Ervaring met enkele bedden met optie tot maken van 1 bed

Plaats reactie
Maton
Berichten: 2
Lid geworden op: do 20 jan 2022 13:07

Ervaring met enkele bedden met optie tot maken van 1 bed

Bericht door Maton » vr 21 jan 2022 17:22

Hallo Allemaal,
Wie heeft er ervaring met de enkele bedden met optie voor het maken van een groot bed d.m.v de uitschuifbare lattenbodem en matraskussens?
Wat ik graag zou willen weten is het volgende
Kunnen de kampeerstoelen onder de enkele bedden als we onderweg zijn?
Ligt het bed comfortabel wanneer je van de enkele bedden 1 bed van maakt en heb je dan een topdek matras nodig?

ArnoM
Berichten: 2021
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Ervaring met enkele bedden met optie tot maken van 1 bed

Bericht door ArnoM » vr 21 jan 2022 17:33

Wij gebruiken het uitschuif deel maar voor de helft, dan ben je toch niet gescheiden van elkaar en kun je veel makkelijker uitstappen en, niet onbelangrijk, je kunt heel comfortabel bij de bovenkastjes.
Die bovenkastjes moet je anders op je knieën naar toe kruipen over je grote bed.

Op je knieën kan betekenen dat je de lattenbodem beschadigt/breekt door de hoge puntbelasting.

Ik denk dat een topper wel beter is als je echt over het uitschuifdeel wilt gaan slapen

En ja, onze grote extra brede stoelen passen onder een 1 persoons bed, makkelijk zelfs.
Het ene merk bouwt wel smallere bedden in dan het andere merk.
20200910_140057.jpg
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

TFJ

Re: Ervaring met enkele bedden met optie tot maken van 1 bed

Bericht door TFJ » vr 21 jan 2022 17:52

Bij Fendt bestaat bij sommige modellen de mogelijkheid om tussen de bedden door te laden, zie onderstaande video

https://youtu.be/C0UpE8eVwpw?t=403

workel

Re: Ervaring met enkele bedden met optie tot maken van 1 bed

Bericht door workel » vr 21 jan 2022 18:06

[re.gif]
Wij zijn van een frans bed naar 2 enkele bedden gegaan vorig jaar, caravan verkocht en krijgen dit jaar een nieuwe met enkele bedden.

Heerlijk groot bed gelijk aan thuis was voor ons de hoog redenen om deze stap te maken.

Wel 2 luiken onder elk bed om zowel links als rechts voldoende pakruimte te hebben voor tafel en stoelen en andere zaken, dat gaat prima.

Wij hebben een topper over de 2 bedden liggen incl tussen stuk en een groot hoeslaken.

Hier super blij mee en slaapt heerlijk.

Gebruikersavatar
E.T.
Berichten: 612
Lid geworden op: do 3 apr 2008 17:23
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Ervaring met enkele bedden met optie tot maken van 1 bed

Bericht door E.T. » vr 21 jan 2022 18:44

Wij ook van Frans naar twee enkele bedden. We slapen wel dwars ipv in de lengte en hebben zo een heerlijk groot bed. We gebruiken we een goeie topper.
Groet
Edwin


BIOD Extase 2L 1974
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 R-Design 2020

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36274
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Ervaring met enkele bedden met optie tot maken van 1 bed

Bericht door Chris » vr 21 jan 2022 19:13

Hier ook twee enkele bedden....samen mega... 200 x 215 cm.
En wij vinden een topper niet nodig, het tussendeel sluit perfect aan op de zij-delen, bijna niet voelbaar.
De bankkasten onder onze bedden zijn mega...( ook best hoge bedden.)
Ik stop aan de ene kant het volledige camping meubilair, 1 grote, 2 kleine tafels, 3 grote stoelen, 1 normale stoel, 2 voetenbanken en het wasrek, daarachter staan dan nog 2 vouwkratten met zooi naast elkaar.
En in de andere kant zit naast de moveraccu en de boiler nog de complete tentzooi, bijzettent, BBQ zooi etc etc...en ruimte over.... meestal wasgoed op de terugweg.
M.a.w.
Wij zijn er blij mee...
Ook al omdat het ook de mogelijkheid heeft om er 2 eenpersoons bedden van te maken.
Ik ga altijd een ruime week in het voorjaar met mijn dochter op stap, dan zijn de 2 eenpersoons een uitkomst.
Laatst gewijzigd door Chris op vr 21 jan 2022 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1971
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Ervaring met enkele bedden met optie tot maken van 1 bed

Bericht door moyzo » vr 21 jan 2022 19:15

Zou niet anders meer willen: na jaren 2 enkele bedden met rolbed er tussen over gegaan naar Frans bed. Die caravan na 3 jaar verkocht want dat waren 3 slapeloze jaren in caravan en terug naar 2 x eenpersoons wel met rolbed uiteraard om de mogelijkheid te houden voor een groot bed.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Ervaring met enkele bedden met optie tot maken van 1 bed

Bericht door Sytske01 » vr 21 jan 2022 19:21

Wij hebben nu de 2e caravan met enkele bedden. Bij de eerste (Sprite 390) pasten geen stoelen onder de bedden. De ruimte was te smal en bovendien zaten er halverwege dwarsliggers. Bij onze huidige caravan passen wel stoelen onder de enkele bedden. Dit komt omdat de bedden breder zijn (en dus de ruimte eronder ook) en er zit geen dwarsligger. Het is dus per caravan verschillend. Optie tot 1 groot bed gebruiken wij nooit.

TFJ

Re: Ervaring met enkele bedden met optie tot maken van 1 bed

Bericht door TFJ » vr 21 jan 2022 19:23

Wij zijn ook van enkele bedden overgestapt naar een frans bed in de huidige caravan, maar dan slaapt 1 op het franse bed en van de zithoek maken we een 2e bed met een topper erop. Helaas blijkt dat toch verre van ideaal te zijn en ik ben nu bezig om een constructie te maken dat ik boven de zithoek een lattenbodem kan maken met daarop een fatsoenlijke matras. Dat gaan we proberen, maar als dat niet gaat terug naar een caravan met enkele bedden whistle.gif
Wat is het jammer dat zo veel caravans een bed van 2 meter en een bed van 1,90 hebben, wij zijn beide lang en willen 2 bedden van 2 meter (en een full size koelkast).
Nouja, eerst maar eens die lattenbodem erin maken en dat eens testen, hopelijk gaat dat goed want de caravan bevalt verder super thumbup.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Ervaring met enkele bedden met optie tot maken van 1 bed

Bericht door Ab » vr 21 jan 2022 21:53

Onze Fendt Diamant had ook 2 bedden.
Een zee van ruimte onder de bedden.
Aan beide zijden had ik buiten ook een groot luik.
Hardstikke handig, de stoelen en tafel kon ik zo pakken en weer terugleggen. Ook alle andere buiten zooi.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Jekihero

Re: Ervaring met enkele bedden met optie tot maken van 1 bed

Bericht door Jekihero » vr 21 jan 2022 22:00

Maton schreef:
vr 21 jan 2022 17:22
Hallo Allemaal,
Wie heeft er ervaring met de enkele bedden met optie voor het maken van een groot bed d.m.v de uitschuifbare lattenbodem en matraskussens?
Wat ik graag zou willen weten is het volgende
Kunnen de kampeerstoelen onder de enkele bedden als we onderweg zijn?
Ligt het bed comfortabel wanneer je van de enkele bedden 1 bed van maakt en heb je dan een topdek matras nodig?
Ja, de kampeerstoelen passen onder ons bed, de bedden zijn bij onze Fendt elk nl. 85 cm breed.
Ja, ook de kussens tussen de matrassen zijn komfortabel om op te liggen. Wij hebben de 7-zone comfortschuimmatrassen of de vulkussens dat ook zijn weet ik niet.
Note, onze matrassen liggen op Froli's en toevalligerwijze komt dat m.b.t. de hoogte van de vulkussen perfect uit.
Een topper zou de kwaliteit van ons bed alleen maar kunnen verslechteren. Dat kan bij andere matrassen natuurlijk anders zijn.

Gebruikersavatar
E.T.
Berichten: 612
Lid geworden op: do 3 apr 2008 17:23
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Ervaring met enkele bedden met optie tot maken van 1 bed

Bericht door E.T. » vr 21 jan 2022 22:42

TFJ schreef:
vr 21 jan 2022 19:23
…..
Wat is het jammer dat zo veel caravans een bed van 2 meter en een bed van 1,90 hebben, wij zijn beide lang en willen 2 bedden van 2 meter (en een full size koelkast).
…..
Daarom zijn wij dwars gaan liggen heb je de breedte van de caravan als lengte, ruim 210 cm in ons geval.
Groet
Edwin


BIOD Extase 2L 1974
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 R-Design 2020

Maton
Berichten: 2
Lid geworden op: do 20 jan 2022 13:07

Re: Ervaring met enkele bedden met optie tot maken van 1 bed

Bericht door Maton » za 22 jan 2022 08:14

Bedankt voor alle reacties! Wij zijn weer wat wijzer geworden en hebben een keuze kunnen maken. Volgende week gaan we onze nieuwe aanwinst ophalen.
Een Hobby de Luxe 490 UL, met enkele bedden... blij.gif

Plaats reactie

Terug naar “Hobby”