Jamet Duo Luxe XL

Alles wat betrekking heeft op vouwwagens
Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Jamet Duo Luxe XL

Bericht door Jan van Vijven » zo 20 feb 2022 16:29

Stel nu dat ik toch weer eens een beetje zou willen kamperen zou dan een "Jamet Duo Luxe XL" vouwwagen iets voor mij zijn?
Weegt niets, neemt geen ruimte in, kan qua gewicht net achter mijn autootje knipoog.gif kan makkelijk 140 km (en meer) per uur rijden...
Op het eerste gezicht kan ik makkelijk een hoop zooi onder het bed meenemen, ik heb nog zat troep liggen.
Keuken heb ik niet nodig, restaurant, Cobb en Skottel will do the job.

iemand ervaring hiermee?
- Zet je zo iets een beetje snel en makkelijk op?
- Kun je onder de 750 kg ook een tempo 100 sticker krijgen? Heeft in Nederland immers geen kenteken.
- Hoelang gaat zo'n tent mee?
- Fiets op dissel of plat op het zeil?
- kan je zoiets het hele jaar buiten stallen, zonder onder een dak te staan?

Gewoon wat hersenspinsels, ik zie mezelf niet in m'n eentje met een caravan op pad gaan maar ik wil toch iets proberen en voor dit bedrag staat het me nooit in de weg, desnoods maak ik er een gewone aanhanger van [aschrik.gif]
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Jamet Duo Luxe XL

Bericht door Niels83 » zo 20 feb 2022 16:46

Ik ken de tent van Jamet niet maar ga uit van topklasse spul aan Jamet een beetje tent is 60 zon weken gegarandeerd water dicht. Dat komt in veel gevallen meer op 15 tot 20 jaar. Het is natuurlijk niet gezegd dat dit veel langer kan omdat je de tent netjes houdt en nog kan behandelen. Dat zal bij een vouwwagen niet anders zijn.

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Jamet Duo Luxe XL

Bericht door Trina » zo 20 feb 2022 17:03

Lijkt me een handig ding. Snel op te zetten.
Bijna hetzelfde systeem als een Camplet ( van Isabella) en die heeft een hard deksel waar een fietsendrager op kan.
De Jamet met alleen dekzeil zou ik niet buiten laten staan.
De Camplet kan dit wel. Het deksel sluit volledig af.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Jamet Duo Luxe XL

Bericht door Jan van Vijven » zo 20 feb 2022 17:14

[re.gif]
Inderdaad een mooier deksel, het lijkt me alleen niet zo handig om de zooi onder het bed te bereiken.

Ik heb momenteel slecht internet, kan dus niet echt de fimpjes zien.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Jamet Duo Luxe XL

Bericht door karelV » zo 20 feb 2022 17:26

@Jan

Wij hebben voordat we een caravan hadden een cabanon vouwwagen gehad met een passend dekzeil die je aan alle kanten dicht(waterdicht) kon rijgen dmv een dik elastiek.....die beviel ons best, alleen toen waren de bedden/matrassen nog niet van die kwaliteit van wat het nu is vandaar dat wij hem van de hand gedaan hebben.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Hermanus
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 21 jan 2018 20:49

Re: Jamet Duo Luxe XL

Bericht door Hermanus » zo 20 feb 2022 18:17

Ik zou het bij "hersenspinsels" laten.
Wij zijn 30 jaar met vouwwagens op stap geweest, en hebben 3 jaar geleden de overstap naar een caravan gemaakt.
Wij zeggen beiden dat we dat al véél eerder hadden moeten doen.
Er zijn Vouwwagens, en er zijn Bouwwagens. De eerste zijn snel op te zetten, maar hebben in het algemeen niet veel ruimte. Wil je ruimte dan krijg je toch de 2e.
Rijden met een vouwwagen is wel veel relaxter, geen extra tol op de tolweg, en doordenderen met 140 km per uur.
Daar tegen blijft het wel een tent. Ga je in het voor- of najaar kan het toch behoorlijk koud zijn in een vouwwagen. Je zit ook altijd op de grond, wellicht met een zeil oid er onder, maar de kou uit de grond blijft.
Verder veel slepen met bagage. Die kan wel in de vouwwagen, maar op de plaats van bestemming loop je er toch mee te slepen. In een caravan heeft alles toch een vaste plaats.
En dan nog de beperkte keuken, koelkast en watervoorziening. Om over een toilet maar helemaal niet te spreken.

Daarom hebben wij toch gekozen voor een caravan, ook mede dat wij nu door pensionering de tijd hebben, dus langer ( en vaker) op vakantie gaan.

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Jamet Duo Luxe XL

Bericht door SBerend » zo 20 feb 2022 18:22

@Jan. Heb jij al eens gekeken wij caravancentrum Peelo in Assen. Behalve caravans hebben die ook vouwwagens. Staan nog opgesteld ook. En denk eraan. Tussen Borger en Rolde kalm aan. Daar staat nog zo'n digitale fotograaf. En Holtkamp heeft in Emmen nog een vestiging zitten.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Jamet Duo Luxe XL

Bericht door Chris » zo 20 feb 2022 19:49

Ik denk dat je snel bekeerd bent Jan.
Maar... ter lering ende vermaeck.... huur eens een vouwwagen.
Dan weet je hoe jou pet staat voor dit andere type kampeer middelen.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Jamet Duo Luxe XL

Bericht door Jan van Vijven » zo 20 feb 2022 20:46

@Hermanus,
Je hoeft me niet te overtuigen..
We hebben meerdere caravans gehad, de meest luxe die je maar kunt verzinnen. Maar dat is mijn vraag niet...
Sinds er geen WE meer is, mijn vrouw is overleden, wil ik niet meer lang met een caravan op pad. Ik zoek iets simpels om af en toe toch even weg te kunnen.
Toilet, watertank en keuken interesseren me geen bal meer, gewoon een simpele snelle slaapplaats voor af en toe een paar dagen en daarna gooi ik dat ding ergens in een hoek.

Daarom mijn vragen, ik weet al wat ik ga missen!

Btw, met een caravan veel te hard scheuren was mijn hobby, daar zat ik dus ook al niet mee.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Jamet Duo Luxe XL

Bericht door SBerend » zo 20 feb 2022 20:56

Jamet op zich een degelijk merk. Ruimte voor jezelf heb je wel.


Jan heb je hier misschien wat aan

https://www.vouwwagencentrumnoordbergum.nl/
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

sailor wim
Berichten: 2665
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Jamet Duo Luxe XL

Bericht door sailor wim » zo 20 feb 2022 21:01

Jan kijk eens bij www.weelcaravans.nl
die hebben gerenoveerde Paradiso caravans.
Misschien is dat wat. Maar waamee jij dit topic start is ook een snelle wagen.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Jamet Duo Luxe XL

Bericht door Niels83 » ma 21 feb 2022 00:05

Qua levensduur moet je je volgens mij geen zorgen maken. Geen idee hoe oud je bent maar dikke kans dat jij eerder versleten bent dan de wagen.

Het is alleen echt anders kamperen. Dat zou ik eerst eens uitproberen als ik jou was.
Je schrijft dat je alleen bent, dan heb je wat ook geen enorme wagen nodig, dat werkt wel lekker snel.
Ik zou alleen eerst goed uitproberen of het een beetje lukt om het alleen op te zetten.
Ik weet niet of het precies deze was maar ik heb het mensen wel eens sneller op hun stoeltje zien zitten dan ik met de caravan en luifeltje.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Jamet Duo Luxe XL

Bericht door Micky » ma 21 feb 2022 00:45

Jan van Vijven schreef:
zo 20 feb 2022 20:46
@Hermanus,
Je hoeft me niet te overtuigen..
We hebben meerdere caravans gehad, de meest luxe die je maar kunt verzinnen. Maar dat is mijn vraag niet...
Sinds er geen WE meer is, mijn vrouw is overleden, wil ik niet meer lang met een caravan op pad. Ik zoek iets simpels om af en toe toch even weg te kunnen.
Toilet, watertank en keuken interesseren me geen bal meer, gewoon een simpele snelle slaapplaats voor af en toe een paar dagen en daarna gooi ik dat ding ergens in een hoek.

Daarom mijn vragen, ik weet al wat ik ga missen!

Btw, met een caravan veel te hard scheuren was mijn hobby, daar zat ik dus ook al niet mee.
Jan, ook ik heb we een beetje ervaring (eigenlijk best wel veel) met vouwwagens en ik vind het fantastisch, als je het weer meerekent, het gevoel van kamperen is een tandje hoger dan met de caravan, je bent iets dichter bij de natuur. Ik snap helemaal je vraag, net als jij moet ik helaas ook alleen verder in het kamperen (zoals je weet), bij mij voorlopig nog wel de caravan, maar een vouwwagen zou mij ook heel erg goed passen, punt blijft, let op dat je alles alleen moet kunnen en willen opzetten, ik kan de Fortex makkelijk alleen doen, daar moet je naar kijken, als dat easy is, zou ik zeker een vouwwagen overwegen en ja, die past ook bij mij op de plek in de buurt in het voorseizoen, dus proef kamperen kan zeker mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Jamet Duo Luxe XL

Bericht door Wie-niets » ma 21 feb 2022 08:57

Ik denk dat het meeste wel gezegd is.

In jouw geval zou ik voor in iedergeval kijken naar een redelijke wielmaat omdat je flink wilt "doorkachelen" ( kleine wielen/ banden omtrek) bij een hoge snelheid gaan nog weleens sneller kapot en een vast deksel. Je hebt dan nooit geklapper van een dekzeil hoewel dat goed vast te zetten is.
En houd het easy in opzet mogelijkheid. Vaak voor een nachtje en goed weer is de basis van het concept meer dan voldoende. En een luxe keuken hoef niet.

En wil je de fiets mee zijn er ook mogelijkheden op een vast deksel.
Maar de keuze is uiteraard aan jou.

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: Jamet Duo Luxe XL

Bericht door RogerS » ma 21 feb 2022 10:48

Ik zou het echt niet doen. Wij hebben zelf een Combi Camp Country gehad en die is nog eenvoudiger op te zetten dan deze hier. Toch was het echt teveel werk.

Dan kun je veel beter voor de Take Off van Easy caravaning gaan. Heb je ook nog het kampeerders tentgevoel.
Caravanloos. :(

Gebruikersavatar
Dirk Jan Troll 535
Berichten: 176
Lid geworden op: za 9 okt 2021 10:53
Locatie: Sittard

Re: Jamet Duo Luxe XL

Bericht door Dirk Jan Troll 535 » ma 21 feb 2022 11:17

Beste Jan van Vijven
De easy take off caravan is een super vouwwagen, zeer snel op te zetten met een goede tent.
Door zijn polyester konstruktie ook nog mooi om te zien – Is een echte eye catcher.
Heel veel succes gewenst met de beslissing.
Dirk Jan.
Bildschirmfoto 2022-02-21 um 11.08.20.jpeg
Geen caravan meer - Camper Carthago Malibu 600 DB met Sky Roof , Solar en luchtvering

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Jamet Duo Luxe XL

Bericht door Jan van Vijven » ma 21 feb 2022 11:24

Dat riekt alweer naar het echte werk… en dat wil ik beslist niet!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Dirk Jan Troll 535
Berichten: 176
Lid geworden op: za 9 okt 2021 10:53
Locatie: Sittard

Re: Jamet Duo Luxe XL

Bericht door Dirk Jan Troll 535 » ma 21 feb 2022 11:32

[re.gif]
Voortent is een optie - zonder voortent heb je geen werk meer - Deksel omhoog en klaar.
Geen caravan meer - Camper Carthago Malibu 600 DB met Sky Roof , Solar en luchtvering

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Jamet Duo Luxe XL

Bericht door Daphne » ma 21 feb 2022 11:35

Als we over zouden stappen naar een vouwwagen dan zou ik voor eenvoud gaan maar toch stoer. Deze bijvoorbeeld: Combi Camp Valley Pure Nordic https://combi-camp.com/nl/vouwwagens/va ... re-nordic/

Deze is zonder haringen op te zetten. Laden en lossen met ingevouwen tent. Keuken kan worden weggelaten, maar lijkt me wel handig om te hebben. En dan zonder voortent maar met een boogluifel die je voor langer verblijf op kunt zetten.

En een tempo 100 keuring is mogelijk, je hoeft niet eens een antislingerkoppeling te hebben.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 406
Lid geworden op: za 20 jun 2015 08:25

Re: Jamet Duo Luxe XL

Bericht door Ivo » ma 21 feb 2022 11:46

Voordat we onze 1e caravan kochten zijn we 2 keer met een vouwwagen weggeweest. Van het merk Zorro ( camping Zorro). Plaats te over. Een paar jaar later hebben we op het caravansalon in Brussel een demonstratie gekregen over het opzetten en opvouwen van de vouwwagen. Dat was heel goed te doen door 1 persoon. Ik denk dat het een 10-tal minuten duurde om op te zetten.
Skoda Kodiaq, 110 kW, 150 pk, 250 Nm/1500 rpm. Adria 472 LU 2006 (MTM 1300 kg)

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Jamet Duo Luxe XL

Bericht door deusjevo » ma 21 feb 2022 11:52

Wellicht is een middenweg een idee?

Zelf zou ik niet zo snel meer teruggaan naar een klapkar.
Een goed en comfortabel bed/slaapplaats vind ik belangrijkst, nu ook al in onze huidige caravan.
Om toiletruimtes, keukens, airco’s en movers etc heb ik mij nog nooit druk gemaakt

Persoonlijk zou ik dan iets van een nieuwe Kip Kompakt kopen.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Jamet Duo Luxe XL

Bericht door MarcoC » ma 21 feb 2022 11:54

De Jamet Duo lijkt mij in ieder geval geen bouwwagen knipoog.gif maar moet zeggen dat de combi-camp die Daphne aanprijst mij ook meer zou bevallen in opzetgemak! thumbup.gif
Qua laadruimte heb je denk ik bij elke vouwwagen wel beperkingen, ik zou zeggen, huur eens een paar verschillende om uit te proberen.
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Jamet Duo Luxe XL

Bericht door DV_t » ma 21 feb 2022 12:07

Dirk Jan Troll 535 schreef:
ma 21 feb 2022 11:17
Beste Jan van Vijven
De easy take off caravan is een super vouwwagen, zeer snel op te zetten met een goede tent.
Door zijn polyester konstruktie ook nog mooi om te zien – Is een echte eye catcher.
Heel veel succes gewenst met de beslissing.
Dirk Jan.
Bildschirmfoto 2022-02-21 um 11.08.20.jpeg
Wat een stoer ding!

Gebruikersavatar
Dirk Jan Troll 535
Berichten: 176
Lid geworden op: za 9 okt 2021 10:53
Locatie: Sittard

Re: Jamet Duo Luxe XL

Bericht door Dirk Jan Troll 535 » ma 21 feb 2022 12:20

De TakeOff is een nieuwe unieke innovatie in de kampeerwereld. Het ontwerp is een cross-over van een traditionele toercaravan en een vouwwagen, het beste van twee werelden.
Even stoppen op een rustplaats voor een kop koffie? Geen probleem, de TakeOff ontpopt zich razendsnel tot uw eigen “coffee corner”, van alle gemakken voorzien. Comfortabel tijdens de reis en comfortabel bij aankomst. Klein vanbuiten tijdens uw reis maar groot(s) vanbinnen als het kan. Even aan de achterzijde het trapje en het dak ontgrendelen, een klein duwtje en dan … WHOOSHH!
De TakeOff ontpopt zich automatisch, met slechts een paar kleine handelingen binnen 30 seconden helemaal klaar voor gebruik.
TakeOff kenmerken
• Opzetsnelheid: klaar voor gebruik in een handomdraai, door 1-persoon eenvoudig te openen en sluiten. Volledig te gebruiken op doorreis.
• Slaapplaatsen: de TakeOff, het eerste model van Easy Caravanning, is ontworpen voor 2 personen. Naar wens kunnen er eenvoudig 2 extra slaapplaatsen in de speciale X10T gecreëerd worden welke van binnenuit bereikbaar zijn.
• Opbergruimte: veel bagageruimte onder de 2 lange bankkasten, in de disselruimte voorin, in het centrale gangpad (achteringang) en in diverse kastjes aan de achterzijde.
• Kookplezier: de uitneembare keuken kan zowel binnen als buiten gebruikt worden om afhankelijk van de omstandigheden altijd voldoende ruimte te creëren.
• Duurzaamheid: de TakeOff is gemaakt van dubbelschalige thermoformed ABS buitenschalen. Het product is volledig hagelbestendig en corrosie heeft geen vat op de TakeOff. De binnenbak is vervaardigd van geïsoleerde sandwichpanelen. Het tussencanvas en de tent zijn van Karsten Tenten, het toegepaste tentdoek van Ten Cate. Oer-Hollandse kwaliteit van de bovenste plank. Door het opzetgemak droogt de TakeOff sneller dan welke andere vouwwagen dan ook.
Geen caravan meer - Camper Carthago Malibu 600 DB met Sky Roof , Solar en luchtvering

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Jamet Duo Luxe XL

Bericht door Gerrie » ma 21 feb 2022 12:32

Al naar een camplet gekeken Jan. Volgens mij zijn die het snelst in opzetten.
Onze zoon heeft drie vouwwagens gehad. De laatste was een camplet. Dit om bovengenoemde reden. Die had ook zo’n hekel aan al die aanbouw stukken.
Is sinds enige tijd onderdeel van Isabella.
Heeft een deksel en is daarmee wat bestendiger . Is eventueel met een beugel ook op zijn kant in de garage te parkeren.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Vouwwagens”