Emergo plus titanium
Emergo plus titanium
Is er iemand die ervaring heeft met de Emergo plus mover?
In de zoekfunctie vond ik niks.
Mijn caravan reparateur steld dat het systeem met een handel beter is als met een slinger de mover op de band te zetten.
Ik vroeg hem voor de reich active 2.0
In de zoekfunctie vond ik niks.
Mijn caravan reparateur steld dat het systeem met een handel beter is als met een slinger de mover op de band te zetten.
Ik vroeg hem voor de reich active 2.0
Peugeot Expert 2.0 150pk Dethleffs Aero 470 FR 90 years, Reich Pro 2.0.
Re: Emergo plus titanium
Beter dan wat en waarom ?
Vraag dan door als die 'caravan reparateur' dat stelt.
Ik vind je onderwerp ook niet duidelijk, qua vraagstelling.
Ga naar een handelaar die er verstand van heeft; Zie de site-sponser bovenaan, of zoek eens op movershop.
De vraag is wat wil je en past bij jou (en je portemonnee).
Het gaat daarbij niet in 1-e instantie om merk/type maar om functie en kosten en wat kan passen bij jou caravan.
'Die vraag' is hier op het forum al vaak genoeg uitgelegd.
Of je kiest luxe dmv Opzet-zetmotor icm je afstandbediening, of je doet het zelf (mits je lijf dat kan).
Opzet motor is een extra functie en kost daarom meer.
Tja is ook extra techniek wat stuk kan.
Bij Handmatig opzetten kan hooguit de spanveer een keer breken.
Mijn advies: ga naar een iemand die je wat kan laten zien icm goede uitleg.
Vraag dan door als die 'caravan reparateur' dat stelt.
Ik vind je onderwerp ook niet duidelijk, qua vraagstelling.
Ga naar een handelaar die er verstand van heeft; Zie de site-sponser bovenaan, of zoek eens op movershop.
De vraag is wat wil je en past bij jou (en je portemonnee).
Het gaat daarbij niet in 1-e instantie om merk/type maar om functie en kosten en wat kan passen bij jou caravan.
'Die vraag' is hier op het forum al vaak genoeg uitgelegd.
Of je kiest luxe dmv Opzet-zetmotor icm je afstandbediening, of je doet het zelf (mits je lijf dat kan).
Opzet motor is een extra functie en kost daarom meer.
Tja is ook extra techniek wat stuk kan.
Bij Handmatig opzetten kan hooguit de spanveer een keer breken.
Mijn advies: ga naar een iemand die je wat kan laten zien icm goede uitleg.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: Emergo plus titanium
Het enige voordeel wat zou kunnen zijn....
Met het "Handel" systeem heb je altijd dezefde afstelling..
Met de slinger zou je mover wel eens niet volledige op de band kunnen drukken.
Ik heb een Een handel systeem... eenzijdig bedienbaar... werkt prima.
Met het "Handel" systeem heb je altijd dezefde afstelling..
Met de slinger zou je mover wel eens niet volledige op de band kunnen drukken.
Ik heb een Een handel systeem... eenzijdig bedienbaar... werkt prima.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Emergo plus titanium
Ter verduidelijking.
Het opzetten van de aandrijfwielen met een slinger zou minder goed functioneren met nat gras.
Terwijl een handel systeem meer druk op de band zet.
Het opzetten van de aandrijfwielen met een slinger zou minder goed functioneren met nat gras.
Terwijl een handel systeem meer druk op de band zet.
Peugeot Expert 2.0 150pk Dethleffs Aero 470 FR 90 years, Reich Pro 2.0.
Re: Emergo plus titanium
Geloof je dat zelf ??
Ook de mover met slinger, mits goed op de band gezet en goed afgesteld zal niet slippen op nat gras.
Je trekt met een draadeind een arm met mover mechaniek tegen de band.
Dat draadeind is onnoemelijk sterk..
Dit komt op mij over als een verkooppraatje om de Emergo te verkopen wellicht??
Een niet goed op de band afgestelde mover zal idd slippen....ook de een handel mover.
En dat slippen is meestal niet van nat gras maar van een obstakel die de mover moet nemen.
In nat gras slippen je autowielen eerder...
Ook de mover met slinger, mits goed op de band gezet en goed afgesteld zal niet slippen op nat gras.
Je trekt met een draadeind een arm met mover mechaniek tegen de band.
Dat draadeind is onnoemelijk sterk..
Dit komt op mij over als een verkooppraatje om de Emergo te verkopen wellicht??
Een niet goed op de band afgestelde mover zal idd slippen....ook de een handel mover.
En dat slippen is meestal niet van nat gras maar van een obstakel die de mover moet nemen.
In nat gras slippen je autowielen eerder...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
- HenkR
- Berichten: 761
- Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
- Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning
Re: Emergo plus titanium
Mijn vorige mover was met slinger en vond dat veel werk tov van een handel. Had het nog met de boortol geprobeerd, want gebruik ik ook voor de pootjes. Kreeg hem daar toch niet goed genoeg mee aangedraaid.
Handel is wat mij betreft makkelijker en zeker sneller. Zelfs sneller dan volautomaat waar ik bij mijn 2e mover voor heb gekozen. (eigenlijk beetje spijt voor de meerprijs van de volautomaat tov een handel.
Ook al meerdere keren problemen gehad met het automatisch opzetten en dan schaam je je toch een beetje op de camping met dat geklooi voordat je de caravan op zijn plek kan zetten.
Handel is wat mij betreft makkelijker en zeker sneller. Zelfs sneller dan volautomaat waar ik bij mijn 2e mover voor heb gekozen. (eigenlijk beetje spijt voor de meerprijs van de volautomaat tov een handel.
Ook al meerdere keren problemen gehad met het automatisch opzetten en dan schaam je je toch een beetje op de camping met dat geklooi voordat je de caravan op zijn plek kan zetten.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.
- dieseltijger
- Berichten: 11193
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Emergo plus titanium
Ik heb het één keer in mijn leven gezien hoe een mover met slinger functioneert: Een handel uitvoering gaat sneller. Ook sneller dan een automaat.
Verder zag ik bij de slinger uitvoering dat de units met elkaar verbonden zijn door middel van een as: ik denk (maar kan het mis hebben) dat als de afstand tussen band en rol ongelijk is tussen beide kanten, de spanning waarop de rollen tegen hun banden aanzitten ook gaat verschillen. Bij een automaat wordt elke unit onafhankelijk van de andere unit tegen het wiel geschoven, en zou de spanning min of meer gelijk zijn.
Verder zag ik bij de slinger uitvoering dat de units met elkaar verbonden zijn door middel van een as: ik denk (maar kan het mis hebben) dat als de afstand tussen band en rol ongelijk is tussen beide kanten, de spanning waarop de rollen tegen hun banden aanzitten ook gaat verschillen. Bij een automaat wordt elke unit onafhankelijk van de andere unit tegen het wiel geschoven, en zou de spanning min of meer gelijk zijn.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
- HenkR
- Berichten: 761
- Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
- Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning
Re: Emergo plus titanium
Bij een handel of een slinger is er inderdaad , bij ongelijke afstand tot de wielen kans op verschillende wieldruk. Daarmee zal 1 wiel makkelijker kunnen gaan slippen. Ook zal er na verloop van jaren iets torsie in de vierkante buis kunnen ontstaan die de druk doet verminderen.
Als het systeem bij de volautomaat echt werkt met meten druk moet het hier altijd goed gaan . Moet natuurlijk de afstand van de mover tot de band niet te groot worden.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.
Re: Emergo plus titanium
Ik heb een mover met een slinger en daar heb ik indertijd bewust voor gekozen. Ik zet de rollen met een redelijk krachtige boortol op de band. Mocht een rol/de rollen gaan slippen dan kan ik met de slinger (boortol lukt ook nog wel) de rollen nog een extra slag aandraaien. Dit lukt niet met een automatisch of één handel systeem.
Echter zijn movers (boven de 2 ton) met een slinger moeilijk te vinden.
En wat betreft de goede afstelling: dat geldt voor elke mover.
Succes met je keuze.
Echter zijn movers (boven de 2 ton) met een slinger moeilijk te vinden.
En wat betreft de goede afstelling: dat geldt voor elke mover.
Succes met je keuze.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.
-
- Berichten: 2683
- Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
- Locatie: Den Haag
Re: Emergo plus titanium
Zo dacht ik er ook over Hans.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
- dieseltijger
- Berichten: 11193
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Emergo plus titanium
Ach, we moeten ook niet millimeteren hier..... we zijn bere-blij met het feit dat we een mover hebben, toch?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
-
- Berichten: 2683
- Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
- Locatie: Den Haag
Re: Emergo plus titanium
Zeker weten Diesel.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
- bertgolf116
- Berichten: 143
- Lid geworden op: do 26 mar 2015 14:45
Re: Emergo plus titanium
Hans, je kunt een automaat (heb zelf Enduro FL505) ook met een handsleutel nog afstellen in geval van nood...maar ik heb met de automatische afstelling nog nooit problemen gehad
Mazda CX5 2.5l aut. 4wheel met Knaus Südwind 450 FU 60 years edition 2021
Re: Emergo plus titanium
Dat zal ongetwijfeld maar ik doe het liever handmatig. Ik heb teveel geluiden gehoord, ook hier op het forum, dat de automaten nog al eens defect raken.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.
Re: Emergo plus titanium
Hans, dan heb je zeker ook een skelter voor de caravan. Daar kan minder aan stuk dan een auto
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Re: Emergo plus titanium
Met de handel is er geen verschil in wieldruk.HenkR schreef: ↑za 26 feb 2022 06:51
Bij een handel of een slinger is er inderdaad , bij ongelijke afstand tot de wielen kans op verschillende wieldruk. Daarmee zal 1 wiel makkelijker kunnen gaan slippen. Ook zal er na verloop van jaren iets torsie in de vierkante buis kunnen ontstaan die de druk doet verminderen.
Als het systeem bij de volautomaat echt werkt met meten druk moet het hier altijd goed gaan . Moet natuurlijk de afstand van de mover tot de band niet te groot worden.
Het ding "Knikt" over een nok in het opzet systeem heen, dat heeft elke motor... dus beide gaan onafhankelijk over die nok, ook al is het opzetten aan een kant.
Wat wel vaak gebeurt is dat de moverrol niet 100% op de bandbreedte zit.
Vaak hebben spatborden of skirts mooie randjes die de mover in de weg zitten.
Bij mij net zo... en onmogelijk om een stukkie uit dat spatbord te halen.
Tja, ze maken het mooi maar het levert soms wat beperking op vwb de maximale breedte van de moverrol op de band.
Het lagerhuis van de mover speelt soms parten.
Kiezen of delen..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Emergo plus titanium
Ik moet eens laten controleren of m’n bril nog voldoet, want ik lees dat niet op dit forum
Wat ik wel vaak op dit forum lees is dat de keuze voor een handmatige mover wordt gemaakt, omdat een automatische vaak defect gaat en dat een handmatige sneller de rollen op de band heeft. Dat laatste is wel waar, maar ik vraag me af waarom het snel moet. Een automatische mover is in gebruik makkelijker. Snelheid is op vakantie geen issue. En het eerste is gewoon niet waar, mogelijk is het de angst dat wanneer er een defect optreedt dat het lastiger is om de rollen van de band te halen en de kosten voor reparatie hoger zijn. Iets anders kan ik niet bedenken. Wij hebben sinds 2012 een vol automatische mover, die veelvuldig is gebruikt en problemen nihil. Alleen met de accu, maar dat kun je de mover niet aanrekenen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
- dieseltijger
- Berichten: 11193
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Emergo plus titanium
Euhm....helemaal geen mover monteren sluit het defect gaan van een mover volledig uit.
Flauw. Wij hebben een Enduro 303A of 305A (ik wil er vanaf zijn), een automaat dus vanaf 2013. Geen problemen ondervonden in de negen jaar dat we deze in gebruik hebben. Ik zou gewoon compromisloos voor gemak gaan: Automaat, en een Lithium accu die je lekker kan laten zitten in de stalling.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Emergo plus titanium
als je een halfautomaat mover neemt met hendel en de wielafstand klopt niet of de duostang is getordeerd
(net als kapotte spindelmotoren bij een automaat dit komt zeer weinig voor)
dan kan de mover aan 1 zijde los staan van de vergrendeling en kan de mover aan die zijde losspringen tijdens het moveren met alle problemen van dien.
(net als kapotte spindelmotoren bij een automaat dit komt zeer weinig voor)
dan kan de mover aan 1 zijde los staan van de vergrendeling en kan de mover aan die zijde losspringen tijdens het moveren met alle problemen van dien.
Re: Emergo plus titanium
Ik heb de Emergoplus Titanium mover ook wel de E-go Titanium genoemd. Heb deze icm een powerextreem x20 accu. Heb bewust voor deze gekozen vanwege het handelsysteem. In een beweging zitten de rollen op de band. Werkt fantastisch. Was voor mij de reden om niet voor de Enduro 303 te gaan.
Vwb de mover. Die doet wat hij moet doen. Werkt gewoon goed. Bij ons gemonteerd op een Adria Altea 462pk.
Vwb de mover. Die doet wat hij moet doen. Werkt gewoon goed. Bij ons gemonteerd op een Adria Altea 462pk.
Adria Altea 462 PK 2019 getrokken door een BMW X1