Caravan banden vervangen

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Caravan banden vervangen

Bericht door dieseltijger » zo 30 apr 2023 08:40

WillyL schreef:
za 29 apr 2023 23:01
Maar op de Belgische, of beter nog Waalse?
Ik denk niet dat het model voorziet in de benodigde rupsbanden. Mijn God, ooit een keer met mijn stomme kop Google maps als gids gebruikt onderweg naar Amiens. Via Charleroi. Kon meteen de rubber veerelementen opnieuw vervangen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
refram
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 aug 2020 18:03
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Caravan banden vervangen

Bericht door refram » zo 30 apr 2023 08:51

[re.gif] @ dieseltijger,

Over Charleroi rijden is om problemen vragen. De weg is daar zo slecht dat het me verbaast dat er niet meer ongelukken gebeuren.
Na de winter zijn kuilen in de weg van 20cm diep geen uitzondering. En dit is al vele jaren zo.
Onbegrijpelijk dat de Waalse regering dit toelaat. Maar ja, ze geven wel meer dan 46 miljoen € uit aan het nieuwe Waals parlementsgebouw, wat begroot was op 10 miljoen €.
https://www.hln.be/binnenland/waals-par ... ~a2f950bc/
Dan mogen jullie in Nederland niet klagen over de wegen.
Nissan X Trail 1.6 dig-t met Fendt 515 SGE Bianco Activ.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Caravan banden vervangen

Bericht door dieseltijger » zo 30 apr 2023 09:00

Och, ik wil geen polemiek starten. Ik vind het achteraf wel grappig. Zitten we hier onze caravans af te likken, te miepen over tienden van Bar's ten aanzien van de juiste bandenspanning, en kirren we: "Dankzij de nieuwe banden merk ik niet dat er een caravan achter de trekker hangt"....

Eenmaal in Charleroi wordt de bevestiging van de kastjes beproefd, vallen de vullingen uit je kiezen, en maakt het gezeik over wiebeltjes plaats voor overlevingsdrang.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Caravan banden vervangen

Bericht door deusjevo » zo 30 apr 2023 09:07

Over Charleroi is met de solo auto al een beproeving helaas, vooral op lage MINI velgen awhoea.gif

Moet wel zeggen dat er steeds meer verbeterd maar zitten nog wel stukken rotte kies tussen.
Naar de wintersport in de Alpen rijden wij tegenwoordig over Charleroi Philippeville en Reims, dat stukje slechte weg hebben wij er wel voor over.
Met caravan zou ik het zeker ontwijken of stapvoets doen…
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
refram
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 aug 2020 18:03
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Caravan banden vervangen

Bericht door refram » zo 30 apr 2023 09:14

Ik vraag me eigenlijk af of dat er ooit al eens een motard de tocht over Charleroi bij regenweer en in het donker overleefd heeft? mrgreen.gif
Maar inderdaad langs de kant van Frankrijk liggen er momenteel al mooie nieuwe stukken.
Nissan X Trail 1.6 dig-t met Fendt 515 SGE Bianco Activ.

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Caravan banden vervangen

Bericht door troapel » zo 30 apr 2023 11:50

Jadatis schreef:
zo 30 apr 2023 08:31
Die berekening minder vaak hoeven maken.
3,2 bar
Gesteld dat het een 8PR/D-load band is met referentiedruk 4,5 bar is.
En lees nu terug dat ook Roland max laadvermogen en troapel maximale belading aangeeft, neem aan dat maximum toegelaten massa bedoeld wordt. Anders zou de vraag zijn " wat weegt ie leeg dan blij.gif
Ik bedoelde inderdaad maximale toegelaten massa. Ledig is 841 KG opgegeven. Ik zal als de nieuwe bandjes erop liggen even goed kijken wat er precies op de band staat. Maar 3,2 bar klinkt mij erg weinig. Maar ik ben ook geen expert natuurlijk. knipoog.gif
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”