Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Drost84
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 31 jan 2021 19:37

Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Bericht door Drost84 » zo 21 nov 2021 21:03

Hallo allemaal,

Dit jaar gaan wij voor de tweede maal op vakantie met onze caravan. Dit jaar willen wij naar noord Spanje of noord Italie. Helaas kom ik er zelf online niet helemaal uit, maar ik ga er zomaar vanuit dat op dit forum genoeg ervaring aanwezig is voor een paar goede tips. blij.gif

Onze wensen:
- Grote plaats (onze caravan is bijna 8 meter incl. dissel).
- Niet hutje mutje aan een geasfalteerd straatje
- Nederlandstalige animatie (kinderen 3, 5 en 8 jaar oud)
- Leuk zwembad met het lieft wat glijbanen.
- In de buurt van meer of strand is een pre.

We willen hier 8 - 10 nachten bijven, we willen er in de week van 20 juli aankomen en een nacht of 8 - 10 blijven.

Iemand goede tips?

Alvast bedankt!
Beginnende kampeerder met een Detleffs 530 FSK achter een citroen Grand C4 picasso 2.0 hdi

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18282
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Bericht door deusjevo » zo 21 nov 2021 21:07

Bedoel je met Noord Spanje de Golf van Biskaje?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Drost84
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 31 jan 2021 19:37

Re: Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Bericht door Drost84 » zo 21 nov 2021 21:29

deusjevo schreef:
zo 21 nov 2021 21:07
Bedoel je met Noord Spanje de Golf van Biskaje?
Ja dat is prima, middellandse zee is ook goed. Eigenlijk willen wij vooral niet weer naar Frankrijk. Daar zijn wij vorig jaar geweest, mooi land, alleen vonden zij de meeste Fransen niet heel gastvrij overkomen.
Beginnende kampeerder met een Detleffs 530 FSK achter een citroen Grand C4 picasso 2.0 hdi

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18282
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Bericht door deusjevo » zo 21 nov 2021 22:17

De Golf van Biskaje kun je wel skippen als je NL animatie zoekt.
Het is een prachtige kust maar je ziet er eigenlijk alleen maar authentieke Spaanse campings die niet bekend staan om hun ruime plaatsen.
De kust is ook redelijk ruig en minder geschikt voor kleine kinderen.
Noord Italië heb ik weinig ervaring.

De Costa Brava is dan veel geschikter, vanaf de Pyreneeën kun je al terecht.
Zullen vast nog heel wat campings voorbij komen daar.
Zelf zijn we enkele malen in Empuriabrava geweest, camping Laguna en is prima bevallen, een aanrader.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Cocoon
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 14 sep 2020 22:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Bericht door Cocoon » zo 21 nov 2021 22:24

Camping Lago di Levico in Noord Italië voldoet volledig aan jullie wensen.
Zelf zijn we hier een aantal jaren geweest. Is een super camping! En ook nog eens een prachtige omgeving.
Hobby 460 UFe De luxe bj2021
Volvo S60 Inscription bj2022

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

Re: Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Bericht door Stigter » zo 21 nov 2021 22:32

Ben niet zeker of deze camping Nederlandstalige animatie heeft.
Wij waren er 20 jaar geleden ongeveer.

www.camping-castellmontgri.com
Groet Arnold

Gebruikersavatar
Cocoon
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 14 sep 2020 22:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Bericht door Cocoon » ma 22 nov 2021 07:27

Afgelopen twee jaar in ieder geval wel.
Een aantal leden van het animatieteam waren toen Nederlands. De activiteiten werden begeleid door jeugd uit Nederland. De minidisco is een mix van verschillende talen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Hobby 460 UFe De luxe bj2021
Volvo S60 Inscription bj2022

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5776
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Bericht door Morgoth » ma 22 nov 2021 08:43

Drost84 schreef:
zo 21 nov 2021 21:29
Eigenlijk willen wij vooral niet weer naar Frankrijk. Daar zijn wij vorig jaar geweest, mooi land, alleen vonden zij de meeste Fransen niet heel gastvrij overkomen.
Even gokken: Côte d'Azur? Wellicht het deel tussen, pak um beet, Cap d'Agde en Monaco? Wij gaan elk jaar twee keer naar Frankrijk. Horken heb je overal, alleen vinden wij in dit deel de "doorsnee" Fransen ook niet zo aardig. Ga je wat noordelijker zitten in de Provence en zoek je een camping aan een mooi meer, dan zul je een betere ervaring hebben met de Fransen. En ook daar is het weer altijd prima en de omgeving heel mooi. Maar eigenlijk overal in het binnenland van Frankrijk hebben we aardige mensen aangetroffen. Ik kan me wel voorstellen dat de taal wat offensief op je over kan komen als je geen Frans spreekt.

Als je direct aan zee wilt kamperen kun je in Italië de grote ruime plekken wel vergeten en in Spanje heb ik nog nooit een camping aan zee zonder mooie geasfalteerde weggetjes gezien. Maar goed, wij gaan naar een ander soort campings dus ik ben ook niet actief op zoek naar dit soort resorts. Ze zullen er best zijn.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Drost84
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 31 jan 2021 19:37

Re: Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Bericht door Drost84 » ma 22 nov 2021 10:45

Morgoth schreef:
ma 22 nov 2021 08:43
Drost84 schreef:
zo 21 nov 2021 21:29
Eigenlijk willen wij vooral niet weer naar Frankrijk. Daar zijn wij vorig jaar geweest, mooi land, alleen vonden zij de meeste Fransen niet heel gastvrij overkomen.
Even gokken: Côte d'Azur? Wellicht het deel tussen, pak um beet, Cap d'Agde en Monaco? Wij gaan elk jaar twee keer naar Frankrijk. Horken heb je overal...
Wij zijn via de Normandie naar de Ardèche gereisd. Met name in de Ardèche vond ik ze wat stug. Soms heel amicaal als je aankomt, als je aangeeft een dag eerder te willen vertrekken kunnen ze ineens geen engels meer stom.gif
Beginnende kampeerder met een Detleffs 530 FSK achter een citroen Grand C4 picasso 2.0 hdi

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18282
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Bericht door deusjevo » ma 22 nov 2021 10:50

[re.gif]

Je kan toch gewoon gedag zeggen en wegrijden dan?
Tenminste, als je je gereserveerde periode betaald hebt.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
CoralOne77
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 13:26
Locatie: BE

Re: Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Bericht door CoralOne77 » ma 22 nov 2021 10:51

Zelf heb ik nog maar weinig Fransozen als niet gastvrij ervaren, misschien wat chauvinistisch, zeker qua taal, maar daarom niet minder warm, in tegendeel. Dat er een duidelijk verschil in mentaliteit is tussen onze noorderburen en onze zuiderburen, is mij - zelf als Belg een historische kruisbestuiving tussen Germanen en Romanen zijnde - ook al duidelijk gebleken. Is het gewoon ook niet ietwat de taalbarrière inderdaad? Want een "sjuudoowrans van appel" kennen ze niet nee... whistle.gif mrgreen.gif
Constructam Coral I (1977) scandi-boho strandhut + Custom boogluifel Reda Lucca I met front- en zijwanden
Nissan Navara 4x4 + BFG KO2 + Garmin 780DT + Gaia GPS + Victron MPPT + Overland build
Weber WGA & JJP + Petromax + Foker & wadjan

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5776
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Bericht door Morgoth » ma 22 nov 2021 11:05

Ik kom ook wel eens in de Ardèche. Ik heb me daar nooit onwelkom gevoeld. Dat had ik in de eerder beschreven regio wel. Daar wisten ze dat de toeristen toch wel zouden komen dus hadden ze geen zin om aardig te doen. Ik merk altijd wel dat Fransen het waarderen als je je best doet om je duidelijk te maken in het Frans. Als je meteen in het Engels binnen komt struinen zonder even te vragen of ze ook Engels spreken vindt men dat meestal niet zo prettig. Ik snap dat ook wel. Dus beginnen met: Bonjour monsieur / madame. J'ai une question. Mais parlez-vous anglais? Mon français est très mauvais. Dit breekt het ijs.

Verder zijn ze bij de grote wegrestaurants ook vaak niet zo vriendelijk. Ik spreek redelijk Frans maar als ik weer eens door zo'n onvriendelijk sujet wordt aangesnauwd, dan zeg ik altijd met een heel vriendelijk gezicht en op uiterst vriendelijke toon, in het Nederlands, de meest vreselijke dingen tegen zo'n persoon. Mijn vrouw neemt dan meteen de benen want die pist dan bijna in de broek van het lachen.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7971
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Bericht door Ron » ma 22 nov 2021 13:26

Camping village Lago di Levico in Levico terme.
Grote plaatsen, met naar keuze eigen prive sanitair.
Aan een heerlijk meer, leuk zwembad, lekker restaurant.
Schoon sanitair.
1083 km vanaf Utrecht.


https://www.campinglevico.com/nl/
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5776
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Bericht door Morgoth » ma 22 nov 2021 14:32

[re.gif]
Bij deze laatste moet je ff opletten welke plaats je reserveert. Er zijn ook plaatsjes van 55 vierkante meter. De aller grootste is 115 vierkante meter.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Bericht door Scout15 » ma 22 nov 2021 14:49

ronk schreef:
ma 22 nov 2021 13:26
Camping village Lago di Levico in Levico terme.
Grote plaatsen, met naar keuze eigen prive sanitair.
Aan een heerlijk meer, leuk zwembad, lekker restaurant.
Schoon sanitair.
1083 km vanaf Utrecht.


https://www.campinglevico.com/nl/
Inderdaad een heerlijke camping. Zijn wij een paar jaar geleden een paar dagen geweest. Plekjes aan de kant van het meer waren wel erg krap.. [aschrik.gif] Dus misschien even qua boeken goed opletten.
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7971
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Bericht door Ron » ma 22 nov 2021 17:35

Scout15 schreef:
ma 22 nov 2021 14:49

https://www.campinglevico.com/nl/


Inderdaad een heerlijke camping. Zijn wij een paar jaar geleden een paar dagen geweest. Plekjes aan de kant van het meer waren wel erg krap.. [aschrik.gif] Dus misschien even qua boeken goed opletten.
De plekken Airona zijn 100 tm 150 m2 groot.
De eerste rijen aan het meer zijn kleiner.
De camping is niet zo heel erg groot , dus je staat toch al zo aan het meer.
Wij zijn er al 2 keer 4 weken geweest.
De afgelopen 2 jaar zat het ook in de planning.
Maar ja er kwam een pandemie tussen scratch.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Drost84
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 31 jan 2021 19:37

Re: Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Bericht door Drost84 » ma 22 nov 2021 20:33

Bedankt mensen, fijn om te lezen dat er toch nog ruime keuze is binnen ons wensenlijstje.

Tot nu toe heb ik:

Italie
https://www.campinglevico.com/nl/ (1085 km, hond mee: ja)

Spanje
https://www.camping-castellmontgri.com/nl/ (1409 km, hond mee: onduidelijk, waarschijnlijk niet)
https://www.campinglaguna.com/nl/ (1385 km, hond mee: ja)

Elders op dit forum heb ik de volgende camping in Italie gevonden:
https://www.idealazise.com/ (1171 km, hond mee: ja)

Er is inderdaad een extra wens bij gekomen, de hond mee. Bij voorkeur blijft de hond in Nederland op een goed adresje, toch vind ik het belangrijk dat de hond mee mag naar de camping voor het geval hij toch onvoorzien mee moet.

Binnenkort ga ik samen met mijn vrouw de camping uitgebreid naast elkaar leggen en een keuze maken. Wordt vervolgt...
Beginnende kampeerder met een Detleffs 530 FSK achter een citroen Grand C4 picasso 2.0 hdi

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18282
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Bericht door deusjevo » di 23 nov 2021 00:12

[re.gif]

Honden en strand is in Frankrijk meestal een probleem, Spanje is makkelijker en Italië weet ik het niet eigenlijk
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7971
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Bericht door Ron » di 23 nov 2021 03:10

Bij levico hebben ze voor de hond een agility veld.
En net naast de camping is er een strandje waar 's' avonds de hond kan zwemmen.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Henri Berends
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Bericht door Henri Berends » di 23 nov 2021 07:46

Levico is een mooie camping. We komen er al wat jaren. Mooie omgeving en het is er hondvriendelijk. Verder is camping Baia Verde in Manerba del Garda aan het Gardameer ook een fraaie. Ook daar is een hondenstrandje aan het meer.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1962
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Bericht door moyzo » di 23 nov 2021 08:03

Drost84 schreef:
ma 22 nov 2021 20:33
Er is inderdaad een extra wens bij gekomen, de hond mee. Bij voorkeur blijft de hond in Nederland op een goed adresje, toch vind ik het belangrijk dat de hond mee mag naar de camping voor het geval hij toch onvoorzien mee moet.
Dat ligt er ook aan, wil je met hond naar het strand, is het een grote of kleine hond?
Wij vinden Spanje geweldig, spreek ook redelijk Spaans, maar gaan er niet naar toe.
De hond mag dan wel op de campings komen maar je voelt je haast een crimineel als je de hond mee naar het strand wil nemen. Praktisch nergens op het strand welkom. Keuze van campings is dan ook voor ons te beperkt.
Italie is het goed opletten, meestal moet je met de hond naar de vrije stranden omdat ze verder niet welkom zijn maar het is wel mogelijk. Even goed checken en mailtje sturen naar de campings. Grote honden moet je muilkorven in het openbaar vervoer, kleine hondjes zijn ze meestal dol op. Wij hebben altijd oponthoud van mensen die perse onze hond willen knuffelen, vragen welk ras het is etc. Ook wel leuk natuurlijk en op die manier wel wat meer contact met de bevolking.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7971
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Bericht door Ron » di 23 nov 2021 16:25

[re.gif]
Onze honden zijn ook altijd welkom en aanleiding tot leuke gesprekken.
Zuidwest Frankrijk kan ook prima met hond hoor.
Daar mag je buiten de bewaakte zones met hond het strand op.
1 meter buiten de vlaggen is dus vrij voor honden. thumbup.gif
Maar daar is het water weer te gevaarlijk voor kinderen.

Dus toch maar Italie.
Muilkorf hebben we wel bij ons, maar nog nooit gebruikt.
En als mijn vrouw de markt op wil.
Ga ik met de honden bij een koffietent zitten.
De honden hebben nog eerder water als ik mijn koffie. whistle.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18282
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Bericht door deusjevo » di 23 nov 2021 21:45

[re.gif]

Wij hebben aan de Atlantische Kust echt heel weinig stranden gezien waar onze hond welkom was tijdens hoogseizoen.
Wellicht dat dit in het voor- en naseizoen wat gunstiger is?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7971
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Bericht door Ron » di 23 nov 2021 22:35

[re.gif]
Ik moet eerlijkheids- halve wel zeggen dat de Atlantische kust wel een jaar of 14 geleden was.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5776
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Kindercamping met grote plaatsen in Spanje of Italie,

Bericht door Morgoth » wo 24 nov 2021 10:49

Mijn huidige honden zijn niet voldoende geciviliseerd om mee op vakantie te nemen. Ik neem ze dus niet mee. Persoonlijk stoor ik me ook aan baasjes van honden die de hele camping bij elkaar keffen. De hond kan er niks aan doen.
Mijn vorige honden heb ik wel eens mee gehad. Kamperen bij de boer ergens in Zuid Frankrijk. Ze hadden daar een speciaal hondenzwembad. Voor kinderen was er echter niks te doen.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Plaats reactie

Terug naar “Italië”