Onze nieuwe camper
Onze nieuwe camper
Goedemorgen allemaal,
In April 2021(!) heb ik gemeld dat onze zoektocht naar een nieuwe tandemasser is geëindigd met de aankoop van een Carthago camper, type halfintegraal, gebouwd op een verzwaard ALKO-chassis en getrokken door een Mercedes Sprinter.
De camper zou in januari/ februari 2022 geleverd worden.
Dit is een maandje later geworden maar achteraf gezien mogen we niet klagen.
De levertijd van campers loopt momenteel, zoals met zoveel voertuigen, niet parallel aan de verwachtingen….
In juni jl. hebben we onze tandemasser en ook de trekker, een Landrover, verkocht.
Met uitzondering van de maand Oktober jl, toen we een camper gehuurd hebben en waarmee we naar Ibiza zijn gereden, hebben we toch een hele periode ‘zonder’ gezeten en zijn blij dat we nu weer op pad kunnen.
De afgelopen weken hebben we op een aantal camperplaatsen in Nederland gestaan.
Deze plekken hebben we gevonden middels de app ‘Campercontact’ van de NKC.
Geen uitgebreide toiletvoorzieningen, recreatie, animatie en restaurants, maar wel ruime plekken, verhard of op een grasmat en (nu nog) heerlijk rustig en relaxed.
Voordeel is dat heel veel camperplaatsen het hele jaar geopend zijn.
Al met al kunnen we nu na enkele weken camperen, vaststellen dat we zeer tevreden zijn met de door ons gemaakte ommezwaai
De camper is erg degelijk en rijdt heel goed.
Geen gerammel en geratel, hooguit een keer in de besteklade, maar dat kun je verhelpen met een washandje. De Mercedes is een topper.
De camper heeft minder leefruimte in de zithoek, dat was bekend, maar daar staat tegenover dat de luxe cabinestoelen omgedraaid kunnen worden waarop je dan ook 's-avonds heerlijk kunt zitten!
Verder is de camper erg praktisch ingericht met degelijke materialen/ meubilair en voorzien van een grote garage, een dubbele geïsoleerde en verwarmde bodem waarin naast de ( vuil)watertanks en accu’s, veel bergruimte is gecreëerd.
Het toiletgebruik en het douchen vindt nu plaats in de camper.
Dit bevalt uitstekend mede door de hiervoor ruime en praktisch ingerichte gelegenheid.
We verplaatsten ons met de caravan al veel en met de camper is dit uiteraard niet anders.
Ik ervaar inmiddels bij het verplaatsen van de camper veel minder rompslomp;
Ik hoef geen caravan op z'n plek te moveren, geen aan-en afkoppeling van de auto en het rijden en manoeuvreren gaat uiteraard gemakkelijker ook al omdat de lengte van 13 meter naar 7,6 meter is gegaan.
Ik hoef bovendien niet meer te letten op teveel of te weinig kogeldruk.
De camper mag bovendien tot 4500 kg geladen worden maar dat gaat mij niet lukken.
Het eigen gewicht schat ik ca 3400 kg.
De camper is verder van alle gemakken voorzien, inclusief een alarmsysteem en gasdetectie in de leefruimte.
Tot nu toe heb ik de auto 1x gemist..
We hadden de camper 8 km van een dorp staan waar we met de fiets op familiebezoek gingen. Op de terugweg kletsnat geregend
Komende week wordt het E&P levelsysteem gemonteerd ( ook lange levertijd) en een omvormer ( 2000 W).
Binnenkort wil ik nog een keramische coating op de laklaag laten aanbrengen waardoor schoonmaken een peuleschil is en zwarte strepen minimaal de komende 5 jaren verleden tijd zijn.
Een zonnepaneel breng ik nog niet aan.
We willen eerst een jaar ervaren welk campergedrag het meest bij ons past.
Vind ik dit nu beter dan het kamperen met de caravan?
Die vraag is moeilijk te beantwoorden.
Toen de kinderen meegingen was een caravan gewoon het meest ideale voor ons.
In de leeftijdsfase waarin we ons nu bevinden ( gepensioneerd, in topconditie en financieel onafhankelijk ) wordt de camper zeer gewaardeerd.
We hopen, als de geopolitieke omstandigheden het toelaten, nog vele mooie reizen te maken!
Om een indruk te krijgen, hieronder enkele foto’s.
In April 2021(!) heb ik gemeld dat onze zoektocht naar een nieuwe tandemasser is geëindigd met de aankoop van een Carthago camper, type halfintegraal, gebouwd op een verzwaard ALKO-chassis en getrokken door een Mercedes Sprinter.
De camper zou in januari/ februari 2022 geleverd worden.
Dit is een maandje later geworden maar achteraf gezien mogen we niet klagen.
De levertijd van campers loopt momenteel, zoals met zoveel voertuigen, niet parallel aan de verwachtingen….
In juni jl. hebben we onze tandemasser en ook de trekker, een Landrover, verkocht.
Met uitzondering van de maand Oktober jl, toen we een camper gehuurd hebben en waarmee we naar Ibiza zijn gereden, hebben we toch een hele periode ‘zonder’ gezeten en zijn blij dat we nu weer op pad kunnen.
De afgelopen weken hebben we op een aantal camperplaatsen in Nederland gestaan.
Deze plekken hebben we gevonden middels de app ‘Campercontact’ van de NKC.
Geen uitgebreide toiletvoorzieningen, recreatie, animatie en restaurants, maar wel ruime plekken, verhard of op een grasmat en (nu nog) heerlijk rustig en relaxed.
Voordeel is dat heel veel camperplaatsen het hele jaar geopend zijn.
Al met al kunnen we nu na enkele weken camperen, vaststellen dat we zeer tevreden zijn met de door ons gemaakte ommezwaai
De camper is erg degelijk en rijdt heel goed.
Geen gerammel en geratel, hooguit een keer in de besteklade, maar dat kun je verhelpen met een washandje. De Mercedes is een topper.
De camper heeft minder leefruimte in de zithoek, dat was bekend, maar daar staat tegenover dat de luxe cabinestoelen omgedraaid kunnen worden waarop je dan ook 's-avonds heerlijk kunt zitten!
Verder is de camper erg praktisch ingericht met degelijke materialen/ meubilair en voorzien van een grote garage, een dubbele geïsoleerde en verwarmde bodem waarin naast de ( vuil)watertanks en accu’s, veel bergruimte is gecreëerd.
Het toiletgebruik en het douchen vindt nu plaats in de camper.
Dit bevalt uitstekend mede door de hiervoor ruime en praktisch ingerichte gelegenheid.
We verplaatsten ons met de caravan al veel en met de camper is dit uiteraard niet anders.
Ik ervaar inmiddels bij het verplaatsen van de camper veel minder rompslomp;
Ik hoef geen caravan op z'n plek te moveren, geen aan-en afkoppeling van de auto en het rijden en manoeuvreren gaat uiteraard gemakkelijker ook al omdat de lengte van 13 meter naar 7,6 meter is gegaan.
Ik hoef bovendien niet meer te letten op teveel of te weinig kogeldruk.
De camper mag bovendien tot 4500 kg geladen worden maar dat gaat mij niet lukken.
Het eigen gewicht schat ik ca 3400 kg.
De camper is verder van alle gemakken voorzien, inclusief een alarmsysteem en gasdetectie in de leefruimte.
Tot nu toe heb ik de auto 1x gemist..
We hadden de camper 8 km van een dorp staan waar we met de fiets op familiebezoek gingen. Op de terugweg kletsnat geregend
Komende week wordt het E&P levelsysteem gemonteerd ( ook lange levertijd) en een omvormer ( 2000 W).
Binnenkort wil ik nog een keramische coating op de laklaag laten aanbrengen waardoor schoonmaken een peuleschil is en zwarte strepen minimaal de komende 5 jaren verleden tijd zijn.
Een zonnepaneel breng ik nog niet aan.
We willen eerst een jaar ervaren welk campergedrag het meest bij ons past.
Vind ik dit nu beter dan het kamperen met de caravan?
Die vraag is moeilijk te beantwoorden.
Toen de kinderen meegingen was een caravan gewoon het meest ideale voor ons.
In de leeftijdsfase waarin we ons nu bevinden ( gepensioneerd, in topconditie en financieel onafhankelijk ) wordt de camper zeer gewaardeerd.
We hopen, als de geopolitieke omstandigheden het toelaten, nog vele mooie reizen te maken!
Om een indruk te krijgen, hieronder enkele foto’s.
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Onze nieuwe camper
Gefeliciteerd! Wat een mooie camper.
Geniet van jullie reizen die je nog gaat maken van deze camper, maar dat gaat vast goed komen
Geniet van jullie reizen die je nog gaat maken van deze camper, maar dat gaat vast goed komen
Momenteel weer caravan- en camperloos….
Re: Onze nieuwe camper
Nog enkele foto’s:
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Onze nieuwe camper
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Onze nieuwe camper
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Onze nieuwe camper
Gefeliciteerd! Geniet van de mooie reizen hiermee
Burstner Premio 485tk 2010 - Mercedes BS-AMG 2021
- dieseltijger
- Berichten: 11140
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Onze nieuwe camper
Nou, dat ziet er allerminst verkeerd uit! Je reist dus een stuk eenvoudiger. Zijn - in jouw beleving - de plekken voor camper op campings net zo goed/mooi als voor tenten en caravans?
Voor ons was de "krapte" van een camper een showstopper. Zouden we net zo'n ruimtelijkheid willen hebben als we nu met de caravan hebben - dan heb je een joekel van een camper nodig.
Maar los van dit alles: het ziet er prima uit. Mooie maat.
Voor ons was de "krapte" van een camper een showstopper. Zouden we net zo'n ruimtelijkheid willen hebben als we nu met de caravan hebben - dan heb je een joekel van een camper nodig.
Maar los van dit alles: het ziet er prima uit. Mooie maat.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Onze nieuwe camper
Geweldig mooi proficiat. Wat zullen jullie gaan genieten met deze aanschaf. Zelf heb ik al jaren de voorkeur voor een camper maar helaas ben ik de enige van ons twee die de voordelen van een camper ziet dus helaas voor mij.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport
Re: Onze nieuwe camper
Mooi ding zeg. Maar vele km's gewenst.
Re: Onze nieuwe camper
dieseltijger schreef: ↑za 26 mar 2022 19:46Nou, dat ziet er allerminst verkeerd uit! Je reist dus een stuk eenvoudiger. Zijn - in jouw beleving - de plekken voor camper op campings net zo goed/mooi als voor tenten en caravans?
Voor ons was de "krapte" van een camper een showstopper. Zouden we net zo'n ruimtelijkheid willen hebben als we nu met de caravan hebben - dan heb je een joekel van een camper nodig.
Maar los van dit alles: het ziet er prima uit. Mooie maat.
Ik heb nog niet op campings gestaan.
Ik ben daar ook een beetje huiverig voor om, zoals jij ook aangeeft, ik regelmatig gezien heb dat de speciale camperplekken op campings niet veel voorstellen.
Als ik op een camping kom, wil ik net zo’n plek als ik voor de caravan kreeg.
Zo niet, rijd ik door.
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Onze nieuwe camper
Ik kan jouw verhaal uitstekend begrijpen.
En inderdaad..soms regen je eens een keer kletsnat.
Het is ons ecbter in 3 jaar camperen nog maar 1 keer overkomen..en dat was niet eens nodig geweest.
Op campings ben je over het algemeen vrij om te kiezen waar je wilt staan.
Als die ruimte beschikbaar is uiteraard.
Op campings hebben wij nog nooit op een specifieke camperplaats gestaan.
En inderdaad..soms regen je eens een keer kletsnat.
Het is ons ecbter in 3 jaar camperen nog maar 1 keer overkomen..en dat was niet eens nodig geweest.
Op campings ben je over het algemeen vrij om te kiezen waar je wilt staan.
Als die ruimte beschikbaar is uiteraard.
Op campings hebben wij nog nooit op een specifieke camperplaats gestaan.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Onze nieuwe camper
Mooie camper, Albert
Wij hebben inmiddels onze Disco-4 ook verkocht… maar vervangen door een Disco-5
Wij hebben inmiddels onze Disco-4 ook verkocht… maar vervangen door een Disco-5
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
-
- Berichten: 2412
- Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31
Re: Onze nieuwe camper
Denk dat de specifieke camperplaatsen op campings meer voor de campers zijn die nog een maatje groter (lees zwaarder) zijn
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Re: Onze nieuwe camper
Ik denk eigenlijk juist voor campers die op doorreis zijn en dus snel weer weg willen. Niemand zit te wachten op af en aanrijdende campers over het veld.
Ik ben nog niet vaak op campings geweest waar campers helemaal niet tussen de caravans kunnen staan. Wel eens waar campers bij de ingang moesten blijven omdat het terrein het gewicht niet zo aan kunnen.
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Onze nieuwe camper
Denk dat een plek tussen de caravans duurder is op een camping dan de camperplekken die zij ook aanbieden.
Gewicht zal het niet zijn denk ik, asdruk zal gelijk zijn met veel caravans tegenwoordig.
Eric
Gewicht zal het niet zijn denk ik, asdruk zal gelijk zijn met veel caravans tegenwoordig.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Onze nieuwe camper
Gefeliciteerd Abve met jullie nieuwe aanwinst. En goed dat jullie niet overhaast te werk zijn gegaan. Geniet er lekker van. Nu de reisverslagen nog.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL
Re: Onze nieuwe camper
Haha, jullie 1x in 3 jaar en wij de 3e dag al kletsnatAb schreef: ↑za 26 mar 2022 20:35Ik kan jouw verhaal uitstekend begrijpen.
En inderdaad..soms regen je eens een keer kletsnat.
Het is ons ecbter in 3 jaar camperen nog maar 1 keer overkomen..en dat was niet eens nodig geweest.
Op campings ben je over het algemeen vrij om te kiezen waar je wilt staan.
Als die ruimte beschikbaar is uiteraard.
Op campings hebben wij nog nooit op een specifieke camperplaats gestaan.
Doen we toch iets niet goed
Mbt campings: Ik gebruikte altijd de ACSI-apps toen we de caravan nog hadden.
Nu ontdek ik juist de mooie camperplaatsen via de specifieke apps.
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Onze nieuwe camper
Ja, op doorreis maakt het niet veel uit waar je staat. Dat heb ik ook gemerkt toen we in het najaar de reis naar Ibiza maakten.Niels83 schreef: ↑za 26 mar 2022 21:10
Ik denk eigenlijk juist voor campers die op doorreis zijn en dus snel weer weg willen. Niemand zit te wachten op af en aanrijdende campers over het veld.
Ik ben nog niet vaak op campings geweest waar campers helemaal niet tussen de caravans kunnen staan. Wel eens waar campers bij de ingang moesten blijven omdat het terrein het gewicht niet zo aan kunnen.
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Onze nieuwe camper
Respectvolle daverende stilte voor dit moois.....
Sttttt...schitterend.
Sttttt...schitterend.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Onze nieuwe camper
De zware jongen tussen 5 en 7,5 ton is toch een ander verhaal.erichendri schreef: ↑za 26 mar 2022 21:43Denk dat een plek tussen de caravans duurder is op een camping dan de camperplekken die zij ook aanbieden.
Gewicht zal het niet zijn denk ik, asdruk zal gelijk zijn met veel caravans tegenwoordig.
Eric
Heel veel camper zijn overigens formeel max 3500 kg maar in de praktijk al snel 3800.
Dan heb je gelijk, den ik.
De mijne heeft een vooras met een draagvermogen van 2100 en achter 2400 kg.
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Onze nieuwe camper
Thnx
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Onze nieuwe camper
Ja, had ik gelezen en je ik heb je op dit forum ook gefeliciteerd
Mooie auto maar ik vind persoonlijk jammer dat het robuuste voorkomen van de Disco’s langzamerhand verdwijnt.
Ook hier dus…
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Onze nieuwe camper
Iedereen bedankt voor jullie reacties en felicitaties
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Onze nieuwe camper
Volhouden… komt tijd, komt raad
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Onze nieuwe camper
Echt een schitterende wagen!
Daar kun je veel plezier mee beleven
Je hebt het campergenot prima beschreven, puur genieten.
Fijne vakanties
Daar kun je veel plezier mee beleven
Je hebt het campergenot prima beschreven, puur genieten.
Fijne vakanties