Dure zaak

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
olly
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 22 nov 2020 14:29

Dure zaak

Bericht door olly » vr 17 dec 2021 02:36

Hallo iedereen,
Heb in de Belgische ardennen een stukje grond kunnen huurkopen waar ik een stacaravan op ga zetten.
Heb ondertussen stacaravan gevonden op 4 km van de grond.
Dat het transport niet goedkoop is wist ik al ...
Heb net een prijs gekregen van 700€ voor ocharme 4km...
Meer dan 150€/km...mag ik dan verwachten dat dit bedrijf die caravan met een Rolce Royce gaat verplaatsen of is dit een "normale" prijs?

Techn
Berichten: 1117
Lid geworden op: di 9 jan 2018 21:26

Re: Dure zaak

Bericht door Techn » vr 17 dec 2021 07:05

Kan je hetzelf voor minder doen??

Ik niet hoor


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Joop11
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 19 nov 2021 10:33

Re: Dure zaak

Bericht door Joop11 » vr 17 dec 2021 07:50

Dat vind ik nog wel meevallen. Ik heb ook prijzen van 1500 euro voorbij zien. komen. Incl plaatsen en afstellen .

Rikkie
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 2 okt 2017 20:44
Locatie: Ergens midden België

Re: Dure zaak

Bericht door Rikkie » vr 17 dec 2021 08:08

Is logisch dat het geld kost ...
Een stacaravan hang je niet zomaar even achter een auto!
Stacaravan moet op 1 of andere manier op een oplegger gezet worden en dat kost geld.
Huurprijs/kostprijs van vrachtwagen .... ik ken de prijzen niet maar dat heb je zeker niet voor 20€ per uur.
Uurloon chauffeur: ook deze prijzen ken ik niet maar dat zal ook wel meer zijn dan 20€ per uur.
Ik vermoed dat je al snel met 2 mensen een halve dag in de weer bent dus 2 x uurloon voor halve dag ... tja
Als je alles optelt mag je blij zijn dat je er met 700€ van af komt.
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen ...

Ikkeeindhoven
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 4 okt 2021 11:32

Re: Dure zaak

Bericht door Ikkeeindhoven » vr 17 dec 2021 09:35

Voor die paar km vind ik t toch aan de hoge kant. Ja Jan nog duurder , maar vast ook goedkoper... Hier (nederland) moest ik voor km of 5, een bouwkeet (3.10 x 10.5m), 250 euro betalen. De keet hierheen laten brengen voor 450 euro (80km)

workel

Re: Dure zaak

Bericht door workel » vr 17 dec 2021 09:53

[re.gif]
Je moet niet kijken naar de 4 km.
Kijk eens naar de uren die het kost, BTW moet nog betaald worden en de ondernemer moet er nog wat aan verdienen.

Als ik uren moet facturen voor uitgevoerd arbeid dat zit ik snel op € 80 ex BTW per man. Voor onze business heel normaal.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Dure zaak

Bericht door Ab » vr 17 dec 2021 10:07

Een vriend van me ging een huis bouwen. Zelf, in de vrije tijd.
Dat duurt effe. Het vorige huis verkocht, dus woonruimte nodig.
Op camping " de Lucht" stond een stacaravan te koop.
Die hebben we met behulp van mijn toenmalige Ram van zijn plek getrokken na een uurtje graafwerk en wat kunststof rijplaten leggen.
Met een oude trekker ervoor, en mijn auto erachter (met alarmlichten aan )hebben we ook iets van 5 km overbrugt.
De laatste km met een lekke band.. op de velg wou het ding ook nog wel een beetje rijden. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Dure zaak

Bericht door VIP » vr 17 dec 2021 11:13

[re.gif]

Zo hoort het thumbup.gif

No Risk No Fun blij.gif
Porsche + Tabbert

Rikkie
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 2 okt 2017 20:44
Locatie: Ergens midden België

Re: Dure zaak

Bericht door Rikkie » vr 17 dec 2021 11:45

VIP schreef:
vr 17 dec 2021 11:13

No Risk No Fun blij.gif
Ieder zijn mening daarover.
Maar als je in België de arm der wet tegenkomt als je met zo'n gevaarte over de weg gaat krijg je een fikse boete.
Die zijn in België niet mals voor dit soort overtreding - Overbelading of overschrijden afmeting of sleepgewicht loopt al snel in de 4 cijfers.
Bovenop wordt je combinatie afgesleept op jouw kosten.
Dan is de 'Fun" snel over ...
Anderzijds kan je zeggen "Het is maar 4 km" ... maar ja
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen ...

Citrorob

Re: Dure zaak

Bericht door Citrorob » vr 17 dec 2021 12:39

[re.gif]

Idd stacaravan mag niet over de weg versleept worden. Dus moet middels vrachtvervoer of dieplader achter een tractor vervoerd worden.
Zelfs al zou het verantwoord kunnen zou je tegen een flink aantal problemen kunnen aanlopen.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Dure zaak

Bericht door Chris » vr 17 dec 2021 12:56

Dus....

Kiezen / delen / accepteren risico / cheap.

4 Km... of 700 euro.... of gratis en bijna voor niks op zn plekkie.... of een dikke prent..

Kies maar..
Ook mijn idee dat die 4 km er nou net het minste toe doet..
De kosten zitten in de materialen die hier voor nodig zijn... dat heeft ook een afschrijving..die betaal jij en niet de transporteur..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Citrorob

Re: Dure zaak

Bericht door Citrorob » vr 17 dec 2021 13:15

[re.gif]

Daarbij is het meestal ook verzekerd als een transporteur het doet.
Als je het zelf over de weg gaat slepen en het gaat mis dan mag je iig je eigenschade en wellicht ook de schade aan andere gaan betalen.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Dure zaak

Bericht door Knaus440 » vr 17 dec 2021 15:49

Voor verplaatsen stacaravan/ chalet op onze camping vragen ze meer dan 700 euro!
En dat is dan hooguit 1km.
Kostenpost is inderdaad de verzekering, voor beschadigen bij derden, maar ook aan het chalet/stacaravan zelf.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Dure zaak

Bericht door Niels83 » za 18 dec 2021 00:39

Die chauffeur rijdt sws meer dan 4 km. Hij moet er ook naar toe met zijn heel dure apparatuur die ook betaald moet die vrachtwagen is hij een halve dag kwijt voor andere klussen etc etc. Het is veel geld maar de onderneming heeft ook zijn kosten die betaald moeten worden.

Als je denkt dat het goedkoper kan moet je meer offertes opvragen.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Dure zaak

Bericht door Knaus440 » za 18 dec 2021 09:08

Precies. En verbaas je dan niet als sommige transporters er hun wagen niet voor starten willen.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

olly
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 22 nov 2020 14:29

Re: Dure zaak

Bericht door olly » za 18 dec 2021 09:21

Hallo iedereen,
Alvast bedankt voor jullie meningen...
Ben nogal kortzichtig en teveel gefixeerd geweest op die 700 €...ik kreeg de prijs te horen vd verkoper vd caravan die mij vertelde dat hij iemand kende die transporten doet...had een gevoel dat de verkoper er nog een paar 100€ had bij gedaan in de vorm van commissie extra.
Ben ook eens bij de lokale landbouwer geweest die het met zijn tractor wilt doen voor 50€.
Jullie meningen,de landbouwer,de 700€...zijn de momenten dat ik begin te overwegen wat het zal worden...heb lang in ontwikkelingslanden gewoond en ben altijd op mijn hoede vanaf er "tussenpersonen" betrokken zijn.
Landbouwer? Nee...-niet verzekerd in geval van...
-denk ook dat de dissel te kort gaat zijn
op het moment dat de caravan juist zal geplaatst moeten worden...niet veel plaats tussen achterwielen tractor en voorkant caravan.
Mijn grond gaat ook lichtjes omhoog (helling) aan de straatzijde en denk dat de achterste bladveren over de weg zullen slepen.
Grond is nat en tractor zal schade zoals putten enz aanbrengen op mijn land.
Zal ook zelf de caravan vertrekkensklaar moeten zetten en zal niet op hulp of service moeten rekenen van verkoper.

Wanneer je dit en/of andere goedkopere mogelijkheden zoekt/vind en alles begint te overwegen dan word 700€ goedkoper en goedkoper.
Dus ga ik niet twijfelen en word het de transportdienst.
Ze komen met 3 man,een jeep,vrachtwagen,service vertrekken en juist plaatsen,verzekering incl enz...

Het was niet mijn bedoeling om transporteurs af te schilderen als...
Het zijn tussenpersonen waar ik 3 keer over nadenk

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Dure zaak

Bericht door PD » za 18 dec 2021 09:35

Prima overweging, de kosten voelen nu acceptabel 👍

McGyver zie je liever op TV 😉
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
refram
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 aug 2020 18:03
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Dure zaak

Bericht door refram » za 18 dec 2021 09:44

Verstandige keuze. thumbup.gif
Er komt heel wat bij kijken om een stacaravan vakkundig te verplaatsen.
Deze mensen zijn beroeps en zullen je stacaravan het best kunnen verplaatsen met de minste kans op lekkage achteraf.
Nissan X Trail 1.6 dig-t met Fendt 515 SGE Bianco Activ.

koning

Re: Dure zaak

Bericht door koning » za 18 dec 2021 14:23

Goedkoop is vaak duurkoop....

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Dure zaak

Bericht door Knaus440 » za 18 dec 2021 20:07

Goede keus en goede overweging!
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Dure zaak

Bericht door Niels83 » za 18 dec 2021 23:30

Als je denkt dat de verkoper wat extra pakt dan zal ik zelf transporteurs bellen kijken of het zo is.

Als ik je goed begrijp is de verkoper geen particulier? Dan kan het goed zijn dat de verkoper prijsafspraken heeft dat hij als tussen persoon wat korting krijgt en dat verschil is zijn winst. Die korting krijg jij als particulier natuurlijk niet.

Als je de caravan nog niet gekocht hebt geeft dat wel weer iets te onderhandelen

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Dure zaak

Bericht door Ab » zo 19 dec 2021 00:46

Effe een vraag..
Ik lees: vakkundig plaatsen enz.
Wat is het grote verschil in een gewone caravan en een stacaravan om die op een plek te zetten ?
Het zijn beiden gewoon dozen op wielen met een soort koppeling aan de voorkant.
Dat een stacaravan een slagje groter is..nou ja.
Gewoon effe iets meer tijd nemen.

Btw..een jeep rijdt meer kapot dan een tractor.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Dure zaak

Bericht door Niels83 » zo 19 dec 2021 00:54

Wat rijdt die überhaupt kapot? Het gras? Als je je bij het plaatsen druk maakt over je gras ga je een stressvolle dag te gemoed. En nog een als Nuts voorzieningen worden aangesloten.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Dure zaak

Bericht door Knaus440 » zo 19 dec 2021 10:42

Ab, ik heb in de afgelopen 12 jaar veel stacaravan en chalets geplaatst, en gehaald, zien worden.
Het plaatsen was toch echt wel meer dan effe extra voorzichtig zijn. En dan heb ik het niet over het gras.
Via de smalle laantjes, tussen bomen door, wrikken tot ze op de goede plaats stonden, vraagt echt wel vakkennis. Bij onze buren dachten ze het op de camping met de shovel wel even te rooien, dragend frame krom/gescheurd.. Was iemand die op de camping woonde, en kocht stacaravans/chalets elders op. Die "handelaar" plaatste zeker een 20tal stacaravans en chalets.
Waren allemaal een 10-20 jaar oud.
Velen daarvan bleken na plaatsing lekkage in wand en dak te hebben. Aantoonbare nieuwe lekkage door onzorgvulidig plaatsen en verplaatsen.
Daarna is het park meer zelf gaan plaatsen, dat ging echt veel beter, gebeurde door transporteurs samen met park medewerkers.
Als je inzicht, ervaring hebt is het misschien eenvoudig, maar verkijk je er niet op.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Dure zaak

Bericht door deusjevo » zo 19 dec 2021 11:37

[re.gif]

Yep, een stacaravan is ook een veel gammeler hok dan een tour caravan.
Is ook niet gemaakt om al te veel te verrijden en als je het dan toch moet doen, liever iemand met verstand van zaken.
Kwamen m’n ouders ook achter een jaar of 25 geleden…. [aschrik.gif]
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”