Fendt 560 SKM moveradvies
Fendt 560 SKM moveradvies
Leden,
Zoals jullie wellicht al ergens hebben gelezen zijn wij in blijde verwachting van een nieuwe Fendt Bianco Activ 560 SKM. Al het goed is ergens rond juni 2022 wordt hij geleverd. De TMM van de caravan is 2000 kg.
Nu ben ik aan het orienteren voor een volautomatische mover. Ik had in gedachten om een AL-KO Mammut aan te schaffen, omdat de Fendt uiteraard een M-voorbereid chassis heeft. Totdat ik er achter kwam dat het vanwege de verlaagde instap die voor de wielen zit niet mogelijk is.......grrrr. Vamwege het gebrek aan de ruimte past sowieso geen mover voor de wielen,
Ok Mammut heb je ook voor onderbouw, achter de wielen (de s21), dus dacht ga daar naar informeren. Alleen van verschillende adressen te horen gekregen dat ze de Mammut eigenlijk maar tot 1800 kg adviseren, ook al is hij volgens AL_KO tot 2250 kg geschikt. Vervolgens wordt bij de ene een Truma XT geadviseerd en bij de andere de Reich Easydriver Infinity (2.5). Nu heb ik als eis dat het esthetisch zo mooi mogelijk moet zijn, dus valt voor mij de Truma XT af. Deze heeft namelijk veel in het zicht.
Nu heeft Fendt wel het voordeel dat deze een onderlangs lopende spoiler heeft, zodat er al veel minder in het zicht is.
- Hoe denken jullie over de AL-KO en/of eventueel de Reich Infinity? -
BTW Ik ben sws van plan om hem te combineren met een Victron PPP van 40aH.
Zoals jullie wellicht al ergens hebben gelezen zijn wij in blijde verwachting van een nieuwe Fendt Bianco Activ 560 SKM. Al het goed is ergens rond juni 2022 wordt hij geleverd. De TMM van de caravan is 2000 kg.
Nu ben ik aan het orienteren voor een volautomatische mover. Ik had in gedachten om een AL-KO Mammut aan te schaffen, omdat de Fendt uiteraard een M-voorbereid chassis heeft. Totdat ik er achter kwam dat het vanwege de verlaagde instap die voor de wielen zit niet mogelijk is.......grrrr. Vamwege het gebrek aan de ruimte past sowieso geen mover voor de wielen,
Ok Mammut heb je ook voor onderbouw, achter de wielen (de s21), dus dacht ga daar naar informeren. Alleen van verschillende adressen te horen gekregen dat ze de Mammut eigenlijk maar tot 1800 kg adviseren, ook al is hij volgens AL_KO tot 2250 kg geschikt. Vervolgens wordt bij de ene een Truma XT geadviseerd en bij de andere de Reich Easydriver Infinity (2.5). Nu heb ik als eis dat het esthetisch zo mooi mogelijk moet zijn, dus valt voor mij de Truma XT af. Deze heeft namelijk veel in het zicht.
Nu heeft Fendt wel het voordeel dat deze een onderlangs lopende spoiler heeft, zodat er al veel minder in het zicht is.
- Hoe denken jullie over de AL-KO en/of eventueel de Reich Infinity? -
BTW Ik ben sws van plan om hem te combineren met een Victron PPP van 40aH.
Re: Fendt 560 SKM moveradvies
Neem eens kontakt op de met de Caravan Mover Shop bij voorbeeld.
Die doen niets anders dan movers monteren en weten het naadje van de kous heel zeker.
En voor elke caravan een perfecte oplossing.
Zelf ook erg prettige ervaringen met ze, ook bij een garantie aanvraag na 4,5 jaar.
Zonder problemen opgelost..
BTW..
Je hebt wel een juweeltje van een accu al uitgekozen... jaloers.
Voor mij wint de Victron het ook net van de Powerxtreme door de aansluitmogelijkheden..
Topding.
Die doen niets anders dan movers monteren en weten het naadje van de kous heel zeker.
En voor elke caravan een perfecte oplossing.
Zelf ook erg prettige ervaringen met ze, ook bij een garantie aanvraag na 4,5 jaar.
Zonder problemen opgelost..
BTW..
Je hebt wel een juweeltje van een accu al uitgekozen... jaloers.
Voor mij wint de Victron het ook net van de Powerxtreme door de aansluitmogelijkheden..
Topding.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Fendt 560 SKM moveradvies
Ik had ook een 560.
Inderdaad kan het voor de wielen niet.
Achter de wielen zat een Simpark.
Daar zag je practisch niets van. Van een XT zal je ook niks zien, tenzij je op je buik gaat liggen.
Waarom Simpark.
Het was indertijd de sterkste mover die er te koop was.
Volledig uit RVS gemaakt, en hydraulisch .
Na een wintersport rit met veel pekel op de weg was een vorige mover vastgeroest. Vandaar RVS.
Er zijn inmiddels veel andere movers op de markt gekomen.
Ook met voldoende power.
Het maakt niet uit wat je kiest, maar neem er wel eentje die op papier heel veel overcapaciteit heeft.
De opgaven voor max caravangewicht die moverfabrikanten doen is erg optimistisch.
Power heb je nooit genoeg.
Inderdaad kan het voor de wielen niet.
Achter de wielen zat een Simpark.
Daar zag je practisch niets van. Van een XT zal je ook niks zien, tenzij je op je buik gaat liggen.
Waarom Simpark.
Het was indertijd de sterkste mover die er te koop was.
Volledig uit RVS gemaakt, en hydraulisch .
Na een wintersport rit met veel pekel op de weg was een vorige mover vastgeroest. Vandaar RVS.
Er zijn inmiddels veel andere movers op de markt gekomen.
Ook met voldoende power.
Het maakt niet uit wat je kiest, maar neem er wel eentje die op papier heel veel overcapaciteit heeft.
De opgaven voor max caravangewicht die moverfabrikanten doen is erg optimistisch.
Power heb je nooit genoeg.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Fendt 560 SKM moveradvies
Hey,Chris schreef: ↑do 16 dec 2021 09:56Neem eens kontakt op de met de Caravan Mover Shop bij voorbeeld.
Die doen niets anders dan movers monteren en weten het naadje van de kous heel zeker.
En voor elke caravan een perfecte oplossing.
Zelf ook erg prettige ervaringen met ze, ook bij een garantie aanvraag na 4,5 jaar.
Zonder problemen opgelost..
BTW..
Je hebt wel een juweeltje van een accu al uitgekozen... jaloers.
Voor mij wint de Victron het ook net van de Powerxtreme door de aansluitmogelijkheden..
Topding.
Bedankt voor je reactie! Caravanmovershop heb ik meermaals contact mee gehad en die zijn inderdaad heel behulpzaam! Geen vraag is teveel en nemen uitgebreid de tijd aan de telefoon. Alen kreeg ik daar dat verschillende adviezen. De ene medewerker zei dat ik voor een halfautomaat moest gaan ivm storingsgevoeligheid achter de wielen en de andere kwam eigenlijk alleen maar op de Truma uit. Vandaar dat ik ook wat onzeker was over het advies.
Accu: Victron wint het voor mij inderdaad ook vanwege de simplicity voor de aansluitmoggelijkheden ;)
Re: Fendt 560 SKM moveradvies
Hey,Ab schreef: ↑do 16 dec 2021 09:59Ik had ook een 560.
Inderdaad kan het voor de wielen niet.
Achter de wielen zat een Simpark.
Daar zag je practisch niets van. Van een XT zal je ook niks zien, tenzij je op je buik gaat liggen.
Waarom Simpark.
Het was indertijd de sterkste mover die er te koop was.
Volledig uit RVS gemaakt, en hydraulisch .
Na een wintersport rit met veel pekel op de weg was een vorige mover vastgeroest. Vandaar RVS.
Er zijn inmiddels veel andere movers op de markt gekomen.
Ook met voldoende power.
Het maakt niet uit wat je kiest, maar neem er wel eentje die op papier heel veel overcapaciteit heeft.
De opgaven voor max caravangewicht die moverfabrikanten doen is erg optimistisch.
Power heb je nooit genoeg.
Bedankt voor je reactie. Als ik jouw verhaal zo lees sterkt mij dan ook weer in de beslissing om voor de Reich te gaan, aangezien die voor 2500 kg is bedacht.
-
- Berichten: 2359
- Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31
Re: Fendt 560 SKM moveradvies
Ook rvs gaat roesten door wegenzout als je dat niet tijdig verwijderd
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Re: Fendt 560 SKM moveradvies
Truma XT of Easydriver infinity zou ik kiezen.
Looks vind ik de Truma het mooiste. Puur op kracht wint de Easydriver infinity wist mijn dealer te vertellen.
Looks vind ik de Truma het mooiste. Puur op kracht wint de Easydriver infinity wist mijn dealer te vertellen.
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023
Adria Adora 573 PT 2023
Re: Fendt 560 SKM moveradvies
De looks zijn niet belangrijk.
Je ziet niks van de mover terug bij een Fendt 560 .
@ Paul Vingerhoets.
Er zijn verschillende soorten RVS.
12 jaar lang niets aan de mover gedaan.
Was ook niet nodig. Geen spatje roest, en werkte altijd perfect.
Je ziet niks van de mover terug bij een Fendt 560 .
@ Paul Vingerhoets.
Er zijn verschillende soorten RVS.
12 jaar lang niets aan de mover gedaan.
Was ook niet nodig. Geen spatje roest, en werkte altijd perfect.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
-
- Berichten: 2359
- Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31
Re: Fendt 560 SKM moveradvies
Klopt daar is dan de prijs ook wel naar, je weet alleen meestal niet van te voren welke soort de fabrikant gebruikt heeft
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Re: Fendt 560 SKM moveradvies
Zie hier de XT onder onze 550, je ziet dus wel degelijk een en ander, misschien bij een 560 iets minder door een grotere afstand van het chassis naar de skirts?
Verkijk je niet, op veel afbeeldingen van de Reich infinity staat alleen de kast afgebeeld en niet de bijbehorende vierkante balk die je toch nodig hebt bij onderbouw.
Maar die balk komt net zoveel in het zicht als het donker grijze gedeelte bij de XT.
ALKO Mammut hebben wij ook gehad onder een 1800 kg caravan, dat is ook zat voor de Mammut inderdaad.
Keuze tussen XT en Reich?
Wat mij betreft geen keuze, 100% de XT.
Verkijk je niet, op veel afbeeldingen van de Reich infinity staat alleen de kast afgebeeld en niet de bijbehorende vierkante balk die je toch nodig hebt bij onderbouw.
Maar die balk komt net zoveel in het zicht als het donker grijze gedeelte bij de XT.
ALKO Mammut hebben wij ook gehad onder een 1800 kg caravan, dat is ook zat voor de Mammut inderdaad.
Keuze tussen XT en Reich?
Wat mij betreft geen keuze, 100% de XT.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
Re: Fendt 560 SKM moveradvies
Mm..het lijkt dat de spoiler kleiner is geworden.
Of de foto is heel laag genomen.
Bij mijn Diamant zag je bijna niks van de mover.
Edit..de foto is erg laag genomen.
De chassisbalken zie je normaal ook niet.
Of de foto is heel laag genomen.
Bij mijn Diamant zag je bijna niks van de mover.
Edit..de foto is erg laag genomen.
De chassisbalken zie je normaal ook niet.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Fendt 560 SKM moveradvies
Klopt, deze foto is laag genomen.
Deze is gewoon staand gefotografeerd.
Deze is gewoon staand gefotografeerd.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
Re: Fendt 560 SKM moveradvies
Tjah, wat is zichtbaar..... op de foto moet je 2 XT's (beide assen) zien..... valt reuze mee en bovendien zijn het niet van die lelijke witte klompen zoals de Reich's
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Fendt 560 SKM moveradvies
Maar, bij jou 250 brede caravan wel duidelijk minder zichtbaar dan bij onze 230 brede hut.
En ik heb het idee dat je tandemasser iets lager ligt waardoor de XT's nog minder zichtbaar zijn.
En ik heb het idee dat je tandemasser iets lager ligt waardoor de XT's nog minder zichtbaar zijn.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
Re: Fendt 560 SKM moveradvies
Ja met betrekking tot de Reich ben ik me inderdaad bewust van de tussenbalk. Die staat inderdaad bijna nergens afgebeeld.
De XT is er al weer een jaar of 9 dacht ik; das meestal positief qua doorontwikkeling….
Als ik filmpjes bekijk van manoeuvreren en met name een keg oprijden lijkt net dat de Truma dit wel stuk soepeler doet dan de Reich. Qua besturing lijkt me de Truma dan ook weer fijner, ondanks dat je twee handen nodig hebt om soepel te manoeuvreren;).
Volgens mij is de xt ook prima bestand tegen vuil en water?
De XT is er al weer een jaar of 9 dacht ik; das meestal positief qua doorontwikkeling….
Als ik filmpjes bekijk van manoeuvreren en met name een keg oprijden lijkt net dat de Truma dit wel stuk soepeler doet dan de Reich. Qua besturing lijkt me de Truma dan ook weer fijner, ondanks dat je twee handen nodig hebt om soepel te manoeuvreren;).
Volgens mij is de xt ook prima bestand tegen vuil en water?
Re: Fendt 560 SKM moveradvies
Ik vond de joystick bediening van de ALKO Mammut echt geweldig, werkt erg goed.
Inderdaad heb je 2 handen nodig maar het draaiwieltje voor het sturen werkt misschien iets intuïtiever dan de joystick.
Een trucje wat ik zelf altijd doe: als de caravan achteruit rijd draai ik de AB om, dan gaat de kont van de caravan die kant op waar je heen stuurt.
Vind ik persoonlijk erg makkelijk.
Inderdaad heb je 2 handen nodig maar het draaiwieltje voor het sturen werkt misschien iets intuïtiever dan de joystick.
Een trucje wat ik zelf altijd doe: als de caravan achteruit rijd draai ik de AB om, dan gaat de kont van de caravan die kant op waar je heen stuurt.
Vind ik persoonlijk erg makkelijk.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
-
- Berichten: 2359
- Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31
Re: Fendt 560 SKM moveradvies
Ik vraag me af wat het probleem is als de mover (beperkt) zichtbaar is ?
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Re: Fendt 560 SKM moveradvies
Omdat ik alles wat er op of aan de caravan gemaakt wordt niet mooi vindt, haha. Om die reden ook zeker geen fietsendrager ;)Paul Vingerhoets schreef: ↑do 16 dec 2021 19:46Ik vraag me af wat het probleem is als de mover (beperkt) zichtbaar is ?
Re: Fendt 560 SKM moveradvies
Maar duwen wil je ook niet dus je moet wat...
De Mammut past niet voor de as..... dan wordt het een onderbouw.
Geen kiezen of delen helaas..
btw... Heb je een chassis met de M gaten past er nog geen mammut...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Fendt 560 SKM moveradvies
Zo is het maar net :) Ja dat met de m-gaten dacht ik ook idd
Re: Fendt 560 SKM moveradvies
Mammut is toch Al-ko en toch die monopolist van o.a de (Delta) assen?
Is de service op de movers van hun dan wel naar tevredenheid van de gebruikers?
Sent from my SM-G991B using Tapatalk
Is de service op de movers van hun dan wel naar tevredenheid van de gebruikers?
Sent from my SM-G991B using Tapatalk
Eriba Nova L 442 -2022
BMW 320e PHEV Touring - 2023
BMW 320e PHEV Touring - 2023
Re: Fendt 560 SKM moveradvies
Ik ook ?Paul Vingerhoets schreef: ↑do 16 dec 2021 19:46Ik vraag me af wat het probleem is als de mover (beperkt) zichtbaar is ?
Kwil wel zien dat de opzet-wielen er weer af zijn voordat ik de weg op ga.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: Fendt 560 SKM moveradvies
Ach ja,zo heeft een ieder z’n reden voor bepaalde dingen;)
Het gaat mij hier in ieder geval om advies en niet de reden van (on)zichtbaarheid
Het gaat mij hier in ieder geval om advies en niet de reden van (on)zichtbaarheid
Re: Fendt 560 SKM moveradvies
Gisteravond nog wat gespeurd op internet waaronder Duitse sites en wat filmpjes bekeken en dan neig ik toch meer naar de Truma. Truma lijkt fijner te bedienen, en de app van Reich is handig in gevallen dat de Ab niet werkt…
Re: Fendt 560 SKM moveradvies
Een Fendt 560 SKM is van opbouw aan de as net hetzelfde als onze Fendt 515 SGE, ook met 2000kg as.
De deur zit ook voor het wiel, en toch kan een Truma XT perfect voor de as gemonteerd worden. Bij ons is deze zo gemonteerd.
Foto deze morgen genomen in het zonnige Spanje.
Geeft misschien een wat vertekend beeld omdat de hut staat opgekrikt wegens 5 maanden stilstand.
De deur zit ook voor het wiel, en toch kan een Truma XT perfect voor de as gemonteerd worden. Bij ons is deze zo gemonteerd.
Foto deze morgen genomen in het zonnige Spanje.
Geeft misschien een wat vertekend beeld omdat de hut staat opgekrikt wegens 5 maanden stilstand.
Nissan X Trail 1.6 dig-t met Fendt 515 SGE Bianco Activ.