Voortent wintercamperen

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
freekph
Berichten: 86
Lid geworden op: vr 17 feb 2012 18:48

Voortent wintercamperen

Bericht door freekph » ma 20 dec 2021 09:54

Folks, kga wintercamperen en overweeg zo’n mini voortent.
Maar bevriest afwas daar niet in? En daar schoenen plaatsten is ook niet zo prettig toch?
Mercedes C180 1.6 2018+ Kip Greyline 2017

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Voortent wintercamperen

Bericht door Hans 555 » ma 20 dec 2021 10:32

Klopt, maar dat ligt natuurlijk wel aan de buitentemperatuur. Boven nul zal er in de tent ook niets bevriezen, onder nul dan weer wel. Vwb de schoenen, wij hadden 4 houten vlondertjes (samen 1 m2) waarop wij de schoenen uittrokken en daarna binnen op een matje zette. Gaan koude schoenen dan.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Voortent wintercamperen

Bericht door Chris » ma 20 dec 2021 10:35

Ga je het tentje ook verwarmen?
Dat zal een hoop schelen...maar ook duur.
Elektrisch zal je niet willen want de meeste wintercampings rekenen flink voor stroomverbruik... die grap weten ze natuurlijk.
Dus gas oid... Zibro..
Enne... afwas?? afwassen !!.
Afwas sparen is alleen maar zooi sparen....en die winter voortent is denk ik geen balzaal..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Voortent wintercamperen

Bericht door Hans 555 » ma 20 dec 2021 10:50

IMG_2611 voortent.JPG
Op deze foto (genomen in Oostenrijk) was de temperatuur onder nul en in de tent dus ook. De tent werd niet verwarmd.
voortent 2.JPG
Op deze foto was de temperatuur boven nul (met een lekker zonnetje erbij) en in de tent was het zelfs warmer dan buiten.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Voortent wintercamperen

Bericht door Hans1954 » ma 20 dec 2021 12:33

Zeg maar de helft van de wintertent kan je gebruiken om zaken op te slaan of op een andere manier te gebruiken. In mijn tent heb ik een tafel staan waar een oven en een air-fryer op staan. Onder de tafel staan de gasflessen die ik onderweg gebruik want gasflessen moet je nooit buiten laten staan omdat die door de voortdurende temperatuurwisselingen op een goed moment niet meer uit het ijs te halen vallen. Ook onder de tafel staat nog een kabelhaspel die de apparaten van stroom voorziet. Schoenen, die ikzelf gewoon binnen hou, kunnen ook wel een plaatje vinden alsmede andere zaken die ook wel een plekje vinden op tafel. De afwas zal het heus wel overleven in de tent. Afwassen op een goede wintercamping vind plaats in de verwarmde afwaskeuken en zolang je glas en porselein niet blootstelt aan een enorme temperatuurschok zal dat wel overleven. Veel belangrijker dan de zaken waar je je druk over maakt is een goede hemel in de tent. Die voorkomt dat je steeds druppels in je nek krijgt.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

nonblond
Berichten: 1295
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Voortent wintercamperen

Bericht door nonblond » di 21 dec 2021 00:20

ik heb de wintertent nooit verwarmt, anders dan door de zon. Weet er ook niet van dat anderen dat doen op de wintersport. Je zit nl. niet in de wintertent, dus waarom zou je die dan verwarmen. Kleding, schoenen enz. kun je als je ze niet in de caravan wilt ook in de ski- of droogruimte achterlaten. Dan zijn ze lekker warm. Moet je wel een stel achter houden om ze op te halen. Heb zelf voor noodgevallen een schoenwarmer mee, die op electra werkt. Maar die wordt vaker gebruikt om thuis natte schaatsen te drogen dan voor schoenen, omdat die doorgaans in de skiruimte drogen en warmen. En soms als ik een dagje naar Winterberg ga, want dan warm ik de skischoenen thuis op en laat de warme skiwarmer erin zitten onderweg met een dichtgeritste tas, zodat de warmte er zo lang mogelijk in blijft. Kun je beter in je skischoenen komen, dan wanneer die helemaal koud zijn. Sinds ik alleen op pad ga, geen wintervoortent meer mee. Had wel altijd een paar houten tuintegels mee om dingen op te kunnen zetten of bij de deur neer te leggen.

freekph
Berichten: 86
Lid geworden op: vr 17 feb 2012 18:48

Re: Voortent wintercamperen

Bericht door freekph » wo 22 dec 2021 19:42

Bedankt allemaal! Zeer nuttig 😍
Mercedes C180 1.6 2018+ Kip Greyline 2017

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”