenals op de bijdragen van anderen - te wachten. Zoals gezegd, deze bandenkeuze is mij "overkomen", dus ik heb achteraf pas wat verder gekeken. Zowiezo maakte ik mij weinig zorgen, omdat de draagkracht/versnellingskrachten in hoofdzaak door het luchtpakket worden bepaald - en nauwelijks door de wangen van de band - of ik moet het verkeerd zien.
Inderdaad heb ik achteraf gezien dat op fora in de UK de discussie wordt gevoerd of commercial banden *ook* niet als caravanband kunnen fungeren. Het is de toegepaste luchtdruk die het draagvermogen (en daarmee ook de doorgifte van stoten) bepaalt. Die houd ik gewoon op 3,5 Bar. Of een commercial band een ander gedrag van de combinatie bewerkstelligt zou ik niet weten. De ophanging van de Avensis is niet zo kritisch - of liever gezegd: Ik vind zowat alle auto's met een caravan erachter beroerd rijden (traag, je voelt de caravan bij bubbels of zijwind krachten uitoefenen op de auto).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje