Thule 891/2/3 Slide bars

Plaats reactie
Jekihero

Thule 891/2/3 Slide bars

Bericht door Jekihero » ma 29 nov 2021 13:42

Op onze C gebruikten we de Wingbar EVO en die was redelijk stil nadat alle gootjes waren gedicht.
Ik dacht i.v.m. de hoogte van de huidige auto de fietsen op de dissel te kunnen zetten maar zie daar nu toch vanaf en heb ik toch nieuwe dakdragers nodig
Nu wil ik voor wat meer gemak de Thule Slide bars proberen maar die zijn niet zo mooi aerodynamisch en ik heb een grondige hekel aan herrie op het dak.
Voordat ik iets koop voor eenmalig gebruik, heeft iemand hier ervaring met deze slide bars?

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Thule 891/2/3 Slide bars

Bericht door PMT » ma 29 nov 2021 14:15

Ik heb deze slidebars gehad icm met 2 Thule fietsendragers Proride 598. Eerst op een Citroën C5 break en daarna nog één jaar op een Skoda Octavia combi.
Ideale dragers om je fietsen op je dak te zetten omdat je dan niet zo uit je rug hoeft te tillen omdat je ertussen staat. Ook die proride was ideaal omdat je met één hand de fiets kon vastklikken. Ik had twee e-bikes op die dragers staan.
Iets op het dak heeft natuurlijk altijd invloed op wind dus geeft ook extra geluid. Ik vond het totaal niet hinderlijk en ik ben ook wel iemand die gauw last heeft van geluidjes.
Bij de Citroën leek het overigens stiller dan bij de Skoda en dat komt mogelijk door de ligging van de voorruit die bij de Citroën schuiner is.
Inmiddels is alles verkocht, omdat ik nu nog maar één fiets (elektrische vouwfiets) heb en in de auto vervoer.
20180730_182526-COLLAGE.jpg
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Jekihero

Re: Thule 891/2/3 Slide bars

Bericht door Jekihero » ma 29 nov 2021 20:25

[re.gif] Thanx.

We gaan het proberen, de Proride 598 gebruiken wij ook.
De Gazelles Medeo gaan plaats maken voor de Pegasus Premio Ultralite scheelt weer ruim 5 kg per fiets.

joswal
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 14 aug 2013 12:49

Re: Thule 891/2/3 Slide bars

Bericht door joswal » ma 29 nov 2021 21:22

Ik heb de thule slide bars ook lang gebruikt en was zeer tevreden over het gebruik. Het geluid tijdens rijden valt goed mee door de ronde/ovale vorm van de bars. Wel nam ik steeds in de kofferbak van de wagen een opvouwbaar opstapje mee, kwestie van het opzetten van de fietsen nog makkelijker te maken. In het begin gebruikte ik hiertoe het opstapje van de caravan maar dit bleek nogal tricky als ik met de fietsen en de bars bezig was en iemand anders uit de caravan kwam en daar het trapje verwachte. Gelukkig goed afgelopen…. Succes

Plaats reactie

Terug naar “Fietsendragers”