Welke maat Unico Verona

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Welke maat Unico Verona

Bericht door Chris » vr 7 jan 2022 10:46

[re.gif]
En ook nog in de goeie kleur???
De voorwand is toch ook in kleur? net als de Verona zelf, in Carbon Gray en Carbon Blue en Champagne/ metalic Grijs??
Of hebben alle voorwanden dezelfde kleur??? die weet ik effe niet..

Maar als je de goeie hebt... super... mazzel... hebbes...

Wel zou ik me even verdiepen in de verschillende soorten haringen.
De meegeleverde zijn prima om in b.v. Gras te gebruiken.
Maar in zandgrond zijn ze waardeloos... daar moet je hout voor hebben.
En in Spanje of Italie of Z Frankrijk enzo, de rotsgrond, daar heb je ook niks aan de bijgeleverde haringen.
Ik heb idd voor 3 soorten grond bij me...
Voor zand alleen op de hoeken de houten, en de tussenliggende spanrubbers heb ik lange V haringen voor.
Die lange V kan ik ook weer in Gras op de hoeken gebruiken.
Bedenk maar dat waar de spanbandjes zitten aan de slikrand, dat je daar stevig haring materiaal gebruikt.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Marco85
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 31 jan 2021 20:43

Re: Welke maat Unico Verona

Bericht door Marco85 » vr 7 jan 2022 11:38

We hebben de luifel in de kleur Carbon Grey en de voorwand is ook in Carbon Grey.
De luifels hebben alle 3 een andere kleurstelling.
Bedankt voor de adviezen over de haringen. Op de voorseizoen plaats is het gras dus dat komt goed.
In Kroatië gebruikte ik altijd al de rotspennen. Allen andere haringen sla je daar gelijk krom. Ik vraag me af of we ooit überhaupt op zandgrond gaan staan. Mocht dat het geval zijn dan schaf ik de houten haringen aan.

Ik besef me dat ik veel geluk heb dat ik het setje nu compleet heb. Heb begrepen dat de levertijden inmiddels zijn opgelopen tot week 39 thumbup.gif
Ford Focus Titanium Business 1.5 ecoboost 150pk 2019 - Knaus Sport 420 QD Silver Selection 2019

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Welke maat Unico Verona

Bericht door Chris » vr 7 jan 2022 15:57

Mijn Rotspennen heb ik ook in de schroef variant.
In Spanje was dat wel bruikbaar, ook keihard en/of steen.
Rotspennen moet je nog steeds hard voor werken met een hamer, stalen schroef haringen draai je er met een accuboormachine in. ( Ook niet altijd.)
Maar mag ik je adviseren om voor het grasland, en de langere tijd die je daar wilt staan, ook wat steviger haringen op de hoeken ( spanbanden) te gebruiken.
Beter een stuk of 6 flinke haringen erbij... staat ie toch lekkerder vast..

Kijk, ik heb weer wat geleerd... er zijn dus ook verschillende kleuren voorwanden.
Ik wist wel van de vroegere blauwe... maar nu dus in alle 3 de kleurcombi's.
Tja... met een Torino en een Milaan is dat weten ook niet nodig geweest.. knipoog.gif

Fijn dat het je gelukt is.... en jammer dat je net te laat bent voor de Demo dagen bij Bax.
Daar was een tour door het atelier en een opzet demo..
En daar gebruikten ze de Verona voor... mn... demodagen pas eind volgend jaar weer mits geen lockdown.
Ik ben dr ook geweest deze ronde, en toch ook weer een slimmigheidje opgepikt... dat is het leuke van de demo dagen.

Ook zal ik je effe 2 handige tips geven.
Neem de boogstok,... monteer die even gewoon plat op de grond, en bepaal exact het midden.
Teken de buis in het midden met een watervaste stift even af... een streep om de buis heen..
Dat is met opzetten ideaal om exact het midden te bepalen....nodig om de boog goed te hebben staan.
Ook heb ik bij de uitschuifdelen met die watervaste stift even 45 cm afgetekend... Bax zegt 50 als indicatie... bij mijn Torino was 45 cm perfect, stond de luifel zonder kreukels.
Scheelt met opzetten een slok op een borrel...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
cortrans
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma 24 mei 2021 11:27
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Welke maat Unico Verona

Bericht door cortrans » zo 9 jan 2022 15:27

Dank voor de tip, die onthoudt ik
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Welke maat Unico Verona

Bericht door Chris » zo 9 jan 2022 15:35

[re.gif]

Het kan zo simpel zijn soms he..een steepie wat erg handig is met opzetten.
Nu moet ik eerlijk zijn, ik heb ook een streepie gezet op de pees, ook in het midden, makkelijk met de dakligger plaatsen.
Zo boven je hooft is dat nooit lekker te zien... moet je weer van de opstap af en kijken.
Streepie doet wonderen.
De dakliggers aan de zijkant hebben de naad in het doek als referentielijn .. da's makkelijk en je kan er ook simpel bij.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Marco85
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 31 jan 2021 20:43

Re: Welke maat Unico Verona

Bericht door Marco85 » zo 9 jan 2022 22:21

Inderdaad handige stips.
Ik ga ook zeker streepjes zetten.
Onze / De Verona XL heeft 5 dakliggers. Dat zal de eerste keer even puzzelen worden maar dat zal
Vast goed komen.
En anders de YouTube opzetinstructie van Bax erbij blij.gif
Ford Focus Titanium Business 1.5 ecoboost 150pk 2019 - Knaus Sport 420 QD Silver Selection 2019

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Welke maat Unico Verona

Bericht door Chris » ma 10 jan 2022 19:54

Zo zeg... 5 dakliggers erbij? dat is nogal wat...2 extra dus.
Mijn Milaan met maat 12 heeft er maar 3, en de Torino is van oorsprong met maar 1 dakligger uitgevoerd.
Omdat ik ook 2 zijkanten bij de Torino heb heb je automatisch dan ook 3 dakliggers.
5 is dan wel een heel stel... 3 nodig, 2 voor extra dakspanning.

Als je die filmpjes gaat kijken, let dan even goed op dat verhaal met de achternaad van de tochtflap recht naar beneden zetten, strak tegen de caravan wand aan.
Daar gaan de meesten de fout in..naad niet verticaal dan is het Verona ( en de andere tenten) lastig strak en zonder rimpels te krijgen.

Zelf heb ik ook gezorgd voor wat reserve materiaal... zo'n Isofix klem, en een veertje met nokje uit de boog...
Als zo'n veertje zou breken kan je de hele boog niet opzetten.. een reserve kost bijna niks.
Ook de kunststof hevel klemmen heb ik reserve bij me... die zijn wel wat kwetsbaar als je de klemmen te strak aandraaid.
MAar... ik hou altijd wel van wat reserve spullen mee te nemen...liever mee dan om verlegen.
In Spanje of Kroatie kan je dat nergens kopen natuurlijk.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Marco85
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 31 jan 2021 20:43

Re: Welke maat Unico Verona

Bericht door Marco85 » di 11 jan 2022 11:28

Dat de XL 5 dakliggers heeft is voor mij ook 1 van de redenen om voor de XL te hebben gekozen. De andere reden is dat deze toch iets groter is en wat meer ruimte heb. Vooral met mijn angst voor schade aan de caravan door wind, neerslag of spullen die tegen de caravan vallen. Heb al schade aan de caravan en de caravan staat momenteel bij de dealer om dat te repareren. Dat wil ik niet nogmaals.

Van de week nog even gordijnen, blinderingen en de ronde wielflap bestellen. Maar wat is dat allemaal duur zeg. zucht.gif

Zal gelijk informeren over wat reserve onderdelen. Maar op zich is het niet de bedoeling deze luifel niet mee te nemen naar het buitenland. Daar zal ik waarschijnlijk de zakluifel weer gebruiken icm rainblocker zijwand en sunblocker voorkant. De volgende caravan komt hoe dan ook een vaste dakluifel op. Het steeds oprollen van de zakluifel bij dagje weg of slechter weer is wel een nadeel.
Ford Focus Titanium Business 1.5 ecoboost 150pk 2019 - Knaus Sport 420 QD Silver Selection 2019

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Welke maat Unico Verona

Bericht door Chris » zo 16 jan 2022 20:58

Tja... tochtstrook en wielflap moest ik ook hebben..
Dat stopt niet bij 100 euro..
Mja... zonder is ook niks.... je wilt toch dat slimme systeem met klitteband daar ook hebben neem ik aan.
Anders kan je voor een habbekrats bij de kampeersupers terecht.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Marco85
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 31 jan 2021 20:43

Re: Welke maat Unico Verona

Bericht door Marco85 » ma 17 jan 2022 13:46

Chris schreef:
zo 16 jan 2022 20:58
Tja... tochtstrook en wielflap moest ik ook hebben..
Dat stopt niet bij 100 euro..
Mja... zonder is ook niks.... je wilt toch dat slimme systeem met klitteband daar ook hebben neem ik aan.
Anders kan je voor een habbekrats bij de kampeersupers terecht.
Vorige week tochtstrook, wielflap, blinderingen zijwanden, gordijnen voorwand en stormset besteld.
Originele van Unico zijn wel duurder maar houden het liever orgineel. Levering april dus komt goed uit thumbup.gif

Nog ff en dan kan ik weer in de mooi gedimde ambiente verlichting zitten. Dat was echt een super idee van jou. Zonder dimmer is het echt niet fijn. Bedankt voor de tip en uitleg
Ford Focus Titanium Business 1.5 ecoboost 150pk 2019 - Knaus Sport 420 QD Silver Selection 2019

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Welke maat Unico Verona

Bericht door Chris » ma 17 jan 2022 14:20

Waarvoor dank.. C forum4.gif

Die dimbare ambiente heeft al heel wat opvolgers gehad idd.
Zelfs mijn dealer doet het nu zo...
Meer simpel kan bijna niet, alleen die dimmer met AB en 2 stukkies draad van 20 cm nodig..
En voordeel dat de "oude" aan/úit schakelaar in dienst blijft.
That's all folks.. knipoog.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”