Kamperen nu en in de toekomst

Gebruikersavatar
beautifulworld
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 17 aug 2018 16:15
Locatie: Drenthe

Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door beautifulworld » zo 6 feb 2022 15:50

Inmiddels al een paar jaar veel plezier van ons oude beestje Hobby de luxe. Hij staat gestald bij ons op het erf, dat is prettig omdat we m snel kunnen pakken als zich een mooi weekend aandient. Mooie natuurcampings ontdekt in Nederland. Dit jaar bezoeken we onze dochter in Salzburg (dan staan we op één van de twee stadscampings) en plakken we er 10 dagen Zwarte Woud aan vast, camping Langenwald. En we hebben plannen. Een nieuwe caravan. De Hobby On Tour bijvoorbeeld. Hoewel het een hele uitgave is, dat weerhoudt ons enigszins maar wie weet. En nog een plan: een jaar sabbatical met de caravan. Over een jaar of 12 à 13 gaan we met pensioen. Ons huis verhuren of mss verkopen. Dan een jaar door Europa, naar al die plekken die nu te ver zijn en gewoon onze neus achterna… in elk geval met de caravan naar Griekenland, komen we nu al graag en ik ben de taal aan het leren maar we vinden het voor nu te ver met de caravan. Hopen dat we dit soort dromen kunnen verwezenlijken, gezond blijven, je hebt het niet voor het zeggen. Mooie plannen met huisje op wielen en zo blijft er wat te dromen over :-)
Kamperen is voor ons vrijheid en genieten van het leven! aflower.gif

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door JanPunne » zo 6 feb 2022 16:25

Mooie plannen en mooie vooruitzichten mits u gezond blijft thumbup.gif
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door dieseltijger » zo 6 feb 2022 16:52

Leuk! Ik weet niet welke camping jullie gaan staan - maar ik heb me even zitten vergapen aan camping Nord-sam. Mooie stad! Campings op een mooi plekje nabij een stad vinden wij altijd de moeite waard: genoeg te doen, een beetje reuring, en toch ook een mooie omgeving.

We zien het caravannen als middel om vrij te zijn, vaak en betaalbaar op vakantie te kunnen, en veel buiten te zitten en toch comfort bij de hand / aan de haak te hebben. Dus dit soort berichtjes waar het over trips en de beleving gaat zijn wel een leuke afwisseling op de draadjes die hoofdzakelijk over de caravan zelf gaan.

Ook ik zit financiëel te lego-en om eerder te stoppen met werken - ik ga echt niet wachten tot de wettelijke pensioenleeftijd. Laten we zeggen....de fiscale regelgeving straft eerder met pensioen gaan fiks af - en daar gaan we wat aan doen....

Dus begin nu al te kamperen, en denk zachtjes na over de toekomst!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door doubleyou » zo 6 feb 2022 23:38

Ik moet nog ruim 10 jaar tot mijn pensioen. Ik ben afgelopen jaar bijna een half jaar op "sabbatical" gegaan. Eerst 2,5 maand in Nederland en daarna 3 maanden Frankrijk en Portugal. Dat is erg goed bevallen. Zo goed dat ik mijn appartement heb verkocht en nu een sabbatical neem van 2 à 3 jaar :). Ik heb daarvoor een nieuwe caravan gekocht. Ervoor komt een Mercedes Marco Polo (kleine campervan) waarmee ik ook apart een paar dagen op avontuur kan naar plekken waar je met de hut niet komt. Of wellicht een keer de caravan stallen en een maandje alleen met de camper weg en op een andere manier reizen. Meer onderweg en af en toe een beetje wild camperen :).

Ik zou proberen die sabbatical te realiseren. Het is echt een fantastische ervaring. Na je pensioen lang weg is prachtig....maar als het nu ook al kan: doen! Er is meer in het leven dan werken :).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door dieseltijger » ma 7 feb 2022 00:46

Ja......een methode om dat te financieren is de woning te koop te zetten en elders te gaan wonen in een kleiner - maar dan energieneutraal huis. Dat kan makkelijk qua ruimte. Alleen zoals ik het nu beleef is dat "elders" dan minimaal op zo'n 100 km afstand, buiten de Randstad - verder weg van onze kinderen en schoonfamilie. Dat vinden we geen aantrekkelijke optie.

Dus we hebben onze mind opgemaakt en besloten om te blijven zitten waar we zitten, en dat rechtvaardigt wat investeringen in de huidige woning op het vlak van isolatie en comfort. Gegeven het feit dat er sinds enkele jaren geen recht van hypotheek meer rust op onze woning zou truc 7B kunnen zijn het aangaan van een zgn "opeet-hypotheek" waar wij tranches van opnemen, welke ik over een jaar of 7 in één klap zou kunnen aflossen vanwege vrijvallende middelen. Er blijkt meer te kunnen dan ik dacht op dit vlak - maar het cumulatieve rente-op-rente effect moet je niet onderschatten - zeker niet omdat de rente van zo'n hypotheek variabel is.

Dus wij puzzelen even verder!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Reizigers

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door Reizigers » ma 7 feb 2022 07:40

Wij hebben het inmiddels wel gedaan.
Nu alweer ruim 3 jr geleden ons huis in Heemstede verkocht en verhuisd Brabant.
Op 4 Km van de grens met België hebben we een huis van Natuurmonumenten gekocht.
Gelegen in een bos. Natuurgebied.
En dan hou je een flinke zak geld over.
Beiden gestopt met werken.
Boerderij 3 jr lang verbouwd, inclusief 2500m2 aan tuinen, groententuin en boomgaard.
Nieuwe goede auto gekocht, die in de natte periode ons thuis kan brengen.
Nieuwe grote camper gekocht.
Kortom, genieten van het leven zolang het nog kan.
Nu reizen we door Spanje en verblijven we in de zon.
Dat huis in de Randstad zijn ook maar gewoon een paar muren.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door moyzo » ma 7 feb 2022 09:26

We hopen op nog maximaal 5 jaar om dan vervroegd met pensioen te kunnen gaan. Ondertussen genieten we zoveel mogelijk van weekendjes weg zodra het weer redelijk is. We hebben de luxe voor caravan in eigen garage aan huis zodat we hem kunnen aankoppelen wanneer we willen en kunnen, momenteel zijn we nog mantelzorger dus dat is soms de enige beperking.
Daarnaast gaan we in voor en nazomer elk 3 weken naar buitenland ( Kroatië en of Italië).
Toekomst; hebben al heel wat reizen op het verlanglijstje; Griekenland via Italië heen Albanië Montenegro Kroatië terug.
Denemarken zou ik ook graag eens doen.
Engeland Schotland lijkt me ook mooi. Maar voornamelijk zon en zee zuid Italië Kroatië misschien overwinteren In Spanje. Wensen genoeg.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
beautifulworld
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 17 aug 2018 16:15
Locatie: Drenthe

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door beautifulworld » ma 7 feb 2022 09:39

Dank voor de leuke reacties!
Kamperen is voor ons vrijheid en genieten van het leven! aflower.gif

sailor wim
Berichten: 2665
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door sailor wim » ma 7 feb 2022 09:42

Ik heb er altijd voor gezorgd dat alle plannen te dragen waren en zijn voor de nabestaande.
Dus was er overwaarde na verkoop dan was ereen lagere hypotheek. In 2017 onze boot verkocht en een deel in de hypotheek.
Vorig jaar een kleine aflossing en overgesloten vanwege de lage rente stand. Wij wonen in een appartement vanaf de bouw in 2002 energie label B.
Dus klagen over de energie kosten hoeft niet gelukkig.
Ik neem deel aan het vrijwillig VvE bestuur en draag zorg voor goed onderhoud en mede een betaalbare onderhouds bijdrage.
Wij zijn al wat langer met pensioen en vinden Frankrijk groot genoeg voor vakanties.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door dieseltijger » ma 7 feb 2022 10:03

Dat laatste is een aspect wat bij ons/mij ook meeweegt. Vrouwlief moet redelijk verzorgd zijn als ik met mijn motor op ongebruikelijke manier tot stilstand kom, en ik wil mijn kinderen een "opkontje" geven. Hebben wij ook gehad - dus dat principe schuiven we lekker door.

Daarnaast nodigen wet- en regelgeving (en aanbieders) je uit om je vast te pinnen op lange termijn - terwijl het leven en de spelregels tussentijds kunnen veranderen. Ammehoela. Het ogenschijnlijke voordeel kent de keerzijde van hoge kosten (uitvoeringskosten pensioen, solidariteit, rente-op-rente effecten). Dus rock solid principes hier: we verzamelen het kapitaal (al dan niet gebonden aan stenen) en maken dat liquide of we sparen.

Doel is genieten van het leven, en dat zou zo maar kunnen inhouden: kamperen in de buurt van een opdrachtgever zodat ik na werktijd vakantie heb, onbetaalde verloven c.q. door mijzelf betaalde extra vakantiedagen (we hebben toch geen CAO). Ik beleef meer plezier aan een familieweekend of het eens in de zoveel tijd een rondvaart voor vrienden en familie over de Kagerplas en andere nattigheid hier in de Randstad (aanrader!) dan aan nieuwe spullen. Of handig tussen projecten heen manouvreren. Of korter werken.
Ik moet er nog op kauwen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door Wie-niets » ma 7 feb 2022 10:33

Ik zie hier heel verstandige " voornemens" en daden voorbij komen. Echter probeer het echt te realiseren is mijn advies. Achteraf zijn wij zo blij dat wij al van ons 58e op toen nog geldende mogelijkheden al zijn ingegaan ( hebben gespeeld) en zo al veel vaker of langer weg konden gaan. En met 62 jaar oud vonden we het wel helemaal welletjes.
Alles opgezegd( penningmeester, vice voorzitter en verdere " verplichtingen") en daarna heel veel en lang op stap.
En het is hier al genoemd de gezondheids factor kan een grote bepalende factor zomaar worden die je plannen flink kunnen verstoren en je bent met zijn tweetjes dus het risico is 50/50 en met ouder worden komen vaak meer gebreken.

Overigens plannen blijven maken begrijp mij goed.
Tsja, ....dat komt wel later.... maar als later nu eens eerder komt.....

Overigens in de buurt wonen van je kinderen kleinkinderen is leuk, maar kinderen verhuizen zomaar ook honderd(en) kilometers verder op. scratch.gif
En wij zijn ze weleens gevolgd richting de Achterhoek en dat bracht ook geen windeieren op t.o.v. het midden of westen van Nederland.
En je hebt trouwens vele Hypotheek soorten waar je wat mee kunt.
En voor mijn kinderen? Die hebben hele goede banen dus daar hoeven wij ons geen zorgen over te maken.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door Knaus440 » ma 7 feb 2022 10:39

Nadat mevr. Knaus met vervroegd pensioen ging, 7 jaar geleden, zijn we juist uit Drenthe verhuisd naar regio 030, tegen Utrechtse heuvelrug aan.
Huis verkocht en serviceflat gekocht. Met onze fysieke beperkingen geen eigen onderhoud van huis en tuin meer. We hadden in de planning om met de kleine knaus te reizen, en de stacaravan als 2e huisje, buitenverblijf, te hebben.
Helaas was er na 10 jaar daar staan een beleids verandering en moesten alle aluminium stacaravans weg om plaats te maken voor een chalet vanaf 65000 euro, nog zonder plaatsings kosten van een 8- 10000 euro.. Alleen te koop en te plaatsen door het parkbeheer. De stacaravan verkocht.

Na even slikken, maar deze "beleids veranderingen" zie je in het hele land gebeuren, besloten de planning om te gooien en veel meer met de knaus weg te gaan, of deze voor een langere periode ergens neer te zetten.
Onze levenservaring, met onze fysieke beperkingen doen wat er kan en wat er is, ingezet om er het beste van te maken. En dat gaat ons goed af gelukkig!
Dus kamperen in de toekomst blijft zoals het was, Frankrijk, Noorwegen, Italië, Zwitserland en Nederland ook.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
sjaak109
Berichten: 599
Lid geworden op: wo 15 jul 2015 13:03

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door sjaak109 » ma 7 feb 2022 10:54

ben met de hoge leeftijd van 51 jaar met pensioen gegaan.(marine)
we zouden de hele wereld rondreizen, alles zien wat er te zien valt en genieten van het leven.
tot onze zoon op mijn pensioen datum overleed en mijn vrouw een paar jaar later die enge ziekte 2x keer kreeg.
we willen nog steeds genieten van het leven maar achteraf gezien had ik nog 10 jaar eerder met de fut moeten gaan.
achter op mijn Landrovertje staat de spreuk one life live it en dat doen we nu.
raad iedereen aan om dit te doen.
Laro 109 6cil nissan diesel 1973
Renault megane 1.5dc bose
avanto 385
Beyerland 495 t
kip de luxe 390
Elddis 370-2 (huidige)

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door Avontuur » ma 7 feb 2022 11:15

Sjaak, ben het helemaal met je eens!
Vaak moet er wat gebeuren waardoor de knop omgaat. Hier ook zo!
A travel adventure has no substitute.

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door Wie-niets » ma 7 feb 2022 11:40

Tsja, soms is de knop al halfom en dan gebeurt er iets waardoor deze helemaal omgaat.
Carpe Diem wordt het dan het devies. scratch.gif

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door SBerend » ma 7 feb 2022 11:53

Zo denken wij er ook over. Vorig jaar is bij ons de knop omgegaan. Dit jaar is mijn vrouw voor de laatste keer nog coördinator voor een collecte. Vanaf volgend jaar gaan wij vanaf eind maart al vakantie houden. Het kan nu allemaal nog.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door Wie-niets » ma 7 feb 2022 15:13

Knaus440 schreef:
ma 7 feb 2022 10:39
Heelaas was er na 10 jaar daar staan een beleids verandering en moesten alle aluminium stacaravans weg om plaats te maken voor een chalet vanaf 65000 euro, nog zonder plaatsings kosten van een 8- 10000 euro.. Alleen te koop en te plaatsen door het parkbeheer. De stacaravan verkocht.

Na even slikken, maar deze "beleids veranderingen" zie je in het hele land gebeuren, besloten de planning om te gooien en veel meer met de knaus weg te gaan, of deze voor een langere periode ergens neer te zetten.
Onze levenservaring, met onze fysieke beperkingen doen wat er kan en wat er is, ingezet om er het beste van te maken. En dat gaat ons goed af gelukkig!
Er is inderdaad de laatste jaren veel gebeurt in veranderingen in het recreatie wezen. Vooral in de omslag waar de " oude stacaravan" met allerlei aanbouw het veld moest ruimen.

Maar er zijn ook nog ( kleine) campings parken waar dat best wel in goed overleg met een wat langere termijn gebeurt.
En ja, een welstandscommissie met toch wat strengere normen daar kom je dan niet onderuit wil je nog met huidige standaard de concurrentie aankunnen of het wordt verkopen aan de grote investeerders.
En zo is de laatste paar jaar ook ten goede gekomen door de switch aan investering( en) dat is weer de goede keerzijde van de medaille. Het is vaak dan het moment van instappen wat bepalend wordt.
Kijk ook maar eens naar de huizenmarkt hoe belachelijk geld je nu kunt verdienen ( overwaarde) t.o.v, een huis wat je in 2008/2009 kocht.
En er zijn ook verschillende manieren die worden toegepast hoe je een nieuw Chalet , huisje of Tiny huisjes aanslaan voor bezit/verhuur of een variant hierop.
En zeker op parken waar je het hele jaar mag verblijven ( ik zeg niet wonen) mrgreen.gif

Ik zal niet verder in detail treden maar op een 2 jaar "oud" uitstekend geïsoleerd Chalet met alles erop en in/aan is nu bij verkoop al heel veel te verdienen, zeker gezien een zelfde Chalet nu volledig geplaatst met alles zo'n € 15000 tot 20000, - is gestegen.

Ja, op een bepaalde leeftijd heb je niets meer aan een hoop dure stenen.....en zeker als gezondheid gaat meespelen......

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door dieseltijger » ma 7 feb 2022 17:11

Verhip....dit draadje ontwikkelt zich in een interessante richting. Wordt zeer gewaardeerd!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
beautifulworld
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 17 aug 2018 16:15
Locatie: Drenthe

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door beautifulworld » ma 7 feb 2022 19:05

Mee eens. En dank en respect voor de persoonlijke verhalen, ook die over verlies. Mijn medeleven. En ik neem het advies om nu te leven, ter harte.

Gisteren pakten wij de Bosatlas, pagina Europa. De Bosatlas staat in mijn top 10 favoriete boeken. Noord-Europa en VK doen we apart een keer. Een jaar reizen… 3 maanden Spanje en Portugal, 3 maanden Frankrijk Italië, 3 maanden Oost Europa, 3 maanden Centraal Europa en dan nog 3 maanden voor ons geliefde Griekenland. Oh, das al meer dan een jaar ;-)
De zomer in Oost-Europa. De winter in het Zuiden. De herfst in Italië. De lente op de Peloponnesos.
Kamperen is voor ons vrijheid en genieten van het leven! aflower.gif

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door SBerend » ma 7 feb 2022 20:31

Wel leuk een heel jaar lang als je het kunt doen. Maar dat is ons even iets te lang. Rond de 85 dagen. Drenthe verveelt ons ook nog niet. Kinderen en kleinkinderen willen ons ook nog wel zien.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door Wie-niets » ma 7 feb 2022 21:38

Wij begonnen toen de grote vrijheid kwam " voorzichtig" met eerst kijken hoe het beviel met 10/12 weken in het voorjaar en zo'n 9/10 weken in het najaar. En nog wat weken rond kerst in de winter als dat uitkwam..
Je moet het soms ook niet te idialiseren in onze kennissenkring waren er ook die 2x 6/7 weken achteraf meer dan genoeg vonden.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door Morgoth » vr 18 feb 2022 11:36

Tsja, ik verkocht in 2006 (toen ik 40 jaar oud was) mijn bedrijf. Het leverde wat op maar niet genoeg om er van te leven. Dus wat extra bakstenen van gekocht en een baantje gezocht. In 2012 hebben wij de boerderij in Duitsland gekocht. Vanwege de slechte marktsituatie in 2012 kon ik het huis in NL slecht verkopen. Daarom hebben we het aangehouden en verhuurd. Wie had kunnen denken dat 10 jaar later het huis een paar ton meer waard zou zijn? Achteraf een goede beslissing geweest.

Wij gingen altijd kamperen, eerst met de vouwwagen en later met de Chevy camper. Toen we de boerderij kochten konden we niet meer lang weg en gingen we kortere vliegreizen doen, ondanks dat we geen van tweeën van vliegen houden. Maar sinds mijn ouders in ons huis in Nederland wonen hebben we oppas en kunnen we wel weer kamperen. Eerst met een tent, maar sinds we van een goede vriend onze huidige caravan kregen trekken we daarmee graag door Europa.
Omdat de leeftijd van m'n ouders inmiddels natuurlijk ook wat gaat tellen, houden we er echter rekening mee dat we in de toekomst weer wat minder vaak weg zullen kunnen. Jammer, maar thuis zijn is ook lekker. De kinderen missen m.i. het verantwoordelijkheidsgevoel om ze hier te laten oppassen.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door Wie-niets » zo 18 dec 2022 11:06

Deze topic is nog geen jaar oud maar in die tijd van 10 maanden is een hoop geschied en niet het leukste. ( oorlog, energie, de vele prijsstijgingen/verhoging etc. etc.)

Even naar de titel kijkend vroeg mij af wat voor effect/ bijstelling heeft dat eventueel geleid of zal dat gaan lijden?
Hoe je het ook wendt of keert het zal ergens in de komende jaren c.q. toekomst zijn effect hebben. weenie.gif

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door Niels83 » ma 19 dec 2022 08:53

Voor nu is het gewoon adem in, extra werken zoveel mogelijk doen wat ik altijd deed.

Voor de nabije toekomst hoop ik vooral dat het wat rustiger wordt in de wereld. Hopen dat het in Oost Europa snel stopt met oorlogen en dat er geen nieuw virus opduikt. Voor onze vakanties verwacht ik nog geen problemen al zullen we daar blijven zoeken naar hoe dit te blijven betalen. Ws de komende jaren weer gewoon Frankrijk omdat dat toch wat dichterbij is dan het echte zuiden van Europa, en je daar toch meer ook goedkopere campings hebt.

Voor de verdere toekomst geen idee, pensioen duurt nog te lang om nu al een plan te maken.

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Kamperen nu en in de toekomst

Bericht door Gerrie » ma 19 dec 2022 09:28

[re.gif] wees blij. Je komt dan ook in de herfst van je leven. Geniet dus vooral nu al wie weet en is er geen later.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Kampeerverhalen”