Stabiliteit

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Plaats reactie
eelcovanduijne
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 20 mar 2022 15:44

Stabiliteit

Bericht door eelcovanduijne » zo 20 mar 2022 16:11

Hallo forumleden

Ik heb een stacaravan cosalt Capri uit 2009. Nu hebben de vorige eigenaren daar de grote ronde loungebank in de woonkamer van verwijderd onder de muur en kozijnen. Dit betekent volgens mijn buurman dat de buitenwand iets meer heen en weer gaat dan normaal volgens mijn buurman is dat de oorzaak omdat de stabiliteit dan wat verminderd. De eigenaar beheerder van het park zegt dat mijn caravan omdat dat heen en weer gaat niet goed meer is en rot is op die plek . Ik merk als ik een kast plaats tegen de wand het al iets minder wiebelt. Heeft u misschien een antwoord. Ik mag nu namelijk de caravan niet verkopen van de beheerder .De caravan ook bekleed met kunststof steenstrips. Jullie zullen mij enorm helpen met een antwoord.

Groet Eelco

Ikkeeindhoven
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 4 okt 2021 11:32

Re: Stabieliteit

Bericht door Ikkeeindhoven » zo 20 mar 2022 16:15

"Ik mag de caravan nu niet verkopen van de camping eigenaar" ?? Hoezo heeft hij daar iets over te zeggen??

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Stabieliteit

Bericht door Knaus440 » zo 20 mar 2022 16:33

Ikkerindhoven: ja helaas wel!
Bijna altijd moet de beheerrder toestemming geven voor verkoop, en blijvende verhuur van de plaats waar deze stacaravan staat! Ze kunnen zelfs elk jaar gewoon de huur van de plaats opzeggen. Meestal onder het mom van vernieuwing, lees oude aluminium stacaravans verwijdert willen zien!

@eelco, je zult uit moeten zoeken of je stacaravan echt verrot is! Na lekkage zou dat kunnen.
Maar het verwijderen van een vaste bank uit de stacaravan zou niet zulke grote onstabiliteit mogen geven! Ik heb bij veel meer stacaravans, ook jouw merk, gezien dat men deze banken verwijderd heeft.
Zonder een probleem.

Op welke camping sta je, misschien een stacaravanner met je mee kan kijken.
Regio Utrecht, of Drenthe, wil ik wel komen kijken.

Instabiel kun je ook corrigeren door de steunen onder de stacaravansyrakker te zetten.
Onder mijn stacaravan heb ik na een renovatie extra vaste kriksteunen gezet.
Laat maar horen waar je stacaravan staat.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Ikkeeindhoven
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 4 okt 2021 11:32

Re: Stabieliteit

Bericht door Ikkeeindhoven » zo 20 mar 2022 17:17

Ok. Ja mss de caravan verkopen met plaats erbij dat de eigenaar iets over te zeggen heeft. Maar verkopen en weg laten halen zal je toch wel zelf beslissen?

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Stabieliteit

Bericht door Niels83 » zo 20 mar 2022 17:47

Verkoop van een caravan van 13 jaar oud, met issues buiten de camping is eigenlijk nooit interessant IVM de hoge verplaatsingskosten. Misschien wil een handelaar hem dan gratis komen ophalen, en dan heb je geluk. Terwijl op de camping kan het nog best wat waard zijn, afhankelijk van de staat van de plek.

Je zult moeten uitzoeken of de camping eigenaar gelijk heeft. Als die verrot is moet je daar toch een behoorlijk bedrag voor uittrekken.

Als die niet verrot is kun je kijken of je op die plek weer een stevige verbinding kan creëren. Bijvoorbeeld door een kastje daar aan de balkjes te schroeven aan de achterkant en onder de poten. Zo creëer je stijfheid, op rotte balkjes heeft dat geen zin.

Bestaat het merk caravan nog? Dan misschien een dealer contacten. Mogelijk kunnen zij een onderzoekje doen om de camping eigenaar gerust te stellen. En tips geven om het stabieler te maken.

Het is maar de vraag of de buurman dan wel de camping eigenaar enig verstand van zaken heeft.

Ikkeeindhoven
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 4 okt 2021 11:32

Re: Stabieliteit

Bericht door Ikkeeindhoven » zo 20 mar 2022 17:57

Ik begrijp dat de caravan buiten de camping (veel) minder op brengt.. ik weet niet hoe goed of slecht de topicstarter is met zijn handen, zelf ben ik van school uit machinaal houtbewerker. Kan nooit veel zijn denk ik...

eelcovanduijne
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 20 mar 2022 15:44

Re: Stabiliteit

Bericht door eelcovanduijne » ma 21 mar 2022 07:26

Dankjewel.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Stabiliteit

Bericht door Knaus440 » ma 21 mar 2022 22:20

[re.gif]
Precies, ik heb pnze willerby hersteld na waterschade, een 10m2 vloer, iets meer plafond, en heel veel wanden.et een beetje handigheid kun je veel zelf doen. Waar staat de stacaravan?
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Stabiliteit

Bericht door Knaus440 » za 26 mar 2022 09:10

TS, waar sta je, misschien dat iemand mee kan komen kijken?
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”