Apple TV in de caravan zonder server?

Plaats reactie
Moris
Berichten: 263
Lid geworden op: wo 2 aug 2017 15:45

Apple TV in de caravan zonder server?

Bericht door Moris » za 18 dec 2021 17:12

Als fervente filmliefhebbers zouden we graag onze extra Apple TV 4K met pc-monitor in de caravan willen gebruiken, om tijdens het slechte weer of voor het slapen gaan een film te kunnen kijken of gewoon wat tv via de 4G-router.

Nu zit ik met het volgende probleem.
De ATV heeft enkel maar een netwerkaansluiting waardoor ik genoodzaakt ben om misschien een andere 4G-router met USB poort te nemen, waaraan je een externe HDD/SSD kan hangen. Dan zou ik waarschijnlijk met de AppleTV en de app infuse daarvan kunnen streamen. Normaal zou dat moeten werken zonder internet connectiviteit, maar heb hier geen ervaring in. Ik kan het thuis ook niet testen, daar ik geen router met een USB mediaserver bezit.

Bovendien zit ik nog met de vraag of de data voldoende snel aan de ATV kan geleverd worden, zonder buffering of drop outs?

Helaas is AirPlay ook niet feilloos en heb ik regelmatig het probleem, dat bepaalde films niet willen afspelen, waar dat over het netwerk met de Nas geen probleem is. AirPlay is bij deze dus uitgesloten.

Iemand hier ervaring me of hoe jullie het oplossen in de camper.

Pieter S
Berichten: 28
Lid geworden op: do 28 okt 2021 16:19

Re: Apple TV in de caravan zonder server?

Bericht door Pieter S » za 18 dec 2021 21:51

Niet helemaal zeker, maar als je een router gebruikt met de mogelijkheid van USB storage, dan zou je die drive moeten kunnen benaderen….
Dan is je probleem opgelost zonder gebruik te maken van infuse of andere aerver componenten.

Moris
Berichten: 263
Lid geworden op: wo 2 aug 2017 15:45

Re: Apple TV in de caravan zonder server?

Bericht door Moris » zo 19 dec 2021 10:22

@Pieter S
Ik zie dat de meeste routers gewoon usb 2 hebben en als er dan al eens exemplaar met usb 3 tussen zit zijn de transfers snelheden in lijn met de specs van usb 3.
Hierbij vrees ik dat een router voorzien van usb niet aan de wensen zal voldoen scratch.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Apple TV in de caravan zonder server?

Bericht door Micky » wo 22 dec 2021 15:41

Mijn kennis gaat niet zover, maar wij kijken gewoon via de Apple TV naar de TV, via de wifi van de camping, werkt feilloos
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Nemeg
Berichten: 110
Lid geworden op: za 15 aug 2020 20:27

Re: Apple TV in de caravan zonder server?

Bericht door Nemeg » wo 22 dec 2021 23:10

Ik heb nog NOOIT op een camping probleemloos tv kunnen kijken. Ik moet er wel bij vermelden dat ik hoofdzakelijk in Frankrijk kampeer. knipoog.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Apple TV in de caravan zonder server?

Bericht door Micky » do 23 dec 2021 00:00

[re.gif]

doe je best zou ik zeggen mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”