Raadselachtig vochtprobleem Kip K450 1975

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Gebruikersavatar
Robert86
Berichten: 13
Lid geworden op: za 2 apr 2022 07:40

Re: Raadselachtig vochtprobleem Kip K450 1975

Bericht door Robert86 » vr 22 apr 2022 09:45

Zojuist weer in de caravan een meting gedaan. De bank heeft weer een vochtmeting van 100%. De muren eromheen geven allemaal lage metingen. Ik krijg het idee dat het misschien met luchtvochtigheid te maken heeft. Is dat mogelijk? Zou alleen niet verklaren waarom juist alleen die plek er last van heeft. En zo’n hoge uitslag lijkt mij daar ook niet bij passen.
Misschien anders toch maar het bankje eruit slopen en de muur open maken om te kijken wat ik tegen kom.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11144
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Raadselachtig vochtprobleem Kip K450 1975

Bericht door dieseltijger » vr 22 apr 2022 10:02

Nee. Onmogelijk. Wat het wel is zou ik niet weten. Maar er is lekkage.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Raadselachtig vochtprobleem Kip K450 1975

Bericht door SBerend » vr 22 apr 2022 12:01

Bij de deur lijkt bij beide op de hoogte van de scharnieren te zitten. Mogelijk water achter de schanierplaat langs en via de schroeven het water naar binnen loopt.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11144
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Raadselachtig vochtprobleem Kip K450 1975

Bericht door dieseltijger » vr 22 apr 2022 12:16

Wat ik wel weet is dat de kitten die voor het midden van de negentiger jaren werd toegepast aan elasticiteit inboeten, en verworden tot een wat brokkelige massa met een beetje pech. Ik denk dat je de deur moet verwijderen, de scharnieren moet losschroeven, het metalen plaatje waar de schoot achter valt ook moet losnemen, en en van binnenuit de Alu deurlijst moet losschroeven. De schroeven zitten achter een rubberen afdekstrip - en die moet je dus vervangen.

Wedden dat het daarachter nat is? Door de capillaire werking en door de onderdruk tijdens het rijden kan er vocht naar het interieur gezogen worden. Ik zou het vervolgens twee weekjes laten drogen, behandelen met epoxy voor verrot hout (wordt in het hout gezogen en wordt knalhard - en vervolgens de lijst met de juiste Dekasyl kit weer terugplaatsen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36123
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Raadselachtig vochtprobleem Kip K450 1975

Bericht door Chris » vr 22 apr 2022 14:28

Ik denk dat de klep van het bankje een andere houtsoort is dan de wanden.
Die wanden is dun berken triplex.
De bankklep lijkt een veel donkerder houtsoort..veel sterker/zwaarder... en die heeft dan ook een andere GEAR op de meter.... als de meter instelbaar is.
Mijn gele meter heeft 8 gears... voor houtsoorten van heel licht Berken tot heel donkere houtsoorten, die veel harder zijn.


Hier misschien het issue wat het vochtgehalte verschil verklaard?
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”