"Circus caravans" in de straat

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: "Circus caravans" in de straat

Bericht door Morgoth » zo 21 nov 2021 13:38

Ik zou me ernstig zorgen gaan maken als mijn kinderen muurtjes van Heineken kratten gaan bouwen. Er is hun namelijk met de paplepel ingegoten dat Heineken niet te zuipen is mrgreen.gif mrgreen.gif

Maar alle gekheid op een stokje, als ik een groep misdragende travelers naast me kreeg zou ik denk ik ook vertrekken. Maar ik zou het eerst wel even aanzien en niet direct op basis van vooroordelen vertrekken.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Ikkeeindhoven
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 4 okt 2021 11:32

Re: "Circus caravans" in de straat

Bericht door Ikkeeindhoven » zo 21 nov 2021 14:29

[re.gif] Bavaria kratjes moeten ze idd gebruiken, dat ander bier krijgen ze straf mrgreen.gif

WdePundert
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 8 jun 2020 10:39

Re: "Circus caravans" in de straat

Bericht door WdePundert » ma 22 nov 2021 10:47

Twee jaar geleden kwam er ook een aantal travelers naast ons staan, compleet met een bus vol witgoed. Helemaal geen last van gehad. Toen we na een paar dagen wilden vertrekken kwam er een heel stel van die buren klaar staan om onze caravan achter de auto te trekken, tot ze zagen dat ik dat alleen met de mover kon. Ze wilden dus heel hulpvaardig zijn. Mijn vooroordelen, voor zover ik die al had, zijn dus helemaal verdwenen.
Verba volant scripta manent
Hobby Premium 495 UL, Mazda CX 5 automaat.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: "Circus caravans" in de straat

Bericht door Morgoth » ma 22 nov 2021 11:21

Precies. Je kunt ze niet allemaal over één kam scheren.

Zo hadden wij met de motorclub eens een heel veld op een camping in Luxemburg gereserveerd. Ik kwam als organisator als eerste aan. Midden op 'ons' veld stond een ouder echtpaar met een vouwwagen op doorreis. Ik heb toen een praatje met ze gemaakt en ze verteld dat ze gerust konden blijven staan maar dat er in de loop van de middag wel 50 motoren zouden komen kamperen. Onbevooroordeeld zeiden ze dat ze het wel zouden aanzien.
Die mensen hebben een onvergetelijk weekend gehad. Ze zaten bij ons kampvuur, dronken ons bier en lachten om onze verhalen. Het was super gezellig met ze. Toen wij op zondagmiddag vertrokken werden we door hun uitgezwaaid.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: "Circus caravans" in de straat

Bericht door Lucas » ma 22 nov 2021 22:26

Wij zijn ook nog nooit geweigerd met onze tandemassers. Maar ik ken inderdaad ook wel de verhalen waar dat wel gebeurde, maar ook - zoals al beschreven werd - de soep uiteindelijk meestal toch niet zo heet gegeten werd.

Tja, de vooroordelen. Werken soms ook een andere kant op. De vorige eigenaar van onze vorige tandemasser vertelde in geuren en kleuren dat hij eens met dat ding (getrokken door zijn Mercedes E-klasse) op de bonnefooi naar de Spaanse kust was gereden en op een mooie camping vroeg of ze nog plek hadden. De campingeigenaar wierp een blik op hun combinatie en brabbelde toen in matig Engels iets van "ze staan allemaal bij elkaar op dat en dat veld" en meneer kreeg een routebeschrijving mee. Daar aangekomen bleek het een heel veld vol met een groep Nederlandse kampers, vrijwel zonder uitzondering met Mercedessen en tandemassers. De campingeigenaar had (niet geheel onlogisch) gedacht dat hij met zijn gezin daarbij hoorde. Ze werden overigens enorm hartelijk behandeld door de anderen op het veld en hadden er een heerlijke vakantie.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”