Zin of onzin, daar is ie weer.
Re: Zin of onzin, daar is ie weer.
Het bekende geleuter van de BOVAG. Het is niet zo, zoals de ANWB ook al aangeeft.
Maar ja alles voor de portemonnee van de leden 'veiligheid'
Maar ja alles voor de portemonnee van de leden 'veiligheid'
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
- dieseltijger
- Berichten: 11152
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Zin of onzin, daar is ie weer.
Ach ja. Voor de zekerheid kan je ook met een reddingsvest in jouw huis rond lopen. Je weet maar nooit.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Zin of onzin, daar is ie weer.
Ha, ha ik herrin mij nog van vroeger. Dubbele SU carburateurs er op of enkele carburateur vervangen door dubbele Webers ander spruitstuk, kop extra vlakken de spoorverbreders en vol behangen met meter( tjes) om alles maar af te lezen.En natuurlijk GTI indicatie.
En dan was ik maar een beetje Hobbyist.
-Mooie tijd, komt nooit meer terug.
Re: Zin of onzin, daar is ie weer.
ik ken die carburateurs, en wat tunen, ook.
Maar dan van mijn burgerbak 1100.
Eh, een simca 1100 TI. Zelfde blok als de ralley 1000 en de matra baghera.
Kostte banden en bandstof. Gelukkig deed ik onderhoud zelf op zaterdag in de garage waar ik toen werkte.
Maar dan van mijn burgerbak 1100.
Eh, een simca 1100 TI. Zelfde blok als de ralley 1000 en de matra baghera.
Kostte banden en bandstof. Gelukkig deed ik onderhoud zelf op zaterdag in de garage waar ik toen werkte.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
- dieseltijger
- Berichten: 11152
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Zin of onzin, daar is ie weer.
Nou....eerlijk gezegd ben ik blij dat we van de carburateurs af zijn. Geen verzopen motoren meer, geen startproblemen, en een lager verbruik.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Zin of onzin, daar is ie weer.
klopt!
Maar 40 jaar geleden was het in mijn jonge jaren wel heel lekker.
Maar 40 jaar geleden was het in mijn jonge jaren wel heel lekker.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Re: Zin of onzin, daar is ie weer.
Ik ook , je moest altijd een feeling hebben voor de juiste start procedure.dieseltijger schreef: ↑za 12 mar 2022 10:40Nou....eerlijk gezegd ben ik blij dat we van de carburateurs af zijn. Geen verzopen motoren meer, geen startproblemen, en een lager verbruik.
Ik ben blij dat mijn motor ook injectie heeft.
De vorige had carburateurs (4 stuks) en met de komst van ethanol was het ieder jaar weer drama dat de carburateurs verstopt zaten .
Gelukkig hebben wij op het werk een hele grote utrasoonbak .
Dan konden ze in iedergeval aan elkaar blijven zitten.
Scheelt weer synchroniseren.( het gaat makkelijker)
Om weer ontopic te gaan.
Over motoren wordt ook al jaren gesproken over een APK.
En die is er ook nog niet.
Over het algemeen zijn motorrijders zich heel bewust over de veiligheid en het belang van goede banden en remmen.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: Zin of onzin, daar is ie weer.
Bij een motor is het ook veel gevoeliger. Je hebt ook maar 2 " bandjes"
Bij een banden wissel daar was het duidelijk te voelen wat voor verbetering dit brengt. M.a.w. je bent als motorrijder daarop, veel allerter .
- dieseltijger
- Berichten: 11152
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Zin of onzin, daar is ie weer.
Maar linksom-of-rechtsom: die APK komt er, want dat is in EU verband afgesproken en in wetgeving vastgelegd.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Zin of onzin, daar is ie weer.
Ha... die Simca Rally 1 was mijn 1e auto....een witte met die zwarte strepen over de kont. ( daar werd ie sneller van)
Meer met pech aan de kant gestaan dan gereden met dat ding.
En krom.... enorm.
Voorin was achter het voorschot wat beton in die reservewielbak gestort... minder windvang..
Maar voorvering was daardoor nul.... stuiterbak..
Geen APK... dus Gas Bas...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Zin of onzin, daar is ie weer.
Zullen ze eerst alle aanhangertjes < 750 kilo MTM moeten registeren cq kentekenen.dieseltijger schreef: ↑za 12 mar 2022 12:50Maar linksom-of-rechtsom: die APK komt er, want dat is in EU verband afgesproken en in wetgeving vastgelegd.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Zin of onzin, daar is ie weer.
Prima toch? Ik denk dat die niet heel anders zal zijn dan de onderhoudsbeurt nu. Sommige verzekeraars stellen dat al verplicht. Of dat je moet aan kunnen tonen dat hij goed onderhouden wordt. Enige vervelende is dat er een tijdsdruk op komt. Nu moet hij voor een bepaalde datum gekeurd worden. Wat voor een auto prima is want die heb je altijd bij de hand de caravan moet je eerst ophalen Ed voor de meeste mensen waardoor het weer een extra handeling is die je moet inplannendieseltijger schreef: ↑za 12 mar 2022 12:50Maar linksom-of-rechtsom: die APK komt er, want dat is in EU verband afgesproken en in wetgeving vastgelegd.
- dieseltijger
- Berichten: 11152
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Zin of onzin, daar is ie weer.
Heren......goed lezen....de APK voor MOTOREN komt er, niet voor aanhangers onder de 3,5 ton of zo. Dus MOTORFIETSEN. (Dat scheelt weer een hoop zever hier).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
-
- Berichten: 2681
- Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
- Locatie: Den Haag
Re: Zin of onzin, daar is ie weer.
Ja hier scheelt het wel gezever, moet je is op het motorfietsen forum lezen
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Re: Zin of onzin, daar is ie weer.
Ahh, had toch alles 2 x doorgelezendieseltijger schreef: ↑za 12 mar 2022 17:52Heren......goed lezen....de APK voor MOTOREN komt er, niet voor aanhangers onder de 3,5 ton of zo. Dus MOTORFIETSEN. (Dat scheelt weer een hoop zever hier).
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Zin of onzin, daar is ie weer.
Mooi, niet dat ze niet goed onderhouden worden, wèl om het geluid eens aan banden te leggendieseltijger schreef:Heren......goed lezen....de APK voor MOTOREN komt er…
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: Zin of onzin, daar is ie weer.
Maar dat geluid wordt bij een auto APK ook niet gemeten, alleen of de uitlaat gasdicht is.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Zin of onzin, daar is ie weer.
Troost..... er komen ook in de loop der jaren E- motorrijders bij. Die zoeven alleen maar. Maar vraag mij wel af of dat de veiligheid dan wel bevordert.Een toevoeging van elektronische geluidsweergave kan dan helpen.
-
- Berichten: 6223
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Zin of onzin, daar is ie weer.
Niks mis mee hoor Wim,zolang er nog 1,6 mm profiel op zit is het voor de wet in orde.
En dus ook geen punt voor APK afkeur.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
-
- Berichten: 6223
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Zin of onzin, daar is ie weer.
Mijn caravan was bij Nationale Nederlanden verzekerd,en op mijn vraag hoe t met de bandenleeftijd zat kreeg ik de schriftelijke bevestiging dat dat bij hun niks uitmaakte.
Maar er zijn inderdaad maatschappijen die de 6 jaar eis wél in hun voorwaarden hebben staan;dan kun je A: iedere 6 jaar nieuwe banden kopen of B: een andere verzekeraar zoeken
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
-
- Berichten: 6223
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Zin of onzin, daar is ie weer.
IK heb het donkerbruine vermoeden dat dit óók opgaat voor de ( Nederlandse) caravan bezitters .
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Zin of onzin, daar is ie weer.
Voor de motor zal toch het zelfde gelden als de caravan. De meeste eigenaren brengen hem voor onderhoud weg na de winter gok ik zo. Dan wordt toch ook de veiligheid gecontroleerd. Ook daar zal de verzekering willen zien dat er goed onderhoud wordt gedaan. Blijft een beetje het zelfde.
Re: Zin of onzin, daar is ie weer.
Onderhoud aan een motor en caravan kun je ook prima zelf doen als je geen 2 linkerhanden hebt.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Zin of onzin, daar is ie weer.
Precies
Je kan alles heel makkelijk zelf doen.
Verder moet je doof en blind zijn wil je geen mankementen aan de hut opmerken
Je kan alles heel makkelijk zelf doen.
Verder moet je doof en blind zijn wil je geen mankementen aan de hut opmerken
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: Zin of onzin, daar is ie weer.
Ik ben al eens een Aanhanger “verloren” omdat er te veel slijtage zet op de kop en de koppeling.eurotrotter schreef:Wat kan er aan het onderstel van een kar of caravan misgaan ??
De remmerij of de koppeling ,meer niet.
Dat behoeft regelmatig eng onderhoud ,maar het is niet zo dramatisch dat daar een (dure ) APK keuring aan te pas moet komen.
Met een 2 jaarlijks ze keuring kan zo iets voorkomen worden.
Gelukkig liep die goed af doordat de dissel onder de auto schoot en zo mee kon naar de vluchtstrook, maar wat als deze geladen autotransport aanhanger andere voertuigen geraakt zou hebben bij 80 km per uur op de A16 bij Rotterdam
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022