Kamperen nu en in de toekomst

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 961
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door Rodo » ma 19 dec 2022 18:27

Een glazen bol!
Niemand?
Dan ook nooit te ver voorruit denken. De toekomst is wispelturig en onbetrouwbaar. Een paar maanden vooruit plannen kan nog, een jaar word al kritiek. Er zijn zoveel externe factoren die al die plannen overhoop kunnen halen.

Leef en geniet nu. Maak nu gebruik van je (tijd, financiën e.d.) mogelijkheden. Vooruit blijven dromen ipv plannen. Als dromen concreet worden en ze worden overhoop gehaald valt het nog harder tegen.

Maar ja, iedereen beslist voor zichzelf👍
Spending a fortune to live like a wanderer

Pensioenopreis
Berichten: 456
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 17:48

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door Pensioenopreis » vr 28 apr 2023 21:43

Dromen is mooi, maar als het kan is gaan nog mooier, en ja, we hebben kinderen en kleinkinderen, maar die "zien" we regelmatig via facetime. Ik zie deze jaren, net 1 1/2 jaar met pensioen als onze gouden jaren. Vorig jaar ca 14 weken met de caravan weg geweest. Nu net weer een paar dagen op stap voor een lange reis. We hebben het iets uit moeten stellen vanwege ziekte, maar zijn toch nog gegaan.
Ik denk steeds, nu kan het nog, maar je weet nooit hoe lang nog.
Mocht je het leuk vinden, we zijn te volgen op pensioenopreis.nl.
Volvo V60 diesel, Adria Adora 462UP

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2021
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door doubleyou » vr 28 apr 2023 22:59

‘ Ervoor komt een Mercedes Marco Polo (kleine campervan) waarmee ik ook apart een paar dagen op avontuur kan naar plekken waar je met de hut niet komt. Of wellicht een keer de caravan stallen en een maandje alleen met de camper weg en op een andere manier reizen. Meer onderweg en af en toe een beetje wild camperen :).’

Ik lees net mijn eigen tekst van ruim een jaar geleden terug.
Terwijl ik dit schrijf staat de caravan in Netderland en ik ben met de Marco Polo sinds 15 april 3 maanden op avontuur in Griekenland. Ik ben dus gaan doen wat im toen van plan was :). Nu op Kefalonia en volgende week een stuk Peloponnesos en daarna Kreta. En Griekenland is in de lente prachtig….een aanrader! Maar dat wist de topicstarter al :).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Peutje
Berichten: 643
Lid geworden op: zo 14 jul 2019 12:34

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door Peutje » za 29 apr 2023 22:17

Iets heel anders dan Noorwegen waar ik je vorige zomer met je setje tegenkwam mrgreen.gif
Laatst gewijzigd door Ab op zo 30 apr 2023 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door yarrah » zo 30 apr 2023 09:02

“I’m spending my childern’s in heritance” las ik 30 jaar geleden op een bumper van een oude camper in Canada. Het heeft me aan het denken gezet. Ik was toen 27. Nu, zijn we er klaar voor het grote genieten met de caravan in…. Nee, geen Canada, Maar Engeland. Toch wel voor ons dan een mooie vervanger voor Canada.
Helaas is in die 30 jaar veel veranderd zoals mijn eigen gezondheid. Waardoor de plannen om in Canada de zomermaanden door te brengen niet meer realistisch is. Het ziet er naar uit dat ik afgekeurd wordt…. 😢. Een enorme financiële klapper daar hadden we niet op gerekend 30 jaar geleden.
Mijn ziekte is ook progressief je weet niet wat morgen gaat brengen. Maar de uitjes met de caravan geeft me heel veel energie. En kijken uit naar juni (alweer bijna) voor een reis van 4 weken door GB.
Ohja, Schoonloo is ook fijn, vorige weekend geweest 😀.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Ab
Moderator
Berichten: 26695
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door Ab » zo 30 apr 2023 13:26

Tja..Canada ben ik door Coronaperikelen al een paar jaar niet meer geweest..
3 oudere broers en een zus van mij vertrokken op jonge leeftijd daarheen..hebben hun leven daar opgebouwd.
Inmiddels allen al overleden. Met hun kinderen en kleinkinderen hebben we in de tientallen keren dat wij daar, of zij hier waren ook een goede band opgebouwd.
Beetje mijn 2e land geworden afgelopen halve eeuw en nog iets langer..
Prachtig land..met schitterende ongerepte natuur.
In oktober maar weer dit jaar hoop ik.
Als we beiden gezond blijven. En fit.
We mogen absoluut niet klagen, maar de jongsten zijn we nu ook weer niet meer. Lichamelijk dan.. mrgreen.gif
Met een tentje, hengel en kruisboog de wildernis in zit er al heel lang niet meer in helaas.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2021
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door doubleyou » zo 30 apr 2023 14:12

Peutje schreef:
za 29 apr 2023 22:17
Iets heel anders dan Noorwegen waar ik je vorige zomer met je setje tegenkwam mrgreen.gif
Met een 508 met Knaus ben je nu eenmaal veel herkenbaarder dan met een CX-5 met een Hobby of Tiguan met een Fendt :lol:

Scandinavië staat van midden juli tot ergens in september weer op de planning. Waarschijnlijk via de Balstische Staten naar Finland en dan via Åland naar Zweden en Noorwegen. Met het hele setje :).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Peutje
Berichten: 643
Lid geworden op: zo 14 jul 2019 12:34

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door Peutje » zo 30 apr 2023 20:54

[re.gif]

Goed bezig weer blij.gif en idd 508 icm Knaus is niet veelvoorkomend, helemaal niet hier op het forum mrgreen.gif
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op ma 1 mei 2023 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig quoten op voorgaand bericht verwijderd.
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm

Plaats reactie

Terug naar “Kampeerverhalen”