Camping kleinenzhof Schwarzwald

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Focus
Berichten: 75
Lid geworden op: di 31 dec 2019 22:43

Camping kleinenzhof Schwarzwald

Bericht door Focus » zo 20 feb 2022 12:09

Hallo mede Kampeerders,

Is iemand van jullie al een keer op Camping kleinenzhof Schwarzwald geweest.
Wij zijn er over aan het denken om tijdens de mei vakantie een weekje hier aan te gaan.
Ons gezin telt twee kids beide jongens van 3 en 6 jaar, wij vragen ons af of deze camping hier iets voor is.
We hopen dat iemand hier al een echte ervaring op heeft gedaan , en deze met ons wil delen.
Ford Focus 2.0 Duratec 212pk uit 2015, Hobby 540 KMFe uit 2012

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7980
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Camping kleinenzhof Schwarzwald

Bericht door Ron » zo 20 feb 2022 12:36

Ik ben er niet geweest dus kan je niet helpen.
De website ziet er leuk uit.
En natuurlijk is het vaak zo dat websites er iets mooier uit zien dan de werkelijkheid.
Maar zelfs dan nog , lijkt mij dit een heel leuke camping .
Op alle campings die ik in al die jaren gestaan hebt , die ik via internet uitgezocht hebt.
Heb ik het altijd prima naar mijn zin gehad.

Hou er wel rekening mee dat het best een stukje rijden is.
Voor heen en terug reis moet je een hele dag rekenen.
Dus totaal 2 dagen.

Fijne vakantie.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

JanPunne
Berichten: 2755
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Camping kleinenzhof Schwarzwald

Bericht door JanPunne » zo 20 feb 2022 14:29

Wij komen er al zo’n 17 jaren en dan elk jaar in de meivakantie.
Dat zegt volgens mij voldoende.
Ik zal later uitgebreider reageren.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

JanPunne
Berichten: 2755
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Camping kleinenzhof Schwarzwald

Bericht door JanPunne » ma 21 feb 2022 12:26

We zijn er zoals gezegd al veel vaker geweest.
De camping ligt langs een klein snelstromend riviertje waarvan er aftakkingen zijn op de camping.
Daarin zit een ondiep gedeelte waar de kinderen op een houten vlot kunnen varen en spelen.
Ook loopt er een stroompje voor het centrale sanitair gebouw langs en dat wordt ook veel door kinderen gebruikt om o.a. dammetjes te bouwen.
Dit gedeelte is naast een stuk van het terrein waarop dan ook vaak gezinnen met kinderen staan.
Hier zijn ook speelwerktuigen zoals schommels en glijbaan.
Er zijn 3 sanitairgebouwen met netjes en modern sanitair.
Het winkeltje heeft een redelijke sortering en daar kun je ook broodjes kopen. Inschrijven hiervoor op de lijst bij de receptie.
Er is een buiten zwembad en een overdekt zwembad en in dat zelfde gebouw bevindt zich ook een infra rood sauna en een stoombad.
Ook bevindt zich op het terrein een grote sporthal waarin apart voor de kleintjes een speelhoek is gemaakt.
Fitnessen kan men daar ook.
Wat verder boven de camping is een veld waar boogschieten gedaan kan worden onder begeleiding van een kampioen.
Ook is daar vlakbij een tokkelbaan.
Het uitstekende restaurant staat bekend in de wijde omgeving. De familie maakt zelf de Kuchen waaronder de Schwarzwalder Kirschtorte en die zijn echt niet te versmaden. Vaak zie je gasten over het terrein lopen met een verpakking waar taart inzit en die eten ze dan bij de caravan of camper op.
Voor het restaurant is een waterspeelplaats met een speelhuis. Ook hier wordt veel gebruik van gemaakt door kinderen.
Voor kinderen wordt er regelmatig iets georganiseerd en er zijn ook skelters te huur.
Op het terrein is een hertenkamp en er zijn geitjes waarvan ze de laatste kunnen bezoeken om te aaien of gewoon er tussen te lopen.
De provinciale weg loopt langs de camping en het verkeer is soms hoorbaar maar afhankelijk van waar je staat niet storend.
Aan de andere kant is een bos met veel wandelmogelijkheden. Zo kun je via wat licht klimwerk naar boven en naar Bad Wildbad wandelen.
Dan komt men onderweg de Riesenstein, een zandsteenplateau uit de oudheid tegen. Dit is voor velen vaak een mooie pauzeplaats om iets te eten en te drinken van wat men zelf heeft meegenomen.
In Bad Wildbad is het prachtige Kurpark waar de Enz doorheen stroomt en een grote vijver met allerlei soorten watervogels en karpers.
Met de verplichte Konus Gastenkaart is ook gratis openbaar vervoer. Zo kun je bijvoorbeeld gratis van Calmbach naar Bad Wildbad met het treintje dat op het eindpunt stopt vlak bij dat Kurpark.
In Calmbach zijn supermarkten en die zij er ook in Bad Wildbad.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Camping kleinenzhof Schwarzwald

Bericht door DV_t » ma 21 feb 2022 14:14

Deze heb ik ook op Maps gemarkeerd thumbup.gif

JanPunne
Berichten: 2755
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Camping kleinenzhof Schwarzwald

Bericht door JanPunne » ma 21 feb 2022 15:50

[re.gif] ook in de meivakantie?
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Camping kleinenzhof Schwarzwald

Bericht door DV_t » ma 21 feb 2022 23:26

[re.gif]

Dat ligt een beetje aan het weer. Voor nu staat Toscane op de planning ivm twee weken meivakantie van de kinderen. Maar het zou zomaar bijvoorbeeld zuid Frankrijk kunnen worden als het daar wat beter weer is.

De camping uit dit topic zou zomaar een overnachtingscamping of verblijf kunnen worden.

We zijn al eerder rond die tijd uit Slovenië terug gereden naar Duitsland omdat het weer daar stukken beter was. Ook zijn de luxere campings in Duitsland zonder de vaste dauercamper dun bezaaid dus een markering op de kaart is nooit verkeerd whistle.gif

Gebruikersavatar
Focus
Berichten: 75
Lid geworden op: di 31 dec 2019 22:43

Re: Camping kleinenzhof Schwarzwald

Bericht door Focus » za 12 mar 2022 10:10

Dat klinkt allemaal goed, ik dank we dit jaar een bezoekje brengen aan deze camping.
Ford Focus 2.0 Duratec 212pk uit 2015, Hobby 540 KMFe uit 2012

Afbeelding

JanPunne
Berichten: 2755
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Camping kleinenzhof Schwarzwald

Bericht door JanPunne » za 12 mar 2022 10:19

[re.gif] in de meivakantie?
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
Focus
Berichten: 75
Lid geworden op: di 31 dec 2019 22:43

Re: Camping kleinenzhof Schwarzwald

Bericht door Focus » ma 21 mar 2022 20:19

Bedankt allemaal voor de reacties.
We zijn er nog steeds niet over uit of we hier met de zomervakantie naar toe gaan.
Ik denk dat er namelijk erg veel vaste kampeerders zijn, en dit heeft ons al een paar keer tegen gezeten.

Dus we denken er nog even over na. met de meivakantie blijven we lekker nog een keer in Nederland.
Ford Focus 2.0 Duratec 212pk uit 2015, Hobby 540 KMFe uit 2012

Afbeelding

JanPunne
Berichten: 2755
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Camping kleinenzhof Schwarzwald

Bericht door JanPunne » ma 21 mar 2022 20:28

[re.gif]
Van de vaste gasten, als die er al zijn zult u absoluut geen last hebben.
Als deze wel een negatieve invloed zouden hebben waren wij al lang afgehaakt.
Daarbij heeft u het in uw eerste bericht over een weekje in de meivakantie en niet over de zomervakantie.
In die laatste periode is het ook behoorlijk vol op de camping en dat is in de meivakantie vaak niet het geval.
En nee, ik heb geen aandelen mrgreen.gif
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Plaats reactie

Terug naar “Duitsland”