Naar Kroatie

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3577
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Naar Kroatie

Bericht door Niels83 » wo 12 jan 2022 11:51

Hallo,

Wij willen deze zomer naar Kroatie.
In het binnenland tussen Rovinj en Pula hebben we een camping gevonden die ons leuk lijkt.
Nu willen wij over Italie rijden om een paar dagen tussen Venezia en Trieste een camping te vinden.

Dit is niet het mooiste gebied van Italie, maar wel Italie, heeft iemand tips voor een leuke camping daar in de buurt, voorkeur in de buurt van een leuke plaats, waar ze pizza's verkopen knipoog.gif. Die ook niet te duur is.

Hoe zouden jullie vanaf Italie rijden, ik heb wel eens begrepen dat er een Sloveense vignet vrije route is. Is deze route goed te rijden? Ik kan wel sturen, en mijn caravan is niet zo groot, maar met mijn auto zou ik zoveel mogelijk om de Alpen heen rijden.

workel

Re: Naar Kroatie

Bericht door workel » wo 12 jan 2022 12:17

Route is prima te rijden, je rijdt richting Triëst, dan ga je bij Muggia de grens over = grote grens overgang. Dat is wel Slovenie dus een vignet te kopen. Bij Koper hou je de E751 aan richting Rovinj/Pula.

Wij hebben deze route diverse keren gereden vanuit het Gardameer richting Kroatie en anders om. Het is wel saai stuk naar Triëst maar dat is wat het is. Grens overgang bij Dragonja kan druk zijn zeker in het weekend, neem dat de alternatieve route vanaf Koper (H6/111) via Portoroz is zeker minder druk. Check map.google maar zie je de wegnummers wel.

Veel plezier met voorbereiden.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1946
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Naar Kroatie

Bericht door moyzo » wo 12 jan 2022 12:56

Jaren geleden een aantal dagen op een camping onder Venetie gestaan en van daar uit met boot venetie etc bezocht.We zijn overigens vanuit Villach daar naar toe gereden. Vandaar uit naar Kroatie gereden. Inderdaad niet de mooiste streek route van daar uit maar met Kroatie in het vooruitzicht prima. Ik hou altijd van alle reizen een dagboek bij, met gereden routes. Hierbij dus onze route die we gereden hebben. Achteraf vonden wij het onzin dat we een Slovenie vignet gekocht hadden, het was nog heel veel door dorpjes en over slechte weggetjes op dit stuk. Gelukkig in een rustige periode want ik voorzie grote en lange files op zulke wegen mocht er iets gebeuren. Overigens niet lang daar gebleven want Istrie is niet zo ons ding, we rijden liever zuidelijker naar Dalmatie.
Bijlagen
route 3.jpg
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 885
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Naar Kroatie

Bericht door 4Motion » wo 12 jan 2022 14:45

[re.gif]
Wij reden vanuit Villach volgende route in 2020 richting de overzetboot in Valbiska (Krk) naar Mali Losinj. Dus afhankelijk van waar je Istrië zal verblijven heb je meerdere mogelijkheden.
Screenshot 2022-01-12 14.39.12.png
Perfect te rijden, geen klimmen en een groot voordeel in hoogseizoen : rustige grens overgangen!

In Italië verbleven wij op de camping Camping Pineta. Toffe overnachtingscamping of zelfs voor een dag of 2... thumbup.gif
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19687
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Naar Kroatie

Bericht door Daphne » wo 12 jan 2022 15:05

Niels83 schreef:
wo 12 jan 2022 11:51
Nu willen wij over Italie rijden om een paar dagen tussen Venezia en Trieste een camping te vinden.

Dit is niet het mooiste gebied van Italie, maar wel Italie, heeft iemand tips voor een leuke camping daar in de buurt, voorkeur in de buurt van een leuke plaats, waar ze pizza's verkopen . Die ook niet te duur is.
Enkele jaren geleden op deze route op camping Aquileia gestaan. Camping is niet duur, sanitair stelt weinig voor maar de plekken zijn ruim en hebben veel schaduw. Omgeving is mooi, restaurant naast de camping waar wij prima hebben gegeten.

Hou je van historie en cultuur, de basiliek van Aquileia ligt zowat naast de camping. https://nl.wikipedia.org/wiki/Basiliek_van_Aquileia

https://www.campingaquileia.it/
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3577
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Naar Kroatie

Bericht door Niels83 » wo 12 jan 2022 18:08

Begrijp ik het goed dat je ook bij deze grensovergangen een vignet nodig hebt. De campings ga ik eens bekijken.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1946
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Naar Kroatie

Bericht door moyzo » wo 12 jan 2022 18:36

[re.gif] zolang je op de b wegen blijft dan kun je zonder vignet er door maar wij kopen er altijd 1 voor een maand a 30 euro. Overigens mijden wij normaal gesproken de route villach karawankentunnel en rijden ook naar krk via passau daar heb je prachtige snelweg geheel door Slovenië. Stuk relaxter rijden.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

eurotrotter
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Naar Kroatie

Bericht door eurotrotter » zo 16 jan 2022 11:58

moyzo schreef:
wo 12 jan 2022 12:56
J.We zijn overigens vanuit Villach daar naar toe gereden. Vandaar uit naar Kroatie gereden. I
Als je eerst Venezia bezoekt en daarna door reist naar Slovenie /kroatie kun je beter via de Brenner/of Gotthart naar Venezia rijden.
je rijdt ,als je via Villach gaat ,vanaf Palmanova ( splitsing E 55/E 70 ) eerst 100 km naar Venezia en moet,als je weer naar Slovenie gaat deze zelfde weg wéér rijden.
Je rijdt dan dus 200 km méér.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Pensioenopreis
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 17:48

Re: Naar Kroatie

Bericht door Pensioenopreis » wo 6 apr 2022 20:36

moyzo schreef:
wo 12 jan 2022 18:36
[re.gif] zolang je op de b wegen blijft dan kun je zonder vignet er door maar wij kopen er altijd 1 voor een maand a 30 euro. Overigens mijden wij normaal gesproken de route villach karawankentunnel en rijden ook naar krk via passau daar heb je prachtige snelweg geheel door Slovenië. Stuk relaxter rijden.
VRaagje, rijden jullie dan de E59, via Graz,Zagreb ?

Groeten Chris

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Naar Kroatie

Bericht door Rene_13 » wo 6 apr 2022 20:49

[re.gif]
Ja wij wel.
Maar wij zitten net boven Split
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

workel

Re: Naar Kroatie

Bericht door workel » wo 6 apr 2022 21:05

Pensioenopreis schreef:
wo 6 apr 2022 20:36
moyzo schreef:
wo 12 jan 2022 18:36
[re.gif] zolang je op de b wegen blijft dan kun je zonder vignet er door maar wij kopen er altijd 1 voor een maand a 30 euro. Overigens mijden wij normaal gesproken de route villach karawankentunnel en rijden ook naar krk via passau daar heb je prachtige snelweg geheel door Slovenië. Stuk relaxter rijden.
VRaagje, rijden jullie dan de E59, via Graz,Zagreb ?

Groeten Chris
Klopt Chris dat is de juiste route over de E59, rijd prima en aardig rustig vanaf Nurnberg naar Regensburg al, kan bij de grens bij Spielfeld-Šentilj wel eens druk zijn metname in het weekend in de zomervakantie.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”