Airtags gebruiken als anti-diefstal

Gebruikersavatar
Klapzwaan
Berichten: 687
Lid geworden op: di 17 aug 2021 16:55

Re: Airtags gebruiken als anti-diefstal

Bericht door Klapzwaan » do 27 jan 2022 17:38

Volgens mij kan je de sichtbare melding op andere tel# uitzetten. Meen ik ergens gelezen te hebben.
Eriba Nova L 442 -2022
BMW 320e PHEV Touring - 2023

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38566
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Airtags gebruiken als anti-diefstal

Bericht door Micky » do 27 jan 2022 18:00

TFJ schreef:
Micky schreef:
do 27 jan 2022 16:50
[re.gif]

Als jij een iphone hebt, weet je direct of iemand illegaal een tag geplaatst heeft, je krijgt deze melding namelijk op je telefoon, deze localiseren is dan wel wat lastig, want je telefoon ziet hem niet omdat hij niet op je telefoon is aangemeld. Dus is de aangemelde telefoon niet in de buurt, maar wel een ander Apple product dan krijgt deze de melding.
Dus van die tag die verzonden is via Postnl, heeft iedereen die in de buurt van die tag was met zijn/haar iPhone daar een melding van gehad?

Dan heb je er voor anti-diefstal toch niet veel aan?
De dief loopt een rondje rond de caravan/camper/fiets ( of wat hij wil stelen) en krijg op zijn iPhone een melding als er een tag op zit?
Lees anders even alles voordat je oordeelt, je hoeft het niet te kopen Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

TFJ

Re: Airtags gebruiken als anti-diefstal

Bericht door TFJ » do 27 jan 2022 18:36

[re.gif]
Wat een rare reactie.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38566
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Airtags gebruiken als anti-diefstal

Bericht door Micky » do 27 jan 2022 21:10

[re.gif]

Vind je?

als die dief ziet dat er een Tag op zit, kijkt hij waarschijnlijk verder, in een caravan of camper vind je dat nooit binnen afzienbare tijd, lokaliseren kan hij niet, want hij ziet niet waar hij is, kan ook nog in de caravan ernaast zitten, overigens krijg je pas de melding als je al onderweg bent en moet je maar net op je telefoon kijken en begrijpen wat er bedoelt wordt, los daarvan gaat een dief echt niet met een iPhone en alle andere apparaten lopen scannen of er ergens een tracker van welk merk dan ook inzit of denk jij van wel? het werkt dan juist eerder afschrikkend. garantie krijgt niemand maar het kost ook maar 4 tientjes mrgreen.gif


Als iedereen waarvan de caravan/ camper gestolen werd/is nu eens zo kritisch was als de critici hier werden er veel meer teruggevonden mrgreen.gif

we weten allemaal dat de gemiddelde persoon die onze spullen jat, hier helemaal niet mee bezig is.....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Airtags gebruiken als anti-diefstal

Bericht door Jaap van Duijn » do 27 jan 2022 22:02

@Micky,

Ok bedankt, we gaan op pad en aanschaf doen, kost niet veel en niet geschoten zeker mis zegt men toch.
En ja ook hier voor zullen weer tegenstanders en argumenten zijn, maar laat ons ook gek doen en die gadgets er op zetten, en we leefden nog lang en gelukkig.

Dank en groeten Jaap van Duijn.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38566
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Airtags gebruiken als anti-diefstal

Bericht door Micky » do 27 jan 2022 22:07

[re.gif] thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3699
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Airtags gebruiken als anti-diefstal

Bericht door Niels83 » vr 28 jan 2022 08:04

Lijkt me een slim ding, ik snap alleen nog niet precies hoe het werkt, en vooral of andere zijn die het zelfde doen maar dan met Android telefoons. Die uit de link lijkt dit alleen via bluetooth te doen, dat is heel handig om in huis je sleutels terug te vinden, maar als je op 10 meter je caravan of camper niet kan vinden dan is niet je caravan gestolen maar je bril.

En wat voor melding krijg je dan op de iPhone als die verbinding maakt met een laptop tas? En krijg je die dan alleen als jij hem zoekt? Of krijgen je collega's die steeds als je je laptops tas naast ze neerzet Micky

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38566
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Airtags gebruiken als anti-diefstal

Bericht door Micky » vr 28 jan 2022 08:21

[re.gif]

die melding komt alleen als het gekoppelde apparaat niet in de buurt is en ook pas als je je beweegt met die Tag, dus bijv. als je laptop nog in de auto van een collega ligt en hij rijdt zonder jou weg
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

RDDR
Berichten: 2791
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Airtags gebruiken als anti-diefstal

Bericht door RDDR » vr 28 jan 2022 09:01


Niels83 schreef:Lijkt me een slim ding, ik snap alleen nog niet precies hoe het werkt, en vooral of andere zijn die het zelfde doen maar dan met Android telefoons.
Ja, Samsung Smart Tag en Tiles (is een merk). Die laatste werkt op Android en IOS en bestaat al veel langer dan de Apple en Samsung variant.

En volgens mij zijn er nog een paar. Ik heb er zelf geen, maar zou in mijn geval de Samsung nemen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk


2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

wolf
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: Airtags gebruiken als anti-diefstal

Bericht door wolf » vr 28 jan 2022 22:14

een bericht wordt pas doorgestuurd als er een Iphone in de buurt komt EN als op die Iphone BT aan staat.
Ik weet niet wat jullie doen, maar mijn BT staat alleen op als het echt nodig is, dit ifv stroomverbruik, dus meestal staat die af.
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38566
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Airtags gebruiken als anti-diefstal

Bericht door Micky » za 29 jan 2022 00:20

[re.gif] awhoea.gif

zo 1998, dat staat altijd aan bij de meesten mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3699
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Airtags gebruiken als anti-diefstal

Bericht door Niels83 » za 29 jan 2022 01:01

[re.gif] [re.gif]
Ik gebruik voor nogal veel apparaten bluetooth. Horloge, muziek in de auto, Flitsmeister, muziek op mijn werk, bellen tijdens het werk. Muziek thuis etc etc. Uitzetten doe ik het eigenlijk nooit. Daarbij verbruikt bluetooth echt niet zoveel stroom als dat de doorslaggevende factor is of je dag doorkomt met je batterij wordt het tijd voor een nieuwe telefoon. Die is ook of in een uurtje opgeladen dus je kan je telefoon ook nog gewoon gebruiken.

iemand
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Airtags gebruiken als anti-diefstal

Bericht door iemand » za 29 jan 2022 05:04

Onderwerp klopt niet.... zo'n Tag voorkomt diefstal echt niet scratch.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Airtags gebruiken als anti-diefstal

Bericht door Rene_13 » za 29 jan 2022 08:34

[re.gif]
Zoals het woord ANTI-Diefstal dan ook niks voorstelt.
Het vertraagd hooguit de zaak.

En dieven maken keuzes...... Het zal dus alleen maar preventief werken.
Maar als ze het heel graag willen dan raak je het gewoon kwijt. weenie.gif
Ze scannen het voorwerp op tracers en verwijderen die..

Zo is het ooit begonnen met een kluis, die werd gekraakt en nu hacken ze de zaak.
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Gebruikersavatar
Thornwood
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 29 jul 2020 07:57

Re: Airtags gebruiken als anti-diefstal

Bericht door Thornwood » za 29 jan 2022 08:46

Zo’n air tag niet bedoeld / geschikt voor s it soort doeleinden. De tag moet namelijk binnen 10 meter van een willekeurige persoon zijn mét een iPhone welke Bluetooth aangeeft om hem te kunnen fracken. Dus je dief moet wel de hele tijd zowat in de caravan blijven en iPhone hebben.

Ik heb zelf in de auto een gps (slim gps) systeem. Maar die heeft als nadeel dat hij stroom verbruikt. Maar ze zijn er ook wel met een accu.
Bürstner Ventana Avantgarde 480 TK

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Airtags gebruiken als anti-diefstal

Bericht door Paul » za 29 jan 2022 09:30

PMT schreef:
do 27 jan 2022 17:21
Een beetje autodief die het voorzien heeft op dure merken of campers heeft wel een jammer bij zich die zo'n volgsysteem blokt/jammed. Dus als je toch bezig bent zo'n systeem in te bouwen zorg dan ook voor een goede voertuigvolgsysteem met jamming detectie.
Een goed voertuigvolgsysteem (klasse 4 of 5) heeft inderdaad altijd een anti jam beveiliging waarmee direct de startblokkering wordt geactiveerd.
Wil je je caravan echt goed beveiligen neem dan een TV-01 peilzender.
Die hebben een eigen accu die c.a. 5 jaar meegaat en je kan hem inbouwen waar je wil.
Is je voertuig gestolen bel je naar de alarmcentrale en die kunnen direct zien waar hij is en de politie inschakelen.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Airtags gebruiken als anti-diefstal

Bericht door Daphne » za 29 jan 2022 09:36

iemand schreef:Onderwerp klopt niet.... zo'n Tag voorkomt diefstal echt niet scratch.gif
Het voorkomt inderdaad de diefstal niet maar moet nu echt alles zo letterlijk? Het is toch een mooie tip die weinig kost.

Als alle anti-diefstalmiddelen zijn omzeild en je spulletjes toch in handen van een onbekende zijn gevallen dan kan een zeer goedkope en eenvoudige AirTag of andere gelijksoortige trackingsmiddelen helpen bij het opsporen van gestolen goederen. Makkelijker en sneller dan een Facebookoproep en je kunt het zelf volgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Airtags gebruiken als anti-diefstal

Bericht door Daphne » za 29 jan 2022 10:01

pvaken schreef: Wil je je caravan echt goed beveiligen neem dan een TV-01 peilzender.
Die hebben een eigen accu die c.a. 5 jaar meegaat en je kan hem inbouwen waar je wil.
Is je voertuig gestolen bel je naar de alarmcentrale en die kunnen direct zien waar hij is en de politie inschakelen.
Ik denk dat de meeste caravanners hier geen belangstelling voor hebben. Pas wanneer de verzekeraar zoiets zou verplichten misschien wel.
Een goedkope en simpele AirTag is wat toegankelijker. Een waterdicht systeem is het niet, maar dat is volgens mij ook niet de opzet van dit draadje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18303
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Airtags gebruiken als anti-diefstal

Bericht door deusjevo » za 29 jan 2022 10:12

Micky schreef:
za 29 jan 2022 00:20
[re.gif] awhoea.gif

zo 1998, dat staat altijd aan bij de meesten mrgreen.gif
Zal wel moeten, bedien er thuis m’n Teufel radio, m’n AirPods en andere apparaten thuis mee, m’n navigatie en Spotify in de auto.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

wolf
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: Airtags gebruiken als anti-diefstal

Bericht door wolf » za 29 jan 2022 12:38

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goed(-koop) tracker-systeem, deze moet in elk geval een simkaart hebben, anders is het speelgoed vind ik.
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

Techn

Re: Airtags gebruiken als anti-diefstal

Bericht door Techn » za 29 jan 2022 12:44

Ik hoop dat ze mijn spullen nooit meer terugvinden als het gestolen wordt….


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Cdebruin
Berichten: 414
Lid geworden op: do 7 aug 2014 22:26
Locatie: Delftgauw

Re: Airtags gebruiken als anti-diefstal

Bericht door Cdebruin » za 29 jan 2022 23:00

Zo een AirTag werkt super we hebben ze in de fietsen caravan en old timer zitten ,je hebt 1 dag de tijd om je object terug te vinden voordat degene gewaarschuwd wordt dat er een tracker inzit
Goed verstoppen en afdekken voor het geluidje ,
Niemand neemt het nog verder mee , ze laten het staan is onze ervaring . Voor 30 euro een perfect systeem . Voor iets waar je waarde aan hecht
Kabe Imperial 560 xl ks 2024…. Mercedes GLC coupe AMG 400 e 2024 …met luchtvering , thule 6300 , en EP levelsysteem , .en ATC.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38566
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Airtags gebruiken als anti-diefstal

Bericht door Micky » za 29 jan 2022 23:03

[re.gif]

HEHE, weer iemand die snapt wat het voordeel is voor deze kleine prijs mrgreen.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Airtags gebruiken als anti-diefstal

Bericht door Conradi » za 29 jan 2022 23:17

Niels83 schreef:
vr 28 jan 2022 08:04
Lijkt me een slim ding, ik snap alleen nog niet precies hoe het werkt, ....
De Airtag probeert een bluetooth verbinding met een iPhone op te bouwen, zodra dat lukt stuurt de iPhone het Airtag-nummer samen met de geo-positie van de de iphone naar een server van Apple. Door de enorme dichtheid van iPhones in de wereld is dus de kans heel groot dat ergens een iPhone het signaal oppikt. Het volgen van de route met PostNL (in het buitenland ook allemaal al gedaan) laat zien dat het werkt.

De Airtag is niet als anti-diefstal bedoeld. Zo krijg je geen melding dat de tag verplaatst is, of buiten ene bepaald gebied (cirkel om de caravan stalling) komt. Anti-diefstal devices hebben dergelijke functies wel. Het ding is bedoeld om sleutels en zo terug te vinden. Omdat bluetooth grofmazig werkt, zendt de airtag nog een tweede signaal uit dat de gebruiker in staat stelt om 'm op een paar cm nauwkeurig terug te vinden. dat werkt helaas enkel met jonge iPhones.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38566
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Airtags gebruiken als anti-diefstal

Bericht door Micky » za 29 jan 2022 23:21

[re.gif]

Niet helemaal, je kunt een gebied bepalen, verlaat de Tag dit gebied krijg je een melding
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Beveiliging, Disselslot, Wielklem”