Nieuwe auto gekocht

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11220
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Nieuwe auto gekocht

Bericht door dieseltijger » di 4 apr 2023 23:01

AadB schreef:
do 23 feb 2023 20:57
Volgende update. Ook week 13 2023 is weer uit de planning boos.gif
Nu is er geen nieuwe datum afgegeven, wordt wel erg vervelend zo.
Hm. Nogal een understatement. Duidelijk is dat VAG onvoldoende in control is ten aanzien van haar productie. Je bent - voordat het ding voor de deur staat anderhalf jaar verder. Accepteer je dat of ga je alternatieven zoeken?

Mocht het zo zijn dat er sprake is van een privé aankoop en inruil.....heb je uitgesloten dat de inruilprijs van jouw auto naar beneden wordt bijgesteld? Voorkom dat je klem gezet wordt.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36282
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe auto gekocht

Bericht door Chris » di 4 apr 2023 23:06

Van mij konden ze de hik krijgen Aad...
Lekker doortuffen met je huidige Tiguan nu..
Scheelt ook nog flink pecunia's.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Wie-niets
Berichten: 3113
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Nieuwe auto gekocht

Bericht door Wie-niets » wo 5 apr 2023 08:46

Re di Coppi schreef:
di 4 apr 2023 22:52
En dan is dit nieuws al helemaal irritant…..
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... -dichtbij/
Nu wacht je al meer dan een jaar, dan komt het tijdstip van een opvolger ook steeds dichterbij.
Tsja, het zal toch eens van de zotte worden als volgend jaar de allernieuwste modellen eerder of dan in vrij kort tijdsbestek uitgeleverd worden dan de auto waarop je nu al heeeel lang zit te wachten. boos.gif scratch.gif

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2828
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Nieuwe auto gekocht

Bericht door AadB » wo 5 apr 2023 19:54

dieseltijger schreef:
di 4 apr 2023 23:01
AadB schreef:
do 23 feb 2023 20:57
Volgende update. Ook week 13 2023 is weer uit de planning boos.gif
Nu is er geen nieuwe datum afgegeven, wordt wel erg vervelend zo.
Hm. Nogal een understatement. Duidelijk is dat VAG onvoldoende in control is ten aanzien van haar productie. Je bent - voordat het ding voor de deur staat anderhalf jaar verder. Accepteer je dat of ga je alternatieven zoeken?

Mocht het zo zijn dat er sprake is van een privé aankoop en inruil.....heb je uitgesloten dat de inruilprijs van jouw auto naar beneden wordt bijgesteld? Voorkom dat je klem gezet wordt.
Het is inderdaad een privé aankoop met inruil. En ik heb inderdaad de afspraak dat de verlate regeling geen financieel nadeel voor gaat opleveren.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38641
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Nieuwe auto gekocht

Bericht door Micky » wo 5 apr 2023 21:16

dieseltijger schreef:
di 4 apr 2023 23:01
AadB schreef:
do 23 feb 2023 20:57
Volgende update. Ook week 13 2023 is weer uit de planning boos.gif
Nu is er geen nieuwe datum afgegeven, wordt wel erg vervelend zo.
Hm. Nogal een understatement. Duidelijk is dat VAG onvoldoende in control is ten aanzien van haar productie. Je bent - voordat het ding voor de deur staat anderhalf jaar verder. Accepteer je dat of ga je alternatieven zoeken?

Mocht het zo zijn dat er sprake is van een privé aankoop en inruil.....heb je uitgesloten dat de inruilprijs van jouw auto naar beneden wordt bijgesteld? Voorkom dat je klem gezet wordt.
Probeer eens een Toyota Avensis te bestellen nu (ben je daarom zo uit je hum?) knipoog.gif blij.gif awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif

Afbeelding
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Arthurj
Berichten: 670
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Nieuwe auto gekocht

Bericht door Arthurj » wo 5 apr 2023 22:50

[re.gif]
Bergen Toyota's gehad, mega betrouwbaar, maar steeds hetzelfde klokkenspel/interieur, ik was er wel klaar mee. En als klap op de vuurpijl, totale desinteresse van de verkooporganisatie voor een trouwe klant bij een laatste poging in vergelijking met een ander merk, meer dan 13 Toyota's gehad, maakte blijkbaar geen ene bal meer uit....
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23458
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Nieuwe auto gekocht

Bericht door PD » wo 5 apr 2023 22:55

AadB schreef:
do 23 feb 2023 20:57
Volgende update. Ook week 13 2023 is weer uit de planning boos.gif
Nu is er geen nieuwe datum afgegeven, wordt wel erg vervelend zo.
Hou je maar vast, het wordt steeds gekker........

Mijn Cupra staat inmiddels meer bij de dealer dan dat ik ermee rijd, nu alweer 3 maanden vanwege een ontbrekend onderdeel........ de Audi Q4 E-tron die hem gaat vervangen zou in september 2023 worden geleverd; inmiddels bericht gekregen dat de leverdatum in september niet wordt gehaald en dat een nieuwe leverdatum niet eens bekend is, ze spreken inmiddels over een afleverjaar ipv een aflevermaand... en dat kan zomaar 2024 worden whistle.gif

Voorlopig rijd ik alweer maanden in een benzine bruiklener aflower.gif mijn duurbetaalde laadpaal op de oprit staat ongebruikt...

Gelukkig voor mij is het slechts mijn zakelijk gereedschap zonder privé-gebruik knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Arthurj
Berichten: 670
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Nieuwe auto gekocht

Bericht door Arthurj » wo 5 apr 2023 23:43

Altijd alles privé, geen gedoe met lease, voorloopauto's of bijtelling of beschikbare auto's etc. Ik bepaal zelf wat mijn wens is. En ja, wellicht kost die vrijheid wat, maar vrijheid, blijheid mrgreen.gif
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11220
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Nieuwe auto gekocht

Bericht door dieseltijger » wo 5 apr 2023 23:49

Arthurj schreef:
wo 5 apr 2023 23:43
Altijd alles privé, geen gedoe met lease, voorloopauto's of bijtelling of beschikbare auto's etc. Ik bepaal zelf wat mijn wens is. En ja, wellicht kost die vrijheid wat, maar vrijheid, blijheid mrgreen.gif
Niks mis met leasen - maar inderdaad: Geen kouwe drukte of gedoe, en ook minder afhankelijkheid.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11220
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Nieuwe auto gekocht

Bericht door dieseltijger » wo 5 apr 2023 23:54

Micky schreef:
wo 5 apr 2023 21:16

<Knip>

Probeer eens een Toyota Avensis te bestellen nu (ben je daarom zo uit je hum?) knipoog.gif blij.gif awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif

Afbeelding
Hallo, onder een steen geleefd mijn beste? Het ding is al 4 jaar uit productie. En waarom zou ik een ander blik bestellen: ik rij m'n auto's altijd "op", en zelfs de koppelingsplaten van Geertruida zijn na 340k nog steeds niet versleten. Dit is een blijvertje.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Klapzwaan
Berichten: 693
Lid geworden op: di 17 aug 2021 16:55

Re: Nieuwe auto gekocht

Bericht door Klapzwaan » do 6 apr 2023 00:59

PD schreef:
AadB schreef:
do 23 feb 2023 20:57
Volgende update. Ook week 13 2023 is weer uit de planning boos.gif
Nu is er geen nieuwe datum afgegeven, wordt wel erg vervelend zo.
Hou je maar vast, het wordt steeds gekker........

Mijn Cupra staat inmiddels meer bij de dealer dan dat ik ermee rijd, nu alweer 3 maanden vanwege een ontbrekend onderdeel........ de Audi Q4 E-tron die hem gaat vervangen zou in september 2023 worden geleverd; inmiddels bericht gekregen dat de leverdatum in september niet wordt gehaald en dat een nieuwe leverdatum niet eens bekend is, ze spreken inmiddels over een afleverjaar ipv een aflevermaand... en dat kan zomaar 2024 worden whistle.gif

Voorlopig rijd ik alweer maanden in een benzine bruiklener aflower.gif mijn duurbetaalde laadpaal op de oprit staat ongebruikt...

Gelukkig voor mij is het slechts mijn zakelijk gereedschap zonder privé-gebruik knipoog.gif
Waarom een VAG auto blijven kiezen met zulke slechte verhalen en ervaringen?
Eriba Nova L 442 -2022
BMW 320e PHEV Touring - 2023

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23458
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Nieuwe auto gekocht

Bericht door PD » do 6 apr 2023 07:31

[re.gif]
Ik heb met mijn voorgaande VAG-leaserths, Audi A4 en A5, en ook VW Passat nooit problemen gehad en de collega’s die inmiddels hun Q4 E-tron hebben, zijn allemaal enthousiast… geen reden dus om VAG te mijden. Leververtragingen heb je momenteel overal.

Voor privégebruik zijn we zelf uitstekend voorzien met de Land Rover, die mag ik toch niet leasen knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11220
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Nieuwe auto gekocht

Bericht door dieseltijger » do 6 apr 2023 07:41

Een troost: "De Chinezen komen". De merken schieten als paddestoelen uit de grond. Door subsidie van de Chinese overheid zijn deze auto's betaalbaar bovendien. Support kan een punt worden.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Knaus440
Berichten: 3730
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Nieuwe auto gekocht

Bericht door Knaus440 » do 6 apr 2023 08:28

Zag recent een Xpeng! Nooit van dat merk gehoord!
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11220
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Nieuwe auto gekocht

Bericht door dieseltijger » do 6 apr 2023 08:35

Ja hoor, het gele gevaar komt eraan. En er zitten een paar goed te pruimen modellen bij, die volgens mij qua veiligheid en bereik de toets der kritiek kunnen doorstaan.

We hebben geen haast. De tucht van de markt doet haar werk.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19811
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Nieuwe auto gekocht

Bericht door Daphne » do 6 apr 2023 08:52

Arthurj schreef:
wo 5 apr 2023 23:43
Altijd alles privé, geen gedoe met lease, voorloopauto's of bijtelling of beschikbare auto's etc. Ik bepaal zelf wat mijn wens is. En ja, wellicht kost die vrijheid wat, maar vrijheid, blijheid mrgreen.gif
Geen garantie, kijk maar naar TS, AadB. Wacht al 2 jaar op een privé gekochte auto.
AadB schreef:
wo 5 apr 2023 19:54
Het is inderdaad een privé aankoop met inruil. En ik heb inderdaad de afspraak dat de verlate regeling geen financieel nadeel voor gaat opleveren.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 988
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Nieuwe auto gekocht

Bericht door Rodo » do 6 apr 2023 09:56

dieseltijger schreef:
do 6 apr 2023 08:35
Ja hoor, het gele gevaar komt eraan. En er zitten een paar goed te pruimen modellen bij, die volgens mij qua veiligheid en bereik de toets der kritiek kunnen doorstaan.
Ze zijn er lang, denk aan lynk&co, MG, Byd en de (mislukte) aiway. En niet te vergeten alle elektrische Volvo’s. Broertje van Lynk&co uit de Geely stal.
In Noorwegen is Nio al een jaar hard aan het timmeren, niet gek in het land met de meeste elec auto’s.
Ze zijn er al en er komen er nog veel meer, als we ze tenminste kopen.
Spending a fortune to live like a wanderer

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3529
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Nieuwe auto gekocht

Bericht door troapel » do 6 apr 2023 21:00

Daphne schreef:
do 6 apr 2023 08:52
Geen garantie, kijk maar naar TS, AadB. Wacht al 2 jaar op een privé gekochte auto.
Dan kan je beter een jong gebruikte kopen met net de kop eraf. Dan is de levertijd meestal een week. mrgreen.gif
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Klapzwaan
Berichten: 693
Lid geworden op: di 17 aug 2021 16:55

Re: Nieuwe auto gekocht

Bericht door Klapzwaan » do 6 apr 2023 21:14

PD schreef:[re.gif]
Ik heb met mijn voorgaande VAG-leaserths, Audi A4 en A5, en ook VW Passat nooit problemen gehad en de collega’s die inmiddels hun Q4 E-tron hebben, zijn allemaal enthousiast… geen reden dus om VAG te mijden. Leververtragingen heb je momenteel overal.

Voor privégebruik zijn we zelf uitstekend voorzien met de Land Rover, die mag ik toch niet leasen knipoog.gif
Ik hoop dat je snel de nieuwe Audi krijgt en er zorgeloos mee kan rijden.
Eriba Nova L 442 -2022
BMW 320e PHEV Touring - 2023

daniel1975
Berichten: 530
Lid geworden op: za 11 jan 2020 14:08

Re: Nieuwe auto gekocht

Bericht door daniel1975 » vr 7 apr 2023 07:56

Arthurj schreef:
wo 5 apr 2023 23:43
Altijd alles privé, geen gedoe met lease, voorloopauto's of bijtelling of beschikbare auto's etc. Ik bepaal zelf wat mijn wens is. En ja, wellicht kost die vrijheid wat, maar vrijheid, blijheid mrgreen.gif
We gaan straks allemaal prive rijden als de idioten in Den Haag echt vanaf 2025 electrisch leasen verplicht gaan maken.
Voor de enthousiaste caravanner die gewoon 25 vakantiedagen heeft is dat geen optie met de huidige stand van zaken.
Ik ben in elk geval al geld opzij aan het zetten om straks iets leuks te kunnen kopen.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11220
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Nieuwe auto gekocht

Bericht door dieseltijger » vr 7 apr 2023 08:06

Nou, als ik de Hyundai Ionic 6 of de Kia ev6 voor mijn deur afgeleverd krijg hoor je mij niet klagen. En je hoeft geen dure victron of Powerextreme accu's aan te schaffen om "Autark" te staan op de camping waar jouw buren gewoon stroom afnemen van de paal.

Je prikt gewoon jouw stekker in die auto.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3511
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Nieuwe auto gekocht

Bericht door Paul » vr 7 apr 2023 08:24

Bij ons heb je de optie om een vakantie auto mee te nemen in je leasebedrag.
Je hebt dan recht op een benzine auto met trekhaak die minimaal 1300kg mag trekken voor 4 weken per jaar.
Ik heb daar niks aan en zou ook niet zo een trek hebben om ieder jaar maar af te moeten wachten wat voor auto je mee krijgt.

Ik vermoed dat als de elektrische auto in leaseland echt de norm gaat worden dat er best wat mensen het kamperen aan de wilgen gaan hangen.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11220
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Nieuwe auto gekocht

Bericht door dieseltijger » vr 7 apr 2023 09:31

Kan, of - zoals een aantal mensen doen - de mobiliteitsbijdrage incasseren en dit aanwenden voor eigen vervoer of andere zaken. De bijtelling is een dingetje, en ik had helemaal geen behoefte aan een nieuwe auto eens in de drie, vier jaar. Afhankelijkheid van werkgever of overheid zal altijd bestaan - maar liefst zo beperkt mogelijk. Ik kan prima leven met het feit dat je uit een beperkt aantal merken of types auto's moet kiezen.

De "Rot toch op" fase brak bij mij aan toen je het leasecontract zelf moest afkopen als je eerder wegging bij een werkgever (volgens mij is dat inmiddels niet meer zo), of bij bepaalde opdrachtgevers krijgt opgelegd dat je met het OV moest komen in combinatie met een matige bereikbaarheid. Hindernisbanen deed ik op m'n 26e in een groen pakje.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4048
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Nieuwe auto gekocht

Bericht door Gemineye » vr 7 apr 2023 09:45

[re.gif]

Dat afkopen van leasecontracten blijft wel een dingetje. Ik heb het bij mijn vorige werkgever ook gezien. Mijn voorlaatste auto was ruim 4 jaar oud en moest eruit, maar ik twijfelde of ik bij dat bedrijf wilde blijven. Van werkgever moest ik een nieuwe auto uitkiezen maar dat wilde ik om bovenstaande reden dus niet. Ik stelde voor om dan óf de oude auto te verlengen (niet bespreekbaar) óf om met een eigen auto te rijden en kilometers te declareren (ook niet bespreekbaar), óf om een poule auto te nemen zónder afkoopregeling (pouleauto mocht, maar afkoopregeling bleef dan bestaan weenie.gif). Uiteindelijk heb ik een nieuwe auto gekregen en er een persoonlijke clausule bij gekregen dat die afkoopregeling niet voor mij gold. Ik heb er nog een jaar in gereden en ben toen alsnog weg gegaan. Werd wel tijd voor iets anders.

Bij huidige werkgever is het top geregeld en kies ik dus graag voor een leaseauto die ook aan al mijn privé eisen voldoet. Prima auto, vast bedrag per maand en je bent overal vanaf. Ik ben er blij mee.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19811
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Nieuwe auto gekocht

Bericht door Daphne » vr 7 apr 2023 11:24

Topic kapers Het gaat hier om de privé gekochte auto van AadB
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”