Nieuwe trekker, 'helaas'
-
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Nieuwe trekker, 'helaas'
Let bij renault wel op het trekgewicht als de auto beladen is en het totaal gewicht van auto en caravan.
Zelf ben ik geen voorstander van personen op de derde zitrij.
Eric
Zelf ben ik geen voorstander van personen op de derde zitrij.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Nieuwe trekker, 'helaas'
Als de auto een derde zit rij heeft zullen we deze ook niet gebruiken. De auto’s waarna we kijken hebben de 3e rij wel maar zal dus naar beneden blijven, voordeel is wel dat ze veel bagageruimte hebben.
Re: Nieuwe trekker, 'helaas'
Wij zijn op dit moment ook naar een andere auto aan het kijken.
Wij kijken o.a. naar een Opel Zafira of een Ford S-max.
Wat ons wel opvalt bij deze auto's is dat de 7 zitters een lager trekgewicht hebben dan de zelfde auto in een 5 zits uitvoering.
Let hier dus wel op.
Wij kijken o.a. naar een Opel Zafira of een Ford S-max.
Wat ons wel opvalt bij deze auto's is dat de 7 zitters een lager trekgewicht hebben dan de zelfde auto in een 5 zits uitvoering.
Let hier dus wel op.
Re: Nieuwe trekker, 'helaas'
Ik heb ook een Ford S-Max gehad. Op zich wel een fijne auto maar ik had helaas een maandagmorgen exemplaar. Er was altijd wel iets mee.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Nieuwe trekker, 'helaas'
Pff dat wordt een lange reis dan op die manierJeffr schreef:Out of the box idee.
1 voorin en moeders of vaders achterin bij de andere 2. Is misschien makkelijker dan 3 Maxicosy naast elkaar. En de opties kwa auto's worden groter of misschien past dit zelfs in de huidige auto.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- dieseltijger
- Berichten: 11217
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Nieuwe trekker, 'helaas'
Hoewel wij meer zijn van "je past je maar aan", zou ik afhaken bij het achterin moeten zitten als volwassene.
De eerder gesuggerreerde Subaru Outback heeft achterin 3 ISOfix aansluitingen als ik Subaru mag geloven, een ruime achterbak, kan 2 ton trekken zoals Erichendri aangaf en (toegift) echte vierwiel aandrijving. Er zullen vast wel meer estates/wagon modellen zijn waar je achterin drie hapsnurkers kwijt kan.
Of je houdt de huidige auto en bevestigt een of meer zitjes met een riem - kost wel wat gemier, maar ach....
De eerder gesuggerreerde Subaru Outback heeft achterin 3 ISOfix aansluitingen als ik Subaru mag geloven, een ruime achterbak, kan 2 ton trekken zoals Erichendri aangaf en (toegift) echte vierwiel aandrijving. Er zullen vast wel meer estates/wagon modellen zijn waar je achterin drie hapsnurkers kwijt kan.
Of je houdt de huidige auto en bevestigt een of meer zitjes met een riem - kost wel wat gemier, maar ach....
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Nieuwe trekker, 'helaas'
wij hadden hiervoor een renault espace, maar dan het vorige model (nu een nieuw model), waarbij de 5 stoelen achterin allemaal los te plaatsen en te varieren kwa plek waren, dus allemaal volledige goed zittende stoelen (ook voor volw). de huidige espace modellen zijn zo anders en minder ruim, dat we die niet meer wilden toen onze vorige 'op' was.... was wel ideale auto, 2 volw en 2 kinderen en 4 fietsen in de auto en eriba erachter.... heerlijke vakantie auto!
of helemaal leeg bijna soort busje met vlakke laadvloer (voor als je bij ikea was ;) ).
deze modellen zijn nog wel 2e hands te krijgen, maar zeker niet meer jong, dus zou je straks weer moeten wisselen....
gefeliciteerd trouwens!
succes met je zoektocht!
of helemaal leeg bijna soort busje met vlakke laadvloer (voor als je bij ikea was ;) ).
deze modellen zijn nog wel 2e hands te krijgen, maar zeker niet meer jong, dus zou je straks weer moeten wisselen....
gefeliciteerd trouwens!
succes met je zoektocht!
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line
Re: Nieuwe trekker, 'helaas'
Afgelopen weekend, voordat ik dit topic begon, hadden we proefgereden met een Ford S max uit 2018, vandaag proefgereden met een Volkswagen Sharan omdat deze toevallig eentje te koop stond een dorp verder. Buiten de opties en gegevens van de auto wint in mijn ogen de VW toch echt wel van de Ford qua ruimte.
Kofferbakruimte een stuk groter, de auto is ook hoger waardoor je achterin ook echt wel meer ruimte hebt en de schuifdeuren (met de ons gereden versie elektrisch) vind ik toch echt wel een plus punt. Bij het autobedrijf stond toevallig ook nog een Skoda Karoq en Seat Terracca (excuus voor eventuele spelfouten) te koop en ook qua ruimte winnen deze het niet van de VW. Al is de VW qua looks misschien niet de meeste sportieve en een beetje een saaie auto, de auto wordt echt aangeschaft op basis van gemak en gebruik dus tellen die punten deze keer niet echt mee. De zoektocht gaan we dus verder voortzetten naar een VW.
De uitvoering waar we mee gereden hebben betrof wel een 1,4 tsi met ongeveer 160 pk, de 2.0 staan er, op 2 na, niet te koop in Nederland. Ook had deze geen 3e zit rij maar deze auto hoeft het ook niet perse te worden, we hebben nog ruim de tijd om te zoeken maar we moeten dan wel een keuze maken over deze 2 zaken. De 3e zit rij; Zelf hoeven we hem niet te gebruiken, wellicht ooit als oma meegaat dat het voor haar makkelijk is maar laat je je keuze daarop gaan? Plus het feit, voor een bedrag kan er altijd een 3e zit rij in worden gemaakt. Wel verlies je hier een klein deel van je bagageruimte omdat deze zonder een derde zit rij iets dieper is.
Bovenstaande keuze is iets meer persoonlijk, bij de volgende keuze kan ik wel wat advies of wellicht gebruikservaringen gebruiken. Een 1.4 (160 pk) of een 2.0 (220 pk)? De 2.0 kan je eventueel uit Duitsland halen maar qua aanschaf kom je wel minimaal 5k duurder uit, waardoor wel wel buiten ons budget gaan. Met de 1.4 mag je max 1800kg trekken, de 2.0 2200kg, onze caravan heeft een rijklaar gewicht tussen de 1250 en 1300 kg en op kenteken mogen we tot 1800kg laden. Op papier moet het dus kunnen met de 1.4. Ook op caravantrekker.nl kan het met beide auto's, ook met extra gewicht in de auto (300 kg) en caravan (400kg). Of je dit in de praktijk gaat halen is de vraag maar voor de uitslag wel even naar gekeken. In eerste instantie denk ik, hoe meer kracht hoe beter. Goed is goed maar je kan beter wat over houden dan te kort komen maar is dit in de praktijk ook zo? Zijn er misschien mensen hier die met het soortgelijk blok/combinatie rond rijden? Ook zonde wanneer het dadelijk net niet is en stiekem is het qua gewicht en formaat een flinke combinatie.
Groeten,
Niels
Kofferbakruimte een stuk groter, de auto is ook hoger waardoor je achterin ook echt wel meer ruimte hebt en de schuifdeuren (met de ons gereden versie elektrisch) vind ik toch echt wel een plus punt. Bij het autobedrijf stond toevallig ook nog een Skoda Karoq en Seat Terracca (excuus voor eventuele spelfouten) te koop en ook qua ruimte winnen deze het niet van de VW. Al is de VW qua looks misschien niet de meeste sportieve en een beetje een saaie auto, de auto wordt echt aangeschaft op basis van gemak en gebruik dus tellen die punten deze keer niet echt mee. De zoektocht gaan we dus verder voortzetten naar een VW.
De uitvoering waar we mee gereden hebben betrof wel een 1,4 tsi met ongeveer 160 pk, de 2.0 staan er, op 2 na, niet te koop in Nederland. Ook had deze geen 3e zit rij maar deze auto hoeft het ook niet perse te worden, we hebben nog ruim de tijd om te zoeken maar we moeten dan wel een keuze maken over deze 2 zaken. De 3e zit rij; Zelf hoeven we hem niet te gebruiken, wellicht ooit als oma meegaat dat het voor haar makkelijk is maar laat je je keuze daarop gaan? Plus het feit, voor een bedrag kan er altijd een 3e zit rij in worden gemaakt. Wel verlies je hier een klein deel van je bagageruimte omdat deze zonder een derde zit rij iets dieper is.
Bovenstaande keuze is iets meer persoonlijk, bij de volgende keuze kan ik wel wat advies of wellicht gebruikservaringen gebruiken. Een 1.4 (160 pk) of een 2.0 (220 pk)? De 2.0 kan je eventueel uit Duitsland halen maar qua aanschaf kom je wel minimaal 5k duurder uit, waardoor wel wel buiten ons budget gaan. Met de 1.4 mag je max 1800kg trekken, de 2.0 2200kg, onze caravan heeft een rijklaar gewicht tussen de 1250 en 1300 kg en op kenteken mogen we tot 1800kg laden. Op papier moet het dus kunnen met de 1.4. Ook op caravantrekker.nl kan het met beide auto's, ook met extra gewicht in de auto (300 kg) en caravan (400kg). Of je dit in de praktijk gaat halen is de vraag maar voor de uitslag wel even naar gekeken. In eerste instantie denk ik, hoe meer kracht hoe beter. Goed is goed maar je kan beter wat over houden dan te kort komen maar is dit in de praktijk ook zo? Zijn er misschien mensen hier die met het soortgelijk blok/combinatie rond rijden? Ook zonde wanneer het dadelijk net niet is en stiekem is het qua gewicht en formaat een flinke combinatie.
Groeten,
Niels
Re: Nieuwe trekker, 'helaas'
Volgens mij heb je ook nog een ford c max met schuifdeuren. Al was dit volgens mijn niet heel populair model.
Sharan galaxy exc zijn de ultieme auto's.
Wij zaten vroeger met ze 3e in een ford escort met een mooie kip. Waren de tijden zonder gordel
Sharan galaxy exc zijn de ultieme auto's.
Wij zaten vroeger met ze 3e in een ford escort met een mooie kip. Waren de tijden zonder gordel
Geen Caravan.
Re: Nieuwe trekker, 'helaas'
Zoals eerder gezegd hebben wij de Seat Alhambra uit 2018, 1,4 TSI. Mag 1800 kg trekken en onze caravan is max 1350 kg. Eigenlijk dus dezelfde als de VW Sharan waar jij het over hebt. Afgelopen zomer mee naar Spanje gereden. Heen via Biarritz en terug via de tunnel van Somport. De auto kon het allemaal prima aan. Nergens geen problemen gehad. Ik denk dat als er 300 kg meer achter hangt, de auto het ook prima aankan. En onze schuifdeuren zijn ook electrisch
Wij hebben wel de derde rij en genoeg laadruimte. Helemaal als die is ingeklapt. Er kunnen drie kinderstoeltjes op de tweede rij en doordat je die ook naar voren of naar achteren kan schuiven kan je heel makkelijk de kinderen in de stoeltjes zetten, waardoor je de derde rij ingeklapt kan houden zodat je genoeg bagage ruimte hebt.
Dit is onze derde Alhambra inmiddels. Daarvoor hadden we een Espace zonder de derde rij en het was toen onmogelijk om die te vinden. Wij hadden ook het plan om die later aan te schaffen, maar dat was toen niet te vinden. Weet niet hoe dat nu is natuurlijk. Check dat even voor je er een aanschaft zonder derde rij…
Succes met de keuzes
Wij hebben wel de derde rij en genoeg laadruimte. Helemaal als die is ingeklapt. Er kunnen drie kinderstoeltjes op de tweede rij en doordat je die ook naar voren of naar achteren kan schuiven kan je heel makkelijk de kinderen in de stoeltjes zetten, waardoor je de derde rij ingeklapt kan houden zodat je genoeg bagage ruimte hebt.
Dit is onze derde Alhambra inmiddels. Daarvoor hadden we een Espace zonder de derde rij en het was toen onmogelijk om die te vinden. Wij hadden ook het plan om die later aan te schaffen, maar dat was toen niet te vinden. Weet niet hoe dat nu is natuurlijk. Check dat even voor je er een aanschaft zonder derde rij…
Succes met de keuzes
Groetjes,
Monique
SEAT Alhambra 1.4 TSI - 2018
Fendt Bianco Selection 515 SG 2023
Monique
SEAT Alhambra 1.4 TSI - 2018
Fendt Bianco Selection 515 SG 2023
- dieseltijger
- Berichten: 11217
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Nieuwe trekker, 'helaas'
Nu zijn de 1.4 en 1.5 Tsi motoren van VW juweeltjes: bere-zuinig, en plenty koppel.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Nieuwe trekker, 'helaas'
Paar reacties op berichten. Voor kinderen in maxi cosi's zijn gewoon spiegels te koop zodat je ze kan zien in je achteruit kijk spiegel.
Een kind op de derde zit rij laten zitten is echt niet zo gevaarlijk bij een ongeluk. Dan zou elke kleine hatchback eigenlijk kindermishandeling zijn.
Zit verhogers zijn volgens mij niet meer toegestaan dan wel sterk afgeraden, juist omdat een kind stevig moet zitten en die zijsteun nodig heeft. Er zijn al best een tijd geruchten dat er wetgeving komt dat stoelen tot ik dacht 7 jaar achterwaarts moeten staan.
Het gebruik van de isofix is geheel je eigen keuze natuurlijk. Gebruik je het niet past er was meer op de achterbank.
Wel bizar dat er geen smallere stoelen bestaan, de zitting is niet zo breed, vooral de schaal is breed, maar door gebruik te maken van aluminium en carbon zou dat toch veel smaller moeten kunnen. Dit maakt dat je met 3 kinderen al geen Sportage meer kan rijden. Wij hadden in de gordels achterin, wat is dat tijd een Mazda 626 waar we met 3 prima in paste, volgens de grootste 2 dan (3 maal raden wie de kleinste was).
Wil je perse een hogere auto, ik kan me voorstellen dat het in een Mondeo, of V70 ook gaat passen in de breedte en je kunt in beide nog alle kinderwagens, ballen, fietsjes, extra kleding, en strand spullen kwijt terwijl je ruimte hebt om een luier te verschonen.
Een kind op de derde zit rij laten zitten is echt niet zo gevaarlijk bij een ongeluk. Dan zou elke kleine hatchback eigenlijk kindermishandeling zijn.
Zit verhogers zijn volgens mij niet meer toegestaan dan wel sterk afgeraden, juist omdat een kind stevig moet zitten en die zijsteun nodig heeft. Er zijn al best een tijd geruchten dat er wetgeving komt dat stoelen tot ik dacht 7 jaar achterwaarts moeten staan.
Het gebruik van de isofix is geheel je eigen keuze natuurlijk. Gebruik je het niet past er was meer op de achterbank.
Wel bizar dat er geen smallere stoelen bestaan, de zitting is niet zo breed, vooral de schaal is breed, maar door gebruik te maken van aluminium en carbon zou dat toch veel smaller moeten kunnen. Dit maakt dat je met 3 kinderen al geen Sportage meer kan rijden. Wij hadden in de gordels achterin, wat is dat tijd een Mazda 626 waar we met 3 prima in paste, volgens de grootste 2 dan (3 maal raden wie de kleinste was).
Wil je perse een hogere auto, ik kan me voorstellen dat het in een Mondeo, of V70 ook gaat passen in de breedte en je kunt in beide nog alle kinderwagens, ballen, fietsjes, extra kleding, en strand spullen kwijt terwijl je ruimte hebt om een luier te verschonen.
- dieseltijger
- Berichten: 11217
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Nieuwe trekker, 'helaas'
Ik denk inderdaad dat de vormgeving van de kinderstoelen meer appelleert aan de feelgood factor bij de ouders dan dat het een veiligheidsfunctie heeft. Sterker: het lijkt soms door te schieten met onveiligheid als resultaat voor het derde kind waar geen plaats is voor een derde aangepaste zitmogelijkheid.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Nieuwe trekker, 'helaas'
Ik neem aan dat je een Skoda Kodiaq bedoelt en niet de Karoq want dan snap ik dat je die klein vindt. Een Sharan is dan wel ruimer dan een Kodiaq, maar als een Kodiaq niet voldoende ruim is voor 3 kinderstoelen en de mega bagageruimte, die nog over is, dan weet ik het ook niet meer. Met een Kodiaq kun je gemak en iets minder saai mooi combinerenNielsC schreef: ↑ma 21 feb 2022 18:52Bij het autobedrijf stond toevallig ook nog een Skoda Karoq en Seat Terracca (excuus voor eventuele spelfouten) te koop en ook qua ruimte winnen deze het niet van de VW. Al is de VW qua looks misschien niet de meeste sportieve en een beetje een saaie auto, de auto wordt echt aangeschaft op basis van gemak en gebruik dus tellen die punten deze keer niet echt mee. De zoektocht gaan we dus verder voortzetten naar een VW.
Over de uitvoering, wij rijden met een 1.5 TSI en hebben daar een ruim 1600 kg caravan zonder moeite mee door de bergen gesleurd.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Nieuwe trekker, 'helaas'
Mensen beoordelen de 1.4 TSI nog steeds op de eerste generatie van die motor.Hermanus schreef:Een VW met een 1.4 tsi motor ??
https://www.multimerk.nl/problemen-volk ... iet%20goed
De huidige 1.4 TSI heeft nog maar weinig gemeen met de eerste generatie.
Datzelfde gaat op voor de 1.2 TSI, de eerste generatie had de kettingproblemen maar de tweede generatie had geeneens een ketting meer maar mensen blijven ze toch daar onterecht op beoordelen.
Re: Nieuwe trekker, 'helaas'
Klopt. Maar wat ik in de eerste post lees zoekt TS naar een gebruikte auto, en komt dat toch in de serie van de niet zo goede motoren terecht.
Hetzelfde geldt voor de 1.6 HTP motoren van de Franse fabrikanten.
Re: Nieuwe trekker, 'helaas'
Weer onnodige bangmakerij, wij hebben als 2de auto een A3 sportback met deze motor en die staat inmiddels op 225.000km zonder problemen.Hermanus schreef: ↑ma 21 feb 2022 18:59Een VW met een 1.4 tsi motor ??
https://www.multimerk.nl/problemen-volk ... iet%20goed
van 30-35k in euro's en jonger dat 2017, dat wordt dus niet de eerste generatie motor
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Nieuwe trekker, 'helaas'
Ik mag hopen dat je ongelijk hebt over dat achteruit zitten tot 7 jaar. Mijn kids zijn op de leeftijd van 7 beiden de 140cm gepasseerd . Dan moet de complete achterbank van de auto omgedraaid worden of benen afgezaagd .
Ik snap dat het veilig moet. Maar doorslaan kan ook. En ik geef je gelijk dat een Suzuki alto achter in net zo gevaarlijk is als een 3e zit rij. Heb je wel eens een dissel naar binnen zien komen We gaan ervanuit dat dit niet gebeurt maar toch gebeurt het. Die eerder genoemde alto mag ook niks trekken
Geen Caravan.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: di 17 nov 2020 11:24
Re: Nieuwe trekker, 'helaas'
Gefeliciteerd iig. Wij hebben exact dezelfde opstelling Echter was onze dochter 3 toe de jongens kwamen. Wij konden toen uit de voeten met 2 maxicosi's en een zitverhoger in het midden van onze Honda Civic Aerodeck uit 1998. Als caravan hebben we een paar jaar genoten van een Caravelair met 3voudig stapelbed.
Onderweg en op de camping gebruikte wij een inklapbare 6 kant box om de jongens in te zetten en zo de handen even vrij te hebben.
De tweeling had altijd de gewoonte om allebei een andere kant op onderzoek uit te gaan.
Daarna hebben we een upgrade gedaan naar een Dethleffs camper Lifestyle 510 TK met daarvoor een Discovery 2 en daarna een V70. (Aanruimte geen gebrek).
Nu (ze zijn 21 en 18) weer terug naar een Octavia en een Fendt 445TFB. Als ze meegaan slapen ze in een tentje
Onderweg en op de camping gebruikte wij een inklapbare 6 kant box om de jongens in te zetten en zo de handen even vrij te hebben.
De tweeling had altijd de gewoonte om allebei een andere kant op onderzoek uit te gaan.
Daarna hebben we een upgrade gedaan naar een Dethleffs camper Lifestyle 510 TK met daarvoor een Discovery 2 en daarna een V70. (Aanruimte geen gebrek).
Nu (ze zijn 21 en 18) weer terug naar een Octavia en een Fendt 445TFB. Als ze meegaan slapen ze in een tentje
Toffe Fendt :-)
Re: Nieuwe trekker, 'helaas'
een kind van 3 hoort natuurlijk niet op een zitverhoger, het is niet toegestaan en ook nog eens levensgevaarlijk bij een aanrijding.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Nieuwe trekker, 'helaas'
Als je ziet wat er gebeurd met een kind dat vooruit zit en wat als het achteruit zit zaag je graag de benen af. De stoelen die achteruit kunnen zijn zo van vormgeving dat het kan. Hoewel ik ook niet zo weten hoe dat past in een kleinere auto. Ik moet bij mijn zoontje van 6 mijn stoel al naar voren zetten.Jeffr schreef: ↑di 22 feb 2022 10:43
Ik mag hopen dat je ongelijk hebt over dat achteruit zitten tot 7 jaar. Mijn kids zijn op de leeftijd van 7 beiden de 140cm gepasseerd . Dan moet de complete achterbank van de auto omgedraaid worden of benen afgezaagd .
Ik snap dat het veilig moet. Maar doorslaan kan ook. En ik geef je gelijk dat een Suzuki alto achter in net zo gevaarlijk is als een 3e zit rij. Heb je wel eens een dissel naar binnen zien komen We gaan ervanuit dat dit niet gebeurt maar toch gebeurt het. Die eerder genoemde alto mag ook niks trekken
Ik vraag me vooral af of er spuugzakjes bij geleverd worden.
Laatst gewijzigd door Niels83 op di 22 feb 2022 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwe trekker, 'helaas'
18 jaar geleden mocht dat gewoon en was het ook nog niet gevaarlijk.
Re: Nieuwe trekker, 'helaas'
Zo is het. Kinderen los op de achterbank, en volop rokend naar Zuid Frankrijk.
Dat waren nog eens tijden
Re: Nieuwe trekker, 'helaas'
Niet meenemen is het veiligste.
Ontopic. Zijn er al geweldige tips gegeven
Ontopic. Zijn er al geweldige tips gegeven
Geen Caravan.