Handvaten en disselbak - Adria 350D 1993

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
hisaLenart
Berichten: 110
Lid geworden op: za 2 apr 2022 10:51

Handvaten en disselbak - Adria 350D 1993

Bericht door hisaLenart » di 5 apr 2022 20:00

Hoi,
Mijn eerste vraag op dit forum en dat voor mijn eerste caravan. Dit kleine geluk kocht ik 10 jaar geleden toen ik zomers enkele maanden aan de Ossiachersee in Oostenrijk trainde op acro paragliding.
Goed, dat gezegd het ding wordt er niet jonger op en begint hier en daar wat extra liefde te verlangen.
Eén van de zaken die me storen zijn de handvaten op de vier hoeken om hem te manoeuvreren.
Wat is de beste oplossing om deze weer vast te zetten?
Ook zoek ik eens eenvoudig oplossing om de disselbak wat te verstevigen. Hij begint te kraken en denk dat ik niet eenvoudig een vervanger vind. Ik dacht aan hem vanbinnen een laagje epoxy te geven. Goed idee?
Voorts heb ik hem zonet voorzien van nieuwe banden en nieuwe remschoenen in de trommels. En is er vandaag een nieuwe waterkraan toegekomen.
Bedankt alvast voor de tips
Bijlagen
DSC_1013.JPG

Marco82
Berichten: 2
Lid geworden op: di 27 jul 2021 16:11

Re: Handvaten en disselbak - Adria 350D 1993

Bericht door Marco82 » wo 11 mei 2022 08:20

Ik heb een adria 360 uit 1991. Ik zou ze een keer eraf halen oude kit weghalen en nieuwe aanbrengen. Je kan ze redelijk makkelijk daarna weer aandraaien. Mocht dat kunstoffen ding waar die bout in gaat lam zijn. Daar heb ik een passend stuk draadeind als vervanging gebruikt en met ringen en moeren zo maar vastgezet. Wel goed inkitten.

Disselbak vervangen voor dit type lijkt me nagenoeg onmogelijk. Ik heb bij mij de scheurtjes bij de scharnieren in de epoxy gezet maar hoelang het blijft zitten.. Ik denk erover om de volgende keer een glasvezelmatje met epoxy erover te zetten. Dat is net wat steviger.

Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

Re: Handvaten en disselbak - Adria 350D 1993

Bericht door Cheke » do 30 jun 2022 01:57

Wij kochten afgelopen week een caravan.. met een kunstsof disselbak over de totale breedte van de caravan met een klep in het midden en onderaan de hoek van de disselbak zat een flink gat... we kochten de caravan zo.. Ik had nog wat Vebatec butylband voor caravan op rol liggen.. en heb de scheurtjes daar mee overtaped.. zoveel mogelijk binnen.. en de kapotte hoek heb ik een stuk piepschuim op vorm in de hoek gemaakt en dat eerst met schilderstape omwikkeld en dan in de hoek van binnenuit gezet en van binnen en buiten de hele onderkant van die hoek getaped.. met butylband.. Is heel goed spul... houd ook waterdicht.. al was dat niet het probleem.. hier hoop ik dat het nog even verder heel blijft!!! Ook de klep heb ik de scharnierkant van binnen en buiten getaped.. caravan is een oudje en ziet er verder heel goed uit.. maar de disselbak?? is slecht..!!Ik hoop dat we nog wat tijd krijgen om te bedenken hoe we dat in tiny budget gedachten nog een keer kunnen oplossen... en totaal kunnen vervangen indien nodig....

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Handvaten en disselbak - Adria 350D 1993

Bericht door Ron » do 30 jun 2022 11:07

Als je er goed bij kan.
Glasvezel mat met epoxy.
Of het houd zal de tijd moeten uitwijzen.
Bij onze vorige caravan heb ik ook zo een paar scheuren van de dissel al gerepareerd aan de binnenzijde.
Nu zeker 10 jaar later zit het nog steeds goed.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

hisaLenart
Berichten: 110
Lid geworden op: za 2 apr 2022 10:51

Re: Handvaten en disselbak - Adria 350D 1993

Bericht door hisaLenart » ma 11 jul 2022 21:58

Ik zal het zoals aangegeven eens proberen te herstellen. Maar nu heb ik nog wat andere klusjes voor ik mijn trouwe Adria kan soigneren. En de moderne knaus staat altijd vertrekkens klaar, dus het zit wel snor.
Bedankt voor de ervaringen en tips

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”