Knaus... vs Weinsberg (470QDK)

Kite007
Berichten: 22
Lid geworden op: do 17 feb 2022 13:27

Knaus... vs Weinsberg (470QDK)

Bericht door Kite007 » do 17 feb 2022 15:42

Beste forumleden,

In november hebben wij een nieuwe Weinsberg 470QDK gekocht. Deze zal echter, veel later dan verwacht, geleverd gaan worden (april/mei --> eind juli). Helaas te laat voor onze vakantie.. Nu bestaat er de mogelijkheid om een bestaande 'Knaus dummy' van de caravandealer aan te passen die wel tijdig geleverd kan worden. Dit zou een 400LK, 500KD of 500QDK kunnen zijn. Gezien het gewicht en formaat van de 500KD en 500QDK zou de 'voorkeur' uitgaan naar de 400LK. Uiteraard een totaal ander type caravan t.o.v. de 470QDK maar wel een stuk mooier qua afwerking / uitstraling.

Nu is het echter de vraag of deze caravan groot genoeg is voor een jong gezin, bestaande uit 2 volwassen en 2 kinderen (bijna 2 en 4 jaar). Heeft hier iemand ervaring mee? En welke samenstelling zouden jullie adviseren? Dinette of vast stapelbed (achterin) & dinette of vast bed (voorin)?
Laatst gewijzigd door Kite007 op do 17 feb 2022 16:22, 2 keer totaal gewijzigd.

princewv
Berichten: 431
Lid geworden op: ma 16 aug 2021 21:06

Re: Knaus 400LK epower vs jong gezin?

Bericht door princewv » do 17 feb 2022 15:50

Hoi,

Vervelend dat het zo vertraagd is!
Als ik even snel kijk is een 400LK een echte 3 persoons caravan.
Ik vind het we aan de kleine kant. Mijn advies zou voor een model met een vast cq. Stapelbed te gaan net zoals de Weinsberg .
Laatst gewijzigd door princewv op do 17 feb 2022 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Knaus 400LK epower vs jong gezin?

Bericht door Chris » do 17 feb 2022 15:50

Oei...

Dat is wel heel jammer zo'n lang uitstel..
En dan voor de keuze om van een 470 kinderkamer naar een 400 kinderkamer te gaan.... dat is wel heel veel kleiner.
Daaruit volgend... is de 500 echt zoveel zwaarder dan de Weinsberg??
Want dan zou ik van de nood een deugd maken en toch een tandje groter gaan..
Ruimte heb je nooit genoeg met 2 kleine kids..daarom is een stapelbed versie zeker interessant ..
En of je dan een KD of een QDK zou moeten kiezen.... ik denk dat de laatste wat meer ruimte bij de tafel heeft en de eerste wat meer open lijkt omdat de keuken meer open in de ruimte is.
Die keuze is wel te maken dan.

Komt ook nog bij..
Opbergruimte in een 400 met stapelbed is toch wat woekeren met kastruimte.
Ik had ooit een 420 met stapelbed, en we waren altijd aan het proppen.. bleef niet veel opbergplek over.
Nu een Knaus 500.... kastjes over..

Laat eens wat gewichten horen van de 4 caravans, en met welke auto trekken jullie??
Laatst gewijzigd door Chris op do 17 feb 2022 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Knaus vs Weinsberg (470QDK)

Bericht door Ron » do 17 feb 2022 15:54

van een 470 naar 400 is echt een stuk kleiner.
Heeft de dealer geen inruiler voor alleen deze vakantie die je kan lenen ?
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Kite007
Berichten: 22
Lid geworden op: do 17 feb 2022 13:27

Re: Knaus vs Weinsberg (470QDK)

Bericht door Kite007 » do 17 feb 2022 16:10

Het is zeker jammer.. De caravandealer is maar weinig bereid om mee te denken aan een oplossing, anders dan een 'dummy' van Knaus aan te passen.

Specificaties:
470QDK
Totale lengte (inclusief dissel) (cm) 683
Werkelijke massa van het voertuig incl. wettelijke voorgeschreven basisuitrusting (kg) 980 (tot max 1.500kg te vullen)

400LK epower
Totale lengte (inclusief dissel) (cm) 605
Werkelijke massa van het voertuig incl. wettelijke voorgeschreven basisuitrusting (kg) 1.060 (tot max 1.500kg te vullen)

500KD epower
Totale lengte (inclusief dissel) (cm) 731
Werkelijke massa van het voertuig incl. wettelijke voorgeschreven basisuitrusting (kg) 1.285 (tot max 1.800kg te vullen)

500QDK epower
Totale lengte (inclusief dissel) (cm) 731
Werkelijke massa van het voertuig incl. wettelijke voorgeschreven basisuitrusting (kg) 1.288 (tot max 1.800kg te vullen)

Ik kan tot 1.600kg trekken. Wel zou ik onder de 3.500KG willen blijven, technische max. massa auto = 1.871KG

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Knaus vs Weinsberg (470QDK)

Bericht door Daphne » do 17 feb 2022 16:21

Eerlijk gezegd zou ik geen van beide nemen en wachten op de caravan die je besteld hebt. Dat was jullie keuze, past waarschijnlijk beter achter je auto, dat geen zwaargewicht is. Daar zou ik geen Knaus 500 achter willen hangen.
De Knaus 400 kan natuurlijk met 2 kindjes, zeker met mooi weer, maar het is echt een hele andere indeling dan de Weinsberg. Je bent veel meer afhankelijk van een voortent en het weer.

Wat hebben jullie tot nu toe voor een caravan gehad, of is dit de eerste ervaring? Kun je bij de dealer een caravan lenen voor de vakantie?
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Kite007
Berichten: 22
Lid geworden op: do 17 feb 2022 13:27

Re: Knaus... vs Weinsberg (470QDK)

Bericht door Kite007 » do 17 feb 2022 16:25

Dit zal onze eerste caravan worden.. Helaas heeft de caravandealer geen andere opties / leen caravan voor ons beschikbaar..

princewv
Berichten: 431
Lid geworden op: ma 16 aug 2021 21:06

Re: Knaus... vs Weinsberg (470QDK)

Bericht door princewv » do 17 feb 2022 16:28

Ik ben het wel Daphne eens. Ik zou ook voor de caravan gaan die je zelf hebt gekozen. Zeker in dit geval.
Mogelijk krijg je spijt als je nu wat anders kiest tegen je zin. Het is toch een behoorlijke uitgave

Misschien is er ergens een optie om een caravan te huren.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Knaus... vs Weinsberg (470QDK)

Bericht door Chris » do 17 feb 2022 16:30

Ik begrijp eigenlijk niet wat die dealer bedoeld met een Dummy van Knaus aan te passen.

Nu is het lengte verschil tussen de 470 QDK en de 500 QDK niet het grootste probleem, maar het gewicht gaat wel lastig worden.
Net wat Daphne al zegt... de Knaus is flink zwaarder.
En...
Ik vrees ook dat er een flinke financiele extra bijkomt, gezien de Weinsberg en Knaus toch een ander prijssegment vertegenwoordigen.

Nog eens een ander issue...
Hebben jullie ook een voortent bedacht???
Zo ja, is die wel leverbaar voor de andere caravans??
Voortenten hebben ook flinke levertijden...(sommige)

Mijn idee is ook om te wachten op de levering van de Weinsberg en event dit seizoen een caravan te huren.
Wie weet wil jullie dealer daar wel aan meewerken door b.v. een inruil caravan te willen verhuren voor een schappelijke prijs.

Maar... leg eens uit wat een Dummy Knaus is????

Ook zal je begrijpen dat de caravanmarkt "Hot" is...
Inruilers vliegen de deur uit... dus veel keuze zal er niet zijn.
Ook nieuw zijn bijna alle merken caravans maar schaars leverbaar..
Jullie Weinsberg is helaas geen uitzondering.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Knaus... vs Weinsberg (470QDK)

Bericht door Chris » do 17 feb 2022 16:37

Nog een...

De bestelde Weinsberg is een 470QDK.
Dus een "conventionele" uitvoering met gas, zoals tot op heden elke caravan gemaakt is.
Knaus heeft nu de E power modellen..... naast modellen die ook gas hebben.
Heb je bedacht dat E power betekend dat de caravan gasloos is... en er wel een andere opzet is van de hele kook/koel/verwarming in die caravan's ?
( Tegen meerprijs is er wel weer gas apparatuur in te bouwen...)
Maar een andere filosofie dus... helemaal nieuw en nog niemand heeft ervaringen gedeeld daarover.
Ik ben ook benieuwd daarnaar.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Knaus... vs Weinsberg (470QDK)

Bericht door Ron » do 17 feb 2022 16:43

En via een andere dealer ?
Ik heb geen idee of Knaus/weinsberg de types door elkaar heen bouwt of gelijk een aantal van hetzelfde type.
Maar ik zou sowieso bij je eerste keuze blijven.
Je gaat er bijna zeker spijt van krijgen.
Want geen vast bed zo als de 470dat betekend iedere dag ombouwen of in de voortent leven.
grote koelkast en de e-power heeft een heel kleintje 140 vs 60 liter.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Knaus... vs Weinsberg (470QDK)

Bericht door Ron » do 17 feb 2022 16:46

Bel trouwens eens rond bij de andere dealers.
Onze dealer deed een opgave van een productie week en dat kwam precies zo uit.
Vind het vreemd dat jouw dealer er zover naast zit.
Wij hebben die van ons November 2020 besteld en eind maart 2021 geleverd gekregen.
opgave op contract was begin april.
In hoeverre staat het vast in jullie contract ?
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Kite007
Berichten: 22
Lid geworden op: do 17 feb 2022 13:27

Re: Knaus... vs Weinsberg (470QDK)

Bericht door Kite007 » do 17 feb 2022 16:56

Ik ben vrijwel alle dealers in Nederland (+België en Duitsland) afgeweest, maar helaas zonder resultaat. Iedereen heeft hetzelfde probleem. Er is zelfs sprake van het feit dat de Knaus/Tabbert fabriek voor 3 weken dicht gaat i.v.m. het niet hebben van onderdelen..

In ons contract staat letterlijk ' productiedatum april/mei', deze is nu verplaats naar week 28..

Kite007
Berichten: 22
Lid geworden op: do 17 feb 2022 13:27

Re: Knaus... vs Weinsberg (470QDK)

Bericht door Kite007 » do 17 feb 2022 17:01

Chris schreef:
do 17 feb 2022 16:37
Nog een...

De bestelde Weinsberg is een 470QDK.
Dus een "conventionele" uitvoering met gas, zoals tot op heden elke caravan gemaakt is.
Knaus heeft nu de E power modellen..... naast modellen die ook gas hebben.
Heb je bedacht dat E power betekend dat de caravan gasloos is... en er wel een andere opzet is van de hele kook/koel/verwarming in die caravan's ?
( Tegen meerprijs is er wel weer gas apparatuur in te bouwen...)
Maar een andere filosofie dus... helemaal nieuw en nog niemand heeft ervaringen gedeeld daarover.
Ik ben ook benieuwd daarnaar.
De 470QDK is ook gasloos en o.a. standaard voorzien van een (bank)airco, inductiekookplaat en compressor koekast (vergelijkbaar dus met de e power van Knaus)

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Knaus... vs Weinsberg (470QDK)

Bericht door Ron » do 17 feb 2022 17:01

[re.gif]
Er zal best wel ergens wat kleine lettertjes staan.
Dan toch maar een caravan lenen van de dealer.
Ook al is die ouder of anders van indeling
Maar een totaal andere caravan kopen , ech niet scratch.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Kite007
Berichten: 22
Lid geworden op: do 17 feb 2022 13:27

Re: Knaus... vs Weinsberg (470QDK)

Bericht door Kite007 » do 17 feb 2022 17:09

Chris schreef:
do 17 feb 2022 16:30
Ik begrijp eigenlijk niet wat die dealer bedoeld met een Dummy van Knaus aan te passen.

Nu is het lengte verschil tussen de 470 QDK en de 500 QDK niet het grootste probleem, maar het gewicht gaat wel lastig worden.
Net wat Daphne al zegt... de Knaus is flink zwaarder.
En...
Ik vrees ook dat er een flinke financiele extra bijkomt, gezien de Weinsberg en Knaus toch een ander prijssegment vertegenwoordigen.

Nog eens een ander issue...
Hebben jullie ook een voortent bedacht???
Zo ja, is die wel leverbaar voor de andere caravans??
Voortenten hebben ook flinke levertijden...(sommige)

Mijn idee is ook om te wachten op de levering van de Weinsberg en event dit seizoen een caravan te huren.
Wie weet wil jullie dealer daar wel aan meewerken door b.v. een inruil caravan te willen verhuren voor een schappelijke prijs.

Maar... leg eens uit wat een Dummy Knaus is????

Ook zal je begrijpen dat de caravanmarkt "Hot" is...
Inruilers vliegen de deur uit... dus veel keuze zal er niet zijn.
Ook nieuw zijn bijna alle merken caravans maar schaars leverbaar..
Jullie Weinsberg is helaas geen uitzondering.
Voortenten zijn zeker een uitdaging, maar gelukkig nog wel beperkt verkrijgbaar.

Het huren van een caravan is zeker nog een optie, echter is het 'wrang' om EUR 1.500,- extra uit te geven in de wetenschap dat je eigen caravan vlak na je vakantie geleverd gaat worden..

Een 'dummy' is een door de dealer samengestelde caravan t.b.v. de voorraad welke vlak voor productie nog kan aangepast worden qua type/opties

Kite007
Berichten: 22
Lid geworden op: do 17 feb 2022 13:27

Re: Knaus... vs Weinsberg (470QDK)

Bericht door Kite007 » do 17 feb 2022 17:13

ronk schreef:
do 17 feb 2022 17:01
[re.gif]
Er zal best wel ergens wat kleine lettertjes staan.
Dan toch maar een caravan lenen van de dealer.
Ook al is die ouder of anders van indeling
Maar een totaal andere caravan kopen , ech niet scratch.gif
Helaas is dat zelfs niet eens optie bij onze caravandealer.. Waarschijnlijk zijn we niet de enige aan wie er 'beloftes' zijn gedaan..

princewv
Berichten: 431
Lid geworden op: ma 16 aug 2021 21:06

Re: Knaus... vs Weinsberg (470QDK)

Bericht door princewv » do 17 feb 2022 17:14

Tja in deze tijd kun je van lever- of productiedata niks op aan. Dat is nu onder andere een gevolg van Covid.
Ik zou nogmaals gewoon wachten op de Weinsberg anders ga je zoveel consessies doen en/of meer

Dummy = dus gewoon een plek op de productieband voor een bepaald type

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Knaus... vs Weinsberg (470QDK)

Bericht door Chris » do 17 feb 2022 17:22

[re.gif]
A... dat laatste klopt... alhoewel ik de naam Dummy niet wist....ik wist productieplek.
Dealers kopen idd een plek op de productie-baan... en daar komt een bepaald model te staan.
Dat model kunnen ze nog tot een paar weken voor de daadwerkelijke productie van alles aan aanpassen.
Wel zitten ze vast aan het gekozen model.
Dus jou dealer heeft nog een 400 plek en 2 stuks 500 plekken
Ik snap het... en heb daar bij mijn caravan ook gebruik van gemaakt.

1500 euro voor een huur caravan... is die dealer zo dwars??
Je hoeft toch geen nieuwe huur caravan, een inruiler zou ook .... mits voor een zwaar minder huurbedrag... ook acceptabel zijn?
Want.... 470 QDK gekozen... goeie keuze... geen 400 accepteren...
Daar zal je echt spijt van gaan krijgen, helemaal als je eens wat minder weer hebt..
Het scheelt teveel..
Jammer dat er geen 450 QDK bestaat... tja..

Nu weet ik dat mijn Knaus dealer best wel veel kontakt heeft met andere Knaus dealers in den lande...
En dat er ook wel eens heen en weer een helpende hand wordt toegereikt... ze kopen / lenen ook van elkaar.
Ik zou dus zeker nog eens met je dealer gaan babbelen... hij moet toch een hart hebben...moet toch snappen dat hij een onheilstijding bracht..
En dat ie daar ook wat moet compenseren...
Ik weet wel, ook hij wordt met de vertraging geconfronteert.... maar dat betekend alleen maar dat zijn winst wat later komt... want het komt...
En wat ie aanbied levert denk ik nog meer winst op.... maar geen goed alternatief is.
IS die man van steen of doet ie aan klantenbinding.... dat is nu de vraag.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

workel

Re: Knaus... vs Weinsberg (470QDK)

Bericht door workel » do 17 feb 2022 17:23

[re.gif]
Geen ervaring met Weinsberg en Knaus in de types die je zoekt, maar vind een kinderkamer caravan tov een 400LK veel en veel te klein. Daar krijg je echt spijt van.

Al eens gekeken of er in Duitsland het type caravan te koop is? Staan om mobile.de 30 stuks. Ik ging eens een middagje bellen en kijken of ik daar een caravan kon kopen. Zo ja koop in NL annuleren.

Mocht dit niet lukken dan leen caravan voor de vakantie en wachten tot dat de Weinsberg geleverd word.

Heel veel succes.

Kite007
Berichten: 22
Lid geworden op: do 17 feb 2022 13:27

Re: Knaus... vs Weinsberg (470QDK)

Bericht door Kite007 » do 17 feb 2022 17:25

princewv schreef:
do 17 feb 2022 17:14
Tja in deze tijd kun je van lever- of productiedata niks op aan. Dat is nu onder andere een gevolg van Covid.
Ik zou nogmaals gewoon wachten op de Weinsberg anders ga je zoveel consessies doen en/of meer

Dummy = dus gewoon een plek op de productieband voor een bepaald type
Bedankt voor het meedenken en de aanvulling op de vertaling van een 'dummy' (zo noemt onze dealers dat overigens ook echt)

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Knaus... vs Weinsberg (470QDK)

Bericht door Ron » do 17 feb 2022 17:27

En ik zou zeker geen €1500 huur betalen.
Dan moet maar een service van de dealer zijn.

Als de 500KD of 500QDK wel leverbaar zijn , en jullie auto kan het trekken zou je het nog kunnen overwegen.
Maar er zijn dan nog veel meer dingen waar je rekening mee moet houden.
Allereerst moet je die types ook mooi vinden
dan de financien.
Eventueel zelfs het rijbewijs .

Andre optie.
Vakantie verplaatsen ?
Ander merk caravan ?
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Kite007
Berichten: 22
Lid geworden op: do 17 feb 2022 13:27

Re: Knaus... vs Weinsberg (470QDK)

Bericht door Kite007 » do 17 feb 2022 17:31

workel schreef:
do 17 feb 2022 17:23
[re.gif]
Geen ervaring met Weinsberg en Knaus in de types die je zoekt, maar vind een kinderkamer caravan tov een 400LK veel en veel te klein. Daar krijg je echt spijt van.

Al eens gekeken of er in Duitsland het type caravan te koop is? Staan om mobile.de 30 stuks. Ik ging eens een middagje bellen en kijken of ik daar een caravan kon kopen. Zo ja koop in NL annuleren.

Mocht dit niet lukken dan leen caravan voor de vakantie en wachten tot dat de Weinsberg geleverd word.

Heel veel succes.
Bedank voor de adviezen! Van de 30 is er mogelijk 1 die geschikt / nog beschikbaar is in Heidelberg..

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Knaus... vs Weinsberg (470QDK)

Bericht door Ron » do 17 feb 2022 17:32

Zelf importeren
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... =Motorhome

Schijnt een makkie te zijn met heel weinig kosten
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Kite007
Berichten: 22
Lid geworden op: do 17 feb 2022 13:27

Re: Knaus... vs Weinsberg (470QDK)

Bericht door Kite007 » do 17 feb 2022 17:35

Chris schreef:
do 17 feb 2022 17:22
[re.gif]
A... dat laatste klopt... alhoewel ik de naam Dummy niet wist....ik wist productieplek.
Dealers kopen idd een plek op de productie-baan... en daar komt een bepaald model te staan.
Dat model kunnen ze nog tot een paar weken voor de daadwerkelijke productie van alles aan aanpassen.
Wel zitten ze vast aan het gekozen model.
Dus jou dealer heeft nog een 400 plek en 2 stuks 500 plekken
Ik snap het... en heb daar bij mijn caravan ook gebruik van gemaakt.

1500 euro voor een huur caravan... is die dealer zo dwars??
Je hoeft toch geen nieuwe huur caravan, een inruiler zou ook .... mits voor een zwaar minder huurbedrag... ook acceptabel zijn?
Want.... 470 QDK gekozen... goeie keuze... geen 400 accepteren...
Daar zal je echt spijt van gaan krijgen, helemaal als je eens wat minder weer hebt..
Het scheelt teveel..
Jammer dat er geen 450 QDK bestaat... tja..

Nu weet ik dat mijn Knaus dealer best wel veel kontakt heeft met andere Knaus dealers in den lande...
En dat er ook wel eens heen en weer een helpende hand wordt toegereikt... ze kopen / lenen ook van elkaar.
Ik zou dus zeker nog eens met je dealer gaan babbelen... hij moet toch een hart hebben...moet toch snappen dat hij een onheilstijding bracht..
En dat ie daar ook wat moet compenseren...
Ik weet wel, ook hij wordt met de vertraging geconfronteert.... maar dat betekend alleen maar dat zijn winst wat later komt... want het komt...
En wat ie aanbied levert denk ik nog meer winst op.... maar geen goed alternatief is.
IS die man van steen of doet ie aan klantenbinding.... dat is nu de vraag.
Bedankt voor dit advies. Helaas nog weinig gemerkt van klantenbinding.. Mogelijk draagt de schaarse markt hier ook niet echt aan bij..?

Plaats reactie

Terug naar “Knaus”