Ervaringen oud en nieuw op de camping ?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
El1989
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 27 dec 2020 10:58

Ervaringen oud en nieuw op de camping ?

Bericht door El1989 » di 7 dec 2021 20:59

Hallo het lijkt mij en het gezin echt super leuk om met oud en nieuw en een paar dagen ervoor en erna op de camping de staan . We zien het helemaal voor ons ; luifeltje uit met leuke lichtjes erom heen . In de avond een gezellig vuurtje stoken onder het genot van een drankje haphop.gif .
Heeft iemand ervaring met oud en nieuw op een camping door te brengen ? Zo ja hoe is dat en vooral de belangrijkste vraag welke camping! blij.gif Wij zoeken een camping waar dus wel wat volk verblijft want beetje aanspraak is altijd gezellig en waar je ook een vuurtje mag stoken . Dat is helaas nog niet de complete wensen lijst want een binnenzwembad en speelruimte voor kids zou ook geweldig zijn. Best wel beetje een eis maar met de ervaring hier hoop ik dat iemand precies iets weet wat we zoeken . Alvast bedankt thumbup.gif
Renault Megane Estate 1.3 Tce (2018) en een Caravelair Alba 466 family (2021)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Ervaringen oud en nieuw op de camping ?

Bericht door PD » di 7 dec 2021 21:04

Landal Rabbit Hill voldoet waarschijnlijk aan jullie wensen.

De camping waar wij gedurende deze periode verblijven, biedt geen zwembad en/of (binnen)speelruimte (te kleinschalig) en is bovendien volgeboekt.

Vorige maand stonden we nog op Het Lierderholt in Beekbergen, een vrij grote camping met fijne horeca en een buitenspeeltuin, echter ook zonder binnenzwembad.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

Re: Ervaringen oud en nieuw op de camping ?

Bericht door Stigter » di 7 dec 2021 21:38


Misschien camping Marveld in Groenlo.

Nog nooit geweest staat nog op ons lijstje misschien deze maand nog anders in januari eens gaan kijken.
Groet Arnold

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Ervaringen oud en nieuw op de camping ?

Bericht door nonblond » di 7 dec 2021 22:05

Marveld is zeker een aanrader. Het zwembad is heel mooi. Meestal is er in de winter een ijsbaan en er is een mooie golfbaan. Allemaal mooie voorzieningen en ook Groenlo is een leuk dorp. In de omgeving is ook genoeg te zien en natuurlijk is een bezoek aan Obelink een mogeliijkheid.
Het vuurtje moet je navragen. Ik weet niet hoe het nu is maar een jaar of wat geleden werd er op de camping tijdens oud en nieuw vuurwerk afgestoken op de velden door de campinggasten. Ik vond dat heel naar, want door de wind kwamen de vuurpijlen van een naburig veld in de buurt van en soms zelfs op de voortenten. Misschien dat de regels daarover inmiddels anders zijn, want ik ben denk ik niet de enige die dit als minpunt bij de camping heeft gemeld.
In december hebben ze doorgaans een aantrekkelijk aanbod om te kamperen. Toen ze daarmee zijn begonnen stonden we met een stuk of 10 caravans op de camping, maar inmiddels is het behoorlijk druk in die periode. De laatste paar jaar ben ik daar niet meer in de winter geweest, maar de laatste keer was de camping vol.

Arnold, jullie moeten er niet over denken, maar doen. Deze camping past zeker bij jullie gezin.

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

Re: Ervaringen oud en nieuw op de camping ?

Bericht door Stigter » di 7 dec 2021 23:14

Bedankt voor je reactie Yvonne.

Het is met caravan 130km rijden dat is door de spits altijd een late aankomst in het donker.
Daarom kozen wij altijd voor Rabitt Hill maar de kinderen worden groter dus tijd voor iets anders.

Iemand nog andere tips voor TS mrgreen.gif
Groet Arnold

Gebruikersavatar
El1989
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 27 dec 2020 10:58

Re: Ervaringen oud en nieuw op de camping ?

Bericht door El1989 » wo 8 dec 2021 17:17

Bedankt allemaal voor de reacties, hier kunnen wij zeker wat mee 😁 we gaan ze even bekijken. Als iemand nog een mooie ervaring heeft met oud en nieuw vieren op een camping hoor ik ze graag blij.gif
Renault Megane Estate 1.3 Tce (2018) en een Caravelair Alba 466 family (2021)

TFJ

Re: Ervaringen oud en nieuw op de camping ?

Bericht door TFJ » wo 8 dec 2021 17:40

www.dezevenlinden.nl in Baarn.
Geen zwembad, wel fikkie stoken.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Ervaringen oud en nieuw op de camping ?

Bericht door dieseltijger » wo 8 dec 2021 21:36

Hengelhoef in Houthalen. Lekker riant subtropisch zwembad, je kan er als ouders prima zitten op ligstoelen. Principe: als de kinderen vakantie hebben, dan hebben wij ook vakantie. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat het dik 10..15 jaar geleden was dat we daar in deze periode stonden, maar plek zat - en een fik stoken kan volgens mij wel.

Nu de zeperd: even checken per mail of ze open zijn inclusief alle voorzieningen (dat bad hè...) de reserveringsmogelijkheid zegt van niet - maar dat was toendertijd anders.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Ervaringen oud en nieuw op de camping ?

Bericht door Chris » wo 8 dec 2021 21:41

Was het zwembad bij Marveld nou apart betalen???
Dat staat mij bij tenminste.. scratch.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Ervaringen oud en nieuw op de camping ?

Bericht door SBerend » wo 8 dec 2021 22:20

@Chris. Wij hebben in Oktober 2021 er gestaan. Toen direct bijgeboekt. Bij binnenkomst zit een personeelslid bij de poortjes. Daar kon volgens ons kaartjes gekocht. worden.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
ben015
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 24 jan 2016 12:35

Re: Ervaringen oud en nieuw op de camping ?

Bericht door ben015 » do 9 dec 2021 09:10

Camping en bungalowpark Klein Vink van de Roompot in Arcen voldoet aan al jullie wensen/eisen. Er zijn meerdere kampeer en campervelden en naar mijn weten is er nog plek. Maar dat zie je zo op hun site. Succes.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Kabe Imperial 600 DXL KS met Volvo XC60 T8

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Ervaringen oud en nieuw op de camping ?

Bericht door Ab » do 9 dec 2021 11:50

Fikkie stoken wordt wel lastig vrees ik..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Ervaringen oud en nieuw op de camping ?

Bericht door Gerrie » do 9 dec 2021 12:09

Camping de Vreehorst Winterswijk. Kan je ook nog even een bezoekje brengen aan Obelink.
Klantenkaart van Obelink geeft ook nog eens korting op de camping.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Mlandzaat
Berichten: 164
Lid geworden op: za 20 nov 2021 22:20

Re: Ervaringen oud en nieuw op de camping ?

Bericht door Mlandzaat » wo 19 jan 2022 21:26

Afgelopen oud&nieuw hebben wij met onze caravan op de Staatsbosbeheer camping in Sint Anthonis gestaan.
Erg mooie camping, hij stond ook afgeladen vol.
Vuur stoken was toegestaan in een vuurschaal of korf en er wat gratis hout te krijgen.
De camping is erg ruim opgezet met ruime plaatsen waarbij het af en toen lijkt alsof je in het bos staat.
Erg gezellige camping, er stonden veel caravans met lichtsnoeren en dergelijke aan de voortent.

TFJ

Re: Ervaringen oud en nieuw op de camping ?

Bericht door TFJ » wo 19 jan 2022 22:19

Mlandzaat schreef:
wo 19 jan 2022 21:26
Staatsbosbeheer camping in Sint Anthonis.
Wellicht leuk voor komende jaarwisseling.
Hoe was het met het vuurwerk, ook dichtbij of was het meer "dof gerommel" ver weg?
Vraag dit ivm onze hond.

Mlandzaat
Berichten: 164
Lid geworden op: za 20 nov 2021 22:20

Re: Ervaringen oud en nieuw op de camping ?

Bericht door Mlandzaat » vr 21 jan 2022 18:04

Op de camping was vuurwerk niet toegestaan, de camping verkocht zichzelf ook als ideale plek voor hondenbezitters.
Wij stonden er ook met het oog op de eerste oud&nieuw met onze hond Fokke.
Een kruising Friese Stabij met een Border Collie.
Heerlijk rustige oud&nieuw gehad, wel wat vuurpijlen gezien vanuit het dorp maar geen last van gehad.
De camping ligt ook net buiten het dorp in het bos.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bart1967
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 9 okt 2023 13:34

Re: Ervaringen oud en nieuw op de camping ?

Bericht door Bart1967 » do 19 okt 2023 09:15

Wat een leuk idee, ik zal het eens gaan voorleggen aan mijn vrouw.

Wij hebben wel eens in een gehuurde stacaravan oud en nieuw gevierd, dat was behoorlijk fijn om geen gestressde hond mee te maken.

Nu hebben we twee Roemeense shelterhonden, vooral de oudste is erg bang voor vuurwerk, ik had hier nog niet aan gedacht.

Groeten, Bart
Swift Charisma 220-400 uit 2005 getrokken door een Benz......

Bart1967
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 9 okt 2023 13:34

Re: Ervaringen oud en nieuw op de camping ?

Bericht door Bart1967 » di 2 jan 2024 08:33

Zo, allereerst allemaal de beste wensen voor 2024.

Wij hebben de jaarwisseling doorgebracht op camping De Jagerstee in Epe.

Eenmaal aangekomen dachten we dat het er stil zou zijn maar ook daar leek het wel oorlog in de omgeving.
Op de camping werd er geen vuurwerk afgestoken maar het geluid van vooral de carbid schieters was het hele weekend te horen.

Onze bange hond wilde daarom regelmatig niet mee wandelen, toch heeft ze ook dat overleefd.
Combirollos naar beneden en de radio aan scheelde tijdens de jaarwisseling, ze was wel rustig gelukkig.

Wij zijn van plan om dit ieder jaar te gaan doen, mogelijk dat er plaatsen zijn waar het vuurwerk nog minder te horen is.
Swift Charisma 220-400 uit 2005 getrokken door een Benz......

Gebruikersavatar
dehoekies
Berichten: 559
Lid geworden op: za 20 aug 2022 19:29

Re: Ervaringen oud en nieuw op de camping ?

Bericht door dehoekies » di 2 jan 2024 10:53

Goed idee , de teckels van ons zijn nogal verschillend de ene kijkt buiten naar het vuurwerk en de andere wil niet van de bank afkomen laat staan naar buiten gaan.
Saar & Kees.JPG
Het algeheel verbod heeft blijkbaar geen nut gehad want in Tilburg en Eindhoven is volgens insiders meer afgestoken als in andere jaren
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken awhoea.gif
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best

Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent ( avatar volgt)

Mlandzaat
Berichten: 164
Lid geworden op: za 20 nov 2021 22:20

Re: Ervaringen oud en nieuw op de camping ?

Bericht door Mlandzaat » di 2 jan 2024 11:14

Afgelopen jaarwisseling doorgebracht in onze caravan op camping De Paalberg in Ermelo.
Net als vorig jaar overigens, toen hadden we ook een winter arrangement (1 nov - eind maart).
Redelijk rustige jaarwisseling gehad.
Je hoort wel vuurwerk vanuit het dorp maar slechts op de achtergrond.
Misschien mede doordat we helemaal achteraan staan op de camping grenzend aan het bos en de Ermelosche Hei.

Voor onze hond was het goed te doen, eigenlijk de hele avond rustig gelegen en geen moment stress te zien.
Om een uur of 23:00 nog een laatste rondje gedaan en dat was prima te doen.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Ervaringen oud en nieuw op de camping ?

Bericht door PD » di 2 jan 2024 11:25

Vuurwerkvrij is een relatief begrip.

Hier op De Kleine Abtshoeve is de camping vuurwerkvrij en ook het naastgelegen vakantiepark is vuurwerkvrij.
Echter op de boerderijen hier in het buitengebied denken ze daar anders over waardoor het hondje van een medeforummer er alsnog best last van had tijdens deze jaarwisseling.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

covermark
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 24 feb 2016 21:49
Locatie: Rotterdam

Re: Ervaringen oud en nieuw op de camping ?

Bericht door covermark » di 2 jan 2024 16:35

Wij stonden afgelopen week ook op de kleine Abtshoeve. Fijne plek trouwens. Camping zelf inderdaad vuurwerk vrij maar inderdaad..... wat een @#€%& herrie in de buurt.

Plaats reactie

Terug naar “Kamperen en Winterkamperen”