Voortent stacaravan verankeren

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Plaats reactie
EtienneStacaravan
Berichten: 2
Lid geworden op: do 7 apr 2022 15:15

Voortent stacaravan verankeren

Bericht door EtienneStacaravan » do 7 apr 2022 21:58

Hallo,

Wij hebben een stacaravan gekocht om tijdens de verbouwing in te verblijven. Bij de stacaravan zat ook een voortent. Deze was met een paar haringen op stoeptegels vastgezet(haken in stoeptegel) voorheen stond de caravan in een beschut bos en nu staat bij bij ons in de tuin op een heuvel waar het flink kan gaan waaien. Het gaat om een wintervaste voortent voor een stacaravan.
80CC9054-C9CE-45B3-BA20-5F1609BE207C.jpeg
Hoe kan ik het beste mijn voortent verankeren in de grond?
Heb gezocht naar foto’s, handleiding of een blog. Kan iemand vertellen waar ik meer info kan vinden?
Ik wil een idee opdoen hoe is een vlonder kan bouwen en ik
Wil erachter komen hoe ik mijn voortent het beste kan beschermen tegen harte eind.

Alvast bedankt.

Groeten Etienne.
Bijlagen
6784DFD2-C2EF-4C31-90B9-A94E62EF8675.jpeg

erwin l
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 16 okt 2019 23:29

Re: Voortent stacaravan verankeren

Bericht door erwin l » do 7 apr 2022 23:23

Voor een tijdelijke vlonder zou ik denken aan pallets, te vinden op marktplaats of bij een groot bedrijf in je buurt waar ze soms metershoog opgestapeld staan. Afdekken met plaatmateriaal, hoeft niet heel dik te zijn. Bij de Action hebben ze momenteel doosjes torx schroeven 4x40 voor 3 euro de 100.

Voor het verankeren van de tent zou je betonpoeren kunnen gebruiken, langs de buitenomtrek van het frame op elke meter een ingraven (wel voor je de vlonder erin legt dus) en dan met een staaldraad over de framebuizen vastzetten. Aan de binnenkant van de tent dus. Dan hangt er in totaal een paar honderd kilo aan en zal die niet snel opstijgen. Poeren kun je eventueel zelf maken met een plastic emmer en een paar zakjes (snel)beton van de bouwmarkt.

zo hoeft je investering niet zo hoog te zijn en kun je de spullen na gebruik ook weer makkelijk afvoeren

Ikkeeindhoven
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 4 okt 2021 11:32

Re: Voortent stacaravan verankeren

Bericht door Ikkeeindhoven » ma 11 apr 2022 16:31

Voor de vlonder zou ik ook gewoon pallets nemen. Schroef je hierop de voortent vast, dan denk ik dat het al prima is. Ben je toch bang dat alles nog weg kan waaien, gewoon hier en daar een heipaal in de grond zetten en die dan weer vast schroeven aan de pallets. Simpel, goedkoop, en zeker prima.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Voortent stacaravan verankeren

Bericht door Niels83 » ma 11 apr 2022 18:05

Hoelang is de bedoeling dat dit blijft staan?.

Voor een jaar of onder zou ik rondepaaltjes geïmpregneerd vuren kopen van 6cm en 60cm tot een meter lang deze helemaal de grond in en daarop de tent met een lange schroef en plaatjes vast schroeven. Een stuk of 4-5 afhankelijk van je tent, de rest met degelijke haringen.
Voor je vlonder pallets met daarop een plaat.

EtienneStacaravan
Berichten: 2
Lid geworden op: do 7 apr 2022 15:15

Re: Voortent stacaravan verankeren

Bericht door EtienneStacaravan » zo 17 apr 2022 13:12

Hartelijk dank voor jullie reactie. Ik had de eerste reactie gelezen en ben aan de slag gegaan. Momenteel staan de tentstokken op de zelfgemaakte betonpoeren. Helaas staat mijn stacaravan nu hoger in vergeleken met de vorige plaats op de camping. Ik heb het idee om de flappen van de tent vast te maken tegen een houden plaat ipv haringen. Ik verwacht dat de tent top september blijft staan. Als ik de tent laat zakken krijg ik de deur niet meer open. Het is niet de ideale situatie maar is het wel werkbaar? Alvast bedankt voor jullie input.
Bijlagen
04FD2EE0-5564-4C0C-A289-8243681A54AF.jpeg
D140A080-883D-4F24-B4DD-40F503C8EE05.jpeg

Ikkeeindhoven
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 4 okt 2021 11:32

Re: Voortent stacaravan verankeren

Bericht door Ikkeeindhoven » zo 17 apr 2022 18:13

Zou niet weten waarom dat niet zou werken.

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”