route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
swieb
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 30 jul 2021 23:01

route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Bericht door swieb » vr 1 apr 2022 22:11

Goedenavond,
Ik (ervaren caravanrijder mag ik wel zeggen) ben dit jaar van plan om van Lyon via de N88 naar Millau te reizen met onze Mazda CX3 en een Eriba Touring 310GT.
Hierbij wil ik graag door een stuk van de of de gehele de Gorges du Tarn rijden, maar heb dat nog nooit gedaan.

Mijn vraag is of de Gorges du Tarn goed met deze combinatie auto en caravan te rijden is.
Wie heeft dit eerder gedaan en kan ons voorzien van een advies?

Alvast hartelijk dank voor jullie moeite.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23359
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Bericht door PD » vr 1 apr 2022 22:16

Geen enkele uitdaging lijkt me, zelfs niet met een 2,50 mtr brede tandemasser dus die kleine Touring overleeft dat wel.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2436
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Bericht door SBerend » vr 1 apr 2022 22:32

Persoonlijk zou ik via de A75 rijden. Zoveel mogelijk de autoweg. Korte stuk de kleine wegen.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

swieb
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 30 jul 2021 23:01

Re: route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Bericht door swieb » vr 1 apr 2022 22:41

SBerend schreef:
vr 1 apr 2022 22:32
Persoonlijk zou ik via de A75 rijden. Zoveel mogelijk de autoweg. Korte stuk de kleine wegen.
Ik snap begrijp dat u graag zoveel mogelijk via de snelwegen rijdt, alleen willen wij graag iets meer van Frankrijk zien en geen haast hebben, leek deze route mij zeer aantrekkelijk. Ik ben dus echt op zoek naar ervaringen en niet naar meningen. Desondanks toch bedankt voor uw reactie.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10848
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Bericht door dieseltijger » vr 1 apr 2022 22:46

Mij staat bij dat het daar nogal smalletjes kan zijn met de geboorde doorgangen in de rotswanden - maar ik heb er niet met een "caravan blik" naar gekeken. Ik heb er dus niet met mijn kip Shuttle gereden. Maar zo'n touring is wat lager en eleganter he....ik denk dat het wel kan - mits je niet van het nerveuze type bent.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

swieb
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 30 jul 2021 23:01

Re: route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Bericht door swieb » vr 1 apr 2022 22:57

dieseltijger schreef:
vr 1 apr 2022 22:46
Mij staat bij dat het daar nogal smalletjes kan zijn met de geboorde doorgangen in de rotswanden - maar ik heb er niet met een "caravan blik" naar gekeken. Ik heb er dus niet met mijn kip Shuttle gereden. Maar zo'n touring is wat lager en eleganter he....ik denk dat het wel kan - mits je niet van het nerveuze type bent.
Dank voor je reactie.
Hebben die geboorde doorgangen (die meestal niet al te breed zijn) een lange afstand/lengte of kan je een tegenligger aan zien komen zodat je daarop kan anticiperen?

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10848
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Bericht door dieseltijger » vr 1 apr 2022 23:21

Eerlijk gezegd...ik weet het niet meer. Ik dacht dat het niet altijd het geval was. De weg is op sommige plekken nogal smal. Ehm truc 7B: er staan campings langs de Gorge toch? Mail eens een paar campings of het te doen is met een caravan. Is dat een idee?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

swieb
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 30 jul 2021 23:01

Re: route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Bericht door swieb » vr 1 apr 2022 23:25

dieseltijger schreef:
vr 1 apr 2022 23:21
Eerlijk gezegd...ik weet het niet meer. Ik dacht dat het niet altijd het geval was. De weg is op sommige plekken nogal smal. Ehm truc 7B: er staan campings langs de Gorge toch? Mail eens een paar campings of het te doen is met een caravan. Is dat een idee?
Daar zat ik ook al aan te denken. Ik heb sites gezien waar ook tourcaravans staan, bijvoorbeeld een Huttopia camping. Zal daar eens een berichtje aan wagen.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10848
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Bericht door dieseltijger » vr 1 apr 2022 23:35

Ik ben daar wel touringcars en campers tegengekomen. My educated guess zou zijn dat het dan wel moet lukken. Er zijn geen steile hellingen of zo - dus dat vormt in ieder geval geen belemmering.

Zelf vond ik het één keer echt spannend in Wales met de Shuttle die getrokken werd door onze Carina in de eerste versnelling op een helling van rond de 20%, wetende dat het toerental ab-so-luut boven de 3500 omw/min moest blijven omdat ik dan nooit meer weg kon komen. Kom ik een oplegger tegen met een stacaravan.....die had het door en die ging aan de kant. Pfff.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7767
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Bericht door Nimma » za 2 apr 2022 10:47

Ik kom daar regelmatig. Eerst met Pan en Troll, nu met Knaus van 2.30m. Vorig jaar nog, geen enkel probleem, vrachtwagens rijden daar ook knipoog.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Wie-niets
Berichten: 3109
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Bericht door Wie-niets » za 2 apr 2022 11:33

Inderdaad met jouw combinatie geen enkel probleem. Hier en daar wel natuurlijk blijven opletten Ik zou mij er verder geen zorgen over maken.
Wij reden ook nog weleens via de N 88 er zo naar toe. En.... wat is je eind doel eigenlijk in de Gorges du Tarn, want dat scheelt ook .

Gebruikersavatar
Frank Volvo
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 10:16
Locatie: Bij Nijmegen

Re: route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Bericht door Frank Volvo » za 2 apr 2022 16:28

PD schreef:
vr 1 apr 2022 22:16
Geen enkele uitdaging lijkt me, zelfs niet met een 2,50 mtr brede tandemasser dus die kleine Touring overleeft dat wel.
Absoluut niet mee eens !
Ik heb er diverse keren ook smalle caravans tegen de uitstekende rotsen zien gaan. Op sommige stukken kom je ogen tekort. Zeker als je zo’n cano trailer transporter tegen komt. Die rijden daar alsof ze monopoli hebben.
Als je zuinig bent op je spullen raad ik het je niet aan.
Kabe Safir Tdl, Lexus RX 450h

eurotrotter
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Bericht door eurotrotter » za 2 apr 2022 19:35

Je zou in Millau of in Mende een camping kunnen zoeken en dan de Gorges du tarn rijden met de solo auto.
Wij hebben dat ook gedaan en ,zoals Frank Volvo al zegt: het is niet erg breed daar.
In het voorseizoen zal t nog wel gaan,maar in het hoogseizoen kan het daar erg druk zijn met caravans en campers.
Het is een geweldig mooie streek,maar als je die met samengeknepen billen en het zweet op je voorhoofd moet rijden heb je er zelf weinig plezier van.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

swieb
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 30 jul 2021 23:01

Re: route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Bericht door swieb » za 2 apr 2022 21:45

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie ervaringen.

Wij vertrekken eind deze maand (dus echt het voorseizoen) richting het zuiden en verwachten begin mei door de Gorges du Tarn te kunnen rijden.
Qua drukte zal het op deze weg dus wel meevallen en met die kano-vervoerders verwacht ik dan ook nog niet zoveel problemen.
Wel een aandachtspuntje zijn die overhangende en uitstekende rotswanden, maar zoals ook al gezegd, er rijdt ook vrachtverkeer en die zijn hoger dan mijn Eriba. Dus met een beetje aandacht en stuurwerk moet dit lukken lijkt mij....

Mocht iemand nog meer adviezen hebben.... ik hou mij aanbevolen.

eurotrotter
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Bericht door eurotrotter » za 2 apr 2022 23:23

swieb schreef:
za 2 apr 2022 21:45
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie ervaringen.

, maar zoals ook al gezegd, er rijdt ook vrachtverkeer en die zijn hoger dan mijn Eriba. Dus met een beetje aandacht en stuurwerk moet dit lukken lijkt mij....

Verkijk je niet op het vrachtverkeer daar,dat is veelal regionaal verzorgingsverkeer,echt grote combinatie,s zul je daar niet tegenkomen.
Er zit daar n.l bitter weinig industrie,het is een ruig dun bevolkt gebied,fabrieken zijn er niet,je zult geen grote vrachtwagens tegenkomen,en dat is maar goed ook op die smalle ,bochtige wegen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7767
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Bericht door Nimma » zo 3 apr 2022 11:56

Ik was daar al een paar keer, en echt, overal rijden ook vrachtwagens en die zijn 2,50m breed. Ik heb echt veel ervaring daar met Eriba Touring. Het barst daar van de campings. Ik kwam ook daar én in de rest van Frankrijk om 600 campings te bezoeken. Nooit de ellende gezien die hier genoemd wordt van caravans die uitstekende rotsen geraakt hebben. Laat je niet bang maken, je bent een ervaren caravaner dus ga daar lekker genieten. Vanaf de campings erop uit de causses op is een ander verhaal. Daar kom ik ook geen caravans tegen. Ik weet nog wel een fijne camping langs de Tarn, zonder toeters en bellen, wel direct aan de rivier. Neem een verrekijker mee om de vale gier te bekijken.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

eurotrotter
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Bericht door eurotrotter » zo 3 apr 2022 15:49

Wat T.S zou kunnen doen is de route in Google maps uitzetten en deze dan met street vieuw te bekijken.
T,s, is een ervaren caravan rijder en zal dus geen moeite hebben om dan een beslissing te nemen om er wel of niet langs te gaan.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

RogerS
Berichten: 1035
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Bericht door RogerS » zo 3 apr 2022 18:47

eurotrotter schreef:
zo 3 apr 2022 15:49
Wat T.S zou kunnen doen is de route in Google maps uitzetten en deze dan met street vieuw te bekijken.
T,s, is een ervaren caravan rijder en zal dus geen moeite hebben om dan een beslissing te nemen om er wel of niet langs te gaan.
Kijk eens op de volgende site voor de diverse websites waarmee je een deel van de reis via een geanimeerde streetview kunt bekijken..
https://www.makeuseof.com/tag/5-tools-t ... view-tour/
Caravanloos. :(

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Bericht door Bommes » wo 6 apr 2022 13:15

Frank Volvo schreef:
za 2 apr 2022 16:28
PD schreef:
vr 1 apr 2022 22:16
Geen enkele uitdaging lijkt me, zelfs niet met een 2,50 mtr brede tandemasser dus die kleine Touring overleeft dat wel.
Absoluut niet mee eens !
Ik heb er diverse keren ook smalle caravans tegen de uitstekende rotsen zien gaan. Op sommige stukken kom je ogen tekort. Zeker als je zo’n cano trailer transporter tegen komt. Die rijden daar alsof ze monopoli hebben.
Als je zuinig bent op je spullen raad ik het je niet aan.
Zo een Kanoverhuurder reed er ooit de spiegel van onze camper af inderdaad.
Kwam me tegemoet, ik had al het idee dat het niet zou passen dus stond ik compleet stil, dude reed gewoon door.
Pats linker spiegel aan gruzelementen (altijd fijn bij een oude Hymer, niet meer te krijgen) en hij reed gewoon door.

Het is wel te doen maar goed opletten dus.
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5720
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Bericht door Morgoth » ma 11 apr 2022 10:32

[re.gif]
Ja, kanoverhuurders zie je hier veel.

Ik heb hem ook gereden met de caravan. Een paar stukken zijn erg smal en er zitten een of twee tunneltjes is die een bocht hebben. Maar als ervaren caravanner die niet bij elk colletje of bergweggetje het zweet in de bilnaad heeft staan is dit prima te doen. Er zijn regelmatig inhammen waar je even kunt stoppen en van het uitzicht genieten.
Ik hou er ook heel erg van om dit soort wegen te rijden. Om die reden heb ik ook een kleine caravan. Persoonlijk moet ik er niet aan denken om alleen maar snelwegen te rijden. Het reizen hoort ook bij mijn vakantie.+

Tip: zoek eens op youtube. Er is vast wel een motorrijder die deze route met een GoPro heeft gefilmd.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

eurotrotter
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Bericht door eurotrotter » ma 11 apr 2022 12:16

[re.gif]

Vwallah :

https://www.youtube.com/watch?v=p9DOLp3WYw8

https://www.youtube.com/watch?v=UVceSXB4h68

Oordeel zelf,kijk vooral ook het tweede filmpje.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7767
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Bericht door Nimma » ma 11 apr 2022 13:26

Mooie filmpjes op bekend terrein. Als je in La Malène even pauzeert kun je bij les 4 Vôutes heerlijke pizza's eten. En daar rechtsaf naar boven is voor sommigen zonder caravan al een uitdaging, maar echt prachtig met heel veel krappe haarspeldbochten. Van boven naar beneden is nog veel mooier, niet teveel om je heen kijken knipoog.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5720
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Bericht door Morgoth » ma 11 apr 2022 13:51

Ja, geklungel in dat plaatsje (Le Pont de Le Pont-de-Montvert). Maar als je uit het noorden komt dan kom je daar helemaal niet.
Ik zou me er trouwens niet door laten tegenhouden, onhandig geparkeerde auto's zie je overal.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

swieb
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 30 jul 2021 23:01

Re: route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Bericht door swieb » do 14 apr 2022 08:02

Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties.
Aangezien wij langer de tijd hebben, hebben wij besloten om met de caravan een paar overnachtingen te gaan doen in de buurt van de Gorges du Tarn.
Na het zien van de video's willen wij dit gebied vanaf onze camping beter leren kennen, door er meermaals met de auto op uit te trekken.
Nogmaals allemaal bedankt en tot later in een ander forum.

Hermanus
Berichten: 800
Lid geworden op: zo 21 jan 2018 20:49

Re: route Gorges du Tarn met Eriba Touring 310GT

Bericht door Hermanus » do 14 apr 2022 08:32

[re.gif]

scratch.gif
en tot later in een ander forum
Hé, wat is dat nu? Je gaat dit fantastische forum toch niet verlaten??? weenie.gif

Plaats reactie

Terug naar “Routes”