Dometic Airco Freshjet 2200 verwarmt niet

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11152
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Dometic Airco Freshjet 2200 verwarmt niet

Bericht door dieseltijger » za 19 feb 2022 18:36

Ik gok dat deze airco's - in vergelijking met de stationaire airco's thuis - iets eenvoudiger van opzet zijn. Bij het verwarmen gaat er bij een koud, vochtig buitenklimaat ijs op de warmtewisselaar ontstaan. Periodiek gaan airco's dus een verwarmingselement aanschakelen of de werking omkeren om deze warmtewisselaar dusdanig op te warmen dat het ijs gaat smelten.

Ik denk - maar weet het niet - dat dit niet is ingebouwd. Vandaar de onmogelijkheid om te verwarmen bij wat lagere buitentemperaturen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

rnollen
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 21 jul 2021 21:09

Re: Dometic Airco Freshjet 2200 verwarmt niet

Bericht door rnollen » za 19 feb 2022 20:03

Bedankt voor de reacties. Dus misschien werkt dat verwarmen nog, het is te hopen en het is te hopen dat koelen wel gewoon werkt :)
Ik heb nu Dometic maar een bericht gestuurd met de vraag m.b.t. dat verwarmen en waarom het niet werkt, hopelijk komt er dan een antwoord wat je kan verwachten met dit apparaat. Het blijft een beetje gissen allemaal..

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Dometic Airco Freshjet 2200 verwarmt niet

Bericht door Chris » zo 20 feb 2022 11:08

Ik heb net even het vermogen van het verwarmings element opgezocht.. ( het is geen warmtepomp model)
Dat ding is 1200 Watt.
Dus zo rond 5.3 ampere..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Leo33
Berichten: 165
Lid geworden op: do 26 mei 2016 12:46

Re: Dometic Airco Freshjet 2200 verwarmt niet

Bericht door Leo33 » wo 31 aug 2022 16:44

Bij mij is deze airco eind augustus geplaatst. Er werd echter erbij verteld dat de airco verwarming echt alleen de kou uit de lucht haalt. Je moet er geen hoge verwachtingen van hebben wat het verwarmen betreft. Koelen doet ie als een malle. En daar hebben we hem voor genomen.
Mazda CX-5 4WD uit 2019 Benzine 2.L automaat trekgewicht 2000 kg. met Hobby 455 UF uit 2016 incl laden 1500 kg.

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”