Paspoort afgeven

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Paspoort afgeven

Bericht door Wie-niets » di 22 feb 2022 15:48

Ikkeeindhoven schreef:
di 22 feb 2022 14:18
Zelfs je pinpas, van gezamenlijke rekening, moet je eigenlijk beide je eigen pas hebben, en dus niet elkaars pas gevruiken. Ja ze verzinnen het mooi...
Wij hebben al jaren voor de gezamenlijke rekeningen ieder ons eigen pas en aparte pincode.
-Heel veel denken dat bij een gezamenlijke rekening je altijd maar geld kan pinnen.

Maar er zijn situaties dat de bank voor een persoon de rekening kan blokkeren.
Dat betekent dat de ander dan wel met zijn pas en pincode wel de rekening kan gebruiken.
Verdiep je daar maar eens in... scheelt een hoop problemen die kunnen ontstaan om weer bij de gezamenlijke rekening te kunnen komen.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Paspoort afgeven

Bericht door deusjevo » di 22 feb 2022 15:53

Hier ook, allebei onze eigen pas en pincode.
Je kan sowieso toch maar 1 pinpas per persoon per rekening hebben?

Wij hebben trouwens zelfs beide nog een eigen privérekening.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Paspoort afgeven

Bericht door Jan van Vijven » di 22 feb 2022 16:27

Mijn paspoort is zo vaak alleen op reis dat ik er nog een ID kaart bij heb, kan ik ten alle tijde nog door Europa crossen, mocht ik verder willen neem ik er een tweede paspoort bij.
Ik weet dat jullie gelijk hebben maar het is niet anders, ik weiger om me daar druk over te maken.

Vaak moet er ook een scan voor een zakelijke transaktie per mail verstuurd worden, hoe doen jullie dat dan? Is ook niet echt veilig.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Paspoort afgeven

Bericht door blefke » di 22 feb 2022 16:37

Morgoth schreef:
ma 21 feb 2022 21:41
Ze houden hem overigens in om te voorkomen dat je hem peert met nog een openstaande drank rekening.
Nog nooit meegemaakt... De meeste hotels vragen je CC en reserveren een bepaald bedrag..

Blefke

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Paspoort afgeven

Bericht door Rene_13 » di 22 feb 2022 16:44

Daphne schreef:
ma 21 feb 2022 22:41
Stigter schreef:
ma 21 feb 2022 21:16

Is het toeval of komt het echt steeds vaker voor?
Herken het alleen bij campings in Kroatië. Voor de rest is inzage of ACSI ID voldoende.
Klopt, wij stonden ooit op camping Oaza Mira in Drage. Paspoort inleven. Die ging in de kast achter de receptie.
En als je dat niet wilde dan kon je vertrekken... Toen met kleine kinderen het geaccepteerd nu zou het een no go worden..
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Paspoort afgeven

Bericht door WillyL » di 22 feb 2022 17:02

Wij Belgen moeten (normaliter) steeds onze identiteitskaart op zak hebben, zeker wanneer je met de auto rijdt (dan ook rijbewijs). Hoe doe je dat wanneer je die kaart moet afgeven in een hotel?
Niet dus. Ik wil steeds mijn id- kaart bij mij hebben en geef ze NOOIT af behalve om de gegevens te noteren.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Paspoort afgeven

Bericht door Jaap van Duijn » di 22 feb 2022 17:30

We zijn waar we wezen willen toch?

De een vertikt het, de ander vind het onredelijk, nog een ander geeft zijn spul af, anders kan hij andere bestemming zoeken.
Zijn we er nu achter en klaar ermee?
O ja ik was van 1966 t/m 2020 99% van de tijd niet in Nederland en heb mijn lessen geleerd :)

De groeten Jaap van Duijn.

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

Re: Paspoort afgeven

Bericht door Stigter » di 22 feb 2022 18:57

Had voorafgaande aan het starten van dit topic de camping gevraagd wat de betreffende voorwaarde inhield.
Deze camping is in Italië en ze houden dus een paspoort/ID achter als er nog niet volledig betaald is.

We inform you that at the arrival has to be shown all the passports/ID , one document will be kept until the payment of the stay ,within 2 days from the arrival ( if you will pay in advance no documents will be withheld).

Betalen mag ook mrgreen.gif

Groet Arnold

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Paspoort afgeven

Bericht door deusjevo » di 22 feb 2022 19:43

[re.gif]

Duidelijk toch?
Ben je het er niet mee eens dan zoek je een andere camping, betaald je hele verblijf in een keer of je levert mokkend een paspoort in.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Paspoort afgeven

Bericht door Avontuur » di 22 feb 2022 19:45

Jaap van Duijn schreef:
di 22 feb 2022 09:46

Jullie ervaren het anders? Alles kan, niet moet, geef je je paspoort niet af of Identiteit bewijs wat ook dan kom je er niet in.
Nu niet meer, maar in vroeger jaren moesten we het zeemansboek en het paspoort inleveren bij de Kapitein en dit gedurende de hele reis / tijd dat je aan boord verbleef.
Dus dat ik wat ik meegemaakt heb en trouwens nooit een paspoort of zeemansboek (word in veel landen ook als een "paspoort" gezien kwijt geraakt of is er misbruik van gemaakt.
Ik was het precies zo gewend, je monsterboek en paspoort leverde je in bij de kapitein en na 4 of 5mnd later kreeg je deze weer teug.
Ook nooit drulk om gemaakt, er is ook nooit misbruik van gemaakt tijdens mijn werk in 10 jaar sleepvaart/berging.
Afgelopen jaar op camping Solaris in Kroatie ook mijn paspoort moeten inleveren, .... of verder reizen.
We zijn gebleven en een fijne tijd gehad, maar snap de reacties zeker.
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Paspoort afgeven

Bericht door Jan van Vijven » di 22 feb 2022 19:49

Mijn safe ligt vol met paspoorten van anderen. mrgreen.gif
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Paspoort afgeven

Bericht door blefke » di 22 feb 2022 20:24

Jan van Vijven schreef:
di 22 feb 2022 19:49
Mijn safe ligt vol met paspoorten van anderen. mrgreen.gif
Maar bij jou zijn ze ook save mrgreen.gif





Blefke

Gebruikersavatar
Klapzwaan
Berichten: 681
Lid geworden op: di 17 aug 2021 16:55

Re: Paspoort afgeven

Bericht door Klapzwaan » di 22 feb 2022 20:32

En daarom heb ik een ID kaart én paspoort.
Als er al iets zou moeten worden afgegeven is het se ID kaart. Voor het reizen altijd een paspoort.
Eriba Nova L 442 -2022
BMW 320e PHEV Touring - 2023

Gebruikersavatar
Klapzwaan
Berichten: 681
Lid geworden op: di 17 aug 2021 16:55

Re: Paspoort afgeven

Bericht door Klapzwaan » di 22 feb 2022 20:32


Klapzwaan schreef:En daarom heb ik een ID kaart én paspoort.
Als er al iets zou moeten worden afgegeven is het de ID kaart. Voor het reizen altijd een paspoort.
Eriba Nova L 442 -2022
BMW 320e PHEV Touring - 2023

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Paspoort afgeven

Bericht door PD » di 22 feb 2022 20:35

Stigter schreef:
di 22 feb 2022 18:57
Had voorafgaande aan het starten van dit topic de camping gevraagd wat de betreffende voorwaarde inhield.
Deze camping is in Italië en ze houden dus een paspoort/ID achter als er nog niet volledig betaald is.
Wij hebben tot nu toe één keer een ID-bewijs in moeten leveren en dat was in ons geval ook op een camping in Italië; we weten allemaal hoe het wettelijk geregeld is maar wanneer de camping zich op een ander standpunt stelt, heb je 2 keuzes.... wij zijn destijds gebleven.

Overigens kregen we op deze camping de eerstvolgende ochtend na de aankomstdag mijn ID-bewijs weer terug, dat was daar de standaard handelswijze, ongeacht of het verblijf volledig was betaald. Wij hadden deze camping overigens niet gereserveerd en hebben pas later bij vertrek betaald omdat we vooraf niet wisten hoe lang we zouden blijven.

Verder heb ik het nooit op een camping meegemaakt....... althans ik heb er verder geen actieve herinnering aan knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

WdePundert
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 8 jun 2020 10:39

Re: Paspoort afgeven

Bericht door WdePundert » wo 23 feb 2022 16:16

Ik heb het wel eens meegemaakt op een camping in Kroatië. Daarbij maakte ik de opmerking dat onze staat niet toestaat om dit af te geven, waarop het antwoord was: “In onze staat is dit verplicht”. Toen ik dat op de camping tegen een ‘buurman’ vertelde zei hij dat ik terug kon gaan en zeggen dat ik mijn pp nodig had om geld om geld op te nemen bij de bank. Daarop kreeg ik mijn paspoort terug en later is er niet meer om gevraagd.
Verba volant scripta manent
Hobby Premium 495 UL, Mazda CX 5 automaat.

hisaLenart
Berichten: 110
Lid geworden op: za 2 apr 2022 10:51

Re: Paspoort afgeven

Bericht door hisaLenart » wo 6 apr 2022 20:24

Interessante topic.
Ik ben een naar Slovenië uitgeweken Belg. Heb hier vrouwlief ontmoet op de camping waar ze werkte en ik met mijn hutje kwam zomeren.
Nu 6jaar later hebben we ons eigen gastenverblijf met twee appartementen. Bij aankomst van gasten moeten we ze officieel registreren. Dat kan schriftelijk en dan duurt het wel even voor je alle namen en nummers hebt overgepend of tegenwoordig digitaal als je een paar tientjes voor de app neertelt. Voorheen kon het dus zijn, zeker op campings dat ze dat schrijven deden wanneer er tijd was. Nu met de app, even scannen en alles komt op zijn plaats en zit direct in het systeem. Ik houd het paspoort van de klant zelf niet vast en grap er mee dat ik dat ook niet mag. Het is hun eigendom. Vaak zijn ze er wel blij verbaasd over. 1min voor 5pasporten en de klus is geklaard. Tijd voor die zorgeloze vakantie!

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”