Tv kijken in caravan

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Tv kijken in caravan

Bericht door Jaap van Duijn » zo 9 jan 2022 08:56

En wat heeft TS na alle adviezen besloten, ook dat zou leuk zijn, is nu maand voorbij, Kerst bonus gehad?
Dan weten we dat ook weer, misschien ook goed als weer zo een vraag komt toch?

groeten Jaap van Duijn.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Tv kijken in caravan

Bericht door dieseltijger » zo 9 jan 2022 09:20

Sterker: TS Heeft geen enkel antwoord gegeven op de vragen. Waarom zou je als forum er dan tijd in investeren?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Tv kijken in caravan

Bericht door Jaap van Duijn » zo 9 jan 2022 11:24

Persoonlijk vind het jammer dat het zo afloopt en mensen het forum niet op juiste manier gebruiken en benaderen.
Maar daar is genoeg over gezegd toch.

Fijne dag allemaal - in Katwijk en boven zee nu net even droog en zelfs zon.
Dus zullen we het maar zonnig in zien.

groeten Jaap van Duijn.

Reizigers

Re: Tv kijken in caravan

Bericht door Reizigers » zo 9 jan 2022 22:22

Hier in Spanje is de hele dag zonnig.
Zoals ik al eerder schreef hebben wij 2 unlimited bundels.
En is voor ons genoeg om iedere avond TV te kijken.
Nog zat data over op één abonnement.
Over 6 dagen weer 26Gig plus 13 van het andere abonnement
Net de film van Queen gekeken Bohemian Rhapsody op Disney+.
Bijlagen
C714C801-6D30-4EA3-9D65-50E8C05B1A4D.jpeg

Kitty A.
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 13 mar 2022 15:47

Re: Tv kijken in caravan

Bericht door Kitty A. » zo 13 mar 2022 18:48

Wij hebben een nieuwe caravan en proberen wijs te worden uit al deze antwoorden. We willen voorlopig alleen in NL blijven en als ik het goed begrijp hebben we dan genoeg aan 1 abo Unlimited? We hebben XS4all en kunnen dan de webTV gewoon volgen, toch? En kunnen we de telefoon ook aansluiten op de TV? Veel vragen in een keer, sorry. Daarbij hebben wij een Sprite Alpine met, volgens ons, een schoteltje op het dak. We nemen tenminste aan dat het een schotel is. Mar hoe het werkt, pffff, geen idee. In de papieren vind je er niks over en ook op het internet vind ik niks.
Hier een foto van de vermoedelijke schotel(tje).
Afbeelding

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Tv kijken in caravan

Bericht door iemand » zo 13 mar 2022 19:20

Hoi Kitty, en welkom op het forum.

[re.gif]
Het is beter om even een eigen onderwerp/thread te maken en daar je vraag te stellen (staat ook in de forum regels)
Ipv door te gaan op de vraag van een ander.

Het is mi een "Wing Dvb-T2 HD Antenne" van het merk Teleco.

Mi doet ie horizontale polarisatie. Wat in het buitenland vaak gebruikt wordt om DVB-T2 TV te ontvangen.
Maar in Nederland gebruikt KPN verticale polarisatie voor DVBT2 Digitenne. weenie.gif
Met een juiste TV (DVBT2 met HEVC H265) kun je de NPO1 kanalen gratis kijken in NL.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7067
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Tv kijken in caravan

Bericht door karelV » ma 14 mar 2022 10:50

Wij staan nu op camping Liederholt maar hebben totaal geen bereik met digitenne.......gisteren de eigenaar gesproken van het park en die zei dat we gewoon op de paal/aansluiting van de camping moesten inpluggen omdat daar toch genoeg kanalen op zitten.....kom ik weer net een dubbel vrouwtje tekort om aan te sluiten, dus maar even er op uit.....
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Tv kijken in caravan

Bericht door iemand » ma 14 mar 2022 11:45

[re.gif] Wat voor externe DVB-T2 antenne gebruik je en is die passief of actief versterkt ?

Je zit dan toch net onder Beekbergen scratch.gif ....

Zender staat in Apeldoorn.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

sailor wim
Berichten: 2665
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Tv kijken in caravan

Bericht door sailor wim » ma 14 mar 2022 14:07

[re.gif]
Screenshot_20220314-140537_Samsung Internet.jpg
Daarvoor heb ik ook deze nog bij mij
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Kitty A.
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 13 mar 2022 15:47

Re: Tv kijken in caravan

Bericht door Kitty A. » di 15 mar 2022 12:36

Dank je wel, Eric, voor je antwoord.
En ik zal de volgende keer een eigen topic aanmaken, mijn excuses.

bootjohn52
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 18 aug 2021 13:27

Re: Tv kijken in caravan

Bericht door bootjohn52 » di 22 nov 2022 15:04

Niels83 schreef:
za 8 jan 2022 12:25
Dit onderwerp is al vaak behandeld. En de uitkomst is steeds dat het voor iedereen anders is.
En is vooral afhankelijk van je locatie en kijk gedrag.

Een schotel biedt uitkomst wanneer je overal veel tv wil kijken je hebt nagenoeg overal tv en hoeft je niet druk te maken over verbruik. Nadeel is dat je hem iedere keer moet richten en opzetten, je hebt relatief veel spullen nodig en een abonnement.

Via gsm data is een uitkomst als je in eigen land blijft. Dan is unlimited ook bijna echt unlimited.

Digitenne kan ook nog in eigen land, maar dan ben je wat afhankelijk van de paal. In een dal zal het bereik slecht kunnen zijn.

Of via de wifi van de camping, daar moet je alleen van weten hoe goed die is. Vaak biedt die voldoende snelheid om goed te kunnen internetten, maar tv kijken kan lastig zijn tijdens piek uren.

Andere campings bieden kabel aansluiting. Dan is de kans dat je alleen zenders uit dat land aangevuld met bvn en BBC er.

Let trouwens op de data regels lijken te gaan veranderen binnen Europa. Als ik het goed heb moet je straks in het buitenland hetzelfde krijgen als in eigen land. Dan zou unlimited mogelijk wel uit kunnen als je niet iedere avond een paar uur tv kijkt.

Ik ben vast nog wat opties vergeten. Maar dit geeft denk ik wel wat te overwegen.

Zelf kijken wij geen tv. Alleen wat series die we vooraf downloaden van Netflix en Disney. Een enkele keer kijk ik een basketball wedstrijd, afgelopen jaar was het seizoen door Corona nog in de zomer bezig. Andere jaren stopt dit al eerder en kijk ik dit alleen in de tussen vakanties die in NL zijn, dus gewoon via de bundel.
Data is voor iedereen hetzelfde. De kunst is om zo min mogelijk te betalen voor mobiel data. Ik betaal €3,99 per dag bij Vodafone.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Tv kijken in caravan

Bericht door Niels83 » di 22 nov 2022 16:25

[re.gif]
Hoe bedoel je dat data voor iedereen hetzelfde is?

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”