Bereik-stress PHEV?
- dieseltijger
- Berichten: 11152
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Bereik-stress PHEV?
Teruglezend: Vanwaar stress? Als de tank leeg raakt ga je tanken.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Bereik-stress PHEV?
Hm dat begrijp ik niet. Volgens mij is een "sport" instelling op een knop links naast de pook te kiezen. Dit is voor zover ik weet ook standaard bij een IV, net als dat Volkswagen een "GTE" stand heeft die feitelijk hetzelfde doet.
Voor zover ik het systeem begrijp werkt de auto óf 100% elektrisch in E-mode, óf 100% op brandstofmotor (m.u.v. hele lage snelheden) als de accu leeg is. Alléén als je de "sport" stand kiest, werken beide motoren samen met een maximum van 50% voor de elektromotor. Alléén in die stand levert de auto die 218pk en 400nm. In alle andere standen werkt slechts één van beide motoren en heeft de auto dus minder vermogen.
Het gaat om de "sport" knop links, bovenaan, naast de pook:
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Re: Bereik-stress PHEV?
Volgens mij heet de business edition geen sport maar wel een mode knop.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Bereik-stress PHEV?
Wegens voorziene reparaties die bij Mitsubishi buitensporig veel geld moeten kosten , uiteindelijk maar weer overgestapt op een heerlijke diesel: een BMW 520D (type F11) . Als ik dan toch veel geld aan reparaties moet betalen, dan liever aan een auto die hier ook om bekend staat.
En natuurlijk heeft het rijgenot van mijn vorige BMW me ook overtuigd om weer terug te keren. Mooi 70 liter volplempen en lekker kilometers maken zonder me zorgen te moeten maken of ik het volgende tankstation wel ga redden.
En natuurlijk heeft het rijgenot van mijn vorige BMW me ook overtuigd om weer terug te keren. Mooi 70 liter volplempen en lekker kilometers maken zonder me zorgen te moeten maken of ik het volgende tankstation wel ga redden.
LMC Munsterland 530 P - BMW 520D
Re: Bereik-stress PHEV?
En diesel, blijft gewoon fantastisch met een hut erachter. Kijk met weemoed terug.
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16298
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Bereik-stress PHEV?
Benzine doet niets onder voor diesel...
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Bereik-stress PHEV?
Vroeger was diesel eigenlijk het ondergeschoven kindje. Tegenwoordig is het gelijkwaardig vind ik. Toch is het koppel bij lage toerental erg lekker aan een diesel. Ondanks dat ik/wij graag diesel rijden zal de opvolger hoogstwaarschijnlijk geen diesel meer worden. Woon-werk verkeer is tot een minimum beperkt en dan is benzine of hybride een logischere stap.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16298
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Bereik-stress PHEV?
Met sleurhut er achter kom ik met benzine ook maar aan ruim 1500 RPM...
Ik heb per toeval 1 diesel gehad en zag echt geen enkel voordeel.
Ik heb per toeval 1 diesel gehad en zag echt geen enkel voordeel.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Bereik-stress PHEV?
Wij rijden niet meer dan 10.000 -12.000 km per jaar. Hiervan ca. 3500 km met caravan. Een diesel is dan absoluut niet interessant. Met de Niro en de 1300 kg van de LMC rijden we gemiddeld 1:10. Op benzine dus. Vandaag van Oost Brabant naar Schiedam zonder caravan, 1:23.
Onderweg kunnen we ca. 4 a 5 uur rijden zonder tanken. Dus een pauze zonder tanken en een mét. Maar rustig rijden met de snelheid van de vrachtwagens. En die elektromotor in combinatie met automaat is heerlijk bij het wegrijden uit stilstand.
Onderweg kunnen we ca. 4 a 5 uur rijden zonder tanken. Dus een pauze zonder tanken en een mét. Maar rustig rijden met de snelheid van de vrachtwagens. En die elektromotor in combinatie met automaat is heerlijk bij het wegrijden uit stilstand.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt.
Re: Bereik-stress PHEV?
Ik reed ook altijd diesel, mijn huidige benzine phev is de eerste benzine auto die ik voor de caravan heb gehad in jaren. Ik denk dat je nog refereert aan de traditionele benzine auto’s zonder turbo. Die hebben inderdaad veel minder koppel. Met de huidige turbo benzinemotoren is dat echt niet meer zo. Mijn 1.4TSI trekt ook zonder elektrische ondersteuning de caravan met gemak, en ook met weinig toeren. Dat was vroeger met een 1.4 zonder turbo echt ondenkbaar.troapel schreef:
Toch is het koppel bij lage toerental erg lekker aan een diesel.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Re: Bereik-stress PHEV?
Ok, dat het karakter van beide motoren steeds dichterbij elkaar kwam wist ik wel maar dat dat al zo ver is wist ik dan niet. Dank voor de input, zo leer ik nog wat bij.
Lijkt me heerlijk rijden dan! Met en zonder caravan.
Ik zeg niet dat ze veel minder koppel hebben, maar eerder bij een hoger toerental. Maar dat is blijkbaar niet meer zo.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)
Re: Bereik-stress PHEV?
Wij rijden ook maar 12k per jaar en nog is de diesel voor ons echt goedkoper..WanFie schreef:Wij rijden niet meer dan 10.000 -12.000 km per jaar. Hiervan ca. 3500 km met caravan. Een diesel is dan absoluut niet interessant. Met de Niro en de 1300 kg van de LMC rijden we gemiddeld 1:10. Op benzine dus. Vandaag van Oost Brabant naar Schiedam zonder caravan, 1:23.
Onderweg kunnen we ca. 4 a 5 uur rijden zonder tanken. Dus een pauze zonder tanken en een mét. Maar rustig rijden met de snelheid van de vrachtwagens. En die elektromotor in combinatie met automaat is heerlijk bij het wegrijden uit stilstand.
Diesel is goedkoper dat benzine, diesel autos kosten momenteel ( 2e hands ) duizenden euro's minder dan de benzine variant..
Tevens vind ik de 188pk en 480nm wel lekker rijden met de hut..
@ 70L tank, dus je kan prima 700km op een tank rijden met de caravan erachter.
Onze vorige auto ( benzine ) had pas vol vermogen bij 2500rpm
Dus veel meer toeren jagen.
Misschien dat dat met de nieuwere benzine motoren beter is
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09
Re: Bereik-stress PHEV?
Dat is het enige wat ik mis bij mijn diesel, een fatsoenlijke brandstoftank. Bij mij gaat er maar 47 liter in. Iedere dikke 700 km sta ik weer bij de pomp. Dat zal straks met de caravan wel halveren.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)
Re: Bereik-stress PHEV?
Op zich is 350km rijden met caravan best te doen.
Al moet ik zeggen dat de 700km op een tank ook wel lekker is..
Zeker als je rond de 200-250km gewend was ( alle met caravan )
Al moet ik zeggen dat de 700km op een tank ook wel lekker is..
Zeker als je rond de 200-250km gewend was ( alle met caravan )
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09