Adria 552PK op jaarplaats installeren

Plaats reactie
djatzork
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 14 aug 2017 12:11

Adria 552PK op jaarplaats installeren

Bericht door djatzork » di 8 mar 2022 09:32

Hallo iedereen,

We hebben een Adria gekocht nadat onze stacaravan is weggespoeld door de overstroming.
We zijn totaal nieuw in de caravan wereld.
Normaal wordt de caravan half april op de camping gezet waar we een jaar zullen staan, wss zijn we niet aanwezig bij de levering.

Zijn er zaken waar we dienen op te letten of te vragen aan de dealer bij installatie zodat we meteen kunnen logeren?
Ik denk dan aan een gasfles installeren, de caravan op levellers zetten + waterpas, welke producten voor het toilet enz....

Alle tips zijn welkom waarop we dienen te letten bij een caravan met een jaarplaats in Belgische Ardennen.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18276
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Adria 552PK op jaarplaats installeren

Bericht door deusjevo » di 8 mar 2022 10:16

Geen idee wat je hebt afgesproken/vastgelegd met de dealer?
Ga hij alles ook echt plaatsen/aansluiten of ga je daarvan uit?

Wellicht zet hij de caravan alleen maar op de parkeerplaats van camping en vertrekt dan weer?

Jij bent samen met de dealer de enige die weet wat afgesproken is, dat heb je vastgelegd in je koopcontract oid?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

djatzork
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 14 aug 2017 12:11

Re: Adria 552PK op jaarplaats installeren

Bericht door djatzork » di 8 mar 2022 10:44

[re.gif]

Ik ga ervan uit dat hij dat wel wil doen maar uiteindelijk gaat het daar niet om. Ik wil weten wat er allemaal dient te gebeuren, of hij dat nu doet of ik, maakt zo niet uit. mrgreen.gif
Laatst gewijzigd door Trina op di 8 mar 2022 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd

Volvodriver

Re: Adria 552PK op jaarplaats installeren

Bericht door Volvodriver » di 8 mar 2022 10:48

[re.gif]
En nog is je vraagstelling niet duidelijk.

Ik vraag me af wat je bedoelt namelijk.
Wat heb je nodig als de caravan op een jaarplaats staat. Welke "attributen" je nodig hebt etc. Bedoel je dat?
Dan is ook handig voor ons om te weten hoe je de jaarplaats/caravan gaat gebruiken etc.

In principe is er namelijk niet zo heel veel anders aan een caravan op jaarplaats en een stacaravan op jaarplaats.

Overigens zou ik nadat de caravan door een "derde" op zijn plek is gezet de afstelling/levelling etc. zelf doen
Gasfles is handig. Voldoende kabel is handig. Met de juiste stekkers. En dan kan je eigenlijk al kamperen. Net zoals met de stacaravan.

Ab
Moderator
Berichten: 26695
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Adria 552PK op jaarplaats installeren

Bericht door Ab » di 8 mar 2022 10:53

Er hoeft in principe helemaal niks te gebeuren.
Alleen goed op slot zetten.
De rest zal je zelf moeten doen.
Ik vind wel degelijk verschil tussen een jaarplaats en een trekkersveld..
Sowieso een andere voortent, houten vloer in de voortent, kabouters voor in de tuin, en ga zo nog maar effe door.. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Volvodriver

Re: Adria 552PK op jaarplaats installeren

Bericht door Volvodriver » di 8 mar 2022 11:08

[re.gif]
knipoog.gif
Een caravan op Jaarplaats of stacaravan op jaarplaats is wat mij betreft gelijk, ook daar staan de kabouters en aangeharkte perkjes etc.
Op het trekkersveld is er inderdaad wel degelijk verschil maar dat zeg ik niet. knipoog.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18276
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Adria 552PK op jaarplaats installeren

Bericht door deusjevo » di 8 mar 2022 11:15

djatzork schreef:
di 8 mar 2022 10:44
deusjevo schreef:
di 8 mar 2022 10:16
Geen idee wat je hebt afgesproken/vastgelegd met de dealer?
Ga hij alles ook echt plaatsen/aansluiten of ga je daarvan uit?

Wellicht zet hij de caravan alleen maar op de parkeerplaats van camping en vertrekt dan weer?

Jij bent samen met de dealer de enige die weet wat afgesproken is, dat heb je vastgelegd in je koopcontract oid?
Ik ga ervan uit dat hij dat wel wil doen maar uiteindelijk gaat het daar niet om. Ik wil weten wat er allemaal dient te gebeuren, of hij dat nu doet of ik, maakt zo niet uit. mrgreen.gif
Gasflessen en slangen
CEE Aansluitsnoer met een verloop naar Schuko
Oprijblokken om de hut waterpas te zetten.
Fles Thetford Blue voor de afvaltank van het toilet

Dan ben je d’r wel zo’n beetje en kan je in ieder geval de hut neerzetten en gebruiken en dan alles op het gemak aanpakken of aan laten pakken via de dealer?

Komt er ook een voortent bij en eventueel een vloer in die voortent?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Wie-niets
Berichten: 3113
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Adria 552PK op jaarplaats installeren

Bericht door Wie-niets » di 8 mar 2022 14:06

Een vaste afvoer slang wel zo handig als er een afvoer voorziening is. En watertoevoer slang. Maar pas op voor te lang stilstaand water hierin.
En de rest wat nog niet genoemd is..... dat leert vanzelf. mrgreen.gif

djatzork
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 14 aug 2017 12:11

Re: Adria 552PK op jaarplaats installeren

Bericht door djatzork » di 8 mar 2022 14:11

Edit Trina: Lees even de quote regels.

Ik heb geen city water aansluiting aan de caravan. Afvoer is er wel voorzien maar volgens ik begrepen heb, is dat niet mogelijk voor de wc?

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19754
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Adria 552PK op jaarplaats installeren

Bericht door Daphne » di 8 mar 2022 14:23

djatzork schreef:
di 8 mar 2022 09:32

Normaal wordt de caravan half april op de camping gezet waar we een jaar zullen staan, wss zijn we niet aanwezig bij de levering.
Persoonlijk zou ik ervoor zorgen wel aanwezig te zijn bij de levering. Wanneer je een caravan koopt en deze door de dealer wordt geleverd, loop je samen door de caravan en kijk je goed of alles zoals afgesproken wordt afgeleverd en krijg je een uitgebreide uitleg over het gebruik van de caravan.

Voor de rest is voor het eerste gebruik het meeste al wel genoemd denk ik.
djatzork schreef:
di 8 mar 2022 14:11
Afvoer is er wel voorzien maar volgens ik begrepen heb, is dat niet mogelijk voor de wc?
Nee.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

djatzork
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 14 aug 2017 12:11

Re: Adria 552PK op jaarplaats installeren

Bericht door djatzork » di 8 mar 2022 14:45

Daphne schreef:
di 8 mar 2022 14:23
djatzork schreef:
di 8 mar 2022 09:32

Normaal wordt de caravan half april op de camping gezet waar we een jaar zullen staan, wss zijn we niet aanwezig bij de levering.
Persoonlijk zou ik ervoor zorgen wel aanwezig te zijn bij de levering. Wanneer je een caravan koopt en deze door de dealer wordt geleverd, loop je samen door de caravan en kijk je goed of alles zoals afgesproken wordt afgeleverd en krijg je een uitgebreide uitleg over het gebruik van de caravan.

Voor de rest is voor het eerste gebruik het meeste al wel genoemd denk ik.
djatzork schreef:
di 8 mar 2022 14:11
Afvoer is er wel voorzien maar volgens ik begrepen heb, is dat niet mogelijk voor de wc?
Nee.
Mijn vader gaat er bijzijn. Ik wou gewoon op voorhand weten wat er diende te gebeuren dat ik het al eens telefonisch kon doornemen met de dealer.

Plaats reactie

Terug naar “Adria”