Camping bergen/oosten rijden met caravan

Plaats reactie
Renskdv
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 7 jan 2022 10:49

Camping bergen/oosten rijden met caravan

Bericht door Renskdv » di 29 mar 2022 10:36

Hallo allen,

Na één week in de Ardeche willen we weer 'omhoog', wat meer bergen om ons heen lijkt ons leuk. Ik zie camping Belledonne bijvoorbeeld.
Twee vragen:
1- Wie weet er nog meer leuke campings? --> twee jongens van 5 en 7, mag best wat reuring zijn. Rodelbaan, kabelbaan berg op, zulke activiteiten denk ik aan.
2- Is het nodig om op routes te letten naar de camping wat wel te rijden is met caravan? Onze auto kan best wel wat maar het is weer niet één van de sterksten.

Bedankt voor het meedenken!

sailor wim
Berichten: 2666
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Camping bergen/oosten rijden met caravan

Bericht door sailor wim » di 29 mar 2022 13:21

Welkom hier Rens,
Ik weet wat mijn combinatie aan kan omdat ik die bij www.caravantrekker.nl heb ingevuld.
En verder vind ik het prettig om de route even na telopen op een doorgaande route kaart van de ANWB.
Succes met de zoektocht.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Camping bergen/oosten rijden met caravan

Bericht door Taan » do 31 mar 2022 10:48

Renskdv schreef:
di 29 mar 2022 10:36
Hallo allen,

Na één week in de Ardeche willen we weer 'omhoog', wat meer bergen om ons heen lijkt ons leuk. Ik zie camping Belledonne bijvoorbeeld.
Twee vragen:
1- Wie weet er nog meer leuke campings? --> twee jongens van 5 en 7, mag best wat reuring zijn. Rodelbaan, kabelbaan berg op, zulke activiteiten denk ik aan.
2- Is het nodig om op routes te letten naar de camping wat wel te rijden is met caravan? Onze auto kan best wel wat maar het is weer niet één van de sterksten.

Bedankt voor het meedenken!
Op vraag 2 is het antwoord ja, maar. Over het algemeen is het vermogen op bergwegen helemaal niet zo'n issue omdat het bij lage snelheden gebeurt. Haal eerst maar eens eruit wat erin zit en dat is een kwestie van genoeg toeren maken. Op autoweek.nl (bijvoorbeeld) kun je opzoeken bij welk toerental jullie auto het meeste vermogen (PK/kW) heeft. Als je een paar keer vanuit stilstand moet wegrijden wordt het wel wat vervelender. Na een keer of 5 vind je koppeling dat niet leuk meer.
Maar zo lang de boel rolt heb je echt niet veel nodig. 100PK is al zat.
Het meeste vermogen "heb je nodig" bij klimmen op de snelweg. Omdat je dan een hoge snelheid, dus veel luchtweerstand hebt en ook nog eens omhoog gaat.
Ook daar kan je gewoon iets langzamer rijden, dat doen de vrachtwagens ook.

Een ander verhaal is hoe ruim, krap, bochtig het is. Als je vaak moet stoppen om iemand te laten passeren komt de koppeling weer kijken. Maar een Camping Belledonne is heus wel bereikbaar hoor. Bij de ANWB kun je een kaart halen waarop met kleurtjes staat aangegeven of je ergens lastig, moeilijk of niet met een caravan kan rijden.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”