Fout op kentekencard chassisnummer

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
maikel
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 30 jan 2011 15:33
Locatie: Weert
Contacteer:

Fout op kentekencard chassisnummer

Bericht door maikel » vr 7 jan 2022 14:50

Afgelopen dinsdag is er iemand geweest van Dekra voor de 100 km keuring.
Daarbij bleek dat er op de kentekencard een 16 cijfer/letter combinatie staat van het chassisnummer in plaats van 17. Op de caravan staat het chassisnummer 1x ingeslagen en 2x met een chassisplaatje. Hierop staat het chassisnummer goed. Er blijkt een cijfer 0 te missen op de kentekencard.
De RDW gebeld en doorgestuurd naar een technisch persoon. Bij de registratie in 1998 blijkt dit fout te zijn gegaan bij de RDW op de papieren. Deze persoon zei dat er langs gekomen moet worden om het te bekijken.
Bij een controle zou de caravan een WOK status kunnen krijgen, omdat het chassisnummer niet geheel overeen komt.
Vervolgens bij een andere collega een afspraak gemaakt. Ns navraag zou dit ook administratief moeten kunnen zonder langs te hoeven komen. Foto's opgestuurd van de kentekencard en het ingeslagen chassisnummer.
Nu maar even afwachten hoe het afloopt......

Iemand anders toevallig zoiets ook gehad?
Kia Carens 1.7 CRDI 2013 met Esterel Top Profil Volume 036 1998

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Fout op kentekencard chassisnummer

Bericht door Chris » vr 7 jan 2022 14:54

Jeemig... 24 jaar geleden dus die fout gemaakt "ergens".

Ik hoop voor je dat het bij een simpele administratieve actie blijft.
Nog nooit meegemaakt....
Nu heb ik ook een Dekra keuring aangevraagd en zal voor zijn komst toch maar even op de knietjes gaan en het chassisnr goed controleren.
Wie ziet dit nou... whistle.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
maikel
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 30 jan 2011 15:33
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Fout op kentekencard chassisnummer

Bericht door maikel » vr 7 jan 2022 15:01

[re.gif]

Ik heb wel bij aankoop in 2019 het chassisnummer bekeken op de caravan en op de kentekenpapieren alleen toen niet opgemerkt dat het 13e teken (in dit geval de 0) mist.
De man van Dekra telde de tekens en kwam steeds op 16 combinatietekens op de kentekencard.
Ik hoop ook dat het zo opgelost kan worden en heb al aangegeven dat ik bij een eventuele schouwing/keuring geen 44 euro ga betalen, omdat ik van mening ben dat zij destijds de fout in het register hebben gemaakt.....

Fingers crossed
Laatst gewijzigd door Trina op vr 7 jan 2022 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd
Kia Carens 1.7 CRDI 2013 met Esterel Top Profil Volume 036 1998

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Fout op kentekencard chassisnummer

Bericht door Chris » vr 7 jan 2022 15:34

Met dat laatste kan je wel eens aan het kortste eindje trekken ben ik bang voor.
Jij hebt dus ook niet goed gekeken bij aanschaf.
Maar ik ben eerlijk... ik heb het ook niet bekeken bij aanschaf van mijn hut, en de vorige, en de vorige en de auto.... tot weet ik veel hoeveel auto's terug..
Niet interessant, het zal wel kloppen mentaliteit kan wel eens duurder worden nu.... of geen 100 Km keuring..
Maar stom is het en stom blijft het....jeemig..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
maikel
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 30 jan 2011 15:33
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Fout op kentekencard chassisnummer

Bericht door maikel » vr 7 jan 2022 15:46

[re.gif]

Volgens de technisch persoon bij de RDW hebben zij bij de eerste toelating in 1998 het chassisnummer niet correct in het register gezet. Na 24 jaar zijn wij er nu achter gekomen via de 100 km keuring van Dekra dat het foutief vermeld is op de kentekencard. (Voorheen registratiebewijs / kentekenbewijs).
De 100 km keuring is gewoon gedaan op het juiste chassisnummer met 17 tekencombinatie.

Wij blijven hoop houden dat het administratief opgelost kan worden. Keep you posted.
Laatst gewijzigd door Trina op vr 7 jan 2022 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd
Kia Carens 1.7 CRDI 2013 met Esterel Top Profil Volume 036 1998

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Fout op kentekencard chassisnummer

Bericht door Chris » vr 7 jan 2022 15:58

En je fingers crossed... thumbup.gif

Aan de andere kant.... er is geen oom agent die dat ooit zal controleren denk ik....
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
maikel
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 30 jan 2011 15:33
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Fout op kentekencard chassisnummer

Bericht door maikel » vr 7 jan 2022 16:10

Edit Trina:Onnodige quote verwijderd.
Lees nog even de quote regels
.

Dat verwacht ik ook niet, maar laat ik nu de eerste in 24 jaar zijn die wel de pineut is en er een WOK status op komt... 😟
Kia Carens 1.7 CRDI 2013 met Esterel Top Profil Volume 036 1998

Gerrie
Berichten: 1394
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Fout op kentekencard chassisnummer

Bericht door Gerrie » vr 7 jan 2022 16:42

Zou het ook niet kunnen zijn dat er een of andere slimmerik is geweest die bij het overschrijven dacht, een 0 is toch niets. Ik zou mij kunnen voorstellen als de 0 vooraan staat dat dit zou kunnen gebeuren.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Gebruikersavatar
E.T.
Berichten: 609
Lid geworden op: do 3 apr 2008 17:23
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Fout op kentekencard chassisnummer

Bericht door E.T. » vr 7 jan 2022 18:27

Ik heb ook zoiets bj de hand gehad met mijn Volvo Amazon. Bij de uitgifte van kopie deel III is een typefout gemaakt waardoor het chassisnummer verkeerd is geregistreerd in het kentekenregister. Een oplettende APK keurmeester kwam hierachter. Vervolgens contact opgenomen met het RDW, foto van het chassisnummer en van het originele kentekenbewijs door gemaild en binnen twee weken ontving ik een nieuwe kentekenkaart met het juiste chassisnummer. Het verhaal kreeg nog wel een staartje omdat het ingeslagen chassisnummer door de tijd slecht leesbaar was en vragen opriep. Ik moest mij alsnog melden om het e.e.a. te laten checken. Naar wat spannende momenten hebben ze het nummer opnieuw op een andere plek ingeslagen en het oude “doorgehaald”

Grote kans dat het allemaal administratief afgehandeld gaat worden.

BertJan
Berichten: 2697
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Fout op kentekencard chassisnummer

Bericht door BertJan » vr 7 jan 2022 18:54

Als deze fout oplossen maar 44 euro kost om op te lossen zal ik daar niet over zeuren, als jouw probleem voor dit geld is opgelost gelijk doen.
het is niet het probleem van de RDW, het zal hun een zorg zijn.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Fout op kentekencard chassisnummer

Bericht door Chris » vr 7 jan 2022 19:40

Om een WOK te voorkomen zeker die 44 euri dokken...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Wally
Berichten: 1277
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: Fout op kentekencard chassisnummer

Bericht door Wally » vr 7 jan 2022 20:10

Een WOK komt er alleen als een agent je kenteken inneemt.
Caravan moet dan alleen bij de RDW te keuring worden aangeboden.

Kan alleen problemen opleveren als er met het ingeslagen chassisnummer is geknoeid.
Een verkeerd nummer op je card is door hen zelf veroorzaakt, of je moet zelf/vorige eigenaar met de card geknoeid hebben.
Wat ook nog kan.
Frans

Gebruikersavatar
maikel
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 30 jan 2011 15:33
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Fout op kentekencard chassisnummer

Bericht door maikel » za 8 jan 2022 10:15

Gerrie schreef:
vr 7 jan 2022 16:42
Zou het ook niet kunnen zijn dat er een of andere slimmerik is geweest die bij het overschrijven dacht, een 0 is toch niets. Ik zou mij kunnen voorstellen als de 0 vooraan staat dat dit zou kunnen gebeuren.
Volgens de RDW staat hij ingeschreven in hun register met 16 combinaties, dus zonder de vergeten 0.
In 1998 is mogelijk deze type / invoerfout gemaakt en tot nu toe nooit opgemerkt.
Kia Carens 1.7 CRDI 2013 met Esterel Top Profil Volume 036 1998

Ab
Moderator
Berichten: 26727
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Fout op kentekencard chassisnummer

Bericht door Ab » za 8 jan 2022 10:38

Ik zou me er niet zo druk over maken.
Niemand die ooit naar dat nulletje kijkt.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

eurotrotter
Berichten: 6221
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Fout op kentekencard chassisnummer

Bericht door eurotrotter » za 8 jan 2022 11:08

[re.gif]
Je zou maar net bij een ernstig (dodelijk) ongeval betrokken raken,dan is de controle op dit soort dingen een standaard procedure( weet één van mijn collega's uit ervaring)

Hoe een rechter er dán mee omgaat is afwachten,als zijn pet verkeerd staat ben je "de sjaak "
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6221
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Fout op kentekencard chassisnummer

Bericht door eurotrotter » za 8 jan 2022 11:10

[re.gif]

Je zou maar net bij een ernstig (dodelijk) ongeval betrokken raken,dan is de controle op dit soort dingen een standaard procedure( weet één van mijn collega's uit ervaring)

Hoe een rechter er dán mee omgaat is afwachten,als zijn pet verkeerd staat ben je "de sjaak
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1672
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Fout op kentekencard chassisnummer

Bericht door thmeyer » za 8 jan 2022 11:27

[re.gif]
Ab, Je heb helemaal gelijk !!

Ik heb ooit eens een Burgerservicenummer (BSN) gekregen, beginnend met een nul (0).
Toch krijg ik van vele overheid instanties, zoals bijvoorbeeld van de belastingdienst een brief met mijn BSN zonder die nul (0).
En dan moet ik toch eventueel betalen. mrgreen.gif
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18944
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Fout op kentekencard chassisnummer

Bericht door Hobby Linka » za 8 jan 2022 11:34

maikel schreef:
vr 7 jan 2022 14:50

Bij de registratie in 1998 blijkt dit fout te zijn gegaan bij de RDW op de papieren. Deze persoon zei dat er langs gekomen moet worden om het te bekijken.
Ik denk dat deze fout in 2002 is ontstaan. In september 2002 kregen caravans pas een eigen kenteken met bijbehorend kentekenbewijs. Voor die tijd had de caravan gewoon een witte plaat met het kenteken van het trekkende voertuig.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1672
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Fout op kentekencard chassisnummer

Bericht door thmeyer » za 8 jan 2022 11:43

[re.gif]
"Maar toen stond het *kenteken* van de caravan al op dat registratiebewijs".
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18944
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Fout op kentekencard chassisnummer

Bericht door Hobby Linka » za 8 jan 2022 11:49

[re.gif]

Mee eens. En waarschijnlijk het chassisnummer ook. En met het overnemen van het chassisnummer van het registratienummer naar het kentekenbewijs zou het dus ook fout kunnen zijn gegaan. Ook nu gebeurt het nog regelmatig dat serienummers van apparaten beginnen met een 0. Bij het invoeren van het serienummer in een database vervalt de 0 vaak is mijn ervaring.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
maikel
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 30 jan 2011 15:33
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Fout op kentekencard chassisnummer

Bericht door maikel » za 8 jan 2022 12:55

[re.gif]

Het zou inderdaad kunnen dat het ook bij de overgang van het papieren kentekenbewijs naar de kentekencard fout is gegaan. Alhoewel de RDW zegt dat bij de eerste toelating het chassisnummer met 16 combinaties is geregistreerd.
Het feit blijft dat er op de caravan 3x het officiële chassisnummer staat. (1× ingeslagen, 2x met een plaatje).
Het betreft hier niet een 0 vooraan, maar op plek 13, net voor de laatste 4 cijfers (= meldcode).
Een andere 0, op een andere plek in het chassisnummer is wel geregistreerd.
Om gezeur te voorkomen bij een controle, verkoop of ongeval hoop ik dat het juiste chassisnummer met 17 combinaties op de kentekencard komt....
Als het goed is nog maximaal 2 werkdagen (van 5) wachten op een reactie van de RDW.
Kia Carens 1.7 CRDI 2013 met Esterel Top Profil Volume 036 1998

Gebruikersavatar
E.T.
Berichten: 609
Lid geworden op: do 3 apr 2008 17:23
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Fout op kentekencard chassisnummer

Bericht door E.T. » za 8 jan 2022 13:20

[re.gif]

En het originele registratiebewijs heb je waarschijnlijk niet meer.

Maar groot gelijk, het verhaal moet gewoon kloppen. Als je ooit eens in een grote controle terecht komt, waarbij de RDW ook het e.e.a. controleert en je een treft een verkeerde dan heb je kans dat je het spul kunt afkoppelen.

WdePundert
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 8 jun 2020 10:39

Re: Fout op kentekencard chassisnummer

Bericht door WdePundert » za 8 jan 2022 15:18

Ik heb ooit eens een (vrij dure) auto gehad waarbij het chassisnummer doorgehaald was en er een nieuw nummer ingeslagen was. Het was met originele stempels gedaan en was volgens de RDW geen probleem. Later heb ik die auto aan een Duitser verkocht en toen bleek dat de TüV hier een probleem van maakte. De auto werd niet toegelaten. Heeft me helaas veel geld gekost. :(
Verba volant scripta manent
Hobby Premium 495 UL, Mazda CX 5 automaat.

Ab
Moderator
Berichten: 26727
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Fout op kentekencard chassisnummer

Bericht door Ab » za 8 jan 2022 22:00

Tja..dit heeft al 24 jaar lang geen enkel probleem opgeleverd..
Het zou mij de volgende 10 jaar niet echt veel aan mijn ..... roesten. knipoog.gif

De fout ligt aantoonbaar bij de RDW.. geen rechter die dat zal ontkennen mocht het ooit gigantisch fout gaan.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

eurotrotter
Berichten: 6221
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Fout op kentekencard chassisnummer

Bericht door eurotrotter » za 8 jan 2022 22:14

[re.gif]

Gelukkig is bij jou het glas nog half vol Ab. mrgreen.gif mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”