vloer in voortent tijdens seizoenplek

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Buggyman

Bericht door Buggyman » do 26 feb 2009 19:29

Vliedje schreef::) :) Vandaag gezien. Advertentie in de krant bij de Lidl.
4-delige vlonderset van dennenhout met kunststofraster aan de onderkant. Afmetingen per tegel: 30,5 x 30,5 x 2,4 cm.
Prijs per set van 4 tegels € 7,99!
Is dat misschien een mooie en kant en klare niet al te dure oplossing?
Ik weet niet wat je goedkoop vind maar dat hangt van de afmeting van de voortent af.
Deze tegels zijn maar 0.37 m2 per 4 en mijn voortent is 5.40 x 2.20. Dat is 11.88 m2 en dat zou volgens mij op € 256,47 uitkomen en dat vind ik niet zo goedkoop. En er staat een stapel van 128 tegels van 3.07 m hoog.

gr. René

Buggyman

Bericht door Buggyman » vr 27 feb 2009 20:50

Ik heb zojuist bij de Gamma klicklaminaat gehaald. Met kortingbon betaalde ik € 3,60 per m2 en dat keer 12 en ik was voor € 43,20 klaar. Ik zag trouwens dat bij de Ikea laminaat voor € 3,50 per m2 te koop is maar die zit niet bij mij in de buurt. Nog 4 weken en dan kan ik weer naar m'n plekkie toe en dan gaat het vloertje over mijn kunststof pallets heen en klaar is klara. Misschien een iso-laag van tempex er tussen maar dat zie ik nog wel. ik ben benieuwd.

gr. René

Vliedje

Bericht door Vliedje » vr 27 feb 2009 21:07

:) :) Er is m.i. verschil tussen "goedkoop" en "niet al te duur". Kwestie van interpretatie denk ik. Feitelijk heb je voor deze prijs een dubbele vloer (hout met kunststof rasterwerk).
Goedkoop is iets anders, dan kan je het ook met vlonders o.i.d. en je tenttapijt oplossen.

Buggyman

Bericht door Buggyman » vr 27 feb 2009 23:56

Je heb gelijk. Ieder doet het zoals hij / zij het wil . Ik kijk bijv. ook naar de opslag in mijn garage buiten het seizoen om. En ik wil voor mijn geld het meeste plezier er van hebben dus daarom ga ik voor kunststof pallets en laminaat. Zo zal iedereen wel een andere reden hebben wat betreft een vloertje. Daarom denk ik dat een groot oppervlak van een pallet bijv. makkelijker vlak ligt dan kleinere tegels die wat sneller een oneffenheid volgen in de ondergrond maar daar zal jij misschien wel anders over denken. Wat het ook word, succes er mee. :D

gr René

Vliedje

Bericht door Vliedje » za 28 feb 2009 11:44

:lol: :lol: De campingeiegenaar heeft aangeboden om een vloer van underlayment op balkjes voor ons te maken. Die kunnen we dan na het voorseizoen ook nog bij hem opslaan. Wat een service he? Kosten:
€ 0,00. En dan is het pas echt goedkoop!

Rene67

Bericht door Rene67 » za 28 feb 2009 12:35

Hier wil ook staan!!! Hoe heet deze camping?

Vliedje

Bericht door Vliedje » za 28 feb 2009 17:29

biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin

henkster

Bericht door henkster » ma 16 mar 2009 20:51

Hoj, ik heb 24 Isabellategels in de disselkast staan. Behalve als ze in m'n voortent liggen natuurlijk.
Ons bevalt het uitstekend, ondanks de €8,=/st. en 1,5kG/st.
Daarom hebben we ook maar dehelft van de voortent belegd. We staan veel in voor en naseizoen, dus vaak in de blubber, maar GEEN blubber in de caravan.
Het moet niet ontaarden in kamperen....................................................

Ricky

Bericht door Ricky » wo 18 mar 2009 12:07

Wij gebruiken tuintegels, dacht dat ze 50x50 zijn. Dekzijltje eronder (geen plastic dit vreten muizen aan).

Deze tegels kan je in de winter mooi om en om opstappelen dus weinig ruimte. Wij nemen ze elke winter mee op de aanhangwagen samen met andre spullen zoals bijv. een extra koelkast.

Vloer is vrij vlak, en door het kleine formaat wiebelt het weinig.

Smit
Berichten: 127
Lid geworden op: vr 13 feb 2009 05:40

Re: vloer in voortent tijdens seizoenplek

Bericht door Smit » za 28 mar 2009 18:13

Vandaag isabella tegels opgehaald bij een particulier.
Had er 48 besteld maar bij thuiskomst had ik er 64!! néh néh.gif
Mazzeltjuh dus..

Eerste indruk van de tegels is echt verbluffend...mijn zoontje van 5 legt de vloer erin!!! toppie.gif

Valkenaer

Re: vloer in voortent tijdens seizoenplek

Bericht door Valkenaer » di 25 feb 2014 21:27

Edit Daphne:
verwijderd ivm reclame voor eigen bedrijf.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: vloer in voortent tijdens seizoenplek

Bericht door Michel1975 » di 25 feb 2014 22:08

Met alle respect Valkenaer. Je hebt 4 berichten geplaatst en allemaal linken ze naar je vermoedelijk eigen site. Dit is wel heel erg doorzichtig. stom.gif
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: vloer in voortent tijdens seizoenplek

Bericht door Micky » di 25 feb 2014 22:20

RE.gif awhoea.gif

Idd maanden niets op gebied van vloeren en ineens weer zo'n doorzichtige benaderering en tekstopbouw in de diverse draadjes néh néh.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

malibuman

Re: vloer in voortent tijdens seizoenplek

Bericht door malibuman » vr 28 feb 2014 12:56

Beste mensen,

Ik ga een vlonder bouwen met composiet (geperste kunstof) balken en hierop waarschijnlijk OSB platen.
(lees net ook om laminaat te leggen ?)

Wat moet ik hier nu onder leggen? Zie van alles voorbij komen van bouwplastic tot helemaal niks.

Ik zit zelf aan ecodoek te denken of worteldoek
Wie kan mij vertellen wat het verschil is?
Welke kan ik het beste gebruiken?

Lars

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: vloer in voortent tijdens seizoenplek

Bericht door Micky » vr 28 feb 2014 13:37

RE.gif

Laminaat en vocht/water gaan niet heel goed samen, beter leg je dan een zeiltje dit rolt makkelijk op aan het eind van het seizoen. maar wat is er eigenlijk mis met gewoon tent tapijt? 1 keer in de week even de stofzuiger er overheen en het blijft keurig schoon
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

J vd B te V

Re: vloer in voortent tijdens seizoenplek

Bericht door J vd B te V » vr 28 feb 2014 19:10

Ik heb een paar jaar een vlonder op de camping gebruikt met osb plaat op 4 x 6 balkjes. Tot we wegens verhuizing niet meer naar de seizoen plaats terug konden gaan.
Heb de vlonder omgebouwd tot vloer voor in mijn houten tuinhuisje.
Zit er al sinds 2002 in en is nog steeds heel.

Helmes12
Berichten: 2
Lid geworden op: za 4 sep 2021 07:46

Re: vloer in voortent tijdens seizoenplek

Bericht door Helmes12 » za 4 sep 2021 09:12

Jongens misschien denk ik te moeilijk maar ga voor het eerst op een seizoensplek staan volgend jaar, nu wil ik kunstof pallets neerleggen met osb platen erop, het idee is om dit in zowel de voortent als onder de luifel neer te leggen. maar hoe maak ik de doorgang van luifel naar voortent?. zit toch ook met de deur van de tent die dicht geritst moet kunnen?... maar als ik het als 2 afzonderlijke vloeren leg kijg ik een kier in de doorgang... of denk ik nu te moeilijk?

Volvodriver

Re: vloer in voortent tijdens seizoenplek

Bericht door Volvodriver » za 4 sep 2021 09:45

[re.gif]
Je denkt veel te moeilijk, daarnaast vraag ik miij af of je onder de luifel wel zo'n vloer mag leggen. Veel campings willen dat niet/staan dat überhaupt niet toe.

En waarom zou je zo'n vloer neerleggen. Dat doe je echt alleen als je de tent niet meer af hoeft te breken en deze voor ten minste 10 jaar (beetje gechargeerd dus oké 5 jaar) laat staan.
Als je de tent elk najaar moet afbreken zijn de 50-50 tegels van de Vrijbuiter of Isabella een stuk beter. Ze zijn zo gelegd en weer uitelkaar gehaald.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”