Mobiele wifi router

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thornwood
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 29 jul 2020 07:57

Mobiele wifi router

Bericht door Thornwood » ma 3 jan 2022 19:15

Aangezien wij voor dit jaar een seizoensplek hebben ben ik mij aan het oriënteren wat de beste manier is voor tv/internet op de camping. De camping heeft WiFi maar wanneer de dat het hele seizoen wil voor meer dan 1 device dan betaal je zo’n 200 euro per jaar. Mijn ervaring met camping WiFi is dat het er wel is maar nooit voldoende bandbreedte heeft.

We kunnen een schotel aanschaffen maar dat heb je ook abonnement nodig en je kan niet opnemen, terugkijken en Netflix/YouTube ed lukt niet.

Naar mijn weten blijft we maar 1 ding over, een Google Chromecast. Nadeel is dat de chromecast en telefoon/laptop/iPad oid op hetzelfde netwerk moet zitten om te kunnen streamen. Voordeel is dat je je KPN/Ziggo app, Netflix ed kan gebruiken en op de tv streamen of op andere divices gebruiken. Ik heb op mijn telefoon onbeperkt internet maar wil ook niet steeds mijn telefoon in de caravan laten zodat deze als router te laten fungeren. Maar streamen lukt dan niet.

Ik dacht dus aan het een Mobiele wifi router zodat iedereen automatisch met alles verbonden is en je dus ook in streamen naar een tv. Ik zie die dingen vanaf 50,- liggen maar weet niet of dat wat is. Ook het abonnement is een ding. Het goedkoopste data abonnement van KPN kost 5,- per maand voor 1 GB. Ik mag 50 GB van mijn telefoon abbo weggeven naar een abbo op hetzelfde adres. Weet alleen niet of dat ook met data abbo kan. Wellicht zijn er andere goedkope alternatieven met onbeperkte data met goed bereik? Ik weet dat KPN app groot verbruiker is wat betreft data dus die 50gb gaan waarschijnlijk hard. Netflix daarentegen is aardig zuinig.

Zal deze constructie beetje werken en heeft iemand tip voor goede router en abbo? Of zie ik de briljante oplossing over het hoofd?
Bürstner Ventana Avantgarde 480 TK

Gebruikersavatar
Chrisje113
Berichten: 397
Lid geworden op: vr 27 dec 2019 22:57
Locatie: Helmond

Re: Mobiele wifi router

Bericht door Chrisje113 » ma 3 jan 2022 19:30

Wij gebruiken een MIFI van Netgear. En doen daar een datakaartje in van vodaphone en dat werkt super ook in het buitenland
Renault Grand Scenic 2019
Tabbert Da Vinci 2022 met diverse opties erop(teveel om op te noemen whistle.gif )

fabricsman
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 15 aug 2021 19:44

Re: Mobiele wifi router

Bericht door fabricsman » ma 3 jan 2022 19:50

Wij hebben een Huawei USB stick die tot.nu toe prima werkt. Kan tijdens het rijden in de auto en op bestemming in de caravan. In nlt gebruikt ik in ons seizoen van april tot oktober een los data abo van Vodafone of Tele2. Buiten NL haal ik een lokaal prepaid kaartje. Kost tussen de 20-40 euro per maand maar jammer dan de rest van het camperen kost ook een klein vermogen. En hierdoor nooit gezeur met wifi van camping en max aantal gebruikers. Kan je zeggen dat als je een gezin van 4 bent en games,Netflix,Ziggo enz gebruikt je veel data gebruikt. Wij halen soms wel 10-15 Gb per dag.

Deze stick heb ik HUAWEI E8372 WiFi/WLAN LTE modem wit https://www.amazon.nl/dp/B014WMEJ2Q/ref ... UTF8&psc=1

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Chrisje113
Berichten: 397
Lid geworden op: vr 27 dec 2019 22:57
Locatie: Helmond

Re: Mobiele wifi router

Bericht door Chrisje113 » ma 3 jan 2022 19:50

In het buitenland hebben we 20GB aan data wat voor ons genoeg is om te kijken wat wel willen. F1 en voetbal 😉. Voor de rest kijken we weinig tv. Als jelanger in het buitenland bent zou ik een pre paid data kaart van het land aanschaffen waar je bent. Als we Netflix kijken doen we deze vooraf downloaden.
Renault Grand Scenic 2019
Tabbert Da Vinci 2022 met diverse opties erop(teveel om op te noemen whistle.gif )

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Mobiele wifi router

Bericht door ArnoM » ma 3 jan 2022 19:58

@TS,

Serieus?
Er is hier op het forum al zo verschrikkelijk veel geschreven over routers en simkaarten maar je kunt het niet vinden?

Een deel van de oplossing breng je zelf al aan, een Router.
Het andere deel is een duo simkaart.
Je schrijft dat je een abo hebt met onbeperkt data in Nl, vraag bij dat abo een duo simkaart aan en je bent klaar. Ik heb zelfs op mijn abo 2 duo simkaarten, 1 in de caravan router en 1 in mijn router aan boord.
Meeste providers doen er wat moeilijk over maar met wat lullen lukt het altijd wel.

Bij Vodafone zakelijk kost een duo sim normaal gesproken €4/maand.
Ik heb ze zover gekregen dat ik €8/maand korting krijg om die 2 x €4 voor de duo simkaarten te vereffenen.
Dit naast alle andere kortingen die ik krijg omdat ik naast trouwe Vodafone klant ook Ziggo klant ben.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Mobiele wifi router

Bericht door PD » ma 3 jan 2022 20:21

Thornwood schreef:
ma 3 jan 2022 19:15
Mijn ervaring met camping WiFi is dat het er wel is maar nooit voldoende bandbreedte heeft.
Mijn ervaring is dat absoluut niet; in de praktijk kijken wij zowel in NL als in het buitenland via de camping wifi naar TV-uitzendingen via de Ziggo-Go App. Hiertoe hebben we een EZ-V4 router in de caravan in combinatie met een Chromecast waarmee we naar de TV streamen.

Slechts in een enkel geval moet ik de databundel van onze smartphones gebruiken wat zelfs bij een zgn. onbeperkte databundel alsnog vaak een restrictie heeft van bijv. 4 GB per dag wat bij gebruik van de Ziggo-Go App betekent dat je maximaal 2 uur per dag TV kunt kijken. Netflix is overigens een stuk zuiniger qua datagebruik, in de praktijk ca. 0,6 tot 0,8 GB per uur.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Mobiele wifi router

Bericht door Erwin1987 » ma 3 jan 2022 21:55

Er is een Chromecast met een afstandsbediening, hier staat gewoon Android op en kun je de apps installeren op de Chromecast. Je hebt dan geen telefoon of iets dergelijks nodig om te streamen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Mobiele wifi router

Bericht door meeder » ma 3 jan 2022 22:06

Dat is inderdaad de nieuwe Chromecast met Android TV. Heel mooi apparaat voor dit soort toepassingen.
Ik zit er aan te denken om er één te kopen voor als ik voor m'n werk ergens in een hotel zit. De meeste TVs hebben een HDMI poort beschikbaar en dan hoef ik niet op laptop, telefoon of tablet te kijken.

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Mobiele wifi router

Bericht door Erwin1987 » ma 3 jan 2022 22:30

Wel externe stroomvoorziening nodig kan niet van de tv, heb er hier 2 liggen een is bestemd voor de caravan. Thuis werkt het in ieder geval erg prettig. Een gewoon menu met afstandsbediening ipv streamen van je telefoon of iets dergelijks.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
Chrisje113
Berichten: 397
Lid geworden op: vr 27 dec 2019 22:57
Locatie: Helmond

Re: Mobiele wifi router

Bericht door Chrisje113 » di 4 jan 2022 06:50

[re.gif]
Kan je deze ook niet voeden via de usb? Ik heb hier nog een ouder model liggen welke ik met een usb-poort uit de tv voed.
Renault Grand Scenic 2019
Tabbert Da Vinci 2022 met diverse opties erop(teveel om op te noemen whistle.gif )

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Mobiele wifi router

Bericht door ArnoM » di 4 jan 2022 06:54

[re.gif]
De oudere wel idd, de nieuwere niet.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

fabricsman
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 15 aug 2021 19:44

Re: Mobiele wifi router

Bericht door fabricsman » di 4 jan 2022 08:12

En houdt er rekening mee dat de Ziggo app op de nieuwste Chromecast niet buiten je Ziggo verbinding werkt. Om dat op te lossen gebruiken wij een streaming service van AliExpress. 25 euro per jaar

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Mobiele wifi router

Bericht door ArnoM » di 4 jan 2022 08:40

[re.gif]
Dat is dan specifiek voor de nieuwste Chromecast?
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

fabricsman
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 15 aug 2021 19:44

Re: Mobiele wifi router

Bericht door fabricsman » di 4 jan 2022 08:55

Ja klopt, de.oudere Chromecasts streamen.via je telefoon.of tablet en dat is net een andere Ziggo go app

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk



ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Mobiele wifi router

Bericht door ArnoM » di 4 jan 2022 09:05

Als ik de nieuwe Chromecast zou gebruiken stream ik ook via mijn telefoon.
Daarom snap ik het verschil niet.
weenie.gif
Maar..., met de nieuwste gaat dat dus niet, je moet specifiek op je Ziggo WiFi signaal zitten.
OK.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

fabricsman
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 15 aug 2021 19:44

Re: Mobiele wifi router

Bericht door fabricsman » di 4 jan 2022 09:10

Met de nieuwste Chromecast bedoel ik degene met de afstandsbediening de zgn Chromecast Google TV. Daar kan je apps op installeren en dan heb je geen telefoon oid nodig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Mobiele wifi router

Bericht door ArnoM » di 4 jan 2022 09:16

[re.gif]
Ah zo.
thumbup.gif
Toevallig heb ik gisteren een soundbar besteld waar Chromecast ingebouwd zit.
Ben benieuwd.

We dwalen af....
mrgreen.gif
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
Thornwood
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 29 jul 2020 07:57

Re: Mobiele wifi router

Bericht door Thornwood » di 4 jan 2022 11:22

ArnoM schreef:@TS,

Een deel van de oplossing breng je zelf al aan, een Router.
Het andere deel is een duo simkaart.
Je schrijft dat je een abo hebt met onbeperkt data in Nl, vraag bij dat abo een duo simkaart aan en je bent klaar. Ik heb zelfs op mijn abo 2 duo simkaarten, 1 in de caravan router en 1 in mijn router aan boord.
Meeste providers doen er wat moeilijk over maar met wat lullen lukt het altijd wel.
Dank! Ik had al eerder duo Sim geprobeerd aan te vragen bij KPN maar lukte niet. Nu weer gebeld en geen probleem. Dus heb nu Sim met onbeperkt data voor in een 4g router. Ze gaf alleen aan dat er soms issues zijn met bereikbaarheid ed wanneer 1 is verbonden de andere niet gebeld kan worden. Heb ik vroeger nooit iets van gemerkt.

Iemand een goede tip voor 4G router zonder dat ik een 2de hypotheek hoeft af te sluiten?
Bürstner Ventana Avantgarde 480 TK

Gebruikersavatar
Chrisje113
Berichten: 397
Lid geworden op: vr 27 dec 2019 22:57
Locatie: Helmond

Re: Mobiele wifi router

Bericht door Chrisje113 » di 4 jan 2022 11:47

We hebben de “netgear aircard 810S” gekocht voor in de caravan.
Voor het werk gebruik ik de zelfde met meerdere apparaten op het apparaat en dat werkt goed.
Het apparaat kost iets van €190,- euro exclusief de datakaart. Deze heb ik van Vodafone omdat ik daar ook een bundel heb met ziggo. In binnen en buitenland is deze te gebruiken en is per maand op te zeggen zodat je niet voor een jaar hoeft te betalen.
Renault Grand Scenic 2019
Tabbert Da Vinci 2022 met diverse opties erop(teveel om op te noemen whistle.gif )

fabricsman
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 15 aug 2021 19:44

Re: Mobiele wifi router

Bericht door fabricsman » di 4 jan 2022 11:48

Kijk even op marktplaats naar een mifi staan er genoeg op.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Mobiele wifi router

Bericht door ArnoM » di 4 jan 2022 11:48

Graag gedaan.
Bij mij staan de sim kaarten die in de routers zitten op "alleen data", dus die verbinding conflicten waarover gesproken wordt heb ik geen last van.
Stel dat je nu je gehele telefoon kwijt raakt, dan kun je de duo sim uit de router halen en in je reserve telefoon plaatsen, ik heb tenminste altijd een oude telefoon bij me als reserve.
Moet je alleen even met een andere verbinding bellen met de helpdesk dat ze die bewuste duo sim op "data + bellen" instellen.

Router, tja, dat kun je zo gek maken als je zelf wilt.
5G router is echt overkill, nergens voor nodig.
Kijk wel naar een Router die veel snelheid kan doorgeven.
Een schermpje op je Router is ook wel makkelijk om de status te bekijken wat je netwerksterkte is en zo.

Ik heb een TP link en een Netgear Nighthawk M2.
Beide bevallen goed, de Netgear is wat nieuwer en dus sneller.
Maar beide waren niet goedkoop.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
Thornwood
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 29 jul 2020 07:57

Re: Mobiele wifi router

Bericht door Thornwood » di 4 jan 2022 18:19

Vanmiddag een TP-Link Archer MR600 (v2.0) Router 4G+ overgenomen van [mention]Moris [/mention]
Bürstner Ventana Avantgarde 480 TK

Gebruikersavatar
verbaant
Berichten: 158
Lid geworden op: di 1 dec 2015 14:36

Re: Mobiele wifi router

Bericht door verbaant » di 4 jan 2022 19:00

[re.gif] bij ons dezelfde router, bevalt prima. Combinatie met Chromecast achter de TV. Alles ook op 12V zodat ik zelfs onafhankelijk ben zonder 230V.
Hobby 540 UL de Luxe met Dorema voortent en luifel, Enduro EM305+ mover, Thule Omnistore 6300.
Renault Grand Scenic 140 EDC Bose

Moris
Berichten: 263
Lid geworden op: wo 2 aug 2017 15:45

Re: Mobiele wifi router

Bericht door Moris » di 4 jan 2022 20:11

@Thornwood

Veel succes met de aankoop, ga je geen spijt van hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”