wat kost een reserveband +velg voor Fendt?

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: wat kost een reserveband +velg voor Fendt?

Bericht door Chris » zo 11 sep 2022 10:00

[re.gif]
Wat WAS.... Workel heeft de Fendt verkocht maar weet dat gewicht heel zeker nog..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

workel

Re: wat kost een reserveband +velg voor Fendt?

Bericht door workel » zo 11 sep 2022 11:27

@stefertje,
wij hadden een 1800 kg as onder de Fendt.

Ik heb de fabrieksbanden vervangen door Hankook Vantra dezelfde maat een laadvermorgen en laten balanceren, dat was zeker nodig, af fabriek gebeurd dit niet. 2 stalen velgen gekocht daar de fabrieksbanden erop gelegd, 1 in dissel als reservewiel de andere verkocht op marktplaats.

Met de onlangs gekochte Hobby ga ik hetzelfde trucje uithalen, banden vervangen, reservewiel ander verkopen.

Volgens mij is jouw maat wel te koop ff google gebruiken, maar dat weet je vast zelf.

https://www.bandenleader.nl/auto-band/h ... 8gEALw_wcB

stefertje
Berichten: 572
Lid geworden op: za 17 aug 2019 09:26

Re: wat kost een reserveband +velg voor Fendt?

Bericht door stefertje » zo 11 sep 2022 20:27

Hi Workel,

Het ging mij indd om de verschillende maten.
Voor mij max gewicht (2000kg) kan ik eigenlijk alleen voor lichtmetalen wielen gaan (stalen velgen gaan tot max 900kg laadvermogen per stuk)
Ik ga echter zelf gewoon een stalen velg aanschaffen en hier een nader te bepalen band omheen draaien. Ik zie het reservewiel voor nood, om van een moeilijke plek naar de dichtbijzijnde camping te rijden. Onze hut zal nooit 2000 kg zijn en daarom durf ik dit wel aan.

Dank voor de link, ik ben de eerste 6 jaar niet op zoek naar nieuwe banden en mocht ik dan nieuwe banden nodig hebben ga ik direct voor michelin waar ik al jaren goede ervaring mee heb.

Over je truck met de velgen: heb je nog een stalen velg over? Ik heb wel interesse.. knipoog.gif
BMW X3 Xdrive30d
Volkswagen Up! GTI
Fendt 495 SKM - 2022

workel

Re: wat kost een reserveband +velg voor Fendt?

Bericht door workel » zo 11 sep 2022 21:24

stefertje schreef:
zo 11 sep 2022 20:27
Over je truck met de velgen: heb je nog een stalen velg over? Ik heb wel interesse.. knipoog.gif
Nee helaas niet, heb er 2 gekocht, nieuw, ff zoeken op maat en volgen mijn € 40/45 heb je er een.

Staan ook wel eens gebruikt op marktplaats (moet je wel geluk hebben), ff opnieuw in de kleur spuiten en klaar.

Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”