mee kijken

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Plaats reactie
Misbianca
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 9 feb 2022 10:40

mee kijken

Bericht door Misbianca » wo 9 feb 2022 10:54

Lieve lezers,

Hier een mama van 2 jongens ( 12 en 8). Voor mijn jongens heb ik besloten om een stacaravan te zoeken zodat ze lekker vrij hun puberteit elk weekend op een camping kunnen doorbrengen.
Nu heb ik een caravan op het oog op een camping die op zn zachts gezegd nog al makkelijk is met de regels over wat er op het park staat. ( de nes vlakbij Gouda)

Gezien ik echt totaal maar ook totaal geen idee heb waar op te lette ( mij is gezegd kijk onder de caravan voor hout rot en/of asbest platen, spring hier en daar om te voelen hoe de vloer beweegt, til matrassen op ivm schimmel kijk hoeken na op schimmel). Vroeg ik mij af of er eind maart begin april iemand met mij mee zou willen om naar een caravan te kijken.
de vraag prijs is 15.000 dus das niet zo maar iets en ik wil echt weten wat ik koop daar de verkoper al heeft aangegeven lekkage te hebben gehad in de douche.

Wie o wie zou mij kunnen helpen?

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: mee kijken

Bericht door Ron » wo 9 feb 2022 11:12

Als er al lekkage geweest is.
Dan is er ook waarschijnlijk al ergens houtrot.
En dat kan een handige Harry best wel oplossen.
Maar moet je het laten doen, dan kost dat heel wat €.

Verder moet je ook in de gaten houden hoe lang de caravan daar nog mag staan.
Soms is de maximale leeftijd 20 jaar en moet hij weg.
En je koopt alleen de caravan , laat je niet gek maken met de zogenaamde mooie plek.

Mijn schoonvader kocht zo ook eens een stacaravan met zo'n mooie plek
Veel geld betaald en 5 jaar later moest hij daar vertrekken.
Caravan te oud en onverkoopbaar.
Dus kijk heel goed de reglementen na en laat het e.a zwart op wit zetten.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Misbianca
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 9 feb 2022 10:40

Re: mee kijken

Bericht door Misbianca » wo 9 feb 2022 11:16

Nou de camping heeft veel oudere caravans staan, zoals gezegd is het een beetje een rommelige camping als het gaat om dat soort regels. De verkoper had het over houtrot bij de 2de wc ivm lekkage bij de douche die verholpen was met nieuwe kit.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: mee kijken

Bericht door Ron » wo 9 feb 2022 11:37

Houtrot repareer je niet met kit.
Hij zal de lekkage verholpen hebben.

Mijn schoonvader stond ook op zo'n camping (Hitland , Nieuwerkerk a/d ijssel)
Maar zodra die verkocht worden aan investeerders moeten de oude caravans geruimd worden.
En dan wordt het ineens een Chalet park .
Dus dat het nu zo'n rommelige camping is zegt helemaal niets over de toekomst.
Soms is een nieuwe caravan uiteindelijk goedkoper.
Of een grotere tourcaravan , die kan eenvoudiger verplaatst worden.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Ikkeeindhoven
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 4 okt 2021 11:32

Re: mee kijken

Bericht door Ikkeeindhoven » wo 9 feb 2022 11:40

Wij barsten (helaas) niet van het geld, juist hierom hebben wij gekozen voor een grote caravan ipv een stacaravan. Mocht om welke reden dan ook, de camping niet meer passen bij ons, kunnen we altijd weg gaan (of de caravan verkopen) De kans dat we dan met hoop verlies het schip in gaan, is dan vele malen minder.. Mss ook iets om te overwegen...

Ikkeeindhoven
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 4 okt 2021 11:32

Re: mee kijken

Bericht door Ikkeeindhoven » wo 9 feb 2022 11:41

Misbianca schreef:
wo 9 feb 2022 11:16
Nou de camping heeft veel oudere caravans staan, zoals gezegd is het een beetje een rommelige camping als het gaat om dat soort regels. De verkoper had het over houtrot bij de 2de wc ivm lekkage bij de douche die verholpen was met nieuwe kit.
Oudere, niet zo nauw kijkende campings, heb je wss meeste kans dat die verkocht worden aan groot concern.. Zou hier zeker iets zwart op wit voor willen als ik 15000 uitgaf..

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: mee kijken

Bericht door Ron » wo 9 feb 2022 11:43

https://www.bergjes.nl/stacaravans/?cat ... ageId=1132

Gewoon ff snel een voorbeeld.(ik weet niet of ze nieuw zijn)
Nu kost het plaatsen e.d ook wel geld
Maar hier heb je denk ik wel garantie
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Misbianca
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 9 feb 2022 10:40

Re: mee kijken

Bericht door Misbianca » wo 9 feb 2022 11:59

Mijn vraag is of iemand mee zou willen met verstand. Als ik voor een gewone caravan zou kunnen gaan dan deed ik dat echter wil ik een eigen douche en toilet en heb ik geen auto dus kan zo n ding niet zelf verplaatsen van camping naar camping.

Ikkeeindhoven
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 4 okt 2021 11:32

Re: mee kijken

Bericht door Ikkeeindhoven » wo 9 feb 2022 13:14

Wij hebben ook vaste seizoens plek op camping... Jaar plaats kan ook met caravan. Maar goed, je bent er al overuit dat het een stacaravan moet zijn. Zeker leuk voor de kids ! Je woont voor mij te ver weg om even te komen helpen, vast dat iemand in de buurt je kan helpen. Succes. thumbup.gif

Misbianca
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 9 feb 2022 10:40

Re: mee kijken

Bericht door Misbianca » wo 9 feb 2022 14:09

Dank je wel

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: mee kijken

Bericht door Ron » wo 9 feb 2022 14:22

Ik woon dan wel niet zo heel ver weg.
Maar het feit dat de vorige eigenaar al aangeeft dat er lekkage geweest is bij de douche
Doet mij het ergste al vermoeden.
Lees dit topic maar eens door.
viewtopic.php?t=35283
De topic starter Knaus440 is behoorlijk actief en kan je misschien beter adviseren.
Ik wil niet op mijn geweten hebben dat je €15000 uitgeeft op een mogelijk verkeerd advies.
Ik ben wel techneut maar geen timmerman
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: mee kijken

Bericht door Knaus440 » wo 9 feb 2022 15:58

Misbianca, goed dat je de vraag stelt. Kopen stacaravan is geen sinicure.
Toen wij stacaravan kochten 12 jaar geleden constateerden we na 1 jaar fikse lekkage vocht schade. Toen laten herstellen door techneuten van de camping. De laatste grote lekkage zelf gedaan.

Maar daar wil je niet vanuit gaan. Om ons heen heb ik tientallen stacaravan geplaatst zien worden, ook wat oudere. Goed kijken bij de aanschaf is van groot belang. Je vraag over meekijken:
Persoonlijk wil ik best een blik mee werpen voor je aanschaft. Maar een uiteindelijke keus is aan jou.
Ik heb wel ervaring, oa met de stacaravan, caravan, campers reparatie en onderhoud.
Maar ben geen proffessionel in dit vakgebied.
Overweeg of je een proffessionel inhuurt.
Een soort van aankoopkeuring.
Het is best een bedrag om een stacaravan te kopen.
Heb je ook nagedacht over de jaarlijkse kosten jaarplek, gas, licht, water.
En ook de kosten voor (ver)plaatsen als dat nog moet

En hoe oud is de stacaravan?
Mogen stacaravans ouder dan 20 jaar blijven staan?
Zijn er plannen voor ander beheer zoals bij verl parken. Dan komen er nieuwe duurdere chalets voor in de plaats.
Sorry voor deze sombere opmerking.
Maar wij hebben recent onze stacaravan van de hand gedaan/moeten doen, ivm wijzigen beheer park naar nieuwe chalets.
Onze stacaravan moest eind van het jaar weg wezen. Deze geluiden hoor je landelijk!!!!!
Kijk dus goed wat je koopt, en waar!
Orienteer je op de camping door met andere bewoners te praten. Wanneer je stacaravan geplaatst is kun je niet eenvoudig weg.
Zoals je leest, ervaring met verbouwen/opknappen, en met beheer campings.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Misbianca
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 9 feb 2022 10:40

Re: mee kijken

Bericht door Misbianca » wo 9 feb 2022 16:10

Dank je wel, ik heb nu 3 mensen die ik dit soort vragen aan kan stellen, daarnaast zou ik eind maart begin april zeker ook met de beheerder een babbel maken. Uiteraard is prof. keuring altijd beter, maar aan de andere kant ook veel strenger vaak. Mensen met ervaring letten op andere dingen dan mensen die dit als hun werk doen zeg maar.
Dus als ik je tzt mag contacten graag.

erwin l
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 16 okt 2019 23:29

Re: mee kijken

Bericht door erwin l » do 10 feb 2022 22:52

Waarom pas eind maart / begin april kijken ? Als het toch niets is ben je weer bij af en moet je opnieuw gaan zoeken. Met misschien een beetje tijdsdruk omdat je dit seizoen nog wilt kamperen en dat is nooit goed.

Voor dit bedrag, en er zelf geen verstand van, zou ik zeker een aankoopkeuring laten doen. Eerst met iemand kijken inderdaad, en als het je wat lijkt daarna een professional er bij halen. Zoek op Marktplaats naar aankoopkeuring, er staat er een op die voor 300 euro je mogelijke aankoop binnenstebuiten keert. Dat is best geld, maar een miskoop is nog veeeeel duurder......

Kunnen we meekijken via foto's of een advertentie ? Moet het perse deze camping zijn ? Staat heel weinig info online.

Misbianca
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 9 feb 2022 10:40

Re: mee kijken

Bericht door Misbianca » vr 11 feb 2022 08:45

Foto s moet ik even kijken hoe ik dat hier krijg, die staan op mijn telefoon en ik schrijf dit op de laptop. Er is nog geen advertentie. Ik zoek in de buurt van Den Haag met ov zo n 2 uur tot 2.15 min reistijd. Dit omdat ik geen rijbewijs heb. Het hoeft niet die camping, maar heb nu al heel wat afgezocht en is bijna onmogelijk iets te vinden. Hond, kinderen, reistijd en dit seizoen maakt het erg moeilijk.
Dank voor je advies ik zal nog eens na denken over een prof keuring.

Wally
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: mee kijken

Bericht door Wally » vr 11 feb 2022 10:28

Waarom wil de eigenaar hem verkopen??
Behalve dat het een slechte caravan kan zijn, hoeft niet, zijn er ook nog andere gevaren.
Met name de duur de beschikking te hebben over plaats.
Er is tenminste een(1) 5 * camping, waar de eigenaren van stacaravans medio 2019 een brief kregen, met de inhoud dat ze binnen 5 jaar weg moesten zijn.
Mijn buurman was zo,n gelukkige die een half jaar na aankoop ook zo,n brief kreeg.

Dus eventueel wat rond wandelen op de camping en een praatje maken met de eigenaren van de stacaravans, kan nog wel eens verrassende info opleveren.

Frans

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: mee kijken

Bericht door Knaus440 » vr 11 feb 2022 15:03

Zo, 5 jaar is ruim op tijd aangezegd!!!!!
Zoals al aangegeven was op het park waar wij stonden, in het algemeen regelement opgenomn dat de beheerder 4 maanden voor eind van het jaar, contract eenzijdig op kon zeggen.
Ook stond er dat staccaravans ouder dan 20 jaar weg moesten. Dit was overigens 2 jaar eerder "even" toegevoegd. Ook dat eenzijdig wijzigen mocht volgens algemeen reglent die je als huurder elk jaar opnieuw moest tekenen.

Was ik nog vergeten te zeggen: lees het algemeen regelement en huur voorwaarden van je jaar plaats.

De dingen die ik beschreef zijn landelijk op veel parken dagelijks beleid. Dus weet waar je aan begint.

Klinkt streng en dreigend, masr toen wij eind vorig jaar tegen park beheer opliepen werd pns duidelijk dat je als eigenaar van een stacaravan op een huurplek geen rechten hebt! Uitspraak van onze rechtsbijstand verzeketing! Landelijk is de politiek er wel mee bezig, maar er is geen haast bij blijkbaar.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Wally
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: mee kijken

Bericht door Wally » vr 11 feb 2022 15:18

Knaus440 schreef:
vr 11 feb 2022 15:03
Zo, 5 jaar is ruim op tijd aangezegd!!!!!
Dat is het ook, maar probeer een stacaravan maar te verkopen in die tijd.
De meesten zijn ouderen die er al jaren verblijven. Die op een andere camping niets verloren hebben.
En al die rompslomp niet meer willen.
We zijn nu 3 jaar verder. In het begin heeft hij alleen wat kijkers gehad.
Dan moet het al een hele mooie/nette caravan zijn die de moeite nog waard is om naar een andere camping te verplaatsen.
Met alle bijkomende kosten van transport, tuintje aanleggen etc, ect.
En misschien begint daar het circus weer opnieuw.

Frans

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: mee kijken

Bericht door Knaus440 » vr 11 feb 2022 15:58

Klopt!
Wij hebben onze stacaravan nog aardig kunnen verkopen. Dit kwam omdat er op het park geen vrije kavels meer waren, en wel mensen op een wachtlijst voor een kavel en plaatsen chalet.
Ze kochten dus eigenlijk het eerste huurrecht van de kavel waar onze stacaravan " toevallig" nog op stond. Ze moesten dus onze stacaravan van 16 jaar oud even verwijderen. Wachttijd voor een chalet vanaf 65000 euro is 12 tot 18 maanden.
(Alleen aan te schaffen via het parkbeheer.)
Zolang mag de stacaravan nog blijven staan.
En daar betalen mensen dan dus zo een 10000 euro voor. Zij verkopen dan de inmiddels 18 jaar oude stacaravan voor een 1000 - 1500 euro aan vaak oost-europesche tijdelijke arbeiders.

Sorry TS voor dit misschien ontluisterend beeld!
Het kan ook goed gaan hoor.
En ik mis nog steeds de stacaravan, waar we bijna 12 jaar erg veel plezier aan hebben gehad.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: mee kijken

Bericht door Wie-niets » vr 11 feb 2022 16:26

Ik hou het heel kort. Eerst weten wat de spelregels zijn op papier en in gesprek met de parkbehheerder / eigenaar.
Als dat voor beide partijen "gunstig" uitvalt dan wordt misschien die stacaravan interessant.

Ik denk dat al voldoende is gezegd en gewaarschuwd. Het zijn rare tijden......

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: mee kijken

Bericht door Chris » vr 11 feb 2022 16:29

[re.gif] Knaus 440

Ik lees hier precies wat mijn ouders 2x meegemaakt hebben.
Heel simpel... Wegwezen... hoe ??? zoek je zelf maar uit.

Het is dus niet alleen heel belangrijk wat de conditie is van de sta caravan die je op het oog hebt, maar het is ook enorm belangrijk om te weten wat de toekomstplannen van het park zijn..
En... nog een...
Er zijn ook veel parken waar de max leeftijd van sta caravans is vastgelegd.
20 jaar is helemaal niet onbekend...

denk goed.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: mee kijken

Bericht door SBerend » vr 11 feb 2022 19:53

Het is vaak garantie tot aan de voordeur. Schoonfamilie van een van mijn dochters ook. Weten ook niet wat er gast gebeuren. Stageld vliegt met vele procenten omhoog. Of ze ook maar aan de aardgas willen gaan. Hebben nu hun chalet en boot in de verkoop. Ze merken dat e.e.a. onzeker wordt.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: mee kijken

Bericht door Ron » wo 9 mar 2022 05:59

Ik hoorde van mijn vader dat de camping waar hij al 60 jaar op staat over 5 jaar leeg moet zijn.
Alles is verkocht.
Zijn chalet zal afgebroken moeten worden.
Nu heeft hij dat al 40 jaar waarvan 20 jaar als vaste bewoning en hij is inmiddels 87 jaar.
Dus is het niet zo'n hele grote ramp dat het chaletje niet meer verkocht kan worden.

Maar je zou maar net daar of op een soortgelijke camping net een caravan of chalet gekocht hebben.
Er zijn meerdere campings in de omgeving die opgekocht worden.
Dus TS denk heel goed na en informeer echt hoe de zaken er voor staat.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: mee kijken

Bericht door dieseltijger » wo 9 mar 2022 08:26

Ik woon in de buurt (Zoetermeer) heb een vochtmeter en ik wil jullie met alle liefde bij station Zoetermeer of Gouda oppikken om de stacaravan te bekloppen. Neem de kids mee. Stel je voor dat de caravan picobello is - maar zij vinden het niks - dan ben je in den aap gelogeerd

Heb ik er verstand van? Niet bijzonder, maar twee personen zien meer dan 1. Stuur maar een pm, berichtje of whatever.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”